HDTV fra GET - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mckvakk
    Var det ikke meningen at HDi boksene skulle få filmleie og? mener jeg leste om dette i en eller annen test, og get.no skriver jo også at de er klargjort for fremtidige tjenester..
    Ikke før tidligst januar var beskjeden jeg fikk fra Get.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Jeg kjører alt på 720p, også på HD kaneler. Alt blir oppsklart til 1080p i Onkyo receiver (Reon HQV chip). Selv om du kjører dette direkte til Pioneer så vil ikke den gjøre like bra eller bedre oppskalering og deinterlacing enn det Get boksen gjør? Så slipper man å bytte hver gang også.
    Jeg testet å kjøre Get-signalene gjennom receiver kontra rett i TV'en.

Synes faktisk bildene ble bedre da TV'en oppskalerte.

Kjører 576i fra Get. Trodde det skulle være det lureste. Må teste 720p og 1080i også. Har foreløpig ingen HD-kanaler.

Har Pioneer KRP-500A og SC-LX71 receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan man fjernstyre HD PVR'en via GET LIVE.

Nå kan du fjernstyre TV-opptaket - teknofil.no

Testet det for noen minutter siden og det fungerte bra. Skulle selvfølgelig ønsket at jeg kunne få opp "Planlagte opptak" slik at man har kontroll på at det ikke går flere enn 2 opptak samtidig. Men en bra begynnelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører alt på 720p, også på HD kaneler. Alt blir oppsklart til 1080p i Onkyo receiver (Reon HQV chip). Selv om du kjører dette direkte til Pioneer så vil ikke den gjøre like bra eller bedre oppskalering og deinterlacing enn det Get boksen gjør? Så slipper man å bytte hver gang også.

Ellers har jeg også problemer at serieopptak forsvinner, virker som det skjedde i forbindelse med siste oppdatering.
    Å skalere ned fra 1080i til 720p reduserer oppløsningen med ca 50% (1 vs 2 MP), og en kan ikke gjenvinne informasjonen fra interlacingen uansett - derfor foretrekker jeg å bruke 1080i ut.

Om en gjør den siste skaleringen i TVen eller i receiveren burde ikke spille så stor rolle, men Pioneeren gjør konvertering svært bra.... derfor satte jeg bare på passthrough på receiveren og slo av oppskalering på DVD-spilleren.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt to ufattelig irriterende problemer; det ene er at jeg stadig mister HDMI sync (får blåskjerm), og må velge en annen inngang og så velge HDMI-inngangen igjen for å fikse det (skjer nesten hver dag nå, og når det skjer ser det ut til å skje flere ganger i løpet av kvelden), og det andre er som sagt en del ganger før at lyden blir 'ødelagt' (grøtete, forsinket, skrikete, forvrengt) nesten i hver eneste reklamepause på Viasat 4 (men jeg har opplevd samme problem også på SVT og TV3).

Er det bare å bytte boks, eller kan det tenkes at boksen og TVen ikke liker hverandre over HDMI?

Jeg har forsøkt en annen HDMI kabel, men det hjalp ikke. Det skal riktignok sies at begge kablene er i samme billige kvalitet (den som fulgte med og en jeg har kjøpt på Clas Ohlson), men etter hva jeg hørte om en HDMI-kabel test her forleden skulle visst ikke det ha så mye å si?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har fortsatt to ufattelig irriterende problemer; det ene er at jeg stadig mister HDMI sync (får blåskjerm), og må velge en annen inngang og så velge HDMI-inngangen igjen for å fikse det (skjer nesten hver dag nå, og når det skjer ser det ut til å skje flere ganger i løpet av kvelden), og det andre er som sagt en del ganger før at lyden blir 'ødelagt' (grøtete, forsinket, skrikete, forvrengt) nesten i hver eneste reklamepause på Viasat 4 (men jeg har opplevd samme problem også på SVT og TV3).

Er det bare å bytte boks, eller kan det tenkes at boksen og TVen ikke liker hverandre over HDMI?

Jeg har forsøkt en annen HDMI kabel, men det hjalp ikke. Det skal riktignok sies at begge kablene er i samme billige kvalitet (den som fulgte med og en jeg har kjøpt på Clas Ohlson), men etter hva jeg hørte om en HDMI-kabel test her forleden skulle visst ikke det ha så mye å si?

Ikke det at det er noen trøst, men jeg har faktisk akkurat de samme problemene. Jeg tenkte jeg skulle vente til nesten firmware oppgradering før jeg klager

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Å skalere ned fra 1080i til 720p reduserer oppløsningen med ca 50% (1 vs 2 MP), og en kan ikke gjenvinne informasjonen fra interlacingen uansett - derfor foretrekker jeg å bruke 1080i ut.

Om en gjør den siste skaleringen i TVen eller i receiveren burde ikke spille så stor rolle, men Pioneeren gjør konvertering svært bra.... derfor satte jeg bare på passthrough på receiveren og slo av oppskalering på DVD-spilleren.
    Sendes ikke HD kanelene ifra Get i 720p og ikke 1080i?

Så du bytter i Get-dekoeren hver gang du bytter kanaler? Siden 1080i gir dårlig resultat på SD-kanaler.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mange ganger man skal si dette....
    Men jeg tar det gjerne en gang til

Alt av HD tv sendes i 1080i eneste unntaket er SverigesTelevision SVT som sender 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendes ikke HD kanelene ifra Get i 720p og ikke 1080i?

Så du bytter i Get-dekoeren hver gang du bytter kanaler? Siden 1080i gir dårlig resultat på SD-kanaler.
    HD-kanalene sendes i 1080i (visstnok med unntak av SVT HD). Jeg bytter ikke oppløsning, 1080i på SD ser ikke noe dårligere ut en 720p på min Pioneer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    1080i på SD ser ikke noe dårligere ut en 720p på min Pioneer.
    Så dersom du går tett innpå TVen og ser på f.eks. underteksten på tekstede programmer, så er teksten akkurat like fin ved 1080i som ved 720p? Altså ikke det minste tegn til fine horisontale linjer (mest synlig i ytterkantene på bokstavene)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Så dersom du går tett innpå TVen og ser på f.eks. underteksten på tekstede programmer, så er teksten akkurat like fin ved 1080i som ved 720p? Altså ikke det minste tegn til fine horisontale linjer (mest synlig i ytterkantene på bokstavene)?
    Jeg testet akkurat det samme, jeg ser ingen forskjell på bilde eller logo som det har vært nevnt tidligere. Ingen linjer om man ser helt nærme på teksten. Har Sony 46" X-3500.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg teste litt nærmere. Mener bestemt jeg ikke så noe til det heller når jeg så på HD-materiale, bare på SD-kanaler. Jeg abonnerer ikke på noen HD-kanaler så det er vanskelig å sjekke nå, men mener å ha sett at det så bra ut på HD når Get åpnet alle kanalene for alle i forb. med branntilløpet de hadde.

-Nå har jeg forresten leid min første VOD film, og det gikk jo bra. Fikk DD 5.1 via SPDIF til receiver, og lyden virket å være samme kvalitet som DVD, mens bildet nok var litt mer komprimert. La merke til det et par ganger, men stort sett så det ut til å være 'DVD-kvalitet'.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott at at man fatt VOD, men hvorfor kan man ikke kjore samme kvalitet som en Blu-Ray film med full HD lyd? Spesielt VikenFiber og andre burde ha bandbredde til dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott at at man fatt VOD, men hvorfor kan man ikke kjore samme kvalitet som en Blu-Ray film med full HD lyd? Spesielt VikenFiber og andre burde ha bandbredde til dette.
    De kan og de skal. De trenger bare tilgang til kildemateriale i HD-kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    De kan og de skal. De trenger bare tilgang til kildemateriale i HD-kvalitet.
    Så flott! har du dette fra sikre kilder? Og vet du noe om når?

Gleder meg )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Da kan det høres ut som om du har dårlige tv signaler. GET er ofte håpløse på sånt, sliter med det samme her.
    Kan det måles/feilsøkes? Jeg bor i relativt nytt bygg.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get måler for deg om du klager og bestiller noen til å se på det.
    Mye mulig at du trenger "forsterker" på signalet ditt.
    Målte signalene her også,tror d var over 20000hz mindre enn det som jeg hadde krav på... helt håpløst.
    Jeg har forsterker nå, allikevel ikke bra nok.

Dersom lyden av og til blir forvrengt eller man av og til ser små firkanter i bildet eller hakking... eller at bildet fryser... så har man dårlige signaler.

Et meget godt tips er å holde alt av BILTEMA ledninger langt unna huset sitt. Fordi dette er rett og slett dritt.... Kan ikke vente å ta imot digitalsignaler til HD med sånt tral. Kan sef kjøpe ledninger i rimelig butikk, men sjekk da nøye på ledning at kvalitet er bra.
    Get sine egne ledninger er bra, det som er aberet er at nesten ingen andre har lignende ledninger til HDboksen. Iallefall som jeg har sett.

En bra signal ledning til tv bør være tykk, vanskelig å bøye, ha god skjerming og kanskje også filter... Sjekk dette.
    Signalføring til tv er nemlig noe helt annet enn feks høytalerledninger og HDMI.
    Signaledningene til TV/Dekoder bør altså være gode, kan gjerne koste over 200...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nonames
    Så flott! har du dette fra sikre kilder?
    Sikre og sikre... Det er Get selv som sier dette, men det kan jo bare være skryt.

Lei film med fjernkontrollen

Sitat Opprinnelig postet av nonames
    Og vet du noe om når?
    Ikke noe nærmere enn det vage "i løpet av neste år".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg leser det er det bare vi far det samme tilbudet pa VOB som HD-TV i dag. Lyden er bare Dolby Digital, ikke full HD-lyd. (DTS Master Audio osv..) Hvorfor man kunne hatt en fullverdig VOD-tjeneste for leie en Blu-Ray film hadde det vert knall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg leser det er det bare vi far det samme tilbudet pa VOB som HD-TV i dag. Lyden er bare Dolby Digital, ikke full HD-lyd. (DTS Master Audio osv..) Hvorfor man kunne hatt en fullverdig VOD-tjeneste for leie en Blu-Ray film hadde det vert knall.
    Ah, sorry! Her blingsa jeg litt da jeg leste spørsmålet ditt, ja. Joda, det vil nok kun være standard Dolby Digital som brukes til lyden. Grunnen til dette er at VOD-filmene vil måtte forholde seg til samme standard som TV-sendingene, og her tror jeg ikke det er mulig å bruke andre lydkodeker enn MPEG Audio Layer 2 og Dolby Digital.

Side 68 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •