HDTV fra GET - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Nå ser det ut til vi endelig får en ny oppdatering:

19.08.09 kl. 01:15 19.08.09 kl. 01:30 Digital-TV

Grunnet oppdatering av programvare til alle HD-PVR dekodere vil kunder med slik dekoder oppleve at dekoderen er ute av normal drift i ca 15 minutter mens oppdatering foregår. Eventuelle planlagte opptak vil avbrytes og fortsette når oppdateringen er ferdig. Arbeidet vil foregå ca mellom kl 01:15 og 01:30 natt til onsdag. Vi beklager ulemper dette måtte medføre for våre kunder.
    Noen som har fått denne oppdateringen? Når jeg sjekker min HD-PVR nå i ettermiddag, indikerer den fortsatt release 10a fra 16. desember 2008. Nok et eksempel på brutte løfter fra GET?

Til orientering - jeg bor i Oslo.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Noen som har fått denne oppdateringen? Når jeg sjekker min HD-PVR nå i ettermiddag, indikerer den fortsatt release 10a fra 16. desember 2008. Nok et eksempel på brutte løfter fra GET?

Til orientering - jeg bor i Oslo.
    Samme her.

-Men nå må vi huske at Get opererer med såkalt 'Get-tid'. Get eksisterer i et parallelt univers, der tid og kundetilfredshet fungerer helt annerledes enn i vårt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Spennende ja, men hva inneholder oppdateringen, står det noe om det?

Jeg klarer fortsatt ikke forstå hvorfor surroundlyd ikke kan oppnås gjennom hdmi-kabel.

Er det forresten noen andre her som har koblet boksen sin via receiver og videre til tv med hdmi? Hvis dere har det, har dere problemer med lipsync?
    Hei! Koblet denne boksen opp på denne måten igår og fikk da problemer med lipsyncen. Gikk da inn på receiveren og justerte lyden til 30ms forsinkelse, da ble det bra.

Fikk dog dårligere bilde ved å gå via receiveren så idag blir det å kable om til optisk og bilde direkte i tv igjen....

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Live70
    Fikk dog dårligere bilde ved å gå via receiveren så idag blir det å kable om til optisk og bilde direkte i tv igjen....
    Hva slags forsterker bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Live70
    I og med at det er et digitalt signal, tyder det på at noe skjer med signalet i receiveren... sjekk om du gjør oppskalering av signalet der. Hvis TVen gjør dette bedre, slå det av.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd fra Get-boks

Det er en lang tråd så jeg greier ikke å lese gjennom alt. Er helt grønn på sånne ting. Håper ikke temaet blir tatt opp enda en gang..... Har gammel tv med scart, skal etterhvert kjøpe tv med HDMI. Bør jeg da ta bildet fra Get til tv med HDMI? Og lyden med analog eller digital utgang til forsterkeren. Det er ikke sånn at hvis man bruker HDMI så blokkerer det for de andre lydutgangene? Noen som orker å svare?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvjorge
    Bør jeg da ta bildet fra Get til tv med HDMI? Og lyden med analog eller digital utgang til forsterkeren.
    Ja, kjør HDMI til TVen for bilde, og digital coax til forsterkeren for lyden. Da har du ihvertfall muligheten for surround. Skulle jo ikke trenge det siden HDMI overfører surround digitalt, men...
    Dersom du ikke abonnerer på noen kanaler som sender i surround, og ikke kommer til å leie film fra Get (de få gangene du får dem med surround, da...) så holder det med bare HDMI kabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja, kjør HDMI til TVen for bilde, og digital coax til forsterkeren for lyden. Da har du ihvertfall muligheten for surround. Skulle jo ikke trenge det siden HDMI overfører surround digitalt, men...
    Dersom du ikke abonnerer på noen kanaler som sender i surround, og ikke kommer til å leie film fra Get (de få gangene du får dem med surround, da...) så holder det med bare HDMI kabelen.
    Vil vel ikke holde med med bare HDMI?Trenger jo ekstra kabel til stereoen uansett. Jeg kjører ikke lyd gjennom tv'eneller har mer enn 2ht + sub). Men du mener at lyden blir bedre med digital kontra analog?

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering

har dritsikkerheten blitt bedere på getboksen,etter siste opppgraderingen?
    jeg merker det på boksen,mindre avbrutt,den funker bedere en før,eller er det bare tull?

skogkatt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvjorge
    Vil vel ikke holde med med bare HDMI?Trenger jo ekstra kabel til stereoen uansett. Jeg kjører ikke lyd gjennom tv'eneller har mer enn 2ht + sub). Men du mener at lyden blir bedre med digital kontra analog?
    Ja, nå visste jeg jo ingenting om ditt oppsett da, men i ditt tilfelle vil du trenge enten analog eller digital lyd ut i tillegg, ja. Jeg vil vel tro at digital ut vil gi en kvalitetsheving i.f.t. analogt. Om ikke annet, fordi forsterkeren din sannsynligvis har bedre D/A konverter enn Get boksen, og fordi digitalt ikke blir 'degradert' (støy etc.) via kabelen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt
    jeg merker det på boksen,mindre avbrutt,den funker bedere en før,eller er det bare tull?

skogkatt
    Min ser fremdeles ikke ut til å være oppgradert? Står ihvertfall fortsatt Dec. 2008 på det meste av software hos meg.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal det egentlig stå i software'en på HD-PVR'en etter siste oppgradering?

Hadde jo vært greit å vite, slik at man faktisk kan sjekke om boksen er oppgradert med nyeste software..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt

skogkatt
    Er du sikker på at den er oppdatert? Min er ikke oppdatert etter det jeg kan se, og ikke er den blitt mer stabil heller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja, nå visste jeg jo ingenting om ditt oppsett da, men i ditt tilfelle vil du trenge enten analog eller digital lyd ut i tillegg, ja. Jeg vil vel tro at digital ut vil gi en kvalitetsheving i.f.t. analogt. Om ikke annet, fordi forsterkeren din sannsynligvis har bedre D/A konverter enn Get boksen, og fordi digitalt ikke blir 'degradert' (støy etc.) via kabelen.

Forsterkeren er en Pioneer VSA-E07,En gammel toppmodell fra ca 2000. Sitter visst en dac fra Motorola, sikkert i god kvalitet. Slår sikkert dac'en i getboksen.

Min Get versjon er også 10a.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at dette blir litt off topic, men er det noen her som har internett-abo fra Get? Såg at de hadde et tilbud som ga halv pris ut året og lurte på å bytte til de men etter å ha forsøkt å få kontakt med deres kundeservice i to dager uten hell så blir jeg ikke spesielt fristet.

Tilbake til trådens tema - noen som har hørt noe nytt om lansering av flere HD-kanaler eller er det fortsatt slik at "det er like rundt hjørnet" som de har sagt siden ifjor sommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Jeg gjør det og har ikke hatt mange problemer med lipsync. På Lørdag var det litt trøbbel med Canal+HD under Chelsea-kampen. Kommentatoren annonserte farlige sjangser noen microsekunder før den kom på skjermen. Dette ble rettet opp i til kampen senere på dagen. Tror nok at Canal+ var synderen her. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med HD-boksen fra Get. Noe rusk i ny og ne, men men... 8)
    Jeps, det var faktisk i forbindelse med den kampen at jeg "fikk nok". Har hatt problemer helt siden jeg fikk min nye tv og receiver (kjøpt samtidig som jeg skaffet HD-PVR'en) og dermed var det vanskelig å finne ut av hvor feilen låg. Har imidlertid funnet ut av det nå, brukte et par timer på det i helga Fant ut av at jeg måtte inn i de avanserte menyene til både tv'n og forsterkeren og aktivere automatisk lipsync. Har letet etter noe slikt tidligere men fant aldri ut hvordan jeg kom inn i den menyen i forsterkeren, føler meg litt dum sånn i ettertid nå fordi det var ganske enkelt å finne ut av i grunn. Men jeg må alikevel si at jeg synes det er merkelig at en slik funksjon ikke er automatisk på i standardinnstillingene til de forskjellige komponentene (Yamaha V663 og Philips 42" 7403)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Vet at dette blir litt off topic, men er det noen her som har internett-abo fra Get? Såg at de hadde et tilbud som ga halv pris ut året og lurte på å bytte til de men etter å ha forsøkt å få kontakt med deres kundeservice i to dager uten hell så blir jeg ikke spesielt fristet.
    Selv om de har tilbud ut året, så blir det full pris fra året igjen. Jeg har også tilbud om bra internett fra GET når det oppgraderes. Men gidder ikke bytte fra NextGentel fordi GET på normalprising er dyrere. Samt at hvis GET får nede tid, så forsvinner både TV og Internett. Det gjøre det ikke når det er 2 leverandører. Da har man alltid noe å drive på med.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg synst i grunnen tråden er lang og uoversiktleg nok - ber om at vi forblir on-topic og ikkje held fram internettdiskusjonen... :?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [

Side 85 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •