HDTV fra GET - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Vet at dette blir litt off topic, men er det noen her som har internett-abo fra Get? Såg at de hadde et tilbud som ga halv pris ut året og lurte på å bytte til de men etter å ha forsøkt å få kontakt med deres kundeservice i to dager uten hell så blir jeg ikke spesielt fristet.
    Jeg har hatt internett fra Get en stund nå og er veldig godt fornøyd. Linje og hastighet har vært veldig stabilt her (i Kristiansand).
    Har også vært fornøyd med Get kundeservice, de ytterst få ganger jeg har hatt behov for å ta kontakt. Det kan være vanskelig å komme gjennom, men de har alltid ringt opp igjen til meg når jeg har lagt igjen telefonnummeret mitt.

Men jeg registrerer jo at ikke alle er like fornøyd/heldig med Get...:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...deservice.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for den linken. Tilbake til det tråden skal handle om: Ingen som vet noe om når HD-tilbudet skal utvides?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, men jeg synes det er latterlig at de markedsfører en egen såkalt HD pakke og så mangler den de beste HD kanalene. For å få SVT HD, BBC HD og MTV HD må man i tillegg abonnere på familiepakken. Pakken Get HD er egentlig bare latterlig, det blir litt for drøyt med 99 kr for Discovery HD. Eurosport finnes jo allerede i familiepakken og de andre HD kanalene klarer jeg meg uten.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, heilt samd. HD-tilbodet til Get er verkeleg tragisk, No står TV-sesongen for døra, og det ser ikkje ut til at vi får nokre av dei generelle kanalane ein bør kunne forvente å ha: TV Norge HD, NatGeo HD, Animal Planet HD, TV2 HD. - Og ingen konkret info frå Get - som vanleg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    det ser ikkje ut til at vi får nokre av dei generelle kanalane ein bør kunne forvente å ha: TV Norge HD
    Det er ikke Get sin skyld at de ikke sender TV Norge HD. Canal Digital har kjøpt seg enerett til denne kanalen, så det er rett og slett ikke mulig for Get (eller noen andre) å tilby TVN HD.

Når det gjelder TV2 HD, så ser det ut til at Get, Canal Digital og flere andre synes TV2 har priset kanalen for høyt, og at den ikke er verdt prisen. Om dette bare er spill for galleriet, eller om det er taktikk fra TV2 for å gi RiksTV et forsprang, er ikke godt å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun lyd og ikke bilde på komponentutgangen

Hei, mulig dette er besvart tidligere, men det er over 80 sider å bla gjennom...:

Jeg forsøker å koble med HDMI via surround-forsterker, det fungerer. Men ønsker også i tillegg å kunne koble komponent-kabler direkte mellom HDPVR og TVen. Jeg får da lyd , men kun svart skjerm. Er dette et kjent problem/feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Hei, mulig dette er besvart tidligere, men det er over 80 sider å bla gjennom...:

Jeg forsøker å koble med HDMI via surround-forsterker, det fungerer. Men ønsker også i tillegg å kunne koble komponent-kabler direkte mellom HDPVR og TVen. Jeg får da lyd , men kun svart skjerm. Er dette et kjent problem/feil?

Det høres merkelig ut, fordi component-kabel (rød/grønn/blå) har ikke lydsignaler.

Hvorfor tar du ikke bare og kobler en HDMI kabel fra forsterkeren og inn i TV'en? Så har du både lyd og bilde gjennom den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenjacob
    Det høres merkelig ut, fordi component-kabel (rød/grønn/blå) har ikke lydsignaler.

Hvorfor tar du ikke bare og kobler en HDMI kabel fra forsterkeren og inn i TV'en? Så har du både lyd og bilde gjennom den.
    Jeg får lyd fordi jeg også har koblet 2 stk rca-kabler mellom HDPVR og TV. Årsaken til at jeg ikke alltid vil kjøre signalet via HDMI gjennom receiver er at jeg ikke ønsker å måtte slå på receiveren når jeg kun skal ha vanlig Tv-titting. Men hvis jeg får komponent direkte til TV så får jeg tilnærmet HD-kvalitet uten å slå på receiveren.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lyd fordi jeg også har koblet 2 stk rca-kabler mellom HDPVR og TV. Årsaken til at jeg ikke alltid vil kjøre signalet via HDMI gjennom receiver er at jeg ikke ønsker å måtte slå på receiveren når jeg kun skal ha vanlig Tv-titting. Men hvis jeg får komponent direkte til TV så får jeg tilnærmet HD-kvalitet uten å slå på receiveren.
    Dette er faktisk også et ønske fra dama. Hun vil helst slippe å måtte sette på forsterker hver gang. Den gir ut litt mye varme. Kanskje man må velge utgang i menyen? Men tror ikke jeg har sett det noe sted.
    Det kan være at den bruker en standard som tilsier at HDMI er høyest prioritert. Da vil den sende bilde ut via HDMI dersom den er koblet til, samtidig som eventuelt scart eller komponent er koblet til. Hvis du napper ut HDMI, fungerer det da?
    Men jeg må teste ut dette selv føler jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror jeg ville koblet annerledes. Bruk HDMI fra dekoder til TV og S/P-DIF fra dekoder til forsterker. Da får du surroundlyd til forsterker og lyd og bilde til TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Dette er faktisk også et ønske fra dama. Hun vil helst slippe å måtte sette på forsterker hver gang. Den gir ut litt mye varme. Kanskje man må velge utgang i menyen? Men tror ikke jeg har sett det noe sted.
    Det kan være at den bruker en standard som tilsier at HDMI er høyest prioritert. Da vil den sende bilde ut via HDMI dersom den er koblet til, samtidig som eventuelt scart eller komponent er koblet til. Hvis du napper ut HDMI, fungerer det da?
    He, he, det er kona som er en pådriver hos meg også. Men jeg heller ønsker ikke å måtte ha på en stor receiver for å se på nyheter ol.
    Jeg har testet komponent med frakoblet HDMI, det ga samme resultat. Sort skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg tror jeg ville koblet annerledes. Bruk HDMI fra dekoder til TV og S/P-DIF fra dekoder til forsterker. Da får du surroundlyd til forsterker og lyd og bilde til TVen.
    Ja, dette kan være et alternativ. Men jeg ønsker allikevel å finne ut hvorfor komponent ikke fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    En årsak til at jeg ikke kan benytte denne metoden:
    TVen har kun 1 HDMI-inngang. Da kan jeg ikke benytte HDMI mellom forsterker og TV for å overføre lyd og bilde fra f.eks Blue Ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr

Hei, jeg fant følgende på GETs hjemmeside:
    "Første gang du starter opp Get box HD PVRså er Komponent-utgangen deaktivert.
    Hvis du skal bruke Kompoenent-tilkobling må du først koble til dekoderen med f.eks scart for å få bilde, deretter må du gå igjennom installasjonen og til slutt endre SCART-instillinger ved å sette TV-SCART til en annen verdi en RGB. Etter dette kan du koble til dekoderen med Komponent-kabelen og få riktig bilde.

Dette vil bli endret i en kommende produktforbedring våren 2008"

Kan dette tyde på at det kommer signal via komponent hvis jeg endrer signaltypen på scart fra RGB til noe annet?

Har noen testet dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg fant følgende på GETs hjemmeside:
    "Første gang du starter opp Get box HD PVRså er Komponent-utgangen deaktivert.
    Javisst, ja. Dette glemte jeg helt.

Kan dette tyde på at det kommer signal via komponent hvis jeg endrer signaltypen på scart fra RGB til noe annet?
    Jepp.

Har noen testet dette?
    Ja, for veldig lenge siden Det funket da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Get Kabel Nye kanaler og HD

Hei er det noen som vet om Get konner ned boeb bye spennende kanaler utover høsten/vinteren? eller HD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil bli endret i en kommende produktforbedring våren 2008"
    hmmmm.... er dette den lenge annonserte oppdateringen som bl.a. skulle bringe på bane høyoppløste og transparente menyer? Kan ikke huske å ha sett så mye til dette enda.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Canal plus HD-s

Så Canalplus fungerer bra Hos Get da`?

Hvordan er kvaliteten mellom viasat sport HD og canal+ sport HD . er de like bra?

Så lenge HD kanalene virker er det same Shit om de andre gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Så Canalplus fungerer bra Hos Get da`?

Hvordan er kvaliteten mellom viasat sport HD og canal+ sport HD . er de like bra?

Så lenge HD kanalene virker er det same Shit om de andre gjør det.
    Jeg mener det ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Can+ sport HD og Film HD

Javel takk for tilbakemelding

Side 86 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •