HDTV fra GET - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av NoMoreNoise
    Vurderer å "leie" denen dekoderen fra GET.

Er den verdt det ?
    Kan man stole på at den holder ?
    Virker ting som de skal ?
    Er det støy fra harddisken ?
    1) Ja
    2) Ja min har fungert utan problem i halvanna år snart
    3) Ja stort sett. Det er småbugs, men ingenting som verkar inn på den generelle funksjonen til boksen
    4) Litt, men det plagar ikkje meg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-PVR`en trenger i allefall mye luft, det er sikkert. Klinte den inn i et skap, og den ble fort varm gitt.

Noen som har vært borti at den plutselig blir skikkelig treg? Trykker jeg inn kanal 166 for eksempel, tar det lang tid før den endelig begynner å trykke inn tallene, og selv da tar det bra med tid før den faktisk skifter kanal. Dette problemet skjer av og til, og det virker å være varierende akkurat hvor treg den blir.

Denne filmleien er forøvrig ikke akkurat mye å skryte av IMO. Dårlig med lanseringer av nye filmer og det som kommer blir lagt ut sent, dyrere enn å leie Blu-Ray på den lokale videosjappa, manglende 5.1 lyd på mange filmer og dårligere kvalitet enn DVD. Det er også vanskelig å skille nye filmer fra gamle før man går inn på de. De legger jo gamle filmer under "Premiere" kategorien også. Da må man nesten se på prisen om filmene er nye eller gamle. Get lovte også mye HD-filmer der, men de glimrer med sitt fravær (likeså HD-menyene de snakket om for et århundre siden).

Har leid noen filmer der, men sånn det er lagt opp i dag er det rett og slett for dyrt ift. hva man får. Noen av filmene er også typiske amerikanske TV-filmer som aldri blir lansert i Europa. Dette er gjerne filmer som får snittkarakter på 1-2 av 10 på IMDB så det er kanskje ikke så rart.

Det eneste som er positivt er at mange filmer har trailere. Det hadde vært enda bedre om det hadde vært en direkte link til IMDB så det hadde vært enda enklere å skille ut de filmene som er verdt å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Noen som har vært borti at den plutselig blir skikkelig treg? Trykker jeg inn kanal 166 for eksempel, tar det lang tid før den endelig begynner å trykke inn tallene, og selv da tar det bra med tid før den faktisk skifter kanal. Dette problemet skjer av og til, og det virker å være varierende akkurat hvor treg den blir.
    Har opplevd det ja, mener å huske at jeg løste det med en RESET. Den bør vel generelt ha en RESET ca. en gang hver måned, kanskje oftere hvis den har dårlig lufting. Med RESET mener jeg slå den av med bryteren på baksiden og vente ca. et halvt minutt før man slår den på igjen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon, jeg har min inne i et svært skab, begge dører er selvfølgelig åpne når vi ser tv, plasmaen står også i skabet. Der står ikke noe apparat oppe på dekoderen.
    Jeg merker den blir varm ved displayet på toppen av kabinettet, men hvordan vet man om den blir for varm? Slår den seg av da?
    Min har mistet funksjonen "Mine Kanaler" og "Guide", kundeservice på Get hadde aldrig hørt om dette før....
    Har slått den av bakpå ørten ganger...men tror ikke jeg har ventet så lenge med å slå den på igjen. Skal prøve det igjen...
    Edit: hjalp ikke...må ha ny boks.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Har opplevd det ja, mener å huske at jeg løste det med en RESET. Den bør vel generelt ha en RESET ca. en gang hver måned, kanskje oftere hvis den har dårlig lufting. Med RESET mener jeg slå den av med bryteren på baksiden og vente ca. et halvt minutt før man slår den på igjen.
    Ja, det har begynt å slå meg at denne boksen nok trenger en skikkelig reset av og til.

Får vel bare melde fra til Get om det.

Niels: Jeg vet ikke hva som er "for" varm. Den skrur seg ikke av. Men jeg kjenner på den at den nok er i overkant varm om den står der jeg vil ha den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt HD-PVRen siden den ble tilgjengelig i Oslo, og det er ikke så mange gangene jeg har måttet resette den. Kanskje 3-4 ganger? Langt i fra én gang i måneden i alle fall. Min står i åpent TV-bord så det er godt med lufting og i tillegg har jeg satt inn en 2.5" harddisk så den er både stillegående og relativt kjølig.

For min del er i grunnen det største irritasjonsmomentet den uhyggelig stygge "plakatvisningen" samt at det ved opptak av HD egentlig er litt snaut med 250gb. Filmleie interesserer meg ikke i sin nåværende form (for dårlig kvalitet).

Såvidt jeg har forstått er Get sin HD-PVR milevis bedre enn Canal Digital sin HD-PVR.

En annen irriterende ting med Get er at de er store i kjeften med tanke på hva de skal lansere av oppdateringer, men at det erfaringsmessig stort sett blir månedsvis (og noen ganger årevis) forsinket. I tillegg oppleves de som svake på antall HD-kanaler i forhold til Canal Digital.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD PVR boksen har en del små feil. Og de er vel alle nevnt i denne tråden. Kjente på boksen min igår og den var rimelig varm ja. Men den fungerer fint og kanalskifte går veldig fort. Den har blitt treg av og til men da slår jeg bare av og på.

Det problemet som er mest irriterende er den ulyden som kommer på Viasat4 når det blir reklame. Man må bare huske å skifte kanal først.

Jeg har forresten leid en film en gang og det fungerte fint. Synd det var en dårlig film, Happy go lucky.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak av barne-tv som EN sending ?

Er det mulig ? Finner ikke muligheten, kun at det kan ta opp hver EPG bit.

Noen som vet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig ? Finner ikke muligheten, kun at det kan ta opp hver EPG bit.

Noen som vet ?
    Jeg har ihvertfall ikke funnet noen slik mulighet. Tror nok du må ta opp bit-for-bit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Jeg har ihvertfall ikke funnet noen slik mulighet. Tror nok du må ta opp bit-for-bit.
    Det var dumt, en av årsakene til at vi har boksen det gitt......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Facebook gruppe opprettet

Kanskje om vi er mange nok så blir det gjort noe her ?

Login | Facebook

Spread the word !

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje om vi er mange nok så blir det gjort noe her ?

Login | Facebook

Spread the word !
    Det er vel ikke alle som er (eller bryr seg om å være) registrert på feisbukk.

Hvorfor ikke heller lage en underskriftskampanje på PetitionOnline.com - Free Online Petition Hosting ?

(der trenger man ikke registrere seg for å "skrive under" på kampanjen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med støy på HDTV

Vi sliter med støy på enkelte kanaler på våres HDTV PVR fra Get.

Først va det kun noen få kanaler som hadde litt grøtete bilde/lyd innimellom, og det forsvant ofte av seg selv. Men siden mai har det bare blitt flere og flere kanaler. NRK1 og TV2 er nå helt umulig å se på da de blir stadig brutt av grøtete bilde og lyd, mens andre kanaler som f.eks Discovery og TV2 Zebra har null problemer.

Booter boxen ca 2 ganger i mnd da den låser seg, den står ganske luftig i en åpen tv benk.

Sjekka at antenne kabel og alt er fint. Har en ticket hos Get men regner ikke med å få svar med det første

Noen andre som har opplevd dette og har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG problemer igjen.

Kom tilbake etter ferien tidligere i uka og så at EPG'en ikke var oppdatert.
    Når den kom tilbake til normalen, oppdaget jeg at alle mine serier ikke ble registert som planlagte opptak! Måtte legge inn alle igjen!

Er det kun min HDPVR som fikk dette hikke, eller er det flere der ute som ikke har fått registert planlagte opptak for helga?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til vi endelig får en ny oppdatering:

19.08.09 kl. 01:15 19.08.09 kl. 01:30 Digital-TV

Grunnet oppdatering av programvare til alle HD-PVR dekodere vil kunder med slik dekoder oppleve at dekoderen er ute av normal drift i ca 15 minutter mens oppdatering foregår. Eventuelle planlagte opptak vil avbrytes og fortsette når oppdateringen er ferdig. Arbeidet vil foregå ca mellom kl 01:15 og 01:30 natt til onsdag. Vi beklager ulemper dette måtte medføre for våre kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende ja, men hva inneholder oppdateringen, står det noe om det?

Jeg klarer fortsatt ikke forstå hvorfor surroundlyd ikke kan oppnås gjennom hdmi-kabel.

Er det forresten noen andre her som har koblet boksen sin via receiver og videre til tv med hdmi? Hvis dere har det, har dere problemer med lipsync?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Spennende ja, men hva inneholder oppdateringen, står det noe om det?

Jeg klarer fortsatt ikke forstå hvorfor surroundlyd ikke kan oppnås gjennom hdmi-kabel.

Er det forresten noen andre her som har koblet boksen sin via receiver og videre til tv med hdmi? Hvis dere har det, har dere problemer med lipsync?
    Jeg bruker denne koblingen, helt uten problemer med lipsync...

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg gjør det og har ikke hatt mange problemer med lipsync. På Lørdag var det litt trøbbel med Canal+HD under Chelsea-kampen. Kommentatoren annonserte farlige sjangser noen microsekunder før den kom på skjermen. Dette ble rettet opp i til kampen senere på dagen. Tror nok at Canal+ var synderen her. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med HD-boksen fra Get. Noe rusk i ny og ne, men men... 8)

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bemoltu
    EPG problemer igjen.

Kom tilbake etter ferien tidligere i uka og så at EPG'en ikke var oppdatert.
    Når den kom tilbake til normalen, oppdaget jeg at alle mine serier ikke ble registert som planlagte opptak! Måtte legge inn alle igjen!

Er det kun min HDPVR som fikk dette hikke, eller er det flere der ute som ikke har fått registert planlagte opptak for helga?
    Samme her. Mistet mange opptak i ferien. HD-PVR har generelt store problemer med serieopptak. Etter en stund slutter de å "virke" og en må avbryte seriene og stille de inn på nytt. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Har for øvrig to HD-PVR'er og begge er sånn. For øvrig henger de seg ofte når en bytter mellom de via HDMI-svitsj. Virker som om det er noe krøll med HDMI-handshake.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Samme her. Mistet mange opptak i ferien. HD-PVR har generelt store problemer med serieopptak. Etter en stund slutter de å "virke" og en må avbryte seriene og stille de inn på nytt. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske.
    Dette gjelder standard PVR også. Eller dvs. hovedproblemet er nok EPGen. Det virker som om de som lager EPG-feeden ikke har helt kontroll på taggingen av de forskjelige seriene.

Rent generelt synes jeg datakvaliteten på EPGen er sjokkerende dårlig. Jeg oppdager stadig vekk feil både i titler og sendetider.

Side 84 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •