HDTV fra GET - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... Jeg liker The Simpsons, Family Guy, Star Trek, Stargate SG1, Futurama etc., så når jeg kommer hjem fra jobben har jeg forsåvidt likt å sette på Viasat 4 og la den stå der. Det er faktisk den kanalen jeg ser mest på (selv om det bare er repriser).

Men nå orker jeg ikke mer. Jeg blir nærmest bokstavelig talt sinnsyk (går fra konseptene ihvertfall) om ikke noe snart blir gjort med bugen som gjør TVen om til et infernalsk signalhorn i øreskjærende krakilsk forvrengning i så og si hver eneste reklamepause. Joda, man kan svitsje kanal frem og tilbake for å "fikse" det (til neste reklamepause), men det er kjipt, og man rekker å få vrengt øra før boksen klarer å bytte kanal også (det tar jo tid det også, siden vi har fått digital teknologi som er så avansert at den er mye tregere enn det man hadde før; fremskritt og alt det der).

Jeg har vurdert litt frem og tilbake om jeg skulle filme problemet og legge det ut på YouTube, men hva er vitsen? Get da vite allerede at dette er et problem? Nesten lyst til å invitere Get teknisk hjem til meg, sette på Viasat 4 på full guffe, låse døra og sørge for at man ikke kan svitsje kanal eller senke volum. Så kunne de sitte der og skjære tenner helt til de fant en løsning.

Hva skal man gjøre, da? Kaste TVen ut vindu? Get er eneste muligheten i borettslaget.

Dette inlegget er jo litt humoristisk ment, men jeg begynner så smått å bli over gjennomsnittet irritert her, faktisk.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste trøst er at Canal Digital er enda verre.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hmm... Jeg liker The Simpsons, Family Guy, Star Trek, Stargate SG1, Futurama etc., så når jeg kommer hjem fra jobben har jeg forsåvidt likt å sette på Viasat 4 og la den stå der. Det er faktisk den kanalen jeg ser mest på (selv om det bare er repriser).

Men nå orker jeg ikke mer. Jeg blir nærmest bokstavelig talt sinnsyk (går fra konseptene ihvertfall) om ikke noe snart blir gjort med bugen som gjør TVen om til et infernalsk signalhorn i øreskjærende krakilsk forvrengning i så og si hver eneste reklamepause. Joda, man kan svitsje kanal frem og tilbake for å "fikse" det (til neste reklamepause), men det er kjipt, og man rekker å få vrengt øra før boksen klarer å bytte kanal også (det tar jo tid det også, siden vi har fått digital teknologi som er så avansert at den er mye tregere enn det man hadde før; fremskritt og alt det der).

Jeg har vurdert litt frem og tilbake om jeg skulle filme problemet og legge det ut på YouTube, men hva er vitsen? Get da vite allerede at dette er et problem? Nesten lyst til å invitere Get teknisk hjem til meg, sette på Viasat 4 på full guffe, låse døra og sørge for at man ikke kan svitsje kanal eller senke volum. Så kunne de sitte der og skjære tenner helt til de fant en løsning.

Hva skal man gjøre, da? Kaste TVen ut vindu? Get er eneste muligheten i borettslaget.

Dette inlegget er jo litt humoristisk ment, men jeg begynner så smått å bli over gjennomsnittet irritert her, faktisk.
    Helt enig i at dette er irriterende(selvfølgelig). Særlig når jeg er på kjøkkenet og dama sitter og ser på TV og plutselig kommer denne skjærende lyden og dama skriker i redsel... Litt dramatisk kanskje men skriker gjør hun.
    Dette skjer også på noen filmer fra Canal+.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Canal+ har også en helt jævlig lyd mellom filmene. Denne er imidlertid en del av sendinga og stopper uten at man må skifte kanal. Den lyden har jeg hørt på en parabol med Canal Digital også, så det er ikke Get sin feil.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvrengt lyd, altså? Det er ikke det at det er HØY lyd som er problemet, men at lyden vrenges på diverse måter, alt fra infernalsk skriking (som et gammelt analogt modem men et par hundre ganger høyere i lydstyrke), 'gurglete' mørke 'demonstemmer', lyd langt ute av synk, til total stillhet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte inn en support-sak til Get på dette i begynnelsen av februar. Fikk til svar at det kom en oppdatering som fikset dette i løpet av februar. Det gjorde det jo ikke..

Etterlyst dette i ny mail i begynnelsen av april og fikk da følgende svar:

"Beklager at feilen ikke er utbedret slik som antatt.
    Vi har løst problemet på en test-programvare, men denne programvaren har feil som blir ansett som større som gjør at den ikke blir sluppet til kunder enda.
    Vi forventer at problemet blir løst snart, uten at vi kan gi noen mer spesifik forventet tidspunkt."

Så da gjenstår det å se når det blir fikset, utrolig irriterende hvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Forvrengt lyd, altså? Det er ikke det at det er HØY lyd som er problemet, men at lyden vrenges på diverse måter, alt fra infernalsk skriking (som et gammelt analogt modem men et par hundre ganger høyere i lydstyrke), 'gurglete' mørke 'demonstemmer', lyd langt ute av synk, til total stillhet.
    Ja, for all del. Viasat4 er som tatt ut av en skrekkfilm hos meg også. Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal ta månedsvis å rulle ut en fiks for det problemet. Såvidt jeg har forstått så rammer det også ALLE som har HD PVR, uansett om de bruker HDMI, coax, analog eller scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lyden er et aldri så lite he**ete. Jeg ser ikke mye på Viasat, men jeg ser CL-kampene deres. Da bruker jeg også anlegget og guffer opp volumet en smule. Løper jeg på dass i pausen messer hver jævla høytaler ut dette forferdelige støyet når jeg kommer tilbake.

Jaja. Det bedrer seg forhåpentligvis innen CL-starten til høsten.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Ja, for all del. Viasat4 er som tatt ut av en skrekkfilm hos meg også. Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal ta månedsvis å rulle ut en fiks for det problemet. Såvidt jeg har forstått så rammer det også ALLE som har HD PVR, uansett om de bruker HDMI, coax, analog eller scart.
    Dette gjelder meg og. Forbanna møkk!

Jeg trodde satan sto å prata til meg i forrige uke...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet ligger i software i boksene. Har samme problemer både på parabol (Canal Digital og Viasat) og kabel (GET). Tipper dette blir utbedret innen kort tid.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på en praktisk ting med den PVR´en sin fjernkontroll, og program guide.
    Med Basic Get boksen, på fjernkontrollen, bruker man da curseren opp eller ned kommer info om hva andre programmer sender, uten at tv bildet blir borte. Jeg finder ikke denne mulighet med PVR´en, kan det stemme? Der må man inn i program guiden og får et lite bilde nede til venstre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Tenkte på en praktisk ting med den PVR´en sin fjernkontroll, og program guide.
    Med Basic Get boksen, på fjernkontrollen, bruker man da curseren opp eller ned kommer info om hva andre programmer sender, uten at tv bildet blir borte. Jeg finder ikke denne mulighet med PVR´en, kan det stemme? Der må man inn i program guiden og får et lite bilde nede til venstre.
    Venstre/Høyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortering av favorittliste

Er det noen som vet hvordan jeg får sortert favorittlisten ?
    Jeg har nettopp lagt til TVNorge i en allerede lang liste, men den dukker opp til slutt. Så en sortering etter kanalnummer e.l. ville vært flott.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Er det noen som vet hvordan jeg får sortert favorittlisten ?
    Jeg har nettopp lagt til TVNorge i en allerede lang liste, men den dukker opp til slutt. Så en sortering etter kanalnummer e.l. ville vært flott.
    Jeg måtte legge inn hele favorittlisten på nytt...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Venstre/Høyre?
    Ja, jeg har ikke selv boksen, spør for en kompis. Mener du bevege curseren på HD-PVR´en til venstre og høyre? Skal få han til å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdateringsmuligheter

Ting jeg synes bør fikses på:

* Når du blar i tv-kanaler (ikke epg-guiden, men mens du ser på tv) og blar noen kanaler opp. Etter å ha trykket på info, og deretter trykker tilbake bør man være på den kanalen man slapp på i guiden, ikke den man ser på.

* Raskere reaksjon når du blar med fjernkontrollen

* Styre volum med get-kontrollen

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av brukergrensesnitt oppgraderingen???? Skulle ikke dette komme i november en gang?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av famguy
    Ting jeg synes bør fikses på:

* Når du blar i tv-kanaler (ikke epg-guiden, men mens du ser på tv) og blar noen kanaler opp. Etter å ha trykket på info, og deretter trykker tilbake bør man være på den kanalen man slapp på i guiden, ikke den man ser på.

* Raskere reaksjon når du blar med fjernkontrollen

* Styre volum med get-kontrollen
    Det er jo akkurat alt dette den vanlige Get boks gjør så bra.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er jo akkurat alt dette den vanlige Get boks gjør så bra.....
    Jepp, men ikke HD pvr boksen.

Forresten så kan jeg styre volumet til tv-en med GET kontrollen, men ikke volumet på selve GET boksen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvor blir det av brukergrensesnitt oppgraderingen???? Skulle ikke dette komme i november en gang?
    Joda - 'rett rundt hjørnet', med andre ord. Vi går etter "Get Mean Time (+1)" her vet du.

Når det gjelder støyproblemet som jeg nevnte, har jeg forøvrig bitt meg merke i at det merkelig nok er enkelte reklamer som trigger problemet. Etter at f.eks. "LinusLotta.com - barneklær på internett" har vært vist, kommer forvrengningen i 99% av tilfellene. Enkelte andre også. Mens atter andre reklamer igjen ikke er affektert. Hvis noen med peil hos Get (ha ha) leser dette, kan det jo være noe å titte nærmere på kanskje.

Side 78 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •