HDTV fra GET - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For meg er VOD helt genialt i prinsippet.

De filmene jeg synes er virkelig bra vil jeg jo kjøpe på BluRay, men sånn ellers kan jeg klare meg greit med VOD på de filmene det 'ikke er så nøye med' (hvilket er ganske mange for mitt vedkommende).

Jeg synes dog at de burde sette ned prisene noe, fordi man kan leie de nyeste filmene for ca. 40,- ellers, og fordi kvaliteten på VOD tross alt (ihvertfall bildemessig) er en del komprimert i forhold til DVD.
    I tillegg er de nødt til å få inn de nyeste filmene, og generellt få et mye større utvalg av filmer enn de har nå. De konkurrerer nærmest direkte med den lokale videosjappa, sånn jeg ser det. Vet ikke om Get ser det sånn, men.

Men generellt synes jeg det er en bra 'feature'.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp, ikke koble til nettverkskabelen...

Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    I dag koblet jeg HD PVRen inn på nettverket mitt med en nettverkskabel. Jeg har en switch stående bak TVen så jeg tenkte det var like greit å koble til PVRen. Det hadde, som ventet, ingen effekt på dekoderen.

Så gikk det et par timer og plutselig begynte jeg å få problemer med internettilknytningen på flere PCer i nettverket. Etter å ha feilsøkt litt så finner jeg ut at den jævla dekoderen leker DHCP server på nettverket mitt. Så, _IKKE_ koble PVRen til hjemmenettverket. Du vil få trøbbel. Merkelig at Get ikke opplyser om dette noe sted. Det er mange mennesker som kan finne på å koble dekoderen til nettverket sitt og ikke har kunnskap nok til å skjønne hva som går galt...
    Jeg gjorde samme tabben...
    Fikk dekoderen i dag, og koblet inn en nettverkskabel.
    Plutselig begynte den ene bærbare å få en 192.168.100.x-adresse. Fattet ikke bæret.
    Men så kjørte jeg ipconfig og så default gateway var 192.168.100.1, og prøvde å gå inn på denne via IE. Da fikk jeg opp et pålogginsvindu til KAONMEDIA. Da skjønte jeg tegninga.

Ikke har jeg funnet noen mulighet for å disable DHCP på boksen, så dro ut pluggen til PVR'en. Da fungerte ting fint.

Get burde kanskje ha en liten warning om dette i brukerveiledningen.
    Tror nok en del kan få trøbbel med dette. Særlig nå som man kan legge opp opptak via nettet....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen kanaler som egentlig sender 5.1 lyd? Jeg har koblet coaxkabelen i riktig (tror jeg) port bak på sonyforsterkeren, men jeg får bare stereolyd på alle kanaler, selv på HD kanalene..

også, noen som har hørt noe om Get får BBC HD?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen programmer som sender i surround. Vanligvis noen filmer,SERIER og enkelte show...... Ganske langt mellom de...

Tipper at CSI og Heroes feks sender surr. men er ikke sikker....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    Er det noen kanaler som egentlig sender 5.1 lyd?
    Canal+ og SVT sender DD5.1 i ny og ne. Det varierer selvfølgelig fra program til program om lyden er 5.1 eller ikke.

Canal+ oppgir hvilke sendinger som har 5.1 lyd i programmet sitt:

CANAL+ Grids > Grids

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DiscoveryHD sender vel stort sett alltid i DD5.1 om jeg ikke husker feil.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Tekst TV funker ja, men som du sier er den helt ubrukelig.
    Jeg har bare vanlig Get Boks, men tekst tv funker som en kule der nå.
    Tror jeg skal prøve å overtale konen til å bestille HD-PVR, også siden de fleste siger bildet på SD kanaler blir bedre med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    På den vanlige Get Boksen har tekst-TV fungert ypperlig fra dag en. Derfor er det litt frustrerende at det har fungert så sabla dårlig på SD- og HD-PVRene (i hvert fall til nå)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ikke på min da jeg fik den, derfor min kommentar. Vet ikke når det kom, men da jeg prøvde igjen etter en måneds tid fungerte det.
    Da er det bare min boks kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med serieopptak

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å sette på mer enn 4 serieopptak på min PVR-Getbox. Snakket med GET og de mente at det kunne være at serieopptak for avsluttede serier kunne sperre for registrering av flere. Når jeg sjekker hvilke serier som er satt på opptak finner jeg kun fire. Er det noen som vet hvordan man evt. kan gå inn og sjekke/slette slike avsluttede serier? Det høres usannsynlig ut at slike "rester" kan føre til så mye trøbbel. :-(

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal prøve å overtale konen til å bestille HD-PVR, også siden de fleste siger bildet på SD kanaler blir bedre med den.
    Jeg plukket opp Get HD PVR i går, og vil si at SD bildet på min TV er omtrent som tidligere med vanlig Get PVR. Jeg har en 3 år gammel HD-Ready Samsung R7. Nå kjører jeg 1080i via HDMI, på den forrige brukte jeg AV scart (som av en eller annen grunn var bedre enn RGB scart). Ikke mye å vinne på SD altså slik jeg ser det, men HD er jo knall. Og så er det litt friskere interface på HD boksen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvammen
    Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å sette på mer enn 4 serieopptak på min PVR-Getbox. Snakket med GET og de mente at det kunne være at serieopptak for avsluttede serier kunne sperre for registrering av flere. Når jeg sjekker hvilke serier som er satt på opptak finner jeg kun fire. Er det noen som vet hvordan man evt. kan gå inn og sjekke/slette slike avsluttede serier? Det høres usannsynlig ut at slike "rester" kan føre til så mye trøbbel. :-(
    Hvis du går inn på hovedmenyen -> Mitt arkiv -> Serier, her vil du se alle seriene som står til opptak.
    Er nok en del du kan slette her .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er nok et omdiskutert tema og kan ikke huske å ha konkludert med at "flertallet" synes det..
    Selv synes jeg at det absolutt ikke er slik, har skrevet om det før i tråden.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skal vi Get-kundar få National Geographic HD, TV-Norge HD, og får vi Animal Planet HD? CD lanserer Animal Planet HD 3. februar.
    Eg synst dei heng litt etter no. Er det nokon med innsideinformasjon som veit noko om kva som skjer med kanalutvalet?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Når skal vi Get-kundar få National Geographic HD, TV-Norge HD, og får vi Animal Planet HD? CD lanserer Animal Planet HD 3. februar.
    Eg synst dei heng litt etter no. Er det nokon med innsideinformasjon som veit noko om kva som skjer med kanalutvalet?
    Er det snakk om at vi skal få disse inn i den eksisterende, nesten patetiske HD-pakka?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Vel, det er Canal Digital som hindrer andre leverandører i å distribuere TVNorgeHD, så det vil ikke forundre meg det minste om de også betaler NatGeo og Animal Planet for å ikke slippe til Get.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxen laster ned en tilsynelatende stor software oppdatering akkurat nå...

Noen som har fått ned hele oppgraderinga enda? Håper virkelig på at det er med de nye menyene osv.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen nye menyer eller funksjoner som jeg kan se....

Ser vel så og si aldri på MTV, men er gledelig at vi nå får MTV levert i HD kvalitet!

Newcomer boo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Ingen nye menyer eller funksjoner som jeg kan se....
    Integrert Tekst-Tv fungerer nå.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boo
    Integrert Tekst-Tv fungerer nå.
    Tekst-TV kom etter forrige oppdatering. En utrolig treig versjon av tekst-tv...:-D

Side 69 av 135 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •