HDTV fra GET - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 135 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    155,-/mnd? Er det i tillegg til det du betaler over husleien, eller inklusiv? Hvis det er inklusiv, så er det så billig at jeg er spent på hva Get kan ha tilbudt for å overta signalene.

Her jeg bor har vi hatt Get i mange år, og vi har akkurat gått inn på en ny femårsavtale med dem. Vi var faktisk i kontakt med Canal Digital for å sjekke om de ville prøve å matche Get på pris eller innhold, men de gadd ikke en gang komme med et tilbud.
    GET er nok billigst med sin normale grunnpakke. Koster kun 99,- eller noe slikt i måneden. Men de er nok litt dyre siden de har andre pakker enn CD osv på ekstra. Samt at mye av deres strategi er å tjene penger på dekoderene, noe CD ikke gjør.

Hos CD så kjøper man dekoderen, hos GET så må man leie hvis man ikke kun skal ha grunn dekoderen. 99,- i måneden for en oppdagsdekoder ut livet er dyrt. Skal man ha HD så er det enten 89,- eller 99,- i måneden for dekoder, ingen vei utenom, og da kommer HD kanalene i tillegg, hvor man må ha flere pakker for å få alle.

Men for vanlige folk som driter i HD, og tror de har det siden flatskjermen er HD ready, så ser de kun på grunn pakke prisen. Og da driter de i om 1 i boretslaget får dyrere TV bruk. Han er jo så sær

Men nå går vel snart prisen opp på begge når TV2 begynner å ta betalet for sin reklame kanal.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    155,-/mnd? Er det i tillegg til det du betaler over husleien, eller inklusiv? Hvis det er inklusiv, så er det så billig at jeg er spent på hva Get kan ha tilbudt for å overta signalene.

Her jeg bor har vi hatt Get i mange år, og vi har akkurat gått inn på en ny femårsavtale med dem. Vi var faktisk i kontakt med Canal Digital for å sjekke om de ville prøve å matche Get på pris eller innhold, men de gadd ikke en gang komme med et tilbud.
    De 155 er lagt inn i husleien (før Canal Digital hadde vi bare analog TV som ble driftet av et lokalt selskap, da ble hver beboer fakturert separat)

De 155 blir justert opp til det vi må betale med Get avtalen. Hva prisen blir vet jeg ennå ikke, bare at det blir veldig billig. Get avtalen er jo også en annen type avtale, som har både digital TV, bredbånd og IP telefoni, det er vel den avtalen som kalles trippel tror jeg. Kan komme tilbake med prisen når jeg får mer info.

Men jeg som er litt mer ”kresen” kommer sikkert og bli fakturert en ganske stor ekstra sum, siden jeg er temmelig sikker på at jeg må betale full pris for Familie HD, Get HD og leie av HD-PVR.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men for vanlige folk som driter i HD, og tror de har det siden flatskjermen er HD ready, så ser de kun på grunn pakke prisen. Og da driter de i om 1 i boretslaget får dyrere TV bruk. Han er jo så sær
    Riktig, det er nok jeg som er særingen i borettslaget

De aller fleste beboerne er av typen ”jeg forstår ikke at du går og betaler så mye for en Pioneer skjerm, selv betalte jeg bare 4995 for min flatskjerm”

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Nå begynner det virkelig å haste med den oktober-oppdateringa!
    Makan til uprofesjonelt selskap! Ikke nok med at de er totalt udugelige med å kunne ferdigstille de stadig annonserte programvarereleasene. I tillegg har de jo ikke noen som helst kontroll på den informasjon de går ut i pressen med. Må være rimelig pinlig for produktdirektør Tom Jahr, som høyt og tydelig har annonsert at oppgraderingen skulle komme i løpet av oktober, eller for å sitere ham direkte:
    "Get annonserte denne oppgraderingen også tidligere i år, men de lover nå at oppdateringen kommer i løpet av den neste måneden.

- Vi skulle helst sagt i begynnelsen av måneden, men klok av skade sier vi nå heller at den vil komme i løpet av oktober, avslutter Jahr til Teknofil.no
    "

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get

Get stinker på alle mulige måter. Når du prøver og ringe dem på tlf, må en regne med uholdbar lang vente tid. Get sine kanalpakker er heller ikke noe og skryte av. Hd pakkene er jo direkte latterlige. Prisene get opererer med er jo hinsides all fornuft. Get sin taktikk er å holde kundene sine som gisler. Selv ukompliserte problemer klarer ikke denne møkka bedriften å ordne opp i. Det som get går ut med i presse ang. oppdateringer av dekodere er jo ikke lengre underholdene, men begynner og bli nok så tragisk for selskapet.

Dr Nifs

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de i hvertfall kommet med en oppdatering, men ikke den som er ventet ser det ut til:

Get gir deg Internett via HD PVR - Lyd og Bilde

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de i hvertfall kommet med en oppdatering, men ikke den som er ventet ser det ut til:

Fantastisk!
    Rart de ikke informerer kundene sine om dette, dette skal helt klart kobles om i morgen !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr nifs
    Når du prøver og ringe dem på tlf, må en regne med uholdbar lang vente tid.
    Jeg har faktisk aldri opplevd særlig lang ventetid når jeg har ringt Get. Mulig jeg har vært dritheldig hver eneste gang, men det virker ikke særlig sannsynlig.

Nå skal det sies at jeg alltid svarer ja når de tilbyr å ringe tilbake, og ventetiden virker aldri særlig lang hvis du kan holde på med noe annet mens du venter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle bare mangle. Borettslaget jeg bor i har avtale om internett via Get Box HDi fra og med neste mandag

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Må nesten le litt, men nå som opptaksfunksjonen fungerer igjen, har problemet med sporadisk forvrengt lyd kommet tilbake. Sammenheng, eller bare sammentreff?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satan har dukket opp hos meg også, viasat4 er helt for jævlig igjen.

Internett fungerte heller ikke via HD PVR, ringte inn til de og de sa det skulle funke iløpet av noen mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snakket med Support hos Get i går, de kunne opplyse om at når det gjelder oppdateringen som gir nettverksforbindelse via HD-boksen, så gjelder dette kun for utvalgte områder - foreløpig. Når det gjelder den lenge annonserte oppdateringen som skal gi facelift for selve menysystemet, og tilgang til HD filmleie, så er denne fortsatt ikke sluppet. De kunne heller ikke opplyse om når denne ville bli gjort tilgjengelig.....

Hva gir du meg...?:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk aktivert bredbånd option på HD PVR boksen i går. Det fungere kjempebra. Samme hastighet som da jeg brukte eksternt modem. Litt dumt at jeg fremdeles må beholde modem da jeg har ip-telefoni.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden søndag ettermiddag har GET HD boksen min blitt usedvanlig treig, helt latterlig.
    Det tar 6 sekunder fra jeg har trykket inn en kanal til den skifter til denne.
    Haha, må bare le.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SyntaxError
    Litt dumt at jeg fremdeles må beholde modem da jeg har ip-telefoni.
    Hæ? Er dette noe Get har sagt? IP-telefoniløsningen skal vel bare trenge internettilgang? Jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe å si om nettet kommer fra det separate modemet eller modemet som er bygd inn i dekoderen.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tipsa Teknofil som skreiv saka i september om at HD-filmleige skulle koma i løpet av oktober om at november har kome utan oppdatering. Her er oppfølgersaka:
    Ingen HD-film fra Get - teknofil.no

"Klok av skade, klok av skade". - Så skadd som dei er no, må dei vera sinnsvakt kloke! :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Makan til uprofesjonelt selskap! Ikke nok med at de er totalt udugelige med å kunne ferdigstille de stadig annonserte programvarereleasene. I tillegg har de jo ikke noen som helst kontroll på den informasjon de går ut i pressen med. Må være rimelig pinlig for produktdirektør Tom Jahr, som høyt og tydelig har annonsert at oppgraderingen skulle komme i løpet av oktober,
    Jeg må si at jeg begynner å lure på om Tom Jahr selv er en del av problemet.

Jeg jobber selv med utvikling, og jeg har flere ganger opplevd sjefer som ikke aksepterer estimatene som gis. Det skal ikke forundre meg om dette er tilfellet her. At utviklerne kan ha sagt at dette vil ta tre måneder, og at sjefene sier at dette er alt for lang tid - det skal være ferdig om 6 uker.

Problemet er selvfølgelig at det går ikke an å bestemme på forhånd hvor lang tid det skal ta. Eller rettere sagt, av variablene tid, kvalitet og funksjonalitet, så kan man bestemme seg for to. Den tredje vil forandre seg basert på de to første valgene. Vil du ha mye funksjonalitet og høy kvalitet? Ja, da må du finne deg i at det tar tid. Vi du ha det fort, må du enten akseptere mange bugs eller kutte funksjonalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg begynner å lure på om Tom Jahr selv er en del av problemet.

Jeg jobber selv med utvikling, og jeg har flere ganger opplevd sjefer som ikke aksepterer estimatene som gis. Det skal ikke forundre meg om dette er tilfellet her. At utviklerne kan ha sagt at dette vil ta tre måneder, og at sjefene sier at dette er alt for lang tid - det skal være ferdig om 6 uker.

Problemet er selvfølgelig at det går ikke an å bestemme på forhånd hvor lang tid det skal ta. Eller rettere sagt, av variablene tid, kvalitet og funksjonalitet, så kan man bestemme seg for to. Den tredje vil forandre seg basert på de to første valgene. Vil du ha mye funksjonalitet og høy kvalitet? Ja, da må du finne deg i at det tar tid. Vi du ha det fort, må du enten akseptere mange bugs eller kutte funksjonalitet.
    Jeg er også utvikler og det du sier er absolutt sant. Det som imidlertid virker som er hovedproblemet hos Get er at de ikke evner å komme med hyppige og små leveranser, men i stedet jobber med svære oppdateringer som skal fikse "alt" på en gang. Da blir det vanskeligere å estimere, og testing tar også veldig lang tid ettersom det blir himla mye å teste.

Til slutt så er det så lenge siden man leverte noe som helst at man absolutt ikke føler seg trygg på kvaliteten på det man lager. Da er det sikkert et utrolig kjipt sted å jobbe, så man kan vel kanskje spekulere i at det er en del turnover i utviklingsavdelingen.. I tillegg får man drøssevis med misfornøyde brukere fordi disse får ikke se verken ny funksjonalitet eller rettelser på eksisterende feil. Fail.

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

på,n igjen

fant dette på teknofil

Ingen HD-film fra Get - teknofil.no

skogskatt

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kunne lansert HD med stereo lyd for flere måneder siden, men vi mener 5.1 lyd er veldig viktig for den totale HD filmopplevelsen, og har derfor valgt og utsette lanseringen, forklarer Øyvind Husby i Get til Teknofil.
    - Jeg synes nå 5.1 lyd er ganske viktig når jeg betaler for å se film i DVD-kvalitet (eller rettere sagt "DVD-kvalitet") også jeg da, men det er visst ikke Get enig i. Ihvertfall er det bare et fåtall av de filmene jeg har leid som har kommet med 5.1 lyd.

Side 90 av 135 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •