HDTV fra GET - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De forskjellige kanalene sender jo med forskjellige bitrater ja. NRK1 er vel en prioritert kanal som blir sendt med høyere bitrate enn de fleste andre SD-kanaler. Jeg bruker denne kanalen for å bedømme hva som er de beste innstillingene. Jeg var mindre enn imponert av 1080i ut fra PVR-en på NRK1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    De forskjellige kanalene sender jo med forskjellige bitrater ja. NRK1 er vel en prioritert kanal som blir sendt med høyere bitrate enn de fleste andre SD-kanaler. Jeg bruker denne kanalen for å bedømme hva som er de beste innstillingene. Jeg var mindre enn imponert av 1080i ut fra PVR-en på NRK1
    Jeg bruker også 1080i ut, med strålende resultat på min Kuro. Ideelt sett ville jeg hatt forskjellig utgangsoppløsning på SD og HD-innhold (send native ut og la TVen håndtere resten), men resultatet jeg har er svært bra. Merker ingenting til problemene andre har med denne oppløsningen ut - bedre deinterlacing i Kuroen enn de fleste andre TVer, muligens?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR HD erfaringer

Skiftet fra standard PVR til PVR HD for en uke siden og tenkte jeg skulle droppe noen linjer om erfaringen sålangt.
    Oppkoblingen gikk ikke bra, men det var selvforskyldt.. Liker å gå rett på sak uten å lese bruksanvisningen særlig nøye, men det straffet seg. Dekoderen ville ikke starte - viste kun en plakat om 'Vennligst vent...' Telefon til Get, men til lite hjelp til tross for hyggelige og velmente råd. Ble oppfordret til å bytte dekoder. Problemet var at programkortet var satt i feil vei. Det fant jeg etterhvert ut selv... En kjapp titt i bruksanvisningen er å anbefale!

Så til erfaringer: SD bildet på min Pioneer 42 kuro er merkbart bedre enn på den forrige dekoderen. Enda dypere kontrast og skarpere bilde. Kjører 720p inn. Har ikke sett mye på HD (siden jeg ikke har annet enn Canal+), men har så vidt sett NHL - og det var rett og slett fantastisk. Gleder meg nå til PL-kamper i HD til høsten.
    Har prøvd bestilling av opptak via web og det funket fint.
    Har vært inne i menyene for filmleie og dette ser ok ut, men har ennå ikke leid film.

På minus siden - tekst TV. Flimrer med korte mellomrom (ved oppdatering?). Har også vært nødt til å restarte dekoderen et par ganger manuelt p.g.a. heng. Satser på at dette har sammenheng med oppstart - bl.a. av filmleie som først dukket opp etter et par dager.

Konklusjon: Jeg vil definitivt anbefale å bytte til PVR HD. Bedre SD bilde, penere og mere funksjonelt menysystem - og ikke minst muligheter for HD og filmleie.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obe
    Gleder meg nå til PL-kamper i HD til høsten.
    Bare å glede seg til det ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Bare å glede seg til det ja!
    Samme her, men har sagt opp Canal Plus over sommeren. Bestilte viasat, så får jeg sett golf i sommer i stedet. Håper de kommer med et godt tilbud når PL begynner, de bruker vel å ha de første to mnd gratis mener jeg å huske.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg får spørre igjen da: Er det noen andre her som har brukt Get Filmleie i det siste (og som kobler opp mot en surroundreceiver)?

Jeg er jo dum som et brød, men jeg tenkte vel at det var et forbigående fenomen, så i kveld leide jeg altså James Bond - Quantum of Solace, og heller ikke her fikk jeg Dolby Digital, bare PCM stereo. Og igjen - joda - Dolby Digital 2.0 får jeg fra SVT1 før jeg starter filmen. Men ingenting når filmen jeg har leid starter.

Greit nok - nå kostet det bare 27,- denne gangen p.g.a. kampanjen, men jeg kan vel ikke gjøre annet enn å anbefale folk å ikke bruke Filmleie så lenge det er sånn. Ihvertfall oss som er på AVForum og kanskje bryr oss om forskjellen mellom stereo PCM gjort om til surround via Dolby PLII, og ekte Dolby Digital 5.1 surround. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun leid film ca. 3 ganger, men på alle filmene fikk jeg 5.1-lyd. At en film som Quantum of Solace ikke har 5.1-lyd er bare latterlig.

Dette med lyden irriterer meg på Canal+ også. Hvorfor har ikke alle nye filmer som kommer med god lyd på DVD 5.1-lyd? Det er feil å sende Rambo på HD-kanalen med PCM-lyd oppgradert i Dolby PLII mens en serie som House alltid sendes med 5.1-lyd. Jeg vet ikke om dette er Get eller Canal+ sin skyld.

Etter at jeg fikk bredbånd fra Get må jeg forresten dra ut splitteren for å kunne benytte meg av filmleie. Får kun "ikke tilgjengelig" (eller noe sånt) via splitteren.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Det blir jo til at jeg ikke gidder å styre med filmleie ...

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keyzer
    Jeg har kun leid film ca. 3 ganger, men på alle filmene fikk jeg 5.1-lyd. At en film som Quantum of Solace ikke har 5.1-lyd er bare latterlig.

Dette med lyden irriterer meg på Canal+ også. Hvorfor har ikke alle nye filmer som kommer med god lyd på DVD 5.1-lyd? Det er feil å sende Rambo på HD-kanalen med PCM-lyd oppgradert i Dolby PLII mens en serie som House alltid sendes med 5.1-lyd. Jeg vet ikke om dette er Get eller Canal+ sin skyld.

Etter at jeg fikk bredbånd fra Get må jeg forresten dra ut splitteren for å kunne benytte meg av filmleie. Får kun "ikke tilgjengelig" (eller noe sånt) via splitteren.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Det blir jo til at jeg ikke gidder å styre med filmleie ...
    Jeg bruker 2 splittere etter hverandre så det skal fungere med din ene splitter også selvfølgelig. Jeg tror jeg har 3-4 splittere liggende et eller annet sted. Kjøpt på Biltema. Prøv en annen splitter. Men det har du kanskje allerede gjort:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keyzer:
    Jeg irriterer meg også over at mange filmer på CanalPlus HD sendes uten 5.1 lyd, men det virker som om det er CanalPlus og ikke Get som er synderen. Det virker som CanalPlus bare sender filmene med 5.1 lyd på HD kanalen den første tiden, når filmen har gått en stund ser det ut til at de går over til å bare sende stereolyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg bruker 2 splittere etter hverandre så det skal fungere med din ene splitter også selvfølgelig. Jeg tror jeg har 3-4 splittere liggende et eller annet sted. Kjøpt på Biltema. Prøv en annen splitter. Men det har du kanskje allerede gjort:-?
    Fikk det til å fungere nå da jeg dytta inn en ny splitter og bruker denne til dekoderen, og den som fulgte med utenpå der igjen til internett.

Men filmutvalget er omtrent like ræva som sist jeg sjekka for et par måneder siden.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange er det som har problemer med å skru på dekoderen med fjernkontrollen etter den har stått avslått over natten?

90% av gangene jeg prøver å slå på dekoderen med fjernkontrollen etter den har vært avslått over natten så låser den seg og jeg må bruke av/på knappen på baksiden, noe som igjen tar laaaang tid.

Leverte tilbake den forrige p.g.a dette problemet, men så har jo den nye akkurat samme feilen. De på GET support hadde visstnok hørt at "noen" hadde slike problemer noe som i mitt øre er likt med at "alle" har slike problemer.

Lurte derfor på hvor mange av dere her inne som sliter med det samme?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hvor mange er det som har problemer med å skru på dekoderen med fjernkontrollen etter den har stått avslått over natten?

90% av gangene jeg prøver å slå på dekoderen med fjernkontrollen etter den har vært avslått over natten så låser den seg og jeg må bruke av/på knappen på baksiden, noe som igjen tar laaaang tid.
    ...
    Lurte derfor på hvor mange av dere her inne som sliter med det samme?
    Jeg har hatt en del problemer med dette, men om det er så enkelt som at en bare skrur på dekoderen vet jeg ikke. Hos meg går dekoder til forsterker (Pioneer) og så til TV (Pioneer) via HDMI-kabler. Jeg tror det som skjer har sammenheng med rekkefølgen en skrur ting på. Jeg har for sikkerhets skyld to HD-PVR, hvorav den ene går via en HDMI-switch (Pioneer) før den går til forsterkeren. Når jeg bytter mellom dekoderene så risikerer jeg også heng. Noen ganger henger begge seg omtrent samtidig! Det er nok noe snusk med HDMI-protokollen og implementeringen. Men om det er bare GET sin feil eller også Pioneer vet jeg ikke. Har lest ta HDMI har et vell av mulige måter å bli implementert på av de ulike leverandørene noe som øker muligheten for mismatch.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med det, men idag virket plakat visningen, der hvor man velger høyre eller venstre for å se hva der går på andre kanaler, plutselig veldig treg. Responsen var i det hele tatt treg.
    Slog av boksen og på igjen, responsen er tilbake men plakaten fungerer fortsatt ikke. Der kommer info om den kanal man ser på men det er ikke muligt å gå til høyre eller venstre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg har ingen problemer med det, men idag virket plakat visningen, der hvor man velger høyre eller venstre for å se hva der går på andre kanaler, plutselig veldig treg. Responsen var i det hele tatt treg.
    Slog av boksen og på igjen, responsen er tilbake men plakaten fungerer fortsatt ikke. Der kommer info om den kanal man ser på men det er ikke muligt å gå til høyre eller venstre.
    Jeg har en gang i blandt problemer med at kanalskifte er veldig tregt.
    Da skrur jeg av og på PVR-boksen, og problemet forsvinner.
    Har ikke de problemene du har hatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keyzer

Tipper du bruker en splitt som er buet og har en utgang som er merket "Data" og en som er merket "tv" denne splitten gir ikke retursignaler på TV utgangen og virker dermed ikke med filmleie. Kontakt get så sender de deg en ny splitt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er min tilbake til normalen igjen....

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irritert

En av grunnene til å ha en PVR er jo det å kunne ta opp programmer når en ikke er hjemme, eller ikke har mulighet til å se programmet der og da..
    Etter å ha vært borte noen dager gledet jeg meg til å se et par programmer, men.... Den jævla PVR-en hadde hengt seg og hadde ikke tatt opp en dritt. Måtte bare få det ut...Er i grunnen godt fornøyd med PVR-en da.... ;-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nu er min syk igjen med den "Mine Kanaler" og plakat tingen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har blitt verre og verre i løpet av sommeren, så nå går jeg snart og henter meg en ny. Den henger seg med jevne mellomrom, kanalen går i svart, og det er ikke alltid det funker å resete den. På det verste tar det 10 minutter før jeg får igjen bildet. Har kjørt sms-oppdateringen de tilbyr, resate den til fabrikkinnstillinger, osv, men ingenting hjelper.

Sånn generelt, altså når den fungerer, er jeg veldig fornøyd, og jeg kan leve med å måtte resete den et par ganger i uka, som tilfellet har vært til nå, men de siste ukene har jeg hatt problemer mange ganger om dagen, og det er spesielt kjipt når ting skjer f.eks. når jeg tar opp noe.

Jeg er forresten litt misfornøyd med filmleie. Det er for dumt at de ikke opplyser hvilke filmer som sendes i 5.1-lyd og hvilke som ikke gjør det. På de første jeg leide hadde jeg alltid 5.1-lyd, men i det siste har jeg leid helt nye filmer og fått vanlige stereo ut. Det er for dårlig når jeg betaler 53 kroner for en film.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD PVR et godt valg ?

Vurderer å "leie" denen dekoderen fra GET.

Er den verdt det ?
    Kan man stole på at den holder ?
    Virker ting som de skal ?
    Er det støy fra harddisken ?

Side 83 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •