HDTV fra GET - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 135 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Om man prøver å bestille gjennom Get's hjemmeside....ser jeg at prisen på familie øker for hver Get boks jeg legger til: (så det er vel den 49,- du nevner som skjer her)

1xfamilie: 99,-
    2xfamilie: 148,-
    3xfamilie: 197,-

Det der kan jo bli dyrt...
    Skjer dette BÅDE på familie og start? Eller koster start fortsatt 100,-/mnd. uansett hvor mange dekodere du velger?

Jeg har sagt opp familieabonnementet mitt, og det lar seg ikke gjøre å bestille familiepakken på nett, tydeligvis, så jeg får ikke sjekket dette. Når jeg prøver, så er det prisen på startpakken som øker med 49,- pr. måned.

Som sagt: Poenget er at en Get Box PVR IKKE koster 79,-/mnd. Den koster 79,- MER enn den vanlige Get Box (som man vanligvis returnerer når man skaffer seg PVRen). Dermed koster den egentlig 128,-/mnd. Tilsvarende koster altså en HD PVR 148,-/mnd., i stedet for 99,- som de liker å late som.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp satt opp dekoderen og det er ett par ting som irriterrer meg, hardisken spinner ikke ned når man slår den av samt att det virker som den sender signaler over hdmi selv om den er avslått.
    Noe som plager meg da jeg benytter meg av en hdmi swith, switchen lyser fortsatt som om den mottar signal selv om dekoderen er avslått.

Har ikke fått inn kanalene ennå, så bildekvaliteten kan jeg ikke kommentere, må vente opptil 3 timer :sad: , mulig jeg burde ring kundesenteret for å få aktivert den raskere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje man har enda litt å hente på bildet med en bedre hdmi kabel?
    Sikkert ikke den beste på markedet som følger med.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Kanskje man har enda litt å hente på bildet med en bedre hdmi kabel?
    Sikkert ikke den beste på markedet som følger med.
    Det greie med digitale kabler er at enten så fungerer de eller så fungerer de ikke. Tror jeg betalte 80 kr for 2 meter.

Det er mange som tjener gode penger på folk som tror det er forskjell på digitalkabler.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å være engstelig for 1080i. 1080i er 1080p24/25 som overføres linjeflettet. Det filmes så godt som ingen "ekte" 1080i, og filmer er ihvertfall ikke sånn. Dersom Get sender i 1080i50 er det i praksis umulig for TVen å vise dette feil, og det man i realiteten får er 1080p25. Dersom de sender i 1080i60 må TVen være litt smartere for at det skal bli riktig, og her vet jeg ærlig talt ikke hvordan det ligger an, hvor stor andel av TVene som gjør dette riktig.

Det er ikke vits i å diskutere om 720p er bedre så lenge det ikke er snakk om 50/60Hz. Det kan tenkes at en del sport sendes i 720p50/60, noe som hadde sett fantastisk ut, men sport er ikke så relevant for oss filmfolk her på forumet, er det vel?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun Hage
    Kremt..!

GETs nye HD-boks har ikke vifte, men modellen den er basert på, er forberedt for det. Derav luftehullene.

Ellers får jeg vel ta kommentaren din "til etterretning"...
    Beklager, da det var hull for vifte og ansatte fra Get og så har fortalt meg at det var vifte så trodde jeg det faktisk var slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Fikk min boks

Hei. Hentet min boks nå hos get i maridalsveien. Nå har jeg koblet til boksen, og mitt førsteinntrykk er bra, men finishen dårlig. jeg synes jo boksen er fin, men det er brukt billige materialer.
    Bare se på den tynne plasten som slipper igjennom altfor mye av lyset rundt knappene. Hadde vært fett om de laget en boks i samme materiale som ps3 etc, eller i det minste brukte litt tykkere plast.. Men dette er jo ikke så viktig egentlig.
    Det som er kjipest er at jeg ikke kommer inn på hd kanalene jeg har bestilt. valgte 99 kroners pakken med discovery etc, men de er låst, samt at jeg ikke finner discovery hd, kun national geographic hd!!! Hva skjer? Er det skrivefeil fra get el hva? Noen som har erfaring med dette?
    Hvor lang tid tok det fra dere koblet til boksen og hd kanalene var på plass? Funderer på canal+film hd, men tenkte å teste ut kvaliteten på hd sendingene først.
    Noen som har erfaringer å dele?

Et siste spørsmål.. Har en samsung f86 full hd tv. Burde jeg kjøre signalene fra boksen i 1080i eller 720 p?
    Det jeg er veldig fornøyd med på boksen er at jeg er kvitt flimmeret i bildet som kom når det var mye hvitt el sterkt lys i sendingene, for det var sykt irriterende. Samt at noen ganger kom det små piksel feil striper som gjorde at jeg trodde tven min snart kom til å gå adundas.
    Men det var jo bare den råtne gamle get pvr en Noen andre som opplevde samme problemet?
    Ble langt første innlegg dette

Forresten: Til dere som ikke har fått hentet den nye boksen, vil jeg si gled dere
    Synes den nye sort fjernkontrollen ser mye bedre ut med litt svak gullfarged ramme. derimot den nye epg en er jeg ikke så fornøyd med. Mye vanskeligere å lese informasjon om kommende programmer etc. Savner også muligheten til å fjerne kanaler fra listen som jeg aldri bruker, men det har kommet noen nye knapper, inkl mine kanaler og hd kanaler, så dette er ikke så viktig da. Tregt kanalvalg derimot er kjedelig.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhh.

når stenger egentlig spaceworld:-D
    må ha i dag!!
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale

må ha i dag!!
    Kommer jo an på hvilken og hvor du bor

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale

må ha i dag!!
    Her har du en liste over Get-forhandlere i Oslo: Forhandlere - Get

Bor du et annet sted, må du klikke på et av menyvalgene

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Skjer dette BÅDE på familie og start? Eller koster start fortsatt 100,-/mnd. uansett hvor mange dekodere du velger?

Jeg har sagt opp familieabonnementet mitt, og det lar seg ikke gjøre å bestille familiepakken på nett, tydeligvis, så jeg får ikke sjekket dette. Når jeg prøver, så er det prisen på startpakken som øker med 49,- pr. måned.
    Ah, glem det. Jeg innbilte meg at man kunne velge familiepakken sammen med kanaler. Nå ser jeg jo at man velger mellom start og familie aller først i bestillingsprosessen, og at start ikke vises på oversikten over "ditt nye abonnement" hvis man har valgt familie.

Så, ja - det er korrekt at prisen på familiepakka går opp med 49,- for hver dekoder man velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er boksen satt opp og installert, venter bare på at get skal aktivere den. Har ikke råd til å sitte en halvtime til i kø hos de

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    Da er boksen satt opp og installert, venter bare på at get skal aktivere den. Har ikke råd til å sitte en halvtime til i kø hos de
    Ventet i 4t nå og ringt de. kan visst ta opptil 3 dager om du har hentet hos en forhandler og ikke get. Jeg hentet hos get i maridalsveien og venter fortsatt!!! sykt irriterende! for når jeg ringte sa hun at hun skulle fikse det

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi alle sitter å venter kan vi lese den første testen av den jeg kom over:

Test av Get HD PVR mottaker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Eneste minus jeg har lagt merke til mens den står der og prøver å komme igang er at den durer irriterende mye...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det å aktivere ved forhandlerkjøp ? har tatt 3 timer og 20 minutt her nå. Litt tullete at de skriver opptil tre timer hvis det faktisk kan ta mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Mens vi alle sitter å venter kan vi lese den første testen av den jeg kom over:

Test av Get HD PVR mottaker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Eneste minus jeg har lagt merke til mens den står der og prøver å komme igang er at den durer irriterende mye...
    den durer langt mindre en min gamle PVR, som var som en skurtresker..denne synes jeg er bra. MEN det som ikke er bra er at harddisken ikke slår seg av når du skrur av boksen. slik var det på min forrige pvr også helt til GET fixet det i en firmwareoppdatering (som kom etter lang lang tid).... kjipt...

Er det slik hos dere andre også, at den ikke stopper harddisken når man slår den av?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kabaug
    Hvor lang tid tar det å aktivere ved forhandlerkjøp ? har tatt 3 timer og 20 minutt her nå. Litt tullete at de skriver opptil tre timer hvis det faktisk kan ta mer.
    grusomt lei av å vente, lei av telefonkø hos Get (2x30 min + i kø nå) Ring tilbake virker jo aldri når man trenger den funksjonen hos Get...

tør vedde på at de må aktivisere boksen fra Get sin side, tydeligvis ikke noe sjakkttrekk å hente hos forhandler, blir ikke blid om jeg må klare meg inntil 3 daer uten tv

Sånt som dette gjør meg mindre blid på Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på at kortet aktiveres har jeg funnet noen ting som ikke er så bra.

Ekstern strømforsyning

Kan ikke justere volum fra fjernkontrollen til boksen (slideren går
    ned/opp men lyden er uforandret). Dette suger veldig siden jeg pleier
    bruke fjernkontrollen til kabelboksen til å justere volum.

Kanalskifte virker meget tregt, kan være fordi kortet ikke er aktivert
    enda og den må sjekke med get hver gang eller noe.

Kommer nok mer bare kortet er aktivert ordentlig, hittil har jeg bare
    nrk1, svt2, tvnorge og the voice, i tillegg til radiokanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    den durer langt mindre en min gamle PVR, som var som en skurtresker..denne synes jeg er bra. MEN det som ikke er bra er at harddisken ikke slår seg av når du skrur av boksen. slik var det på min forrige pvr også helt til GET fixet det i en firmwareoppdatering (som kom etter lang lang tid).... kjipt...

Er det slik hos dere andre også, at den ikke stopper harddisken når man slår den av?
    Jeg har ikke teste det enda, så det vet jeg ikke.
    Noen som vet om det er 5.1 lyd via vanlig lyd kabel? Sånn rød og hvit?
    Mitt problem er at jeg kun har 1 optisk inngang på forsterkeren, og den kan ikke sende lyd via hdmi innputet. så jeg må evt ha en spdif til optisk konverter og en optisk splitter etc så jeg kan bruke 2 stk optiske kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    Mens jeg venter på at kortet aktiveres har jeg funnet noen ting som ikke er så bra.

Ekstern strømforsyning

Kan ikke justere volum fra fjernkontrollen til boksen (slideren går
    ned/opp men lyden er uforandret). Dette suger veldig siden jeg pleier
    bruke fjernkontrollen til kabelboksen til å justere volum.

Kanalskifte virker meget tregt, kan være fordi kortet ikke er aktivert
    enda og den må sjekke med get hver gang eller noe.

Kommer nok mer bare kortet er aktivert ordentlig, hittil har jeg bare
    nrk1, svt2, tvnorge og the voice, i tillegg til radiokanalene.
    Min lyd fungerer bra. Koblet til hjemmekino forsterker. kan styre lyden opp ned uten prob.
    Tok vel 30 min å få tilgang til vanlige kanaler, men hd kanalene er fortsatt ikke på plass!!! grrrr

Side 9 av 135 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •