HDTV fra GET - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Byttet fra SD PVR til HD PVR for en måned siden. Er stort sett fornøyd. Kvaliteten på SD signaler er stort sett den samme tror jeg. Fikk ikke prøvd min nye TV på den gamle boksen, men på min gamle Samsung 26" R7 synes jeg kvaliteten var ganske lik. Men HD er jo suverent da. Menyene på HD boksen er forbedret.

HD boksen blir noe varmere, men ikke så mye at det skal være noe problem med mindre du pakker den inn blant andre komponenter som også avgir mye varme.

Problemet med med HD boksen (i alle fall den jeg har) er at den rebooter så ofte - gjerne en gang i døgnet eller mer. Det hendte også med den gamle, men ikke så ofte. Irriterende hvis den står midt i et opptak. Vet ikke om det er min boks (som så ganske brukt ut da jeg fikk den) eller HD boksene generelt. Skulle like å høre hva andre erfarer.

Men for all del - gå for HD boksen. Sikkert det beste du får på kabelTVfronten i dag. Prisen er bare hårfint mer enn SD så det er ikke mye å lure på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garcia
    Har scannet gjennom nesten ALLE innleggene i denne tråden... puuh!

Har nettopp kjøpt ny flatskjerm (vår første) - en Pioneer 5090H - tror den skal være veldig bra. Må derfor ha en digital box - og Get er vår leverandør - bor i Oslo. Ut fra hva vi har forstått så kan vi ikke velge vanlig Get Box, fordi den bare har 1 tuner, slik at du må se det som boksen står på til enhver tid.
    Vi er heller ikke så veldig interessert i HD-tv foreløpig pga kanalutvalg. Men sportssendinger i HD (Viasat Sport HD og Eurosport) er av interesse.

Ser at Get HD PVR har større minne (250G) enn vanlig Get PVR (160G), og dette frister jo, og leieprisforskjellen er for liten til å være utslagsgivende. Men vi liker ikke det som skrives om svært høy temperatur på Get HD PVR (og andre problemer), da den trolig må stå oppe på en forsterker eller en DVD/HDD-opptaker, kanskje en blue-ray spiller/opptaker (ikke kjøp p.t.).

VOD filmleie-opplegget til Get synes også litt skralt (litt for dårlig kvalitet på bilde/lyd, selv ift vanlig DVD?) til at det har noen betydning.

Vi vil ha en driftssikker boks for å se vanlige SD-signaler først og fremst, og helst kunne ta opp en del serier og filmer fra vanlige kanaler. Er ikke veldig interessert i andre kanalpakker enn standardpakken, kanskje unntak sport.

DERFOR - spørsmål:

Hva er egentlig status per idag for dere som har Get HD PVR'en... oppfatter dere den som bedre nå enn GET Box PVR for vanlige SD-sendinger... og er barnesykdommene borte? Temperatur, støy etc? Hva ville dere valgt?
    Gratulerer med ny TV. Jeg har den samme, og er svært fornøyd. Jeg bruker den sammen med HD-PVRen, og er godt fornøyd med lyd og bilde. Sammenlignet med den gamle PVRen, mener jeg at det er bedre bilde. Forskjellen er liten, og sikkert pga. HDMI vs. scart... unødvendig digital-analog-digital-konvertering unngås. HD-kanaler fungerer greit - pt. er SVT og MTV gratis, og i tillegg har jeg Canal Plus. Støy er ikke noe problem - nå spinner den ned disken når den ikke er i bruk. Stabiliteten er bedre enn på den gamle PVRen.

Bortsett fra TiVOen jeg hadde da jeg bodde i USA, er dette den beste PVRen jeg har vært borte i - flere familemedlemmer har PVRene (ikke HD) fra Canal Digital, og de er ustabile, har knapt noen EPG, kan ikke ta opp serier og har et brukergrensesnitt fra h*.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Fortsatt ikke noe filmleie her i Fredrikstad. Har andre utenfor Oslo fått tilgang enda?

Edit: Når jeg sjekker på Get så har jeg ikke mulighet til å bestille bredbånd, så det er vel grunnen til at vi ikke har fått denne funksjonen enda.
    Det som er rart er at de vi kjøpte huset av hadde bredbånd fra Get (Vi har NextGenTel). De kan da umulig ha nedgradert nettet etter at vi kjøpte det? ;-)
    Filmleie har fungert hos meg i en uke nå.
    Bor på Ambjørnrød, Veum i Fredrikstad.

Måtte bare bytte en splitter.

Fikk også et brev i forkant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke fått fulgt med i tråden den siste måneden, så det er godt mulig at spørsmålet mitt er besvart tidligere. i såfall beklager jeg gjentagelsen...

Det jeg lurer på om noen vet om det nå er mulig å få dolby på canal digital sendingene ved bruk av HDMI? Dette har tidligere ikke fungert med mindre man brukte spdif på lyden.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    jeg har ikke fått fulgt med i tråden den siste måneden, så det er godt mulig at spørsmålet mitt er besvart tidligere. i såfall beklager jeg gjentagelsen...

Det jeg lurer på om noen vet om det nå er mulig å få dolby på canal digital sendingene ved bruk av HDMI? Dette har tidligere ikke fungert med mindre man brukte spdif på lyden.
    DD over HDMI fungerer ikke hos meg i hvertfall....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    fantastisk av GET......
    Men, jeg kan godt forstå at de prioriterer andre oppdateringer....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    fantastisk av GET......
    Så vidt jeg har skjønt, så funker ikke dette hos Canal Digital eller Viasat heller, så Get er nok ikke så fryktelig mye dårligere enn konkurransen, i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...s-hd-boks.html

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante

Leste den nå, men fant vel ikke noen spesiell ny informasjon der...
    Noe jeg gikk glipp av?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer de "nye" HDmenyene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Når kommer de "nye" HDmenyene?
    Karen fra GET svarte "utpå våren engang" når jeg spurte :-|

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget i dag at jeg har mistet SVT HD og MTV HD. Jeg har GET HD abonement. Det å flytte disse to kanalene over i det de kaller Familie HD var da utrolig dumt. Jeg er spesielt interesert i HD-kanalene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    Jeg oppdaget i dag at jeg har mistet SVT HD og MTV HD. Jeg har GET HD abonement. Det å flytte disse to kanalene over i det de kaller Familie HD var da utrolig dumt. Jeg er spesielt interesert i HD-kanalene.

Se her ja...
    Spørs på om ikke HD blir strøket fra lista her nå gitt...:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja...
    Spørs på om ikke HD blir strøket fra lista her nå gitt...:cry:
    Ja nå er det slutt med Get hd for meg. Dette gidder jeg ikke mere. Get begynner å bli litt for kreative med pakkene sine. Trodde de skulle putte alle eksisterende og nye hd kanaler inn i hd pakken. Tydelig at fokuset på å fakturere oss som kunder ble viktigere enn å levere oss kvalitet. Nå blir det Canal digital på meg. Håper dere andre også sier ifra hva dere mener om denne slette servicen fra Get. Jeg lurer på hva det neste sprellet Get finner på er.

Det Get kaller en hd pakke er en eneste stor skam. Hd pakken get leverer oss er jo på 4 eller 5 kanaler, og av disse er det bare 2 som er noe og se på. Når de først kommer med noen nye kanaler i hd pakken velger de å legge disse inn i en ”ny” pakke slik atr de kan ta bedre betalt. Skam dere Get. Dårlige pakker og et sentralbord det ikke går ann å komme igjennom. Prøvde å ringe de i dag, men ble bare sittende i tlf. kø. Get stinker

Takk for meg Get.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med kundeservice pr. mail.

Her er svaret jeg fikk :
    Vi har planer om å oppdaterere HD pakken fortløpende , vi venter kun på at
    leverandørene skal gi klarsignal. I nær framtid er det planer om å få TV2 i
    HD samt også MTV.
    Dette med MTV skjønte jeg ikke helt Det er jo en av kanalene de akkurat har fjerna!

Jeg har avbestilt HD pakka nå, men jeg har bestilt Discovery HD som enkelt kanal. Og de reklamerer jo med at hvis man bestiller en av HD kanalene får man med Eurosport HD også!
    Så sånn som jeg ser det får jeg det beste fra HD pakka til halv pris..
    Vel vel, sånn kan det gå

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Uten å ha lest de 1435 innleggen her inne må jeg stille noen spørsmål i og med at jeg er et par dager unna å bytte ut mine GET BOX og min GET PVR.. :

- Noen umiddelbare ulemper?
    - Noen umiddelbare fordeler? (utover HD kvalitet)
    - Noen tankekors på andre områder?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det som nå heter familie HD og jeg har også mistet SVT og MTV

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var f**n meg dråpen. Eg har sendt ein pisse sur epost til Get.

Eg betalar for den gamle Familie-pakken og for HD-pakken. Familiepakken kostar 100,- og HD-pakken 99.

HD-pakken byrja å koma seg då vi først fekk Eurosport og så SVTHD og MTVHD. Prisen eg betalte føltes ikkje så sur då. Hadde vi i tillegg fått NatGeo HD, Animal Planet HD og BBC HD i den same pakken no, hadde eg blitt nøgd!

Men kva gjer Get? Jo dei fjernar MTVHD og SVTHD slik at pakken blir dårlegare, og om eg skal få dei kanalane må eg ut med 149,- for den nye Familie HD-pakka!! Det er f**n skjære meg eit ran!

Når BBCHD kjem, er det for øvrig i familie HD-pakka, ikkje i HD-pakka!

Det naturlege ville vera å putte Discovery HD også i Familie HD-pakka, og då kunne eg vurdert å kjøpe den pakka i staden for HD-pakka, men no er HD-pakka ræva og Familie-HD-pakka ufullstendig.

Eg seier opp HD-pakka i alle fall inntil vidare og bestiller Discovery HD som enkeltkanal. Dette er svært dårleg gjennomtenkt av Get, trur eg. Spesielt når informasjonen om kva som evt. kjem i HD-pakken er så dårleg.

Eg prøvde for øvrig å ringe Get Kundeservice kl 08:30 men fekk beskjed om at det var stengt og skulle opne 08:00.... Say no more.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    Jeg har det som nå heter familie HD og jeg har også mistet SVT og MTV
    Nei du har nok det som før heitte Familie. Den kostar mindre enn den nye Familie HD-pakka.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min hilsen til get i en mail jeg skrev for et par minutter siden:

Jeg ønsker å gi en tilbakemelding på den siste endringene som har blitt foretatt på HD-pakkene. Dere har nå greid å gjøre et dårlig tilbud enda dårligere! I stedet for å samle de få HD kanalene dere har i en pakke presterer dere å dele dem opp i to fullstendig vilkårlige pakker hvor man i den ene får en masse uinteressante kanaler som man i noen tilfelle har fra før i den regulære familiepakka. Dette har nå nådd et lavmål i spekulativ kundeforakt som jeg er sikker på at mange med meg er svært misfornøyd med. Om ikke en snarlig bedring av utvalg og pakkekonfigurasjon foretas vil jeg vurdere å si opp mitt HD-abonnement.

Håper flere med meg gir dem så øra flagrer. Det har virket før.

Side 72 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •