HDTV fra GET - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    SD-signalet på canalplus SPORT1/2/extra er boss. Masse komprimeringsartefakter ved fargeoverganger osv. HD-sendingene syns jeg er helt konge, men jeg skulle nesten ønske at de fjernet noen HD-kanaler fra MUX-en sånn at de kunne gi bedre båndbredde til SD-kanalene. NRK1 har jo stort sett glimrende SD-bilde siden de har 20% høyere båndbredde enn de fleste andre kanaler.
    Er det ikke litt feil vei å gå å gi bedre båndbredde til SD kanalene?

De fleste ønsker vel flere HD kanaler. Men får håpe dette ikke er ett båndbredde problem, slik at nettet allerede er brukt opp. Men at de har komprimert dem selv for å spare penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er det ikke litt feil vei å gå å gi bedre båndbredde til SD kanalene?

De fleste ønsker vel flere HD kanaler. Men får håpe dette ikke er ett båndbredde problem, slik at nettet allerede er brukt opp. Men at de har komprimert dem selv for å spare penger.
    Jeg spekulerer så du får ta det med en klype salt. Det beste hadde selvfølgelig vært om de har plass til å tildele mer båndbredde enn det de gjør. Om de har det vet jeg ikke. Om alt ble levert i HD hadde jeg jublet, for de sendingene er gull IMO.

Det irriterer meg ihvertfall at de skal ihjelkomprimere sendinger som faktisk krever bra bildekvalitet. Er utrolig irriterende å se på fotball når ballen nesten forsvinner bak artefakter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med opptak

er det noen her som har opplevd problemer med opptak av serier?

selvom jeg setter serieopptak så er det kun den nærmeste episoden som tas opp, mens de påfølgende (i påfølgende uken) faller ut.... Dette til tross for at det er over 50 timer ledig til opptak... dessuten vises seriene under hovedmeny-mitt arkiv-serier, men på planlagt faller de ut...... problemet har jeg fått først de siste 2-3 ukene...

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350

selvom jeg setter serieopptak så er det kun den nærmeste episoden som tas opp, mens de påfølgende (i påfølgende uken) faller ut.... Dette til tross for at det er over 50 timer ledig til opptak... dessuten vises seriene under hovedmeny-mitt arkiv-serier, men på planlagt faller de ut...... problemet har jeg fått først de siste 2-3 ukene...

Samme her. Og jeg har to HD-PVR. Begge har samme problemet. Den ene har jeg også nettopp byttet da den hang seg stadig vekk. Det har slik jeg har oppfattet det alltid vært store problemer med serieopptakene, men nå enda verre enn før.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, samme problemet her. Skikkelig irriterende.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også opplevd dette nå i det siste. Men har også fått problemer med opptak som feiler med "ukjent opptaksfeil" samt at jeg gjentatte ganger ikke klarer å pause sendinger. Nå er det som regel Barne-TV på NRK1 eller NRK Super som jeg pauser for barna (er ikke alltid middagen er ferdig før BTV begynner) men har ikke fått testet pausing på andre kanaler i det siste. Har blitt noen boot i det siste.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Aner ikke, men jeg synes det er latterlig at de markedsfører en egen såkalt HD pakke og så mangler den de beste HD kanalene. For å få SVT HD, BBC HD og MTV HD må man i tillegg abonnere på familiepakken. Pakken Get HD er egentlig bare latterlig, det blir litt for drøyt med 99 kr for Discovery HD. Eurosport finnes jo allerede i familiepakken og de andre HD kanalene klarer jeg meg uten.
    Så sant som det er sagt! Get hadde nettopp spørreundersøkelse, og da lot jeg dem få vite nettopp dette. Helt uinteressant for meg å skifte til HD-dekoder sånn som situasjonen er nå. De må skjerpe seg på HD-siden, både på hva de tilbyr og hvordan pakkene er sammensatt. HD-kanaler de bør få på plass snarest: TVN HD, TV2 HD, NatGeo HD, History HD og Animal Planet HD.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    HD-kanaler de bør få på plass snarest: TVN HD
    Når Get ikke har gått til innkjøp av et produkt som ikke er til salgs, så er ikke det Get sin skyld.

Canal Digital har kjøpt og betalt TVN HD, og de sitter med enerett på distribusjon av kanalen. Ingen andre leverandører, inklusiv Get, kan vise denne kanalen, uansett hvor mye de enn vil.

Når det gjelder TV2 HD, så er situasjonen litt forskjellig, men ikke mye. TV2 har satt prisen for kanalen såpass høyt, at ingen distributører er villig til å betale for den. Det spekuleres i at prisen er satt til et urimelig nivå for å gi RiksTV, som TV2 eier en tredjedel av, en fordel i markedet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten så jeg ikke tør å skrive dette for ikke å "jinxe" det, men fler som har lagt merke til at problemet med forvrengt lyd på spesielt Viasat 4 ser ut til å være borte? Kan ikke se at det har kommet noen oppdatering, så dersom dette stemmer så har de vel funnet løsningen på Viasat's ende da.

Vet ikke altså, men det er ihvertfall lenge siden jeg har hørt "demonstemmene" og den infernalske skrikelyden nå. Så jeg krysser fingre og tær.

Endelig noe positivt å skrive om! :shock: :-D

(kanskje)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det er nesten så jeg ikke tør å skrive dette for ikke å "jinxe" det, men fler som har lagt merke til at problemet med forvrengt lyd på spesielt Viasat 4 ser ut til å være borte? Kan ikke se at det har kommet noen oppdatering, så dersom dette stemmer så har de vel funnet løsningen på Viasat's ende da.

Vet ikke altså, men det er ihvertfall lenge siden jeg har hørt "demonstemmene" og den infernalske skrikelyden nå. Så jeg krysser fingre og tær.

Endelig noe positivt å skrive om! :shock: :-D

(kanskje)
    Satt faktisk å tenkte de samme tankene i helga, endelig ser det ut til å være løst!

Nå gleder jeg meg bare til nye menyer, skulle ikke det skje i starten av oktober ? høhø...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter søndagens sending av TV-aksjonen har jeg fått bekreftet en teori ang. serie-opptak. Alle som tar opp Elixir eller Tore på sporet fra NRK1 på søndager bør sjekke neste søndag. Under fliken Planlagt i MITT ARKIV vil dere se at disse to programmene ikke finnes!

Det ser ut til at hvis serien uteblir en uke, mister opptageren tråden !
    Men tror dette er et problem som har vært der lenge.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde det for leenge siden (da det var et velkjent problem for alle), men når du sier det (jeg sjekket litt ekstra for sikkerhets skyld nå) har det jammen dukket opp igjen. :???:

Jeg har hatt serieopptak gående på South Park på Zebra (har ikke hatt tid til å se episodene allikevel, så har ikke sjekket før nå), og når jeg nå tar en titt på opptaksoversikten ser jeg nå at den sluttet å ta opp serien den 7.10. Før den datoen er det en laaaang liste med episoder. Så det funka tydeligvis frem til da. Vet ikke hva som skjedde etter det men. Samme med serieopptaket på Valens Frokost-TV; det er ikke serieopptak i det hele tatt, for å si det sånn - den tar opp som du sier den nærmeste episoden, men så er det slutt før den neste (som da kommer uka etterpå; én ep. i uka).

Så "klokka stoppa" den sjuende Oktober [endret] ser det ut til, så da var det vel kanskje noe som skjedde da, da? Jeg har i hvert fall ikke bedt den om å slutte å ta opp South Park (eller Valen, men det kom jo senere).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Nå gleder jeg meg bare til nye menyer, skulle ikke det skje i starten av oktober ? høhø...
    Det er ikke alltid når det nevnes måneden at de mener den første datoen i den. De de sa var "i løpet av oktober", så da er det noen dager til før man kan klage over at de ikke holder hva de sier.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke alltid når det nevnes måneden at de mener den første datoen i den. De de sa var "i løpet av oktober", så da er det noen dager til før man kan klage over at de ikke holder hva de sier.
    Ai ai sir! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    ...Så "klokka stoppa" den sjuende September ser det ut til, så da var det vel kanskje noe som skjedde da, da? Jeg har i hvert fall ikke bedt den om å slutte å ta opp South Park (eller Valen, men det kom jo senere).
    det høres ut som riktig tidspunkt...jeg kjenner ikke til om det ble kjørt noen oppdateringer i perioden som kunne skape dette (utrolig irriterende) problemet... så jeg antar at det er like greit å feilmelde og håpe det ordner seg før jul.....

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Når Get ikke har gått til innkjøp av et produkt som ikke er til salgs, så er ikke det Get sin skyld.

Canal Digital har kjøpt og betalt TVN HD, og de sitter med enerett på distribusjon av kanalen. Ingen andre leverandører, inklusiv Get, kan vise denne kanalen, uansett hvor mye de enn vil.

Når det gjelder TV2 HD, så er situasjonen litt forskjellig, men ikke mye. TV2 har satt prisen for kanalen såpass høyt, at ingen distributører er villig til å betale for den. Det spekuleres i at prisen er satt til et urimelig nivå for å gi RiksTV, som TV2 eier en tredjedel av, en fordel i markedet.
    OK, så la gå med TV Norge og TV 2.

Hva da med Animal Planet HD, NatGeo HD, History HD? Og ikke minst, slutte å splitte HD-kanalene mellom to pakker (i tillegg til Viasat/Canal Dig. pakkene)
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente selvsagt at den sluttet å ta opp den sjuende Oktober, ikke September. Liten 'trykkleif' der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Get og fikk følgende svar ang. feil ved serieopptak:

"Vi har for tiden problemer med denne tjenesten og jobber med å løse dette.

Beklager problemene dette medfører for deg som kunde.

Med vennlig hilsen

Torfinn
    Saksbehandler
    Get® support"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get Hd Pvr

Nå har jeg den siste tiden vært plaget av at HD PVR`en fryser når jeg bruker spole funksjonen og ved avspilling etter bruk av PAUSE knapp.
    Noen ganger kommer den i gang selv, eller så må jeg reboote.
    Hakking oppleves også ved avspilling av opptak av og til.

Noen andre som har dette problemet og forhåpentligvis en løsning.
    Er disken defragmentert? Dette burde den vel ordne selv etter man sletter osv?
    Har ikke reformatert fordi jeg har opptak på maskinen jeg gjerne vil beholde.
    Trodde kanskje det var etter oppdatering, men ingenting som tyder på at det nylig har blitt gjort.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også opplevd mye krasj i det siste. Siste måneden - tre ukene eller så.

Side 88 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •