HDTV fra GET - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med opptak av serier...

Da er svaret fra GET mottatt:

"Hei,
    Vi er kjent med en sentral feil på serieopptak. Dette gjelder alle kunder
    og stemmer overens med problemstillingen du nevner. Flere ansatte på Get
    opplever også samme problem. Dekoder tar opp første program i et
    serieopptak, men ikke fler, selv om det fremdeles ligger under listen for
    serieopptak. Etterfølgende program i serien, blir heler ikke markert med
    opptak i guiden. Følgende tilbakemelding er foreløpig tilgjengelig fra
    teknisk avdeling:

Feil på serieopptak:
    Det går kun an å ta opp det man velger og ser ut som det virker, men hvis
    man blar 24timer fremover så ser man at det ikke blir tatt noe mer. Det er
    spesielt på nyere programmer, ikke alle programmer det feiler med. Noen
    ganger kan det ta tid før de andre dagene blir oppdatert, opptil flere
    timer.

Beregnet rettetid er for tiden uvisst."

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvordan sånne feil kan oppstå globalt, når det ikke er sendt ut noen software oppdatering på aldri så lenge? Da må vel feilen ligge sentralt da, og ikke i hver enkelt HD-PVR?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg skjønner ikke hvordan sånne feil kan oppstå globalt, når det ikke er sendt ut noen software oppdatering på aldri så lenge? Da må vel feilen ligge sentralt da, og ikke i hver enkelt HD-PVR?
    Jeg vil gjette at feilen ligger i EPG-dataene. Programmet som samler programinformasjonen klarer ikke å identifisere hvilke programmer som hører sammen i en serie. Hva dette skyldes, og hvorfor det plutselig sluttet å virke, kommer helt an på hvordan de får programdataene sine.

Så vidt jeg skjønner er dette en tjeneste Get kjøper fra et ekstern firma, så det vil i så fall være veldig vanskelig for Get å gjøre noe med saken, utover å mase og kjefte og true med å finne en bedre leverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det er nesten så jeg ikke tør å skrive dette for ikke å "jinxe" det, men fler som har lagt merke til at problemet med forvrengt lyd på spesielt Viasat 4 ser ut til å være borte? Kan ikke se at det har kommet noen oppdatering, så dersom dette stemmer så har de vel funnet løsningen på Viasat's ende da.
    Jeg opplevde akkurat dette nå igjen :cry: Dette skjedde på kanalen National Geographic av alle steder. Tror jeg bare har hørt dette problemet på Viasat4 og TV3 tidligere og der har jeg ikke hørt det på en stund.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd det på en rekke kanaler. Utrolig at Get enda ikke har fått fikset dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og som ved et under dukket igår alle de planlagte opptakene (serieopptak) opp. De har vært "missing in action" siden mid oktober...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "To be fair", så har problemet med forvrengt lyd blitt MYE bedre. Jeg har på Viasat 4 omtrent hele kvelden, og har dermed gått ned ca. 40 IQ poeng og dratt på meg en liten psykose de siste månedene p.g.a. det infernalske bråket som kom i hver ¤%#¤% reklamepause før, men nå kan jeg faktisk se lyst på livet igjen (og se på Viasat 4).

Sitat Opprinnelig postet av JonasH
    ...og som ved et under dukket igår alle de planlagte opptakene (serieopptak) opp. De har vært "missing in action" siden mid oktober...
    -Det har ikke skjedd her. Fortsatt tomt.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Snart slutt på HD-krøll fra Get - teknofil.no

Vi får nå se...kun dager igjen av oktober....:|

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Snart slutt på HD-krøll fra Get - teknofil.no

Vi får nå se...kun dager igjen av oktober....:|
    Jah

- Vi skulle helst sagt i begynnelsen av måneden, men klok av skade sier vi nå heller at den vil komme i løpet av oktober, avslutter Jahr til Teknofil.no.
    Klok av skade - you can say that again. Kven vil vedde om at dei greier å rulle ut oppdateringa før november er her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være noe grundig feil i dette firmaet. De er så notorisk forsinket. Én ting er å si at noe kommer om et halvt år, men så viser det seg at det tar dobbelt så lang tid. En helt annen ting er når noe er såpass nært forestående som noen skarve uker og så går man allikevel over tiden; ofte langt over tiden, og det attpåtil gang på gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, Oktober ja. Akkurat! Nok en forsinkelse og brutt løfte fra Get. Lenge siden jeg har gitt opp... Skulle ønske det fantes alternativer.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trøst virker det som bransjen er lik over hele fjøla. Ser at canal digital er like treige med oppdateringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Til trøst virker det som bransjen er lik over hele fjøla. Ser at canal digital er like treige med oppdateringer.
    Men er det egentlig Get som utvikler ny funksjonalitet til disse boksene da? Jeg trodde de bare endret konfigfiler og grafikk. Selve applikasjonen som kjører på boksene trodde jeg det var KAON som stod for.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..

Lurte på om det er noen der ute som kan fortelle meg hvordan jeg skal få til å ta opp på min nye get pvr boks?

Når jeg prøver å ta opp får jeg bare opp" ugyldig xtv-aktivering" Har prøvd å restarte å oppgradere å ingenting funker.

Har koblet boksen tl tv med scart, kan det ha noe å si eller?

Mvh
    Tweedygirl.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men er det egentlig Get som utvikler ny funksjonalitet til disse boksene da? Jeg trodde de bare endret konfigfiler og grafikk. Selve applikasjonen som kjører på boksene trodde jeg det var KAON som stod for.
    Fikk vite fra en insider at KAON utelukkende utvikler hardwaren, mens software utvikles av et par indere i kjelleren (i samhandling med en del indere i India) :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tweedygirl
    Når jeg prøver å ta opp får jeg bare opp" ugyldig xtv-aktivering" Har prøvd å restarte å oppgradere å ingenting funker.
    Det betyr rett og slett at funksjonen for å ta opp ikke er aktivert på dekoderen din. Kontakter du kundesenteret kan de sikkert hjelpe deg om det ikke allerede er blitt fikset.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, da får dere en ny ”kverulant” her på tråden :lol:

Blårussen i sameiet har bestemt at vi skal bytte fra Canal Digital til Get fra nyttår. Så da blir det slutt på grunnpakke med 9 HD kanaler inkludert til 155 kroner/mån. Etter byttet må jeg nok betale nærmere 300 mer i måneden for og ha tilgang til et HD tilbud som er latterlig i forhold til Canal Digital. Jeg kommer å savne National Geographic HD, History HD, Animal Planet HD og ikke minst TVNorge HD som sender mye filmer og serier i HD.

Men sånn er det når man bor i et sameie, minner meg om det gamle Sovjet hele greia. Jeg kan heller ikke løse problemet ved hjelp av parabol, for da blir det vel et leven uten like her.

Dere som har levd lenge med Get, finnes der håp om bedring på HD fronten, eller er det bare og ti stille og være takknemlig for det lille man får?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Dere som har levd lenge med Get, finnes der håp om bedring på HD fronten, eller er det bare og ti stille og være takknemlig for det lille man får?
    Det er nok dessverre alternativ 2 som er riktig svar her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å haste med den oktober-oppdateringa!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Blårussen i sameiet har bestemt at vi skal bytte fra Canal Digital til Get fra nyttår. Så da blir det slutt på grunnpakke med 9 HD kanaler inkludert til 155 kroner/mån.
    155,-/mnd? Er det i tillegg til det du betaler over husleien, eller inklusiv? Hvis det er inklusiv, så er det så billig at jeg er spent på hva Get kan ha tilbudt for å overta signalene.

Her jeg bor har vi hatt Get i mange år, og vi har akkurat gått inn på en ny femårsavtale med dem. Vi var faktisk i kontakt med Canal Digital for å sjekke om de ville prøve å matche Get på pris eller innhold, men de gadd ikke en gang komme med et tilbud.

Side 89 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •