HDTV fra GET - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av famguy
    Jepp, men ikke HD pvr boksen.

Forresten så kan jeg styre volumet til tv-en med GET kontrollen, men ikke volumet på selve GET boksen.
    Men det er vel fordi du bruker digitalt ut fra Get boksen? Bruker du den analoge lyd utgang, eller scart, fra Get boksen virker dette kanskje.
    Du bruker HDMI ? Det er også digitalt....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Men det er vel fordi du bruker digitalt ut fra Get boksen? Bruker du den analoge lyd utgang, eller scart, fra Get boksen virker dette kanskje.
    Du bruker HDMI ? Det er også digitalt....
    daså, bruker hdmi.

Forresten hva er bruergrensesnitt oppgraderingen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Juster lyd på tv/forsterker istedet!

Jeg ser ingen poeng å stresse get med å få volumjustering til å fungere når man overfører lyden over HDMI eller S/PDIF.
    Dersom du absolutt må bruke get sin fjernkontroll til å justere volum kan du koble den til med Scart!
    La den digitale lydoverføringen være!

Viasat4 sitt pauseproblem har skjedd hos meg også. Lyden scrambles og det blir "demon-lyd".

Dette er iallefall bedre enn lyden som kommer når boksen veksler automatisk mellom stereo/DD/pl , for da kommer det "digital jitter støy"! Høyfrekvent dritt rett i diskanten 10x høyere enn lyttevolum er noe som får deg opp av sofaen fort....!

Jeg tror de sliter litt med å få alt til å fungere samtidig i en oppdatering

Oppdatering av brukergrensesnittet er den grå svære firkanten som viser kanaler osv, den byttes ut med en gjennomsiktig liten ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lyd som til stadighet blir korumpert ved reklamepauser på Viasat4. Hadde det vært en tanke med en massiv klagekampanje overfor Get?

Jeg er sjit lei av at uansett hva problemer som oppstår så er svaret: Trekk ut strømmen på modemet ditt i 30 sekunder så blir alt bra.

Har full forståelse for at førstelinjetjenesten hos Get er besatt av folk uten viten, men tviler ikke på at teknisk stab er klar over problemet. Likevel ingen tilbakemelding fra Get på noe nivå der de innrømmer at det faktisk er en feil her.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner meg om amerikansk kundeservice. Bare å nekte for at det er noen feil/bug/svakheter med produktet.

Jeg har selv snakket med amerikanske teknikere på mail som etter 20 mail frem og tilbake fortsatt hevdet at vårt firma i Norge er de eneste som opplever dette problemet og at de tror det må være noe med måten vi installerer utstyret på. Etter bare noen timer slipper de "plutselig" en offisiell firmware til hele verden som blant mye annet fikser det velkjente problemet.

Fikk denne demonstemmen her om dagen, men bestemt det var på en annen kanal. Jeg skjønte nada, men et raskt kanalskifte gjorde at den ble borte.

Lurer på når den omtalte HD-meny oppgraderingen GET skrøyt av kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Når det gjelder lyd som til stadighet blir korumpert ved reklamepauser på Viasat4. Hadde det vært en tanke med en massiv klagekampanje overfor Get?
    1. sett et videokamera foran TVen.
    2. last opp videoen til YouTube
    3. opprett en Facebook-gruppe som krever at Get fikser bugen
    4. Tips VG

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte ute etter å slenge dritt til Get her.
    Det som trekker meg er at en ikke kan få et vettugt svar.
    Hvorfor er det så vanskelig å innrømme feil på produktet?
    Joda, sikkert kjipt å da måtte redusere / refundere prisen på produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Når det gjelder støyproblemet som jeg nevnte, har jeg forøvrig bitt meg merke i at det merkelig nok er enkelte reklamer som trigger problemet. Etter at f.eks. "LinusLotta.com - barneklær på internett" har vært vist, kommer forvrengningen i 99% av tilfellene. Enkelte andre også. Mens atter andre reklamer igjen ikke er affektert. Hvis noen med peil hos Get (ha ha) leser dette, kan det jo være noe å titte nærmere på kanskje.
    Jeg fikk denne mailen fra kundeservice hos Get for en tid tilbake:

Vi jobber med denne feilen, som du her påpeker. Dette er en feil som bare gjelder TV3 og Viasat 4. Det som skjer er at oppløsningen på lyden forandres ved overgang fra program til reklame, som forårsakrer en usynkronisering og videre forårsakrer vrengning i lyd. Vi betatester nå ny programvare, som vil rette denne feilen. Den nye programvaren vil komme i løpet av måneden eller tidlig neste måned alt avhengig av hvor stabil den er. Da vil du få dette problemet løst.
    Dette var i tidlig mars, men problemene er der fremdeles. Jeg håper inderlig det fikses snart da det skremmer livet av kattene mine hver gang :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildet blir borte

Jeg har en Get HD PVR og har koblet denne til TVen (Sony KLD-40D3000) med HDMI.
    Av og til virker det som om HDMI-signalet blir borte. TVen blir svart omtrent som om når en velger en HDMI-inngang til en komponent som ikke er slått på.

Dersom jeg byttet inngang på TVen, f.eks velger DVD og bytter tilbake til SAT, er bildet tilbake. Det kommer også tilbake dersom jeg napper ut og setter inn igjen HDMI-ledningen bak på PVRen.

Noen andre som har opplevd dette?

Jeg lurer på om det er et problem med boksen, kabelen eller TVen? Har ikke forsket så mye på dette enda, annet enn at jeg har sjekket at alle kabler sitter skikkelig i.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Av og til virker det som om HDMI-signalet blir borte. TVen blir svart omtrent som om når en velger en HDMI-inngang til en komponent som ikke er slått på.

Dersom jeg byttet inngang på TVen, f.eks velger DVD og bytter tilbake til SAT, er bildet tilbake. Det kommer også tilbake dersom jeg napper ut og setter inn igjen HDMI-ledningen bak på PVRen.

Jeg lurer på om det er et problem med boksen, kabelen eller TVen? Har ikke forsket så mye på dette enda, annet enn at jeg har sjekket at alle kabler sitter skikkelig i.
    Prøv en annen HDMI-kabel.Dette har av erfaring spilt oss noen puss som ofte skyldes et litt kjilent forhold til HDMI-kabel, tuner og box.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg opplever det samme og bytte av HDMI kabel gjorde ingen forskjell. Sendte en mail til GET og fikk beskjed om å prøve en annen HDMI kabel, en annen HDMI inngang eller dersom det ikke fungerer, bytte boks.

Jeg har per idag ikke byttet boks (har altfor mye liggende på den).....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Prøv en annen HDMI-kabel.Dette har av erfaring spilt oss noen puss som ofte skyldes et litt kjilent forhold til HDMI-kabel, tuner og box.
    Stølen
    Da har jeg byttet om på kablene mellom DVD og PVR, slik at jeg byttet både kabel og inngang samtidig.

Så dersom det er kabelen som er årsaken, vil jeg teoretisk sett oppleve dette når jeg ser på DVD. Men det er ikke sikkert at DVDen har et like kjilent forhold til kabelen.

Uansett får jeg prøve dette og se om hjelper.

Men jeg tror det mest sannsynlig er boksen som er problemet. Dersom denne slås av og på (med knappen på baksiden) bruker dette problemet å forsvinne for en stund.

En tilleggskommentar: Kablene som benyttes er av samme type (merke, spesifikasjon og lengde).
    Når du nevner bytte kabel, tenker du da på en helt annen type kabel eller bare en annen kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har jeg byttet om på kablene mellom DVD og PVR, slik at jeg byttet både kabel og inngang samtidig.

Så dersom det er kabelen som er årsaken, vil jeg teoretisk sett oppleve dette når jeg ser på DVD. Men det er ikke sikkert at DVDen har et like kjilent forhold til kabelen.

Men jeg tror det mest sannsynlig er boksen som er problemet. Dersom denne slås av og på (med knappen på baksiden) bruker dette problemet å forsvinne for en stund.

En tilleggskommentar: Kablene som benyttes er av samme type (merke, spesifikasjon og lengde).
    Når du nevner bytte kabel, tenker du da på en helt annen type kabel eller bare en annen kabel?
    Jeg ville prøvd et annet merke kabel.Den trenger ikke være dyrere,men av et annet merke.Jeg har har hatt disse problemene med forskjellige kilder og det har i mange tilfeller hjulpet med skifte av kabel.
    Stølen

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv å resette boksen

Trykk på OK og Get knappen(på boksen) samtidig. Du vil nå få spørsmål om du vil opprette boksen til fabrikkoppsett - svar ja og følg så instruksjonene. Du mister ikke opptak eller planlagte opptak!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det har noe med kabel å gjøre. Når jeg har PVRen satt til 720p ut så har jeg også dette problemet. Når jeg setter den til 576p er ikke problemet der. Men 576p ser ikke bra ut på min TV, 576i er ubrukelig på den, og 1080i gir tynne horisontale linjer (bortsett fra på HD kanalene). Så 720p og tap av bilde-synk er det jeg må leve med. Skifter jeg til en annen inngang og tilbake igjen når det skjer funker det en stund igjen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD PVR Rebooter av seg selv

Okay, da tok nettopp HD PVR'en en reboot uten forvarsel. Dette betyr at 1) enten er programvaren ustabil, 2) ny programvare er lastet ned og den tar en "planlagt" restart. Men uansett bør en slik restart kunne brukerstyres. Jeg tror det første, at dette er "ustabilitet", dvs en "bug" i programvaren. Og la oss si de slik, skjer det én gang (dvs kun - 1 - gang) når det passer som dårligst, vel da lover jeg, med hånden på hjertet, at Get abonnementet sies opp!!! :evil:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt litt problemer med min PVR boks den siste tiden, den vil ikke slå seg på og må skrus manuelt av og på igjen for at den skal virke.
    Tenkte derfor å prøve å bytte harddisk for å se om det hjalp, men den vil ikke akseptere disken. Etter jeg har satt den inn så får jeg ikke frem noen kanaler samt at det står 0 min ledig for opptak.
    Har prøvd å formatere den fra menyen uten at det hjalp.

Disken jeg prøver er er en seagate 200gb, noen som vet hvordan man får en ny disk til å funke?
    Må jeg formatere hele disken først på pc'en i FAT eller NTFS?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet til en 2,5" 320 GB disk siden det er 320 GB som står i og det funket fint. Mener også at andre i denne tråden har forsøkt med større disker som har funket (men ikke fått utnyttet plassen over 320 GB).

Min 320 GB er som nevnt en 2,5" som er hengt opp i strikk for å fjerne diskvibrasjonen som ble overført til resten av boksen.

Få tak i en 320GB disk og prøv på nytt. Trengte ikke å gjøre noe som helst med disken, så vidt jeg husker. Mener boksen fikset resten selv etter oppstart. Men hukommelsen er ikke nødvendigvis hva den en gang var, så jeg kan huske feil og at jeg måtte formatere disken fra menyen på PVR-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Jeg byttet til en 2,5" 320 GB disk siden det er 320 GB som står i og det funket fint.
    320GB? De første HD PVRene hadde 250GB. Har de gått opp til større disker, eller husker du feil?

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Mener også at andre i denne tråden har forsøkt med større disker som har funket (men ikke fått utnyttet plassen over 320 GB).
    Det kan være meg. Jeg satt inn en 750GB-disk, og fikk ikke ett sekund ekstra opptakstid. Jeg har ikke analysert disken for å prøve å finne ut av hva som kan ha skjedd. Sånn jeg ser det er det to alternativer. Enten opprettes det en partisjon på 250GB som formatteres, eller så regner PVRen selv ut hvor mye plass den har igjen, basert på størrelsen på eksisterende opptak, og at disken antas å være på 250GB (eller 320).

Det siste høres veldig klønete ut, og jeg tror egentlig ikke det er særlig sannsynlig. Hvis det er det første, burde det være mulig å sette disken tilbake i en PC og bruke et partisjoneringsverktøy, som har støtte for exFat, til å utvide partisjonen til hele disken. Dette vil vel i så fall kreve Windows Vista eller Windows7, tror jeg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde nå med en seagte 320 GB uten at det funket (er 250 GB som står i fra før, så at det ikke gikk med 200 GB var kanskje ikke så rart ).
    Prøvde både å formatere disken i windows og via selve dekoderen uten resultat.
    Noen flere tips?

Side 79 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •