HDTV fra GET - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Den støyer etter min mening IKKE veldig. Det kan selvfølgelig variere litt med plassering av HD-PVR'en og underlaget den står på, men etter at de fikset problemet med at harddisken ikke gikk i dvale i standby så har jeg ikke vært plaget med støyen.
    Det kommer selvfølgelig an på hvor man trekker grensen for hva man synes er plagsomt. Personlig kunne jeg godt tenkt meg at den laget en god del mindre lyd. Jeg sitter ca 5 meter unna og min boks er godt hørbar når det er lite lyd i programmene. Det er irriterende, men til å leve med. Spesielt siden PVR-funksjonaliteten er slikt som man har vanskelig for å klare seg uten når man først blir vant til det.

Ellers varierer støyen en del hos meg. Enkelte dager er boksen værre enn andre, uvisst av hvilken grunn....

Kan også nevne at bildet fikk seg en real oppgradering da jeg byttet ut den gamle analoge PVR'en med HD-PVR.

Mener å huske jeg leste et eller annet sted om at man kan bytte ut hd'en med en mer stillegående en relativt enkelt... Noe som har mer info om dette?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B B C H D

En smak av BBC HD enn så lenge...8)

08.03:
    ...og der var moroa over....

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    En smak av BBC HD enn så lenge...8)

08.03:
    ...og der var moroa over....

Jepps!
    Ser at også denne kanalen havna i HD-Familie pakka...

Godt jeg har sagt opp HD pakka fra GET, jeg kommer ikke til å bestille familie HD heller. Get må få skikk på "HD kaoset" sitt før det blir noe mer en start + Discovery HD på meg...

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kommet godkjenning fra GET til å putte kodekortet rett i noen tver slik at man slipper GET boksen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Er det kommet godkjenning fra GET til å putte kodekortet rett i noen tver slik at man slipper GET boksen?
    Jeg har ikke hørt om noe slikt, og jeg tror egentlig ikke Get er spesielt interessert i å tillate bruk av andre dekodere enn deres egne.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Det kommer selvfølgelig an på hvor man trekker grensen for hva man synes er plagsomt. Personlig kunne jeg godt tenkt meg at den laget en god del mindre lyd. Jeg sitter ca 5 meter unna og min boks er godt hørbar når det er lite lyd i programmene. Det er irriterende, men til å leve med. Spesielt siden PVR-funksjonaliteten er slikt som man har vanskelig for å klare seg uten når man først blir vant til det.

Ellers varierer støyen en del hos meg. Enkelte dager er boksen værre enn andre, uvisst av hvilken grunn....

Kan også nevne at bildet fikk seg en real oppgradering da jeg byttet ut den gamle analoge PVR'en med HD-PVR.

Mener å huske jeg leste et eller annet sted om at man kan bytte ut hd'en med en mer stillegående en relativt enkelt... Noe som har mer info om dette?

Get har en HDi boks uten opptaker fuksjon som sikker ikke støyer så mye som PVR boksen regner jeg med

Hva sier ekspertene? - Get

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Get har en HDi boks uten opptaker fuksjon som sikker ikke støyer så mye som PVR boksen regner jeg med

Stemmer det, min er helt lydløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-

Joda, men den er alt for dyr i forhold til alternativene. HD PVRen koster 20,- (15,6%) mer i måneden enn SD PVRen. Men HD dekoderen (HDi-boksen) koster 89,- (181,6%) mer i måneden enn SD dekoderen (Get box).

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Joda, men den er alt for dyr i forhold til alternativene. HD PVRen koster 20,- (15,6%) mer i måneden enn SD PVRen. Men HD dekoderen (HDi-boksen) koster 89,- (181,6%) mer i måneden enn SD dekoderen (Get box).
    Når man starter opp for første gang kan man også velge å deaktivere hardisken. Dette gjør at den bare brukes når DU vil ta opp. Ellers så tar den opp og sletter konstant.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Ja er klar over det, men hva gjør man ikke for litt mindre støy:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er av den eventyrlystne sorten så kan du alltids sette inn en mer stillegående disk. For eksempel:

Komplett.no - Samsung SpinPoint M6 250GB 5400RPM

Bare husk at du må finne på en kreativ måte å feste den på siden originaldisken er 3,5".

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syltestrikk i kryss fungerer utmerket som feste for 2,5" disk. Ingen overføring av vibrasjoner fra disk til festeanordning. Bytte disken var blant det første jeg gjorde med boksen. Det kan anbefales. Orginaldisken ligger pent innpakket i tilfelle noen grunn for retur av HD PVR-en er nødvendig.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Syltestrikk i kryss fungerer utmerket som feste for 2,5" disk. Ingen overføring av vibrasjoner fra disk til festeanordning. Bytte disken var blant det første jeg gjorde med boksen. Det kan anbefales. Orginaldisken ligger pent innpakket i tilfelle noen grunn for retur av HD PVR-en er nødvendig.
    Det er bare å åpne boksen og bytte disken? Ikke noe formatering eller software som må re-installeres?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å åpne boksen og bytte disken? Ikke noe formatering eller software som må re-installeres?
    Boksen formaterer disken automatisk, og softwaren ligger ikke på disken.

Det er litt knotete å åpne boksen, men en tynn skrutrekker og litt tvang ordner det meste

Det eneste som er litt kjipt, er at (i hvert fall da jeg prøvde for et år siden) det ikke gjør noen nytte å sette inn større disk. Jeg prøvde å sette inn en 750GB-disk, men jeg fikk ikke plass til flere opptak. På SD-PVRen var ikke dette noe problem.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye vits er det å sette inn en annen 3,5" disk? Virker jo som en god del av lyden skyldes vibrasjoner og ikke lyden fra selve harddisken...

Har en relativt stillegående Samsung 250Gb disk i PC'en som jeg vurderer å pensjonere. Da er det jo en mulighet at den får lov å tilbringe pensjonisttilværelsen i Get-boksen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye vits er det å sette inn en annen 3,5" disk?
    Når man ikke får utnyttet den ekstra plassen? Ingen. Grunnen til at jeg prøvde å bytte til en annen 3,5"-disk i utgangspunktet, var at jeg ville ha mer plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get Box HD PVR

Med Get Box HD PVR kan jeg koble trådløs ruter fra Get direkte på denne uten å ha modem fra Get koblet her for å få trådløst nett i stua ?

Grunnen for spørsmålet dukket opp etter jeg leste i brukerveiledningen til D-Link DIR-635 fra Get der det står følgende:

Nå kan hele familien være påkoblet samtidig, hvor som helst i boligen. Get har lansert en trådløs router (WLAN) som er ferdig sikret og konfigurert, og klar for bruk. Det eneste du må gjøre, er å koble den trådløse routeren til kabelmodemet eller HD-dekoderen din og sette passordet som følger med.
    Du kan enkelt og trygt koble deg rett på nett med datamaskinen din, uten bruk av nettverkskabler.

http://get.no/web/images/cms/admin/pdf/WLAN_manual.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den HD-dekoderen står i alle fall og deler ut IPer hvis man kobler den på et nettverk så det er godt mulig at den har et innebygget modem i tillegg. Jeg har ikke internet fra Get så jeg kan ikke verifisere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Den HD-dekoderen står i alle fall og deler ut IPer hvis man kobler den på et nettverk så det er godt mulig at den har et innebygget modem i tillegg. Jeg har ikke internet fra Get så jeg kan ikke verifisere.
    Tusen takk for svar, fikk bekreftet ditt innlegg fra support nå

Dekoderen i seg selv støtter denne funksjonen, men dette er ikke lansert som et produkt enda. Vi håper å ha dette klart om ikke så alt for lenge, og vil da gå ut med informasjon bl.a. på våre websider. Med vennlig hilsen Get® support

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd-box

jeg har satt hd-pvr på en basic plattform,
    den funker bra,mimimalt med støy

Side 75 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •