HDTV fra GET - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har også nettopp sendt GET en mail der jeg ønsker svar på hvorfor de har gjort som de har gjort med HD-kanalene...

Spurte samtidig om det var noe igjen av bindingstiden på kanalpakken GET HD og at jeg ønsket å si opp denne fra dags dato eller fra bindingstidens slutt.

Helt på trynet at de holder på slik. Den GET HD-pakken er ikke verdt 99 kr i mnd.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sendt mail til Get og klaget over at to kanaler er flyttet fra HD-pakken. Jeg er stort sett interesert i HD-kanalene og det blir alt for dyrt å abonnere på fler pakker for å få noen få HD-kanaler i hver. Jeg vurderer å si opp abonnementet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noen bindingstid på HD-pakken?

Jeg kommer til å si opp denne. Den er ikke lenger verdt 1200kr i året.

HD-pakken bør enten inneholde alle HD-kanalene, eller avskaffes slik at disse kanalene blir underlagt de pakkene de normalt tilhører. At en må kjøpe en tilleggspakke for å få den samme kanalen en allerede betaler for, bare i litt bedre kvalitet er ikke noen akseptabel løsning for oss kunder.

For meg virker det som Get prøver å tyne mest mulig penger ut av HD-konseptet før det blir allemannseie. Skjønner at de driver butikk, men å begynne å flytte kanaler fra pakke til pakke for å dytte på folk flest mulig dyre pakker syntes jeg blir drøyt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Nei du har nok det som før heitte Familie. Den kostar mindre enn den nye Familie HD-pakka.
    Nå er jeg litt forvirra. I prislisten til Get står ikke lenger Familiepakken oppført. Der står kun FamilieHD, som koster det samme som Familiepakken kostet før (eller, kostet familiepakken 139,-, kanskje?). Jeg trodde derfor at FamilieHD har erstattet familiepakken, og at de som har abonnert på familiepakken før skulle få FamilieHD nå.

Men, det ser ut som om de har fjerna muligheten for 12 mnd. binding med redusert pris på familiepakken, dermed står man kun igjen med fullprisvarianten, og det er ikke bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bindingstid på Get HD nei, så det blir inneværende måned + 1 måned, dvs at jeg er kvitt den fra 01.04.09.

Fikk også beskjed om at mitt innspill er sendt videre til de ansvarlige for produktforbedring...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutta ut Get HD pakka jeg og. Det ble for dumt...

Så nå er det bare Start og Tema Musikk på meg. 8)

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå er jeg litt forvirra. I prislisten til Get står ikke lenger Familiepakken oppført. Der står kun FamilieHD, som koster det samme som Familiepakken kostet før (eller, kostet familiepakken 139,-, kanskje?). Jeg trodde derfor at FamilieHD har erstattet familiepakken, og at de som har abonnert på familiepakken før skulle få FamilieHD nå.

Men, det ser ut som om de har fjerna muligheten for 12 mnd. binding med redusert pris på familiepakken, dermed står man kun igjen med fullprisvarianten, og det er ikke bra.
    Dei har erstatta "Familie" med "Familie HD" for nye bestillingar. Alle som har "Familie" frå før vil fortsette å ha denne inntil du evt. gjer endringar. Dvs familiepakke utan HD-kanalane.

Dette er ille, ikkje berre har dei spredt HD-kanalane til to pakkar, men når dei har satt opp prisen på familiepakka og lagt ned den gamle så betyr det at alle med SDTV (og SD-PVR) som ynskjer å bestille familiepakka må betale ekstra - for kanalar dei ikkje får sett...

Eg har tipsa media om saka også, og håpar at dei får svar frå Get.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, dette er jo toppen av dumhet fra et firma. Hva i all verden er vitsen med å reklamere med HD-Pvr, når man flytter alle HD kanalene fra HDpakken?!?!?

Nå er det jo ut over hele AVforum, og så sprer det seg sikkert til VGnett osv osv...

Melder meg ut selv om en mnd, bytter til C.D. og parabol...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei har erstatta "Familie" med "Familie HD" for nye bestillingar. Alle som har "Familie" frå før vil fortsette å ha denne inntil du evt. gjer endringar. Dvs familiepakke utan HD-kanalane.
    Ah, de har lært fra teleselskapene, ja. Ved å gi pakken nytt navn kan de påstå at de ikke har lagt til kanaler i familiepakken, og derfor trenger de ikke gi disse til eksisterende brukere med bindingstid.

Dette er ille, ikkje berre har dei spredt HD-kanalane til to pakkar, men når dei har satt opp prisen på familiepakka og lagt ned den gamle så betyr det at alle med SDTV (og SD-PVR) som ynskjer å bestille familiepakka må betale ekstra - for kanalar dei ikkje får sett...
    Vel, strengt tatt så har de vel ikke satt opp prisen (ikke mer enn en tier, i hvert fall), de har bare tatt bort muligheten for å få rabatt ved å binde seg i ett år.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo fjernet ganske mye av tilbudet...

Ganske shady egentlig så lenge vi fortsatt betaler like mye for varen...

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som svar på min surmaga mail til Get om HD triksinga deres fikk jeg dette svaret senere på dagen:

Vi takker for tilbakemeldingen som nå er nå overført vår avdeling for produktforbedringer.

Vi har planer om å oppdatere HD pakken fortløpende og venter kun på klarsignal fra leverandørene. I nær framtid er det planer om å lansere TV2 HD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Enig, dette er jo toppen av dumhet fra et firma. Hva i all verden er vitsen med å reklamere med HD-Pvr, når man flytter alle HD kanalene fra HDpakken?!?!?

Nå er det jo ut over hele AVforum, og så sprer det seg sikkert til VGnett osv osv...

Melder meg ut selv om en mnd, bytter til C.D. og parabol...
    Hadde jeg vært deg hadde jeg nok valgt Viasat som parabol-leverandør. Bedre hardware og bedre priser! HD PVR'en deres er overlegent mye bedre enn det C.D. kan tilby.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor folk vil bytte til CD. Sånn jeg ser det er løsningen til Get fortsatt billigere.

Sett at du allerede Get kunde og bytter til tilnærma produkt hos CD (som ny kunde) vil du måtte punge ut med 7958,- første året, i motsetning til 6774,- hos Get hvis man bare plusser på den ene kanalen (som er verdt å se) fra HD pakken. Discovery HD altså.

Get HDPVR er jo overlegen når det gjelder kvalitet, oppdateringer osv. CD's ligner piratvare fra kina i forhold. Pluss at du fortsatt har tilgang til filmleie..

Bor man i borettslag med avtale, som meg, slipper man jo enda billigere unna.
    Jeg betaler 3564,- for start, familiehd, discoveryhd, hdpvr. Ganske kurant det vil jeg si.

Tror nok mange blir gira på CD pga at de har vært tidlig ute med nye HD kanaler. Spørs om Get har hatt det samme fokuset på samme HD kanaler. Jeg forventer uansett ikke annet enn at de samme HDkanalene dukker opp hos Get snart. Venter også på at HD-film på filmleie kommer, da tror jeg Gets HD pakke er sterkere enn CDs.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD filmleie har man allerede nå på Viasat sin HD PVR. Via TV1000 Play HD kan man faktisk se HD-filmer som går/har gått på TV1000 HD gratis så lenge man abonnerer på filmpakken til Viasat!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurven08
    Skjønner ikke hvorfor folk vil bytte til CD. Sånn jeg ser det er løsningen til Get fortsatt billigere.

Sett at du allerede Get kunde og bytter til tilnærma produkt hos CD (som ny kunde) vil du måtte punge ut med 7958,- første året, i motsetning til 6774,- hos Get hvis man bare plusser på den ene kanalen (som er verdt å se) fra HD pakken. Discovery HD altså.

Get HDPVR er jo overlegen når det gjelder kvalitet, oppdateringer osv. CD's ligner piratvare fra kina i forhold. Pluss at du fortsatt har tilgang til filmleie..

Bor man i borettslag med avtale, som meg, slipper man jo enda billigere unna.
    Jeg betaler 3564,- for start, familiehd, discoveryhd, hdpvr. Ganske kurant det vil jeg si.

Tror nok mange blir gira på CD pga at de har vært tidlig ute med nye HD kanaler. Spørs om Get har hatt det samme fokuset på samme HD kanaler. Jeg forventer uansett ikke annet enn at de samme HDkanalene dukker opp hos Get snart. Venter også på at HD-film på filmleie kommer, da tror jeg Gets HD pakke er sterkere enn CDs.
    CD eller Viasat, eller en dreambox med en av delene.. Samme kan det være.

Jeg er IKKE i det hele tatt noe begeistret over Gets svarte HDPVR boks.

1.Den STØYER noe helt forferdelig med hardisken.
    2.Den skaper helt forferdelig jordingstøy til subwoofer pga hardisk.
    3.Den virker ikke solid i det hele tatt.
    4.Gets HDgrunnpakke suger
    Det eneste jeg liker med Getboksen er at det er enkelt å ta opp og at bildet er ok.

Mulig ikke CD er den rette boksen å velge, men kanalene deres er helt konge.
    Det beste for meg ville kanskje vært en dreambox med CD abbonemang.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når det blir filmleie på HDi-boksen?

Forøvrig en boks jeg kan anbefale hvis man ikke trenger opptaksmuligheter.

Har hatt den i 3 måndeder nå og den har fungert helt etter boka, stille er den også.

At Get har fjernet HD kanalene er en annen historie:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Som svar på min surmaga mail til Get om HD triksinga deres fikk jeg dette svaret senere på dagen:

Vi takker for tilbakemeldingen som nå er nå overført vår avdeling for produktforbedringer.

Vi har planer om å oppdatere HD pakken fortløpende og venter kun på klarsignal fra leverandørene. I nær framtid er det planer om å lansere TV2 HD
    Lurer på om TV2 vet at de skal begynne med en HD kanal? Litt rart hvis Get begynner å snakke om noe TV2 har sagt ikke kommer på ei stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare startpakken, på min HD-PVR, og på denne fikk jeg også inn MTVN-HD og SVT-HD uten å betale ekstra.

I følge Get var dette fordi dem var visningskanaler som alle kundene med HD-PVR eller HDi fikk gratis ut januar.

Så vidt jeg har skjønt selger dem enda den gamle familiepakken, men bare til de kundene som ikke har HD-dekoder, så om du har en vanlig Get box eller en SD-PVR, vil du fremdeles kunne kjøpe den vanlige familiepakken til kr. 139,- mens familie-hd koster 149,-

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk følgende svar på klagemailen jeg sendte til Get:

Viser til mottatt e-post

MTVN HD og SVT HD har aldri vært i Get HD pakken. SVT HD var ukodet ut januar 2009 samt MTVN HD var tilgjengelig i en liten periode ukodet etter at vi fikk rettighetene til kanalen. Det vil si at disse kanalene i utgangspunktet har vært ment for Familie HD. Denne pakken vil også inneholde Eurosport HD, som du allerede har tilgang til samt BBC HD når den kommer. Foreløpig er det ingen planer om å utvide Get HD pakken da vi fortsatt jobber med å få rettigheter til flere kanaler. Blant dem er TVNorge HD. Vi er nå i en periode, hvor fler og fler kanaler går over til HD og Viasat, Canal Digital og Get jobber alle med å få rettigheter til kanalene. Det vil si at det ofte er kort tid fra vi får rettighetene til kanalen implementeres i en kanalpakke. Dette gjør det vanskelig å gi noe konkret svar på dette tidspunkt.

Ha en fortsatt fin dag

Med vennlig hilsen

xxx
    Saksbehandler

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get kampanje

Hei, jeg bestilte meg Get's HD-pvr boks nå i romjula i forbindelse med en kampansje som varte frem til 31.12 der jeg mener jeg skulle få gratis etablering og 1 mnd gratis bruk. Denne kampanjen sto på forsida på get.no

Nå har derimot regningen kommet og der er det ingen form for rabatter.
    Jeg sjekket også ordrebekreftelsen og der er heller ingen rabatter. Bestillingen sjedde over tlf og selger fortalte meg om kampanjen.

Jeg ringte "kundesupporten" hos GET og han hadde aldri hørt om noen slik kampanje. Han spurte to av kollegaene sine der og de hadde heller ikke hørt om det. Han presterte derfor å si at tre hoder tenker bedre en ett og ba meg betale eller vente på inkasso...

Er det noen andre som husker denne kampanjen? evt har noen "bevis" for at den eksisterte...eller er det bare jeg som ble feilinformert?

Evt andre råd med hensyn til diskusjonen med GET settes også pris på!

mvh
    Øyvind

Side 73 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •