HDTV fra GET - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 135 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Toca - måtte du ta med det eksisterende kortet i din gamle dekoder eller får vi et nytt kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Toca - måtte du ta med det eksisterende kortet i din gamle dekoder eller får vi et nytt kort?
    Man får med nytt kort, det gamle skulle leveres inn. Spent på om alt virker når jeg kommer hjem, noe sier meg at så ikke er tilfellet.... men hadde vært hyggelig å ta feil da....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe... ja ingenting forbauser meg om jeg nå i kveld etter å ha installert den nye dekoderen ikke får opp de kanalene jeg skal ha...det pleier alltid å være en del plunder i forbindelse med nye ting fra Get, men vi får se:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fungerer her. Flott bilde. Men hva er best 1080i eller 720p, hva bør jeg sette dekoderen på? Har samsung M87 LCD 1080p FullHD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med kort i pakken.

Jeg hentet en HD PVR i formiddag, og klør litt etter å dra hjem og teste Dessverre må jeg vel egentlig regne med overtid i dag, så det kan bli noen lange timer før jeg får prøvekjørt den.

Men, jeg sitter og blar litt i manualen, og sånn umiddelbart vil jeg si at menyer og sånt ser lovende ut. De har i hvert fall adressert en del av manglene ved den gamle PVRen. Men, jeg er fortsatt ikke overbevist om at "Mine Kanaler" fungerer på en fornuftig måte, og jeg er litt bekymret for om de kan ha overdrevet bruken av "fargeknappene" i menyene (jeg bruker universalfjernkontroll, og fargeknappene har en ikke helt heldig plassering på denne). Jeg er også litt misfornøyd med den eksterne strømforsyningen.

Vel, vel. Jeg gleder meg til å kunne teste den i kveld i hvert fall, og jeg kommer til å melde fra om erfaringene mine etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Alt fungerer her. Flott bilde. Men hva er best 1080i eller 720p, hva bør jeg sette dekoderen på? Har samsung M87 LCD 1080p FullHD.
    Hva som er best av 720p og 1080i er noe man kan krangle lenge om Men, i utgangspunktet vil jeg tro at det er best å sette dekoderen til 1080i.

Det store spørsmålet er hva dekoderen gjør med 720p-sendinger. Forhåpentligvis sendes disse som 720p, selv om du har valgt 1080i som oppløsning. Prøver den å skalere opp 720p-sendinger til 1080i, tror jeg du vil ende opp med et ganske kjipt bilde.

Inntill jeg får testet selv, vil jeg anta at menyvalget egentlig betyr "opptil 1080i", og at dekoderen ikke gjør dumme ting med HD-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres logisk ut! Prøver på 1080i da Har ingen HD kanaler foreløpig å teste med, så da spiller det kanskje ikke så stor rolle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva som er best av 720p og 1080i er noe man kan krangle lenge om Men, i utgangspunktet vil jeg tro at det er best å sette dekoderen til 1080i.

Det store spørsmålet er hva dekoderen gjør med 720p-sendinger. Forhåpentligvis sendes disse som 720p, selv om du har valgt 1080i som oppløsning. Prøver den å skalere opp 720p-sendinger til 1080i, tror jeg du vil ende opp med et ganske kjipt bilde.

Inntill jeg får testet selv, vil jeg anta at menyvalget egentlig betyr "opptil 1080i", og at dekoderen ikke gjør dumme ting med HD-sendinger.
    fra Lyd og Bilde:

"Pussig nok støtter den ikke ekte 1080 progressivt, bare linjeflettet (interlaced), som kan gi litt mer flikker på actionfilmer, men man kan velge 720-oppløsning i progressivt. En god løsning for alle med en HD-ready flatskjerm."

Antar at det da er best å velge 720?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hentet min boks.

Jeg fikk med et ark med 6 bugs som ikke var løst. Til min store fortvilelse går det ikke an å se tekst-tv på tv'en hvis du bruker HDMI-kabelen. HJELP!!

En annen ting er at serieopptak ikke vil fungere hvis det går repriser av en serie samme uke. Andre ting er at undertekstene av og til forsvinner.

Eller så nevnte Get-fyren at det skulle komme tjenester som f.eks. å laste ned og lagre klipp fra YouTube på dekoderen.

Når Getlive kommer i løpet av våren med mulighet for å sette i gang opptak via internett er livet mitt komplett!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg sjelden eller aldri undertekster, men mitt inntrykk er at det er noe som det alltid har vært mye bugs med både hos CD, Get og Viasat, både på kabel og parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig ikke Get er så dårlig lenger jeg. Ja det tar lang tid å vente på svar på telefon, ja det koster penger ( merkelig skal de tjene penger også ) og ja det tar lang tid før ting de lover kommer. men nå er det her og den servicen jeg har fått de siste dagene er meget bra. De ringer opp igjen og fikser og ordner så jeg ( KUNDEN ) blir fornøyd. Jeg betaler mer en gjerne litt mer og blir fornøyd en drittservice og dårlige produkter og teknologi.

Uansett så er HK Forsterkeren her nå. Gleder meg til å komme hjem å teste i kveld

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCorleone
    fra Lyd og Bilde:

"Pussig nok støtter den ikke ekte 1080 progressivt, bare linjeflettet (interlaced), som kan gi litt mer flikker på actionfilmer, men man kan velge 720-oppløsning i progressivt. En god løsning for alle med en HD-ready flatskjerm."
    Hvis Lyd og Bilde kan vise til en eneste kanal på denne planeten som sender i 1080p, så vil jeg gå med på at de har et poeng. Frem til da tolker jeg dette som et tegn på L&Bs kompetanse.

Sitat Opprinnelig postet av DonCorleone
    Antar at det da er best å velge 720?
    Det å nedskalere 1080i til 720p vil sannsynligvis gi dårligere resultat enn å sende 1080i-signalet rett til TVen. At et 720p-signal kan oppleves som bedre enn 1080i er en helt annen diskusjon, men den må i så fall tas med de kanalene som sender i 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at man betaler extra for "familie-pakken"...for hver dekoder man har?
    Men Canal+ koster det samme uansett hvor mange dekodere man har...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kongeboks!

Bildene på HD kanalene C+ Film og C+ Sport er sinnsykt fete!

Selv om du ikke er fotballinteressert så vil du bli sittende å se
    Wigan-Reading i opptak bare pga. billedkvaliteten.
    For å vise hvor bra det er har de en split screen med HD og vanlige
    signaler - forskjellen er skremmende (noe "juks" er det nok).

Må også skryte :shock: av kundeservicen hos GET. Ekspeditøren hos Expert som leverte ut boksen gjorde en feil i aktiveringen og i det jeg koblet til boksen så ringte GET for å få serienummeret. Hvis de ikke hadde ringt hadde jeg fått
    svart skjerm resten av dagen.

Fungerer tilogmed på Harmony 895 som er satt opp mot den vanlige PVR-boksen.

Løp og kjøp!

Dette kan ikke bli sagt for ofte:

Bildene på HD kanalene C+ Film og C+ Sport er sinnsykt fete!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet hva som vil skje med EM i fotball til sommeren?

Vil noen sende dette i HD? Kan det i såfall kringkastes gjennom Get?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Stemmer det at man betaler extra for "familie-pakken"...for hver dekoder man har?
    Men Canal+ koster det samme uansett hvor mange dekodere man har...
    Nei, det tror jeg ikke. Men, startpakken koster 49,- ekstra pr. måned for hver dekoder du har. Dette er et forsøk fra Get på å kamuflere at dekoderene egentlig koster 49,-/mnd. mer enn de oppgir.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    er det noen som vet hva som vil skje med EM i fotball til sommeren?

Vil noen sende dette i HD? Kan det i såfall kringkastes gjennom Get?
    Jeg leste en artikkel for en stund siden at Canal Digital hadde enerett på årets fotball-EM i HD. Men artikkelen var fra 2006 eller noe sånt, så det kan jo hende CD har bestemt seg for å videreselge visningsrettighetene i mellomtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant igjen artikkelen (dvs. det er vel en pressemelding)
    Om TV 2 - TV 2 og Canal Digital sender fotball-EM 2008

TV 2 skal sende minst 19 av de 31 kampene, deriblant åpningskampen, alle Norges eventuelle kamper, alle fire kvartfinalene, både semifinalene og finalen. De øvrige kampene kommer Canal Digital å sende eksklusivt.
    Canal Digital skal dessuten sende samtlige 31 kamper i HD-kvalitet. Disse kampene blir produsert av TV 2 eksklusivt for Canal Digital. I forbindelse med fotball-EM skapes en ny HDTV-kanal.
    Pressemeldingen er fra 4. desember 2006

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei, det tror jeg ikke. Men, startpakken koster 49,- ekstra pr. måned for hver dekoder du har. Dette er et forsøk fra Get på å kamuflere at dekoderene egentlig koster 49,-/mnd. mer enn de oppgir.
    Om man prøver å bestille gjennom Get's hjemmeside....ser jeg at prisen på familie øker for hver Get boks jeg legger til: (så det er vel den 49,- du nevner som skjer her)

1xfamilie: 99,-
    2xfamilie: 148,-
    3xfamilie: 197,-

Det der kan jo bli dyrt...

Side 8 av 135 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •