HDTV fra GET - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Get priser seg vel ut av VOD-markedet nå som alle med en Xbox360 og Xbox Live Gold kan leie nye HD-filmer til 50,- og eldre HD-filmer til 36,- ? Dette er filmer i 1080p og DD5.1, selv om vesentlig lavere bitrate åpenbart gjør at det er langt opp til BluRay.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Hvilken transportmetode bruker du for lyden? HDMI eller SPDIF? Har ventet på dd5.1 over hdmi en stund nå...
    SPDIF. Så vidt jeg vet fungerer ikke surround over HDMI ennå. Må jo huske på at HDMI er en helt ny teknologi, og at den ikke pleier å kunne bære et surround signal...

...nei, vent nå litt...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    SPDIF. Så vidt jeg vet fungerer ikke surround over HDMI ennå. Må jo huske på at HDMI er en helt ny teknologi, og at den ikke pleier å kunne bære et surround signal...

...nei, vent nå litt...
    De fleste HD dekodere kan sende DD over HDMI og det er også standard på BlueRay.

Alle HD dekoderene til CD sender f.eks. DD over HDMI. Tror også Viasats HDPVR gjør dette.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg prøvde meg vel på litt sarkasme der, men... får vel øve litt mer på det, da.

Surroundlyd over HDMI har ikke fungert på Gets bokser så langt, og jeg har ikke hørt noe om at dette har forandret seg. Men om jeg tar feil og det fungerer nå, er det jo bare noen få år på etterskudd (auda, sarkasme igjen gitt).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja, jeg prøvde meg vel på litt sarkasme der, men... får vel øve litt mer på det, da.

Surroundlyd over HDMI har ikke fungert på Gets bokser så langt, og jeg har ikke hørt noe om at dette har forandret seg. Men om jeg tar feil og det fungerer nå, er det jo bare noen få år på etterskudd (auda, sarkasme igjen gitt).
    Neida, jeg kan nok "glede" deg med at du nok ikke tar feil - surround over HDMI skulle komme med med en stor oppdatering av HD-dekoderen. Oppdateringen skulle visst komme i løpet av høsten. Klokelig nok nevnte ikke GET hvilket år....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite tankekors.....

Har min Sony KDL 46W4000 koblet til GET HDPVR via HDMI (bilde). Samtidig har jeg antenne + kortleser og abonnement for RiksTV. Jeg har alltid trodd at digitalt over kabel nærmest hadde ubegrenset båndbredde, men når jeg sammenligner standardsendingene fra RiksTV og fra GET, så har RiksTV et vesentlig skarpere bilde. For ikke å snakke om TV2's HD-sendinger....

Hva har jeg misforstått? Er det GET som er gjerrige med bitraten?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Hva har jeg misforstått? Er det GET som er gjerrige med bitraten?
    Jepp. Det blir dårligere og dårligere for hver gang Get skal justere på hastighetene de til tilbyr på "bredbånd". Nå har de en kampanje som gir deg 26000kbps som maks. Og når man ser på hvordan de justeringen sammenfaller med blocking og pixlering på de fleste kanalene som Get tilbyr, så er det noe Get sliter med båndbreddemessig. Det er til tider helt ekstremt dårlig bilde på spesielt Disney-kanalene og Discovery-kanalene. Pixel block party delux. Jeg tror at Get også reduserer biraten på kanaler som Canal+ Sport 1 og 2 også. PL på disse kanalene er på kanten til uutholdelig dårlig. Vel og merke blir man nok litt påvirket av at man har sett forball på C+ SportHD og forskjellen fra HD og ned til SD er større mentalt sett enn andre veien. Husker jo godt da PL begynte å produseres i HD; da så man at kilden var bedre til og med på SD-sendingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Jepp. Det blir dårligere og dårligere for hver gang Get skal justere på hastighetene de til tilbyr på "bredbånd". Nå har de en kampanje som gir deg 26000kbps som maks. Og når man ser på hvordan de justeringen sammenfaller med blocking og pixlering på de fleste kanalene som Get tilbyr, så er det noe Get sliter med båndbreddemessig. Det er til tider helt ekstremt dårlig bilde på spesielt Disney-kanalene og Discovery-kanalene. Pixel block party delux. Jeg tror at Get også reduserer biraten på kanaler som Canal+ Sport 1 og 2 også. PL på disse kanalene er på kanten til uutholdelig dårlig. Vel og merke blir man nok litt påvirket av at man har sett forball på C+ SportHD og forskjellen fra HD og ned til SD er større mentalt sett enn andre veien. Husker jo godt da PL begynte å produseres i HD; da så man at kilden var bedre til og med på SD-sendingene.
    Tidligere i tråden har det vært linket til bitratene fra Tor-satelitten. Bruker ikke Get samme bitratene som den? Jeg syns også Canal+ sport 1/2 er søppel. Noen som vet?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen andre bekrefte at det digitale SPDIF signalet ut fra HD-PVR er veldig lavt?
    Jeg bruker HDMI til TV´en, analog lyd ut fra PVR til forsterker, og det fungerer fint, masse gain, helt normalt. Setter jeg i SPDIF til dac´en i forsterkeren og sammenlikner med det analoge signalet er det digitale signalet halvert i volum, så det går ikke an å bruke det så lavt er det.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Niels

Bruker samme oppsett som deg, helt ok nivå på lyden her.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, skiftet kabel, litt bedre, men fortsatt lavere enn det analoge......

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I natt smeller det folkens

http://www.teknofil.no/wip4/kjempeoppgradering-get/d.epl?id=41575

Siden jeg sannsynligvis blir Get kunde neste år, så ser jeg frem til tilbakemeldinger om eventuelle bildekvalitetsforbedringer, og ikke minst om problemet med Dolby Digital over HDMI virkelig er løst.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøss!!!

Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Siden jeg sannsynligvis blir Get kunde neste år, så ser jeg frem til tilbakemeldinger om eventuelle bildekvalitetsforbedringer, og ikke minst om problemet med Dolby Digital over HDMI virkelig er løst.
    Hvis alt dette funker, ja da kan det vel ikke bli bedre, eller.....?
    Anyway...gleder meg!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow. Det var en saftig liste. Jeg må nok invitere meg over til noen venner i helgen, for å se om det har blitt noe bra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

100 spenn på at jeg våkner opp i morgen med samme HD-PVR som før...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    100 spenn på at jeg våkner opp i morgen med samme HD-PVR som før...
    Jeg tror nok jeg holder meg unna det veddemålet der, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gjerne vedde imot, har testet med den nye oppdateringen nå og alt ser ut til å fungere som det skal. Menyene virker raskere og for meg som er litt eldre og ikke bryr meg så mye om internettet så er det gledelig å få tilbake en velfungerende tekst-tv. Side 241 skal brukes ofte nå for å nyte all den stunden Tottenham ligger godt plassert på tabellen. Bildekvaliteten virker bedre, men jeg må nok avvente med en tilbakemelding på det til jeg har fått sjekket nærmere i kveld. Og endelig: surroundlyd via HDMI, hurra!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister med litt minus på fleksikonton nå, denne har jeg venta på!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buuu! Get suger, ass!

Ha ha - neida! Dette er bra Get! Litt sent men ganske så godt.

Ser ut til at de fleste irritasjonsmomentene mine er rettet ut nå. Flotters (så langt ).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh joy, jeg har blitt oppdatert ;-)
    Greit at jeg spiser hatten min istedenfor?

Litt skuffet over den visuelle innkonsistensen mellom guide/bibliotek og plakatvisningen, men men... Kanskje det blir fikset i en oppdatering en gang før ombyggingen av veinettet rundt Økern er ferdig.

Ellers så ser jeg en ny funksjon under Opptaksinnstillinger:
    Ved full harddisk : "Slett gamle automatisk"

Den er vel ny?

*edit* er det ikke masse nytt under Opptaksinnstillinger? Man kan sette selv hvor mye "padding" man har på opptak osv.

Side 92 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •