HDTV fra GET - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    hmmmm.... er dette den lenge annonserte oppdateringen som bl.a. skulle bringe på bane høyoppløste og transparente menyer? Kan ikke huske å ha sett så mye til dette enda.....
    Leste dette på teknofil.no i dag. Tror ikke mine egne øyne. Både HD filmleie og div forbedringer på HD-boksen, inkludert høyoppløste menyer....i løpet av oktober? Men, det stod jo selvsagt ikke hvilket år det var snakk om...

"Get lover også at de i løpet av oktober vil komme med en stor programvareoppdatering til sin HD-boks. Dette vil føre til en rekke forbedringer, både av typen som er godt synlige og de som ligger godt gjemt bak systemet.

Blant annet vil det som vi har nevnt tidligere bli en oppgradering av det grafiske grensesnittet med penere og mer logiske elementer. Hastigheten på boksen skal også være merkbart bedre. I tillegg skal HD-oppskaleringen nå være merkbart bedre."

Snart slutt på HD-krøll fra Get - teknofil.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Leste dette på teknofil.no i dag. Tror ikke mine egne øyne. Både HD filmleie og div forbedringer på HD-boksen, inkludert høyoppløste menyer....i løpet av oktober? Men, det stod jo selvsagt ikke hvilket år det var snakk om...
    Jeg snakket med en Get-representant i går, og hun lovet faktisk oppdateringen i løpet av tre uker.

Jeg valgte å ikke være frekk og spørre om hvor lange disse ukene skulle være, men det begynner jo virkelig å se ut som om de nærmer seg lansering. Med litt flaks er det klart i løpet av året

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på om de får på plass surroundlyd via HDMI i den oppdateringen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg snakket med en Get-representant i går, og hun lovet faktisk oppdateringen i løpet av tre uker.

Jeg valgte å ikke være frekk og spørre om hvor lange disse ukene skulle være, men det begynner jo virkelig å se ut som om de nærmer seg lansering. Med litt flaks er det klart i løpet av året
    I løpet av 3 uker er jo det samme som i løpet av oktober

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komentator på Premier League kamper.

Er det flere enn meg som ikke får engelsk lyspor på Premier League kamper? Get kunne godt kutte ut både svenske og danske komentatorer og kun sende norsk og engelsk. Kampene blir 10 hakk bedre med engelske komentatorer enn norske synest jeg.

Jeg har kontaktet C+ og de sier at det engelske lydsporet skal være der, men vi har jo med Get å gjøre. Hos meg er iallefall engelsk lyspor med en fin liten strek over.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så PL på C+ Sport1 i går. Og det var fryktelig irriterende å høre på Arve Fuglum "kommentere" kampen i tillegg til det utrolig dårlige bilde som var på sendingen. Det er heller ikke mange ukene siden jeg så en kamp med Tottenham hvor jeg til slutt måtte kutte Øyvind Johannessen sine kommentarer og bytte til svensk. Da er det irriterende med manglende engelsk lydspor ja.

Hvis C+ påstår at de sender ut engelsk lydpsor på alle kampene fra PL, så skal jeg klage til Get over at de ikke videre sender det.

Samtdig bare øker mistanken om at Get re-komprimerer sine sendinger for å spare plass i nettet til bredbåndskundene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    He, he, det er kona som er en pådriver hos meg også. Men jeg heller ønsker ikke å måtte ha på en stor receiver for å se på nyheter ol.
    Jeg har testet komponent med frakoblet HDMI, det ga samme resultat. Sort skjerm
    Er dette for og spare strøm? Eller de unødvendige stegene med og slå på flere enheter?

For hvis det er det siste kan jeg anbefael univerasl fjernkontroller. Feks av typen Logitech Harmony. Da er det ett trykk for og se på TV, så slåes TV, GET box og Reciver på samtidig.

Hvis det er for og spare strøm, så kan fortsatt en Universal fjernkontrol være kjekk og ha da du kan sette opp to forskjellige "Se tv" events. Så lenge dere får lyd og bilde opp til TVen da.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er ikke for å spare strøm og jeg har faktisk en Harmony 885 fjernkontroll som fungerer som den skal. Jeg kunne løst dette med denne fjernkontrollen, men det var ikke det som var mitt poeng.

Hverdagen er fyllt med relativt mye TV-titting, jeg syntes derfor det var komplett unødvendig å alltid måtte slå på receiveren for å gjøre vanlig TV-titting med bilde i HD-kvalitet.
    Men det lot seg løse da. Ved å sette scart-signalet i HD-PVRen til S-VHS (fra RGB) så kommer det samtidig signal gjennom både HDMI og komponent.
    Da får jeg tilnærmet HD-kvalitet på TVen uten å måtte slå på receiveren og kjøre HDMI gjennom denne.

Uansett, takk for tipset.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh? Jeg bruker hdmi fra boksen til tv, setter jeg TV scart signalet til S-VHS forsvinner lyden jo fra tv´et. Hvorfor påvirkes hdmi av det da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Heh? Jeg bruker hdmi fra boksen til tv, setter jeg TV scart signalet til S-VHS forsvinner lyden jo fra tv´et. Hvorfor påvirkes hdmi av det da?
    Nei, det virker ikke logisk.
    Strengt tatt vet ikke jeg om jeg har lyd gjennom HDMI fordi:
    Mellom PVR-boksen og TV er det komponent (3 for bilde og 2 for lyd).

Og mellom PVR-boksen og forsterkeren har jeg både HDMI og coax/optisk. Da tar jeg bilde gjennom HDMI og lyden digitalt gjennom optisk/coax. Det er jo slik man må gjøre det for å får surround, det får man pr idag ikke gjennom HDMI.

Kunne ikke du også kutte ut HDMI mot Tv og benytte component. Selv på HD-sendinger ser du ikek forskjell på HDMI kontra komponent.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at man ikke får surround via HDMI kontakten, hvilke sendinger/kanaler er det GET sender i ekte surround?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Med tanke på at man ikke får surround via HDMI kontakten, hvilke sendinger/kanaler er det GET sender i ekte surround?
    Eneste grunn til at jeg vil kjøre utenom receiver er at dama mener det blir for varmt i rommet med Onkyo forsterken på hele tiden

Og hun er allergisk mot lyd..... hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alle som sender i ekte surround, vil jeg tro.

Svensk TV og Canal+ sender stadig vekk programmer med DD5.1 lyd. Det funker som bare det på Get også (i hvert fall på standard PVR)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krev prisavslag dersom TV-boksen ikke virker - DinSide Bolig

Hahaha, om jeg skal kreve kompensasjon for følgende så ender Get med å skylde meg penger:

- Må bootes hver 14 dag pga treghet
    - Tilfeldige boot midt under favorittserier eller fotballkamper
    - Serieopptak som forsvinner
    - Uferdige opptak av episoder
    etc etc

Tuca

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord, du kan bli rik

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Så PL på C+ Sport1 i går. Og det var fryktelig irriterende å høre på Arve Fuglum "kommentere" kampen i tillegg til det utrolig dårlige bilde som var på sendingen. Det er heller ikke mange ukene siden jeg så en kamp med Tottenham hvor jeg til slutt måtte kutte Øyvind Johannessen sine kommentarer og bytte til svensk. Da er det irriterende med manglende engelsk lydspor ja.

Hvis C+ påstår at de sender ut engelsk lydpsor på alle kampene fra PL, så skal jeg klage til Get over at de ikke videre sender det.

Samtdig bare øker mistanken om at Get re-komprimerer sine sendinger for å spare plass i nettet til bredbåndskundene.
    Nå har jeg ikke GET med CD parabol.

C+ sender normalt sett ikke ut Engelsk kommentator. Noen kamper på CANAL+Sport 2 og CANAL+Sport Extra har hatt Engelsk kommentator. Ikke Engelsk lydspor men det hender den Norske lyden inneholder Engelsk kommentator. Det har også vært tilfeller der den Danske eller Finske lyden inneholder Engelsk kommentator mens den Norske inneholder C+ sin egen Norske kommentator. Det hender også at den Danske lyden på CANAL+SPORT HD inneholder Engelsk lyd.

Ingen av C+ kanalene sender Engelsk lydspor så vidt jeg kan huske men unntaket er antagelig Canal+Sport Extra som kun sender ett lydspor.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg der har det problem at bildet forsvinner brøkdelen av et sekund?
    Må jeg ha elektriker for å se om det er strømpulser på nettet. Har lagt merke til at lyden via dvd også påvirkes, men ikke bildet her...
    Det er utrolig irriterende, skjer mest på kvelden, og gjerne med ca. 20 sekunders mellomrom, men det varierer...
    Jeg har gjort en total reset av boksen, alt virker nå, også "Mine Kanaler" som ellers ikke har virket lenge...

Edit: Hmmm, flyttet en rca kabel fra dvd spillerens digitale utgang (til forsterker) til HD-PVR sin digitale utgang, og nå forsvinner bildet ikke, men jeg hører et veldig lite problem i den digitale lyden engang iblant. Omtrent samme som med dvd spilleren.
    Så altså, ser ut til at forstyrrelsen nå tar veien om den digitale lyd istedet for bildet, da skulle det virke fint om jeg går tilbake til analog lyd ut fra PVR som jeg pleier å bruke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ANdre typer Bokser hos Get?

Hei, kan man bruke andre enn Get sine Dekodere hos Get?
    Vantage eller force dreambox kansje?

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei, kan man bruke andre enn Get sine Dekodere hos Get?
    Vantage eller force dreambox kansje?
    Nei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Så PL på C+ Sport1 i går. (...)i tillegg til det utrolig dårlige bilde som var på sendingen.

SD-signalet på canalplus SPORT1/2/extra er boss. Masse komprimeringsartefakter ved fargeoverganger osv. HD-sendingene syns jeg er helt konge, men jeg skulle nesten ønske at de fjernet noen HD-kanaler fra MUX-en sånn at de kunne gi bedre båndbredde til SD-kanalene. NRK1 har jo stort sett glimrende SD-bilde siden de har 20% høyere båndbredde enn de fleste andre kanaler.

Side 87 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •