HDTV fra GET - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    GET lanserer HD Filmleie denne uken.

Denne uken får Get HD-filmleie - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SameSame
    Hei, jeg bestilte meg Get's HD-pvr boks nå i romjula i forbindelse med en kampansje som varte frem til 31.12 der jeg mener jeg skulle få gratis etablering og 1 mnd gratis bruk. Denne kampanjen sto på forsida på get.no

Nå har derimot regningen kommet og der er det ingen form for rabatter.
    Jeg sjekket også ordrebekreftelsen og der er heller ingen rabatter. Bestillingen sjedde over tlf og selger fortalte meg om kampanjen.

Jeg ringte "kundesupporten" hos GET og han hadde aldri hørt om noen slik kampanje. Han spurte to av kollegaene sine der og de hadde heller ikke hørt om det. Han presterte derfor å si at tre hoder tenker bedre en ett og ba meg betale eller vente på inkasso...

Er det noen andre som husker denne kampanjen? evt har noen "bevis" for at den eksisterte...eller er det bare jeg som ble feilinformert?

Evt andre råd med hensyn til diskusjonen med GET settes også pris på!

mvh
    Øyvind
    Mener du denne kampanjen?
    Kampanje familiepakken - Get

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway

79kr for en komprimert HD-film med lossy-lyd? Spesielt interesant når jeg kan leie Blu-Ray med bedre bilde og lyd til halve prisen i en av de lokale filmutleie-butikkene.

Get; dere kan da bedre enn dette?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har fortsatt to ufattelig irriterende problemer; det ene er at jeg stadig mister HDMI sync (får blåskjerm), og må velge en annen inngang og så velge HDMI-inngangen igjen for å fikse det (skjer nesten hver dag nå, og når det skjer ser det ut til å skje flere ganger i løpet av kvelden), og det andre er som sagt en del ganger før at lyden blir 'ødelagt' (grøtete, forsinket, skrikete, forvrengt) nesten i hver eneste reklamepause på Viasat 4 (men jeg har opplevd samme problem også på SVT og TV3).
    Ikke det at det er noen trøst, men jeg har faktisk akkurat de samme problemene. Jeg tenkte jeg skulle vente til nesten firmware oppgradering før jeg klager
    Jeg har i det minste funnet årsaken til det ene problemet, at man mister HDMI-sync. Det viser seg rett og slett at Get-boksen ikke er helt stabil på utsignalet ved 720p (det er min "teori" ihvertfall), og at enkelte TVer er mer 'prippne' på dette enn andre (har du også Samsung, forresten?). Nå har jeg latt boksen stå på 576p en stund, og har ikke opplevd dette problemet siden. Usikker på om problemet er der ved 1080i ut, men desverre ser 576p bedre ut ved SD-signaler på min TV (720p så bedre ut enn 576p igjen, men er altså "ubrukelig" på min TV p.g.a. dette problemet).

Så en liten 'fiks' her hadde nok vært på sin plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har i det minste funnet årsaken til det ene problemet, at man mister HDMI-sync. Det viser seg rett og slett at Get-boksen ikke er helt stabil på utsignalet ved 720p (det er min "teori" ihvertfall), og at enkelte TVer er mer 'prippne' på dette enn andre (har du også Samsung, forresten?). Nå har jeg latt boksen stå på 576p en stund, og har ikke opplevd dette problemet siden. Usikker på om problemet er der ved 1080i ut, men desverre ser 576p bedre ut ved SD-signaler på min TV (720p så bedre ut enn 576p igjen, men er altså "ubrukelig" på min TV p.g.a. dette problemet).

Så en liten 'fiks' her hadde nok vært på sin plass.
    Hmmm... lurer på om jeg sliter med samme problemet: Min GET HD-boks er satt opp med 1080i. Signalet mates deretter inn i min Onkyo 876, der det skaleres opp til 1080p før det sendes til TV'n (Sony KDL 46W4000).

I det siste opplever jeg stadig vekk at skjermen blanker ut et par sekunder, viser oppløsningen på signalet, før bildet kommer tilbake igjen. Er jeg "heldig" så kan bildet forbli stabilt (en stund), andre ganger så kan dette gjenta seg mer eller mindre kontinuerlig. Utrolig irriterende!
    Det kan virke som om denne moroa begynner etter at EPG'n har vært vist.

Flere som opplever tilsvarende?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeforstyrrelser

Flere enn meg som har problemer med bildet fra Get i kveld? Det bryter opp i pixlede ruter og feil farger i ett sett. Problemene gjelder bare noen av kanalene - nrk1&2 (ikke 3), tv2 (ikke zebra, nyhetskanalen,film), tvnorge, tv3 og discovery. Ellers ser de andre kanalene greie ut. Har HD pvr. Har bare vært sånn i ettermiddag og kveld.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital støy i bildet

Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Flere enn meg som har problemer med bildet fra Get i kveld? Det bryter opp i pixlede ruter og feil farger i ett sett. Problemene gjelder bare noen av kanalene - nrk1&2 (ikke 3), tv2 (ikke zebra, nyhetskanalen,film), tvnorge, tv3 og discovery. Ellers ser de andre kanalene greie ut. Har HD pvr. Har bare vært sånn i ettermiddag og kveld.
    Jeg opplevde akkurat det samme. Begynnte å lure på om det var forsterkeren eller tv`n som lagde problemet, men kom fram til at det måtte være dekoderen. Føles nesten som vi mottar signaler trådløst...

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Hmmm... lurer på om jeg sliter med samme problemet: Min GET HD-boks er satt opp med 1080i. Signalet mates deretter inn i min Onkyo 876, der det skaleres opp til 1080p før det sendes til TV'n (Sony KDL 46W4000).

I det siste opplever jeg stadig vekk at skjermen blanker ut et par sekunder, viser oppløsningen på signalet, før bildet kommer tilbake igjen. Er jeg "heldig" så kan bildet forbli stabilt (en stund), andre ganger så kan dette gjenta seg mer eller mindre kontinuerlig. Utrolig irriterende!
    Det kan virke som om denne moroa begynner etter at EPG'n har vært vist.

Flere som opplever tilsvarende?

Jeg har ikke problemer med at bildet faller ut, men jeg opplever at deinterlacing og oppskalering på getboksen (HDi) ikke er helt på topp.

Om man bruker testbildet til svensk tv så opplever jeg 576i som best. 576p og 720p gjør bildet litt urolig, og på 1080i er bildet mere uklart enn i 576i.

Jeg får best bilde ved å la Onkyoen deinterlace og oppskalere. Evt. tv`n. Alt blir bedre enn med get boksen.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye tyder på at det er signalkvaliteten det skorter litt på hos meg. Dette kan man sjekke ved å gå inn på avanserte innstillinger og se på den søkefrekvensen man benytter. Hos meg skvetter signalkvaliteten ned i 60% og er aldri over 80% på problemkanalene (Husk å velge kanal før du går inn på menyen). Get-supporter'n jeg pratet med mente ganske sikkert dette kom av kabelen jeg benytter. Har en 5 meter som går inn i skjøtekabel til skrufestet som benyttes på HD-boksen. Ved å bytte ut til en trippelskjermet kabel direkte til boksen kan dette muligens bli bedre. Skal dra opp til Nydalen senere i dag og hente en så får vi se.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny kabel på plass, og det ser bedre ut. Det var signalstyrken som varierte slik jeg beskrev i forrige innlegg, ikke kvaliteten. Styrken ligger nå på 80-90%, mens kvalitet er nå på 100% konstant mot 80-100% tidligere. Ser ut til at problemet er løst.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg fått eit litt lengere svadasvar frå Get:

I denne omgangen fikk familiepakken fire HD-kanaler; MTVN HD, SVT HD, BBC
    HD (kommer etterhvert) og Eurosport HD. Foreløpig er det ikke satt noen
    dato for utvidelse av Get HD, men vi jobber blant annet med å få TVNorge HD
    så det er ikke utenkelig at den blir implementert i Get HD. Det skjer så
    mye på HD fronten og det er kniving mellom leverandørene for å få skaffet
    seg de beste kanalene, som lanseres i HD og endringer i kanalpakker kan
    skje rett etter at man har skaffet seg rettighetene til kanalene. Det vil
    si at jeg foreløpig ikke kan helt konkret si når Get HD blir utvidet og
    eventuelt hvilke kanaler den vil få, men i løpet av andre kvartal vil man
    nok få en endring også i denne kanalpakken. Grunnen til at man fikk tilgang
    til SVT1 HD og MTVN HD en periode var at vi ga alle våre kunder disse
    kanalene ut januar etter at de hadde blitt lansert tidligere i måneden.

Dessverre er HD-TV et uforutsigbart medium per dags dato. Det kommer stadig
    flere kanaler da man også ser at etterspørselen stiger. Dette har man også
    sett generelt i HD-verdenen da man en periode ikke visste om HD DVD eller
    Bluray ble det nye formatet eller om begge standardene kom til å brukt.
    Plutselig sluttet man å produsere HD DVD og Bluray vant dermed den
    formatkampen. Sånn er det også her. Viasat, Canal Digital og Get kjemper
    alle om å få tak i de beste HD-kanalene og kunne levere disse til kundene.
    Derfor er det ofte kort tid fra man skaffer seg rettighetene til kanalen
    blir tilgjengelig for kundene.

Skulle du ønske å gå over til Discovery HD m/Eurosport HD koster denne 49,-
    i måneden og kan endres ved at du bekrefter dette ønsket. Så kan du heller
    i ettertid gå over til Get HD igjen når vi vet mer om hvilke
    tilleggskanaler denne kanalpakken vil inneholde og hvis dette skulle
    tilfredstille dine kanalønsker i HD.

Beklager at jeg ikke kan gi deg et bedre svar enn dette, men frem til HD-TV
    blir standard for kanalene vil det være usikkerhet rundt hvilke kanaler man
    kan tilby til hvilket tidspunkt.

Då er det avgjort at eg droppar HD-pakken og går for Discovery+Eurosport. Eg har Familie-pakken i dag og vil muligens vurdere å utvide til Familie HD.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Jeg har ikke problemer med at bildet faller ut, men jeg opplever at deinterlacing og oppskalering på getboksen (HDi) ikke er helt på topp.

Om man bruker testbildet til svensk tv så opplever jeg 576i som best. 576p og 720p gjør bildet litt urolig, og på 1080i er bildet mere uklart enn i 576i.

Jeg får best bilde ved å la Onkyoen deinterlace og oppskalere. Evt. tv`n. Alt blir bedre enn med get boksen.
    Jeg prøvde ut dette jeg og. Kjører 576i inn i Yamaha'n og kjører 720p ut slik at den oppskalerer med VRS chippen. Dæven det ble bedre! Bildet ble jo mye skarpere.

Siden jeg har kutta ut HD kanelene så er det jo bare SD materiale som går og da er dette gull!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg prøvde ut dette jeg og. Kjører 576i inn i Yamaha'n og kjører 720p ut slik at den oppskalerer med VRS chippen. Dæven det ble bedre! Bildet ble jo mye skarpere.

Siden jeg har kutta ut HD kanelene så er det jo bare SD materiale som går og da er dette gull!
    Hmmm, dette var jo noe å tenke på. Skulle jo tro 3900'en gjør enn bedre jobb med oppskalering ja. Men jeg ser nå engang en del på det som er av HD kanaler da, og da blir det liten vits. For øvrig ser ikke SD så verst ut i alle fall. Jeg har et større problem med at boksen blacker helt ut og må restartes med jevne mellomrom - gjerne en gang i døgnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er "kjente" feil i GET HD PVR

Noen som har kjennskap til hvilke feil som er registrert for GET HDPVR (Kaon) og hvilken status disse har i forhold til å bli reparert??? Det er mange som har skrevet innlegg med problembeskrivelser og som tydeligvis nå må være kjent for Get, og som forhåpentligvis det kommer en oppdatering som løser, og eksemplene er loss of sync/svart skjerm på HDMI, kanter i bilde etter meny osv. ?? Fint om kanskje Get informerer litt på egne nettsider eller som et innlegg i dette forum (slik dere har gjort før). Ringer man Get helpdesk har man som eneste løsning enten ny nedlasting av programvaren eller et tilbud om å bytte boksen, men de problemene som jeg har nevnt er hva jeg kaller "kjente" feil i programvaren. Ellers har jeg hatt mye nytte av innleggene i dette forumet og all ære til jcnorway som har dratt i gang tråden!

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ambisiøs eller useriøs?

Sitat Opprinnelig postet av jcnorway

Get HD-filmleie utsatt igjen - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get lanserer HD-drittfilmer!

Arn 1 og 2, en film som får score 3,8 på Imdb og RAMBO IV!!! Regner med Get fikk disse gratis, uff så trist.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kopiering fra Get PVR

Må formattere HD'en på Get-boxen og så har jeg jo noen opptak som jeg ikke får tid til å se først. Er det mulig å overføre disse opptakene til en Pioneer DVD-spiller/opptaker med HD som sitter og hviler seg for tiden? Hvis det går, hvordan?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Kvammen

Koble sammen Get box og Pioner-spilleren med scart. Koble TV e.l. på utgang til Pioner. Sett pioneren til å ta opp fra scart-inngangen du koblet get boxen til, og start avspilling fra opptaket på getboxen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurven08
    Skjønner ikke hvorfor folk vil bytte til CD. Sånn jeg ser det er løsningen til Get fortsatt billigere.

Sett at du allerede Get kunde og bytter til tilnærma produkt hos CD (som ny kunde) vil du måtte punge ut med 7958,- første året, i motsetning til 6774,- hos Get hvis man bare plusser på den ene kanalen (som er verdt å se) fra HD pakken. Discovery HD altså.

Get HDPVR er jo overlegen når det gjelder kvalitet, oppdateringer osv. CD's ligner piratvare fra kina i forhold. Pluss at du fortsatt har tilgang til filmleie..

Bor man i borettslag med avtale, som meg, slipper man jo enda billigere unna.
    Jeg betaler 3564,- for start, familiehd, discoveryhd, hdpvr. Ganske kurant det vil jeg si.
    Hmm, ja, ser ikke noe med rabat på Get sine sider for oss i borettslag, men det stemmer sikkert. Jeg har bare Get Box og betaler 99,- i måneden for Start pakken. Måtte ha den da kabel tv hadde veldig dårlig kvalitet her.
    Men å oppgradere dekoder koster 299,-, pluss da 299,- i installasjon..
    Tenkte på å kjøpe Blu-Ray spiller, men vi ser (kjøper) jo nesten aldrig film likevel, så jeg tenkte å oppgradere Get abonnementet istedet.
    Kona liker sikkert de mote hd kanaler de har, men jeg hater jo disse, er bare interessert i Discovery, National Geographic, Animal Planet og lignende egentlig, og så TVNorge når den kommer da.
    Jeg er ikke lun på hd-pvr´en om den støyer så veldig, da blir det hdi´en istedet.
    Kan denne sende ut digital lyden som pcm? Jeg har ikke surround receiver.
    Hmmm, vet ikke....

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg er ikke lun på hd-pvr´en om den støyer så veldig, da blir det hdi´en istedet.
    Den støyer etter min mening IKKE veldig. Det kan selvfølgelig variere litt med plassering av HD-PVR'en og underlaget den står på, men etter at de fikset problemet med at harddisken ikke gikk i dvale i standby så har jeg ikke vært plaget med støyen.

Side 74 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •