HDTV fra GET - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, irriterende.... det er jordings støy er det ikke? gjelder bare subwoofer hos meg..

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det kan jo variere fra show til show og også video.
    Er konserten tatt opp i stereo så er det vel det du får.

Dedikerte videos og andre show kan man vel feks gjerne godt få
    DolbyDigital5.1 med.

En konsert som er tatt opp live kan du jo ikke regne med at man har fått
    DD5.1 på eller?

Dessuten må man jo ha optisk også for å få dette, HDMI til GET tar jo ikke annet enn stereo.

Jeg får stereo, plII og dolby digital via HDMI.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ben Reddik
    Forstår jeg deg riktig med at volumknappen på fjernkontrollen din fungerer med HDMI-kobling? (ikke volum programert mot TVen)?

Jeg trodde dette var fikset i oktober - så jeg oppgraderte nå til HD-PVRen. Volum fungerte ikke - så jeg ringte GET - der var de ikke sikre, men de trodde at den oppdateringen var forsinket :-? . Er det ikke tilfelle? Jeg risikerer uforholdsmessig mye trim med å skru opp og ned lyden på receiveren - da den fjernkontrollen er temmelig herpet, og Get-kontrollen bare kan programeres mot TV.
    Hvorfor er det så viktig å justere volumet på get boksen? Den sender jo lyden ut digitalt. Om volumet da styres like dårlig digitalt som den gjør f.eks i winamp og windows ville jeg latt volumet stå på maks hele tiden... Det fungerer forøvrig å justere volum både over HDMI og coax hos meg, men jeg gjør det ikke.

Fiks fjernkontrollen på anlegget ditt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Hvorfor er det så viktig å justere volumet på get boksen? Den sender jo lyden ut digitalt. Om volumet da styres like dårlig digitalt som den gjør f.eks i winamp og windows ville jeg latt volumet stå på maks hele tiden... Det fungerer forøvrig å justere volum både over HDMI og coax hos meg, men jeg gjør det ikke.

Fiks fjernkontrollen på anlegget ditt!
    OK - da er Get-supporten ikke helt på nett - det ante meg. Skal nok heller kjøpe ny receiver med HD-lyd og snacks - men jeg er i karantene en stund etter at jeg kjøpte ny TV nå. Hun som satt meg i karantene er også den som er litt sinna på at nå må hun bruke enda en fjernkontroll (som nesten ikke virker) - dette bare fordi jeg byttet den "OK- den ser ikke så verst ut" boksen, men "skal dette kalles framskritt - de går jo designmessig bakover" boksen. Jeg har det ikke lett nei

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ben Reddik
    OK - da er Get-supporten ikke helt på nett - det ante meg. Skal nok heller kjøpe ny receiver med HD-lyd og snacks - men jeg er i karantene en stund etter at jeg kjøpte ny TV nå. Hun som satt meg i karantene er også den som er litt sinna på at nå må hun bruke enda en fjernkontroll (som nesten ikke virker) - dette bare fordi jeg byttet den "OK- den ser ikke så verst ut" boksen, men "skal dette kalles framskritt - de går jo designmessig bakover" boksen. Jeg har det ikke lett nei

Hehe, du får investere i en "Logitech Harmony one" til kona på elkjøp da vet du før du kjøper en ny receiver.

Dermed kan dere legge alle kontrollene i skuffen og rydde bordet.
    Kan virkelig anbefale det, for da slipper du å lete etter fjernkontrollene.
    Du bare skriver inn hva du har på dataprogrammet og vips så er alle kontrollene i en.

Det som er bra er at den starter alt på ett trykk også. Dekoder, Tv osv.

Trykk "Start TV" enkelt og greit, dessuten finner den volum selvom kontrollen står bakfram omtrent hehehe..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ja, irriterende.... det er jordings støy er det ikke? gjelder bare subwoofer hos meg..

Mye mulig, er i hvertfall veldig iriterenes...

Jeg har faktisk bytta til ny box, uten at det hjalp..
    Jeg har bytta stikkontakt, uten at det hjalp...
    Jeg har bytta HDMI kabel, uten at det hjalp...
    Jeg har valgt annen inngang, uten at det hjelp...

Vil det kanskje hjelpe å bytte til strømkabel uten jord?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme da jeg fikk meg ny receiver, kom plutselig på det at jeg også hadde "ryddet" kablene med ny kabel samler.

Jeg endte med å legge alle strøm kabler til den ene siden (så langt bort fra get boxen som mulig) og signalkablene på den andre siden av racket.

Etter dette har det vært helt stille!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som sliter med å få 5.1 lyd?

Jeg har koblet til digitaluttaket på HDiboksen og i digitaluttaket på Sonyrecieveren min, men jeg får bare stereo, selv på sendinger jeg vet sender i 5.1 ..

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO

jeg har også hatt jordingstøy fra sub, måtte bytte kretskortet da det viste seg at det var der feilen lå.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    Flere enn meg som sliter med å få 5.1 lyd?

Jeg har koblet til digitaluttaket på HDiboksen og i digitaluttaket på Sonyrecieveren min, men jeg får bare stereo, selv på sendinger jeg vet sender i 5.1 ..
    Anbefaler å bruke digitalinngang på receiveren. ;-)

Og så går du inn i "innstillinger" på HDI-boksen og velger lydformat per kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh, er det det jeg har gjort feil hele tiden

Aaaanyways, jeg har vel nærmest prøvd alt nå. mistenker at recieveren ignorerer lyd fra digitalinngangen når det kommer lyd fra HDMI eller noe sånt..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    åh, er det det jeg har gjort feil hele tiden

Aaaanyways, jeg har vel nærmest prøvd alt nå. mistenker at recieveren ignorerer lyd fra digitalinngangen når det kommer lyd fra HDMI eller noe sånt..
    Det er ett kjent problem at endel nyere Sony receivere ikke godtar å velge andre digitale innganger så lenge det benyttes HDMI som signalkilde. Jeg har selv dette problemet på en STR-DA2400ES og etter å ha vært i kontakt med Sony Norge har jeg fått bekreftet at problemet ikke blir prioritert løst i norden. Problemet har blitt løst i bl.a. UK for den receiveren jeg har, se bl.a. review:

Sony STR-DA2400ES review - whathifi.com

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO

Danke

Det vil iallefall hjelpe å skru av hardisk når du ikke bruker den.

Har du skjøtet antenneledning?

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Fortsatt ikke noe filmleie her i Fredrikstad. Har andre utenfor Oslo fått tilgang enda?

Edit: Når jeg sjekker på Get så har jeg ikke mulighet til å bestille bredbånd, så det er vel grunnen til at vi ikke har fått denne funksjonen enda.
    Det som er rart er at de vi kjøpte huset av hadde bredbånd fra Get (Vi har NextGenTel). De kan da umulig ha nedgradert nettet etter at vi kjøpte det? ;-)

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Fortsatt ikke noe filmleie her i Fredrikstad. Har andre utenfor Oslo fått tilgang enda?
    Her (i Kristiansand) fikk jeg nylig brev fra Get med beskjeden "Din HD PVR vil bli aktivisert for tjenesten filmleie 28. januar". Men jeg har ikke fått sjekket ennå om det faktisk fungerer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz

Edit: Når jeg sjekker på Get så har jeg ikke mulighet til å bestille bredbånd, så det er vel grunnen til at vi ikke har fått denne funksjonen enda.
    Det som er rart er at de vi kjøpte huset av hadde bredbånd fra Get (Vi har NextGenTel). De kan da umulig ha nedgradert nettet etter at vi kjøpte det? ;-)
    I følge hjemmesiden til Get kan jeg hverken få bredbånd eller kalbel-TV, men jeg har begge deler, så det skal du ta med en klype salt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken Get Box bør vi velge?

Har scannet gjennom nesten ALLE innleggene i denne tråden... puuh!

Har nettopp kjøpt ny flatskjerm (vår første) - en Pioneer 5090H - tror den skal være veldig bra. Må derfor ha en digital box - og Get er vår leverandør - bor i Oslo. Ut fra hva vi har forstått så kan vi ikke velge vanlig Get Box, fordi den bare har 1 tuner, slik at du må se det som boksen står på til enhver tid.
    Vi er heller ikke så veldig interessert i HD-tv foreløpig pga kanalutvalg. Men sportssendinger i HD (Viasat Sport HD og Eurosport) er av interesse.

Ser at Get HD PVR har større minne (250G) enn vanlig Get PVR (160G), og dette frister jo, og leieprisforskjellen er for liten til å være utslagsgivende. Men vi liker ikke det som skrives om svært høy temperatur på Get HD PVR (og andre problemer), da den trolig må stå oppe på en forsterker eller en DVD/HDD-opptaker, kanskje en blue-ray spiller/opptaker (ikke kjøp p.t.).

VOD filmleie-opplegget til Get synes også litt skralt (litt for dårlig kvalitet på bilde/lyd, selv ift vanlig DVD?) til at det har noen betydning.

Vi vil ha en driftssikker boks for å se vanlige SD-signaler først og fremst, og helst kunne ta opp en del serier og filmer fra vanlige kanaler. Er ikke veldig interessert i andre kanalpakker enn standardpakken, kanskje unntak sport.

DERFOR - spørsmål:

Hva er egentlig status per idag for dere som har Get HD PVR'en... oppfatter dere den som bedre nå enn GET Box PVR for vanlige SD-sendinger... og er barnesykdommene borte? Temperatur, støy etc? Hva ville dere valgt?

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    I følge hjemmesiden til Get kan jeg hverken få bredbånd eller kalbel-TV, men jeg har begge deler, så det skal du ta med en klype salt.
    Ja, jeg synes det ville være litt rart om de begynte å nedgradere nettet sitt :-)
    Sendte en henvendelse til Get, og de sendte det videre til teknisk så jeg får bare vente og se hva de finner ut av.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garcia
    Hva er egentlig status per idag for dere som har Get HD PVR'en... oppfatter dere den som bedre nå enn GET Box PVR for vanlige SD-sendinger... og er barnesykdommene borte? Temperatur, støy etc? Hva ville dere valgt?
    Jeg har en av hver: en HD PVR i 2. etg og en vanlig PVR i 1. etg., så jeg har brukt begge ganske mye. Jeg personlig ville uten tvil valgt HD PVR selv om jeg kun skulle sett på SD sendinger. Forskjellen i pris er veldig liten, og jeg opplever HD PVRen som veldig mye bedre pga. større lagringsplass, bedre menysystem, HD kanaler og etterhvert filmleie.

Jeg har boksen klemt inn i en hylle under en XBOX 360, og merker ikke noen problemer med temperatur eller støy. Det var en del problemer med HD PVR i begynnelsen (jeg hentet den på lanseringsdagen) men nå har det vært noen oppdateringer siden da og jeg opplever den stort sett som problemfri.

Det eneste negative jeg kommer på er at lyden på Viasat 4 har en tendens til å komme ut av sync og bli distortet i reklamepauser, men dette retter man lett opp ved å kjapt bytte til en annen kanal og tilbake igjen, og jeg har kun opplevd det på denne kanalen.

Den vanlige PVR boksen vi har i 1. etg. skal byttes ut med en HD PVR etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk, egz!

Flere som vil dele erfaringene sine?

Side 71 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •