HDTV fra GET - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg svitsjer mellom coax og hdmi, men det blir mest HDMI ja...

Skal du f.eks se Discovery HD med DD 5.1 så må du bruke coax...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også HD PVR boksen, og har noen problemer. Jeg regner med at de samme spørsmålene er stilt tidligere, men jeg har desverre ikke tid til å lese igjennom hele tråden. Jeg håper at noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har dette oppsettet:

Tv: Philips 7403
    Receiver: Yamaha v-663
    PS3
    Get-boks HD Pvr

Jeg bruker antennekabelen som fulgte med Get-boksen, jeg har et galvanisk skille koblet direkte i uttaket og deretter går kabelen direkte til Get-boksen.

Get-boks og PS3 er koblet via HDMI til receiver, og derifra har jeg en HDMI-kabel til tv'n.

To av hdmi-kablene er av den litt dyrere sorten, den tredje er fra Claes Ohlson (kan ikke skjønne at det skal være relevant, men tar med det alikevel)

1. Det mest irriterende problemet er at jeg har store forstyrrelser i tv-sendingen. Det merkelige er at det kun gjelder visse kanaler. Dette er et problem som dukket opp nylig, men jeg er usikker på hva årsaken er, da jeg kjøpte ny tv og receiver samtidig som jeg oppgraderte fra vanlig Get-boks til Hd Pvr. Kanalene det gjelder er hovedsaklig de "norske", dvs TV2, NRK, TvN etc. Jeg har ingen problemer med kanaler som Discovery, Nat. Geo., og heller ikke med HD-kanalene.

2. Lyd ute av sync. Dette gjelder alle kanaler. Har eksperimentert med lydforsinkelsen i get-boksen uten å løse problemet. Lyd er foran bilde i sync. (leste om at andre har denne utfordringen på forrige side). Jeg hadde det samme problemet i noen dager før jeg fikk kjøpt ny receiver også. Da hadde jeg koblet hdmi til tv, og lyd via vanlig "stereo-kabel" direkte fra boksen til receiver.

edit: Ingen av kablene mine er over to meter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    1. Det mest irriterende problemet er at jeg har store forstyrrelser i tv-sendingen. Det merkelige er at det kun gjelder visse kanaler. Dette er et problem som dukket opp nylig, men jeg er usikker på hva årsaken er, da jeg kjøpte ny tv og receiver samtidig som jeg oppgraderte fra vanlig Get-boks til Hd Pvr. Kanalene det gjelder er hovedsaklig de "norske", dvs TV2, NRK, TvN etc. Jeg har ingen problemer med kanaler som Discovery, Nat. Geo., og heller ikke med HD-kanalene.

2. Lyd ute av sync. Dette gjelder alle kanaler. Har eksperimentert med lydforsinkelsen i get-boksen uten å løse problemet. Lyd er foran bilde i sync. (leste om at andre har denne utfordringen på forrige side). Jeg hadde det samme problemet i noen dager før jeg fikk kjøpt ny receiver også. Da hadde jeg koblet hdmi til tv, og lyd via vanlig "stereo-kabel" direkte fra boksen til receiver.

edit: Ingen av kablene mine er over to meter.
    Har noe av det samme problemet hos meg.
    1. Dette skjer på noen få kanaler, bl.a. NRK3, men ikke NRK1 selv når disse sender det samme. (F.eks. barneprogrammer). Dette er noe som kom nylig.
    HD-kanalene, som jeg skulle tro er mer utsatt for støy, er ikke noe problem.

2. Lyd ute av sync. Dette har jeg også fra tid til annen. Det som løser problemet er å bytte kanal frem og tilbake. Dette ser ut til å løse problemet stort sett.
    Har satt forsinkelsen på Get-boksen til 40ms

3. I tillegg sliter jeg med noe som kanskje er et mer TV-relatert problem.
    Noen kanaler sender i 4:3. Disse ser fine ut, med svarte kanter på sidene, men fylt helt ut til topp og buun, og dermed riktig formatert. Kanaler som sender i 16:9 ser også bra ut, og blir fylt helt ut i alle retninger.
    Problemet er at en del kanaler sender 4:3 med svarte kanter oppe og nede. Da fyller ikke bildet hele skjermen.
    Forskjellen på at de sender "fake-16:9" og "ekte-16:9" kan man se på tekstingen. Tekstingen på enkelte kanaler, f.eks. Viasat History går utenfor bildet, og ned på det svarte.
    Har ikke greid å løse dette hverken ved å stille på TV eller Get-boksen.
    Virker som det er en forskjell i måten Get-boksen sender signalet på for noen kanaler.

Mitt oppsett:
    Philips 9603
    Get HD-PVR via HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har problemer med HD-PVR for øyeblikket?

Boksen bare restarter hele tiden, skjermen er helt rød, med teksten "Starter opp..." også går den i svart før du igjen havner på rød skjerm "Starter opp"...

Hva skjer??

EDIT: Ser ut som det plutselig løste seg. Dekoderen trengte bare restarte ca 10 ganger... får håpe det holder seg.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Noen som har problemer med HD-PVR for øyeblikket?

Boksen bare restarter hele tiden, skjermen er helt rød, med teksten "Starter opp..." også går den i svart før du igjen havner på rød skjerm "Starter opp"...

Hva skjer??

EDIT: Ser ut som det plutselig løste seg. Dekoderen trengte bare restarte ca 10 ganger... får håpe det holder seg.

Get boksen både den gamle og den nye klikker stadig vekk ved oppstart om kontakten ikke har stått i...

Løsningen her er å slå av dra ut kontakt og starte opp på nytt igjen.
    Synes de Get boksene virker utrolig skrøpelige i drift, heldigvis ikke noe problem med å bytte til ny hos Get om de begynner å bli slarkete....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den i gang igjen... rebooter mens man ser på et program og holder på slik i et sett... GET har vel ikke oppe i dag eller i morgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den i gang igjen... rebooter mens man ser på et program og holder på slik i et sett... GET har vel ikke oppe i dag eller i morgen...
    Kundesenteret til Get har åpent alle dager, hele året. Tror det er 12-20 på helligdager.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd samme problem selv med Get HD PVR boksen og fant ut at det hadde sammenheng med at harddisken var full. Slettet mesteparten og den spontane reboot'ingen forsvant.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte GET og gjorde en reset av boksen tilbake til fabrikkinnstillinger med påfølgende nyinstallasjon (opptak og planlagte opptak ble beholdt, men "Mine kanaler" måtte legges inn på nytt).

Har fungert bra etter det. Får håpe det holder seg.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med at serieopptak også tar opp alle reprisene. Trodde dette var løst for lenge siden? Noen andre som har problemer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det at det tas opp repriser på serieopptak er ikke noe GET har fikset foreløpig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer veldig. Det er flere serier der PVRen klarer å la være å ta opp samme episode to ganger. Men, der har jeg større problem med at PVRen foretrekker reprisen fremfor første sending. Jeg har også problemer med at PVRen tror at enkelte programmer som går daglig, bare er repriser, slik at den kun tar opp mandagsprogrammet.

Men, når det gjelder serier der det sendes nye og gamle programmer om hverandre (f.eks. CSI) så tar den opp alt som sendes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av problemet med dagens EPG-system er at dette med serieopptak nok går på hvordan programmet skrives...

CSI har jeg sett skrevet på mange måter og dermed har det klusset til serieopptak..

CSI
    C.S.I.
    osv osv...

Plutselig så står det <mellomrom>CSI og da sliter nok PVR'en litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av problemet med dagens EPG-system er at dette med serieopptak nok går på hvordan programmet skrives...
    Nei. Det har nok ikke så mye med saken å gjøre.

CSI har jeg sett skrevet på mange måter og dermed har det klusset til serieopptak..

CSI
    C.S.I.
    osv osv...

Plutselig så står det <mellomrom>CSI og da sliter nok PVR'en litt...
    Dette har ikke vært noe problem hos meg. Hvis jeg setter CSI på serieopptak, så får jeg også med C.S.I og C S I også. Det samme med serier som landeplage, der hver episode i forrige sesong hadde låttittelens navn. Disse fungerte fint på serieopptaket.

Så vidt jeg kan skjønne, så har hver serie en intern ID som ikke vises. Så for CSI sin del, så burde nye og gamle episoder hatt hver sin ID, men det har de altså ikke. Et annet problem er at hvis en serie har hatt en ukes pause, så har den nesten alltid fått ny ID når neste episode kommer. Dermed blir ikke de nye episodene tatt opp allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg kan skjønne, så har hver serie en intern ID som ikke vises. Så for CSI sin del, så burde nye og gamle episoder hatt hver sin ID, men det har de altså ikke. Et annet problem er at hvis en serie har hatt en ukes pause, så har den nesten alltid fått ny ID når neste episode kommer. Dermed blir ikke de nye episodene tatt opp allikevel.
    Etter påsken er det vel mange som har måtte programmere inn PVR'en på nytt grunnet nettopp dette :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden under filmleie? Er det 5.1? Jeg ser ingen informasjon om dette på filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen forslag til ønskede forbedringer

- Tilgang til TVN HD og National Geograpic HD

- Mulighet til å programmere inn at et opptak skal slutte tidligere eller begynne senere enn det som står i programguiden.
    F.eks hvis jeg tar opp et program som går 1900-2100, en annen kanal tar opp et som går 1930-2015. På en tredje kanal er det et program som går 2000-2100, som er ønskelig å ta opp.
    Vet det går fint å sette på opptak når programmet som slutter 2015 er ferdig eller avbryte opptaket før det er ferdig, men da må jeg gjøre det manuelt, kan ikke forhåndsinnstille det. En annen løsning hadde vært og byttet dekoder til en med 3. tunere.

- At kanaler som sender widescreen i 4:3, som Viasat Explorer og Viasat History sender 16:9 hele veien, for å unngå svart kant rundt hele bildet. Å bruke zoom på TVen går ut over bildekvaliteten (strekker ut et nedskalert bilde) og teksten kommer utenfor bildet.

- At GetLive viser hvilke program som er satt til opptak.

- Modemet i dekoderen aktiveres, så man slipper å ha tilkoblet et eksternt modem og splitter.

- Et offisielt forum på Get.no som man kan legge inn forslag til slike forbedringer. Slik at Get folk kan kommentere og evt. implementere.

- At teksten på de norske kanalene ikke følger bildet, men ligge oppå. Slik det er på f.eks Discovery. Da har man muligheten til å skru av teksten, og teksten synes ikke når det er i et lite bilde når programguide er åpen.

- Ordne opp i bug.
    * Bildet mister sync. og blir svart noen ganger.
    * Har merket det kun på Viasat4, men når programmet avbrytes med reklame blir lyden helt forvrengt noen ganger.
    * Hender dekoderen låser seg og må skrus helt av med knappen bakpå.
    * Serieopptak som slutter å ta opp. Og serieopptak som tar opp repriser (som kommentert i innleggene over).

- Mindre menyer (vet det har vært i utvikling en stund nå).

- Raskere kanal skift og menyer. Var kjappere med forrige PVR.

- Når de først lagde opp en Familie HD kanal pakke kunne alle HD kanalene blitt flyttet dit. Så man slipper å ha 2 kanal pakker.

Flere forslag?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tha_Bat
    Flere forslag?
    Jeg skulle ønske det var mulighet for å gjøre søk i programguiden ved å skrive inn tekst, for så å få opp en liste over de programmene som har søketeksten i navnet.

Tenk så greit det hadde vært når man ikke vet om/når et program er satt opp eller hvilken kanal det går på.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keyzer
    Hvordan er lyden under filmleie? Er det 5.1? Jeg ser ingen informasjon om dette på filmene.
    Det skal være DD 5.1. Jeg har vel leid ca. fem filmer, og på de fleste var det 5.1, mens av en eller annen grunn var det bare vanlig PCM stereo på én av dem, nærmere bestemt Planet Terror.
    Bare husk å aktivere Dolby Digital (i Get HD-PVR menyen). Du må også bruke coax til digitallyden, for HDMI er visst ikke så lett å få til siden vi bare skriver 2009...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tha_Bat
    Har noen forslag til ønskede forbedringer

- Tilgang til TVN HD og National Geograpic HD

- Mulighet til å programmere inn at et opptak skal slutte tidligere eller begynne senere enn det som står i programguiden.
    F.eks hvis jeg tar opp et program som går 1900-2100, en annen kanal tar opp et som går 1930-2015. På en tredje kanal er det et program som går 2000-2100, som er ønskelig å ta opp.
    Vet det går fint å sette på opptak når programmet som slutter 2015 er ferdig eller avbryte opptaket før det er ferdig, men da må jeg gjøre det manuelt, kan ikke forhåndsinnstille det. En annen løsning hadde vært og byttet dekoder til en med 3. tunere.

- At kanaler som sender widescreen i 4:3, som Viasat Explorer og Viasat History sender 16:9 hele veien, for å unngå svart kant rundt hele bildet. Å bruke zoom på TVen går ut over bildekvaliteten (strekker ut et nedskalert bilde) og teksten kommer utenfor bildet.

- At GetLive viser hvilke program som er satt til opptak.

- Modemet i dekoderen aktiveres, så man slipper å ha tilkoblet et eksternt modem og splitter.

- Et offisielt forum på Get.no som man kan legge inn forslag til slike forbedringer. Slik at Get folk kan kommentere og evt. implementere.

- At teksten på de norske kanalene ikke følger bildet, men ligge oppå. Slik det er på f.eks Discovery. Da har man muligheten til å skru av teksten, og teksten synes ikke når det er i et lite bilde når programguide er åpen.

- Ordne opp i bug.
    * Bildet mister sync. og blir svart noen ganger.
    * Har merket det kun på Viasat4, men når programmet avbrytes med reklame blir lyden helt forvrengt noen ganger.
    * Hender dekoderen låser seg og må skrus helt av med knappen bakpå.
    * Serieopptak som slutter å ta opp. Og serieopptak som tar opp repriser (som kommentert i innleggene over).

- Mindre menyer (vet det har vært i utvikling en stund nå).

- Raskere kanal skift og menyer. Var kjappere med forrige PVR.

- Når de først lagde opp en Familie HD kanal pakke kunne alle HD kanalene blitt flyttet dit. Så man slipper å ha 2 kanal pakker.

Flere forslag?
    Omtrent det samme jeg har tenkt. Må legge til at jeg også ønsker tilgang til Animal Planet HD og at de sørger for at 5.1 lyd kan gå gjennom hdmi-kabelen.

Har du sendt dette til Get? Jeg har forsøkt tidligere men får ikke svar, faktisk ikke et takk for forslagene en gang

Side 77 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •