HDTV fra GET - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del ga overgangen fra SD PVR med kun SCART-utgang til HD PVR med HDMI en *vesentlig* oppgradering av bildet på SD-kanalene. Vel verdt pengene.

I tillegg er harddisken nesten dobbelt så stor.

En del irriterende bugs er det, men forbedringen i bildekvalitet er såpass stor at man lærer seg å leve med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    For min del ga overgangen fra SD PVR med kun SCART-utgang til HD PVR med HDMI en *vesentlig* oppgradering av bildet på SD-kanalene. Vel verdt pengene.
    Det er sant ja. Jeg så at denne boksen bare har scartkontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagbart
    Bor du i et område som har toveis-nett, det vil si at du kan få bredbånd fra Get, så skal filmleie fungere. Dog er den avhengig av at antennekabel ikke går via noen andre komponentert samt at eventuelle splittere må støtte retursignaler. Har du splitter, prøv uten.

Mvh Hagbart
    Ja jeg har nett fra Get også.
    Er jo en splitter i kontakta siden jeg også har nett, men den var det Get selv som satt der.
    Har også prøvd å koble dekoderen rett i veggkontakten uten bruk av splitter'n og det er det samme da også.. no-go

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    I tillegg er harddisken nesten dobbelt så stor.
    Vel, i teorien er den det. Men, harddisken på SD-PVRen kan byttes ut, det kan ikke disken på HD PVRen. Så for min del vil jeg måtte gå ned ganske kraftig i kapasitet ved å bytte til HD PVR.

Hvorfor skal Get gjøre det vanskelig å bruke større disk, forresten? Dette gjelder for så vidt ikke bare Get. så vidt jeg vet er alle andre kabelleverandører like kjipe. Hva bryr det dem om jeg vil lagre 1000 timer med opptak i stedet for de 20-30 de tilbyr?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvorfor skal Get gjøre det vanskelig å bruke større disk, forresten?
    Skal jeg tippe vil jeg tro at det er filmselskapene som ikke vil at man skal lagre ting permanent. Med en tilstrekkelig stor HD kan man jo i prinsippet ha masse serier og filmer liggende på HD'en i steden for å kjøpe på DVD. Ren gjetning, dog.

Mens vi er inne på ulemper kan det også nevnes at den til tider bråker ganske mye (vibrasjonsstøy fra HD/kabinett). I hvertfall gjør min det...

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fluke2k
    Er jo en splitter i kontakta siden jeg også har nett, men den var det Get selv som satt der.
    Har også prøvd å koble dekoderen rett i veggkontakten uten bruk av splitter'n og det er det samme da også.. no-go
    Hadde besøk av GET idag, fordi film leie ikke virket. Teknikeren kunne måle seg fram til at det ikke var noe retur signal fra HD PVR (det kan de også gjøre fra teknisk support på kontoret) og det skyltes at det sitter et filter i hovedboksen ute i veien (dvs i mitt tilfelle, 60m fra huset). Han fjernet dette filteret og dermed virka filmleie. :-)

Arne

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overpriset filmleie til side, hvor blir det av HD-menyene Get gikk ut i media og skrøyt av for en mannsalder siden....?

Var det bare skrøner eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fluke2k
    Get har en type splitter som sperrer for retursignaler på TV-delen. På min (som jeg ikke bruker lenger) står det VQ1202 Data-TV Diplexer.

Denne fungerer altså ikke med filmleie. Da må du få en ny splitter fra Get. Har du den, send en mail (eller ring om du liker det) og skriv at filmleie ikke virker, at du har slik splitt og så sender de deg en ny i posten. Eventuelt kan du plukke opp en slik en på servicesenteret deres i Maridalsveien. Det koster ingenting.

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk nøkler til ny leilighet igår. Litt malejobb må gjøres før innflytting så da er HD PVR bestilt og forventes levert om to uker. :-D

Satser på at det blir suksess og at sambo blir fornøyd når hun nå kan få ta opp såpeseriene hun liker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde noe rart på viasat i dag når jeg så på simpsons. Normalt når reklamen kommer blir det baer skurring i lyden, og må skifte kanal.

Det måtte jeg ikke denne gang. Lyden var normal. Har kanksje noe å gjøre med firmwareoppgraderingen igår?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Har kanksje noe å gjøre med firmwareoppgraderingen igår?
    Firmwareoppgradering? For HDPVR-boksen? Hvilken versjon dreier i så fall dette seg om? Jeg har fortsatt versjon 10a fra desember i fjor....?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj.... jeg har fått den demonstemmen flere ganger nå. Skikkelig forvrengt lyd. Har registrert det med sikkerhet på TV3, men mener å huske at det har skjedd på andre kanaler også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med at dekoderen henger seg opp ved oppstart?
    Måtte returnere den gamle grunnet dette, og den nye har akkurat det samme problemet.
    Nesten hver gang jeg skrur den på etter den har vært avslått om natten så henger den seg opp, må derfor bruke av/på knappen bak for å reboote.
    Dette er jo ganske tungvindt .

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Noen andre som har problemer med at dekoderen henger seg opp ved oppstart?
    Måtte returnere den gamle grunnet dette, og den nye har akkurat det samme problemet.
    Nesten hver gang jeg skrur den på etter den har vært avslått om natten så henger den seg opp, må derfor bruke av/på knappen bak for å reboote.
    Dette er jo ganske tungvindt .
    Jeg har opplevd det noen få ganger. Men ikke så ofte at det er plagsomt. Den kan være litt treg dersom den har stått på en stund.
    Jeg måtte forresten bytte den første HD PVR'en fordi den ikke klarte å boote.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette henget hver dag når dekoderen har stått i standby, jeg pleier å vente noen minutter så løsner den og fungerer helt fint.....skal bytte den når fruen får sett alle opptakene....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst Get - - når dere skal 'leie ut' filmer, så må det kunne gå an å FORVENTE at filmene er i DD 5.1, og ikke PCM stereo!

Leide Tropic Thunder i kveld, og dette er andre gang jeg leier en film der jeg må nøye meg med stereo (PLII, siden jeg kobler opp mot receiver).

Jeg har lyden koblet med digital coax (siden HDMI ikke kan levere surroundlyd. Nei vent litt, det kan det visst - faktisk er det visst ett av hovedpoengene med grensesnittet - men det er visst fryktelig vanskelig å få det til nå i 2009...). Jeg har sjekket at innstillingen i menyen er at Dolby Digital er Aktivert. Jeg starter filmen, oppdager at det er bare PCM stereo, slår av filmen, og sjekker på SVT1, og der får jeg DD 2.0, så Dolby Digital fungerer tydeligvis. Slår av og på dekoderen i tilfelle rottefelle, starter filmen igjen, men neida - stereo er det jeg får.

Riktignok sparte jeg nå hele 26 Kroner på å ikke kjøpe DVDen på den lokale Kiwi-butikken, men da hadde jeg i de minste GARANTERT fått DTS og DD, og jeg kunne ha sett filmen trehundreogørtogfjørti ganger på rad om jeg ville. Eventuellt om igjen (gratis) om ti år. Færre MPEG artefakter hadde jeg fått også.

Så se til ¤%&#¤&% å i det minste få LYDEN til å funke, da!! På en pålitelig måte, så jeg slipper å være 'nervøs' for om jeg får surround denne gangen eller ikke.

Gah! :evil:

-Ellers(!) er filmleie toppers...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare lufte meg litt..
    Fikk min HD-PVR i går etter jeg hadde overbevist konen om at denne ville være bedre en standard Get boks da hun kunne ta opp dyreprogrammene...men, jeg er veldig skuffet over denne boksen.
    Først, bruker grensesnitt er MYE bedre på standard Get boks, utrolig lettvint og intuitivt, spesiellt er funksjonen med at man kan scrolle i kanalene for "preview" via den lille stripen nederst på skjermen veldig bra.
    Denne fjernkontroll kan man også benytte i total mørklagt stue selvfølgelig.
    Ellers, etter å ha booted opp hele dagen så hengte den seg 3 ganger på rappen ved bruk av "Mine Kanaler" scolling. Når jeg kommer ned til siste kanal på skjermbildet, og trykker ned èn gang til flytter ikke markøren seg og den fryser. Må da slå boksen av og re-boote.
    Noen ganger når man bruker denne funskjon, og kommer til siste kanal på skjermbildets liste, og trykker på ned èn gang til flytter ikke markøren seg ned til neste kanal og man må trykke et par ganger før den går videre nedover.
    Kanalene jeg har lagt i "Mine Kanaler" følges ikke. Alle kanaler kommer opp på skjermen ved scrolling.
    Ved bruk av "Mine Kanaler" ligger kanalene rotete til i listen, NRK2 er før NRK1, og alle kanaler er tilstede, ikke bare de jeg jeg har valgt, utrolig irriterende da jeg absolutt ikke ønsker å se MTV....
    Med standard Get boks lager man en "Mine Favoritter", og denne følges. Eneste "bug" denne boksen har er at den til stadighet går tilbake til listen med alle kanaler men det er fort gjort å skifte til favorittlisten.
    Nu var der sikkert noe galt med mine innstillinger, men der var et talkshow i går kveld hvor bildet var i 4:3, aldrig opplevd det med standard Get boks.
    Mitt største problem med HD-PVR er imidlertid dårligt bilde, og jeg skjønner ikke helt Wodger sin mening om at HD-PVR skulle være bedre enn standard Get boks på SD kanaler.
    Okay, jeg kan kanskje se en "forbedring" på noen kanaler, men i mine øyne er dette definitivt ikke en forbedring likevel. Jeg opplever bildets helhet på en måte "renere", men med en bieffekt jeg ikke kan leve med. På noen kanaler, og spesiellt David Letterman showet jeg så i går kveld var bildet veldig utydelig. Jeg føler jeg plutselig trenger briller! Bildet er ikke skarpt, og skarphetskontrollen på tv´en må flyttes et par hakk opp faktisk.
    (Jeg har Panasonic PV60 tv)
    Jeg bruker HDMI, og boksen var først satt til 1080I, men jeg har prøvd alle oppløsninger og ser ikke noen videre forskjell.
    Scart virker ikke når HDMI er koblet til HD-PVR så jeg vil prøve å ta ut denne kablen og prøve scart utgangen også....
    Har ikke testet så veldig mye, men synes dog bildet fra NRK var fint dog.
    Pga. bildekvaliteten, og bruker grensesnittet overveier jeg sterkt å gå tilbake til standard Get boks, og ja, jeg har et forklaringsproblem overfor konen...men jeg vil gjerne ha noen kommentarer fra dere først.
    Har noen et bilde av fjernkontrollen til Get PVR ?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg gikk fra vanlig PVR til HD PVR så hadde jeg vanskelig for å se forskjell på bildet på SD kanalene mellom de 2 boksene. Men det viktigste for meg var jo de få Premier League kampene i HD. Og svensk Hockey.

Når det gjelder programguiden så er den litt treg men det hjelper ofte med en restart. Favorittliste savner jeg ikke lenger da jeg husker hvor alle kanalene er. Et tips(som sikkert alle kjenner til) er å taste 001 eller 099 dersom man skal endre kanal fort.

NRK sender noen serier i 4:3. Tror det er på NRK3. På den gamle PVR så fylte boksen bare skjermen tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bilde av HD-PVR fjernkontrollen:

Bilde av PVR fjernkontrollen:

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at du er frustrert når så mange ting på en gang oppleves som vanskelig eller ikke fungerer. Selv har jeg ikke opplevd så mange av de problemene du beskriver, mens noen av de finnes det relativt enkle løsninger på. Skal prøve å svare her:

Først, bruker grensesnitt er MYE bedre på standard Get boks, utrolig lettvint og intuitivt, spesiellt er funksjonen med at man kan scrolle i kanalene for "preview" via den lille stripen nederst på skjermen veldig bra.
    Enig i at grensesnittet er bedre på den vanlige get-boksen og akkurat den funksjonen har jeg savnet selv. Dette er imidlertid en av de tingene som det har blitt nevnt skal forbedres i kommende programvare-oppdateringer hvis jeg husker rett.

Denne fjernkontroll kan man også benytte i total mørklagt stue selvfølgelig.
    Kjøp en Logitech alt-i-ett fjernkontroll

Ellers, etter å ha booted opp hele dagen så hengte den seg 3 ganger på rappen ved bruk av "Mine Kanaler" scolling. Når jeg kommer ned til siste kanal på skjermbildet, og trykker ned èn gang til flytter ikke markøren seg og den fryser. Må da slå boksen av og re-boote.
    Ikke opplevd dette selv, men jeg har opplevd at den rebooter selv noen ganger men da er det som regel fordi harddisken begynner å bli full. Det er jo litt irriterende at den ikke tåler så mye som den skilter med, men hvis man er klar over dette så blir det ikke noe stort problem mener jeg. Men siden din er tom så kan det kanskje tyde på en defekt boks? Ring kundeservice.

Noen ganger når man bruker denne funskjon, og kommer til siste kanal på skjermbildets liste, og trykker på ned èn gang til flytter ikke markøren seg ned til neste kanal og man må trykke et par ganger før den går videre nedover.
    Kanskje det henger sammen med "mine kanaler" og "alle kanaler"? Dv hvis du forsøker å skifte til neste kanal og det er en kanal du ikke har tilgang til så kan den henge seg opp. Igjen synes jeg at dette er noe som burde vært fikset i programvaren

Kanalene jeg har lagt i "Mine Kanaler" følges ikke. Alle kanaler kommer opp på skjermen ved scrolling. Ved bruk av "Mine Kanaler" ligger kanalene rotete til i listen, NRK2 er før NRK1, og alle kanaler er tilstede, ikke bare de jeg jeg har valgt, utrolig irriterende da jeg absolutt ikke ønsker å se MTV....

Med standard Get boks lager man en "Mine Favoritter", og denne følges. Eneste "bug" denne boksen har er at den til stadighet går tilbake til listen med alle kanaler men det er fort gjort å skifte til favorittlisten.
    Når det gjelder mine kanaler så må du sortere alle samtidig, ellers kommer de ikke i riktig rekkefølge. De hvaner ikke automatisk i nummerert rekkefølge men i stedet med den du legger til først, som først, og den du legger til sist, som sist hvis du skjønner hva jeg mener. Mao hvis du legger til alle kanaler og så legger til MTV som den siste kanalen så vil den havne sist på listen din.

Det som er litt tungvint med dette (synes jeg) er at hvis man tilfeldigvis sletter en kanal fra sine favoritter og legger den til på nytt så havner den automatisk sist. Den eneste løsningen på dette (som jeg har funnet ut) er å slette alle favoritter, lagre, og så legge de inn på nytt i den rekkefølgen man vil ha de.

Skjønner ikke helt det med at du får opp alle kanaler i mine kanaler, det skjer ikke hos meg og har aldri hatt det problemet heller.

Nu var der sikkert noe galt med mine innstillinger, men der var et talkshow i går kveld hvor bildet var i 4:3, aldrig opplevd det med standard Get boks.
    Vel slik er det bare. Noen sendinger er kun i 4:3 format, mens andre ikke er det. Eksempelvis Letterman sendes i 4:3. Vet ikke hvorfor du ikke hadde det problemet med din vanlige boks, men det kan jo tyde på at du har stilt den inn til å automatisk fylle hele skjermen, jeg tror ikke man kan gjøre det på HD PVR boksen. Selv synes jeg at det er bra fordi ellers blir jo bildet strukket og unaturlig.

Mitt største problem med HD-PVR er imidlertid dårligt bilde, og jeg skjønner ikke helt Wodger sin mening om at HD-PVR skulle være bedre enn standard Get boks på SD kanaler. Okay, jeg kan kanskje se en "forbedring" på noen kanaler, men i mine øyne er dette definitivt ikke en forbedring likevel.

Jeg opplever bildets helhet på en måte "renere", men med en bieffekt jeg ikke kan leve med. På noen kanaler, og spesiellt David Letterman showet jeg så i går kveld var bildet veldig utydelig. Jeg føler jeg plutselig trenger briller!

Bildet er ikke skarpt, og skarphetskontrollen på tv´en må flyttes et par hakk opp faktisk. (Jeg har Panasonic PV60 tv) Jeg bruker HDMI, og boksen var først satt til 1080I, men jeg har prøvd alle oppløsninger og ser ikke noen videre forskjell.

Scart virker ikke når HDMI er koblet til HD-PVR så jeg vil prøve å ta ut denne kablen og prøve scart utgangen også....

Har ikke testet så veldig mye, men synes dog bildet fra NRK var fint dog.
    Pga. bildekvaliteten, og bruker grensesnittet overveier jeg sterkt å gå tilbake til standard Get boks, og ja, jeg har et forklaringsproblem overfor konen...men jeg vil gjerne ha noen kommentarer fra dere først.

Merkelig det der med bildet. Jeg opplever akkurat som Wodger en KLAR forbedring i bildekvalitet og jeg bruker også HDMI.

Et tips er at du heller bør skru ned skarpheten, det kan kanskje virke noe motstridig men det er jo slik at jo mer skarphet jo tydeligere ser du bildeforskjellen. Med HD-PVR mottakeren så vil du jo få et mye klarere bilde og da kommer utydelighetene i tv-sendingen klarere frem. Det er altså ikke boksen, men selve tv-sendingen det er noe i veien med (hvis man skal kalle det for det).

Du bør fortsatt ha boksen innstilt på 1080i fordi den da sender med den beste oppløsningen som programmet sendes i. Skrur du ned den så vil jo oppløsningen bli dårligere på de få tv-sendingene som sendes i bedre enn SD-kvalitet.

Men som sagt, alle de problemene du opplever kan virke noe i overkant, spesielt når andre ikke melder om de samme. Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet kundeservice sporenstreks og fortalt om problemene dine. Du kan jo begynne med å kopiere det du har skrevet her og sende det på mail til de

Side 81 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •