HDTV fra GET - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Buuu! Get suger, ass!

Ha ha - neida! Dette er bra Get! Litt sent men ganske så godt.

Ser ut til at de fleste irritasjonsmomentene mine er rettet ut nå. Flotters (så langt ).
    Er også veldig fornøyd med oppdateringen fra Get så langt. Øhhh...nå skreiv jeg faktisk ordene "fornøyd" og "Get" i samme setning...makan....Er vel kanskje for tidlig å vite om de har gjort noe med den noe egenrådige serieopptak-funksjonen....hadde vært fin førjulsgave i såfall

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan meddele at etter oppgraderingen er signalet fra digital ut nå kraftigere enn det analoge signal, YES!!! Kjempebra...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter oppdateringa har min hd pvr begynnt å tulle litt.

I kveld har den 3 ganger sluttet å respondere, når man trykker på fjernkontrollen så blinker det i den orange ringen som normalt, men ingenting skjer uansett hva jeg gjør. Eneste medisin mot dette som jeg har funnet ut er å bruke bryteren bakpå.. men da er det jo ikke fort gjort å skru den på igjen....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så langt strålende fornøyd med oppdateringen. Den nye info-baren er et stort skritt fremover. Opplever menyen litt raskere også. :-D

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Er vel kanskje for tidlig å vite om de har gjort noe med den noe egenrådige serieopptak-funksjonen....hadde vært fin førjulsgave i såfall
    Ja, jeg håper også på at dette er blitt i orden nå ...men dette må vel testes før sjampisen kan sprettes tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pop-up infobaren er blit mye mer responsiv hos meg. Men nå nekter PVRen meg i å se på EPG-en eller Mine Kanaler. Hele driten henger seg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software ER39.8 / Dolby digital over coax SPDIF

Hei!

Etter oppgraderingen har jeg som anvist deaktivert Dolby i lydinnstilling for å kunne regulere lydvolum fra Get-boksen på HDMI.

Spørsmål: Vil signalet på separat SPDIF (coax) utgang også påvirkes av denne innstillings-endringen?

---
    Filmleie:
    Får ikke opp noe vettugt her foreløpig (!). Kommer opp en feilmelding "kritisk nettverksfeil". Har noen andre registrert samme problem?

Get-boksen er koblet parallelt med internett kabel-modem fra Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noterer at de nå har fjernet de sjenerende hvite stripene på siden av bildet, dermed kan jeg nå ha overscan på hele tiden. Takk!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zampano
    Filmleie:
    Får ikke opp noe vettugt her foreløpig (!). Kommer opp en feilmelding "kritisk nettverksfeil". Har noen andre registrert samme problem?

Get-boksen er koblet parallelt med internett kabel-modem fra Get.
    Det fulgte med ny splitter jeg måtte bytte den gamle til når de lanserte filmleien. Fulgte med et ark der jeg mener det stod noe slikt som at splitteren var helt nødvendig for at filmleie-tjenesten skulle fungerer korrekt.

Sjekk at du har denne, og at den er koblet korrekt iht. anvisningene.

EDIT: Glem det - fikk ikke med meg at det var ny oppdatering det var snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk trøbbel med a/v sync etter oppdateringen til Get. Jeg bruker coax-utgangen til eksterne høyttalere. Ser ut til å ha løst seg ved å sette audio delay opp til 200ms.

Ellers så ser det i alle fall mye penere ut og virker responsivt. Jeg har ikke hatt noen problemer med heng og slikt som andre nevner her, men har heller aldri tidligere vært spesielt plaget med det.

Jeg bruker 1080i og det føles ut som om bildet er merkbart bedre på SD-sendinger også, men det kan jo være litt placebo så klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok kontakt med Get for å høre om de hadde planer om å få samme oppgraderingen til HDi boksen (uten PVR)...men dette hadde de ikke noe tidspunkt på. Så den må jeg nok bare levere tilbake. Noen som vet om det er mulig å fjerne harddisken i HD-PVR'en...for å fjerne støyen?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Tok kontakt med Get for å høre om de hadde planer om å få samme oppgraderingen til HDi boksen (uten PVR)...men dette hadde de ikke noe tidspunkt på. Så den må jeg nok bare levere tilbake. Noen som vet om det er mulig å fjerne harddisken i HD-PVR'en...for å fjerne støyen?
    Det er bare å slå av harddisken ved å velge at den ikke skal ta opp i det hele tatt. Jeg ble også plaget bittelitte grann og satt da at den skulle ta opp 0 sekunder automatisk og all lyd var borte. Men det er mulig at du kan ha opplevd lyden likevel selvsagt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zampano
    Hei!

Etter oppgraderingen har jeg som anvist deaktivert Dolby i lydinnstilling for å kunne regulere lydvolum fra Get-boksen på HDMI.

Spørsmål: Vil signalet på separat SPDIF (coax) utgang også påvirkes av denne innstillings-endringen?
    Det skal være akuratt det samme signalet i begge kabelene. Mest sannsynlig så kan den kjøre lyd ut på begge samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg kan meddele at etter oppgraderingen er signalet fra digital ut nå kraftigere enn det analoge signal, YES!!! Kjempebra...
    Det gir ingen mening... digitalt signal har ingen styrke. Det er bare en beskrivelse av lyden. Styrken blir tilført der signalet blir gjort om til analogt og forsterket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Det gir ingen mening... digitalt signal har ingen styrke. Det er bare en beskrivelse av lyden. Styrken blir tilført der signalet blir gjort om til analogt og forsterket.
    Nå ja.. man kan nivåkontrollere det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Nå ja.. man kan nivåkontrollere det meste.
    Man resampler jo innholdet inn i et mindre utfallsrom. Sammenligning: Et signal kan være mellom 1 og 16 (4 bit). En kan "redusere volumet" ved å sette øvre grense til 8 (3 bit) og så presse inn alle tidligere verdier mellom disse (0 og 1 blir 0, 2 og 3 blir 2 osv). Med andre ord, man minsker kvaliteten av lyden betraktelig.

Det er mye bedre å justere på forsterkeren/TVen, der signalet faktisk blir til lyd - enn å tukle med signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderspe
    etter oppdateringa har min hd pvr begynnt å tulle litt.

I kveld har den 3 ganger sluttet å respondere, når man trykker på fjernkontrollen så blinker det i den orange ringen som normalt, men ingenting skjer uansett hva jeg gjør. Eneste medisin mot dette som jeg har funnet ut er å bruke bryteren bakpå.. men da er det jo ikke fort gjort å skru den på igjen....

opplever samme problem, men først og fremst med favoritter...ellers ok. kaldstarten hjelper, men problemet dukker opp etterhvert...ganske irriterende...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er bra her nå, men en bug som fortsatt er der, er at bildeformatet (4:3, 16:9) 'henger igjen' når man har slått av dekoderen og så slår den på igjen. Altså at dersom man ser et program i 4:3 og slår av dekoderen, og det vises et program i 16:9 når man slår på dekoderen igjen, vil 16:9 programmet vises i 4:3, og omvendt (til man enten svitsjer kanal, eller til en reklamepause kommer, da det som regel retter seg opp fordi reklamene også er i forskjellige formater).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare positive tilbakemeldinger på ny HD-PVR firmware fra meg. Ser ut som om GET omsider har fått løst problemet med HDMI synk: Nå kan jeg endelig kjøre 1080i ut fra boksen og inn til min Onkyo TX SR876, for videre oppskalering til 1080p. Tidligere resulterte dette i stadig svart skjerm/resync. Resultat: Vesentlig klarere bilder i SD. Virker også som om lyden er blitt rikere + at jeg omsider kan få annet enn PCM lyd over HDMI. Kan dermed nappe ut s/pdif kabelen mellom GET boksen og Onkyo'en.

Bravo, GET!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er fremdeles litt ustabil når jeg bruker EPGen, men ble mycket positivt overrasket over SD-bildet på AnalPlus sport1 da jeg så Pompey-United på lørdag. Dette har jeg tidligere omtalt som boss, men nå er det slik jeg forventer av SD-signaler. *thumbsup*

Side 93 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •