HDTV fra GET - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Har noen fikset dette med den HVITE streken på høyre side av skjermen?
    Den kom vel etter update fra GET
    En midlertidig løsning på problemet er og sette "plakatvisning" i menyen til 0 sekunder. Da skal ikke stripen dukke opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    En midlertidig løsning på problemet er og sette "plakatvisning" i menyen til 0 sekunder. Da skal ikek stripen dukke opp
    Takk for tipset. To fluer i en smekk for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker hdmi splitter i forbindelse med dekoder? Er så fattig at jeg bare har en inngang på tven, og når jeg slår på ps3 så låser dekoder seg HELT! Må ta strømmen og boote på nytt, sjukt irriterende...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Noen som bruker hdmi splitter i forbindelse med dekoder? Er så fattig at jeg bare har en inngang på tven, og når jeg slår på ps3 så låser dekoder seg HELT! Må ta strømmen og boote på nytt, sjukt irriterende...
    HDMI-switch funker helt perfekt.Du trenger ikke kjøpe veldig dyr switch.Finnes hos bl. a. Komplett.no
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    En midlertidig løsning på problemet er og sette "plakatvisning" i menyen til 0 sekunder. Da skal ikek stripen dukke opp
    Det funket finfint hos meg! Jeg synes plakatvisningen var litt praktisk (hvor mye som er igjen av filmen/programmet osv), men jeg får lære meg å leve uten den. Viktigere å ikke brenne hull i skjermen

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sendes SD kanalene i 1080i altså? D.v.s. - sender Get et oppskalert 720x576i signal ut til kundene, slik at signalet vi får er 1080i ut av boksen også fra SD-kanalene, eller misforstår jeg deg?

Hos meg er det sånn at dersom jeg velger 576i, blir bildet helt håpløst, nærmest ødelagt; velger jeg 576p blir det OK, velger jeg 720p blir det OK men litt 'ristende', og velger jeg 1080i blir det OK men med tydelige fine horisontale linjer dersom jeg ser på SD kanaler (mest synlig på logoer etc.). Disse fine linjene blir borte når jeg da ser på HD-kanaler.

Dette trodde jeg i utgangspunktet kunne tyde på at TVen min ikke er noe særlig på deinterlacing. Men jeg hadde jo SD PVRen koblet til samme TV en gang men via SCART, som da måtte ha vært 576i, og bildet den gang var bra, så sånn sett burde TVen min deinterlace SD bra, og den takler tydeligvis 1080i bra så lenge det er et 'ekte' HD signal fra Get, men kanskje den ikke egentlig takler 576i riktig over HDMI. Eller så er det noe rart med signalene Get sender ut.

Litt merkelig, det hele.

Ser ut til at i mitt tilfelle funker det best med 576p på SD-sendinger, og 1080i på HD. Så jeg får vel svitsje manuellt.

Danke

Hei.. Mange tver skalerer dårlig. Den jeg har PX80 har vist ikke noe særlig ry på seg hva gjelder skalering. Men en bra ting er at den skalerer mykt, isteden for skarpt.(synes jeg)

Så HD. De kanalene som SENDER HD gir oss det i 1080i, Viktig å vite at det ER HD men det skaleres til 1080i, hvorfor vet jeg ikke... men tror rett og slett det ikke er mulig å sende i fullhd pga ledninger osv.
    Dette gjelder alle HD kanalene jeg vet om unntatt Sverige som sender HD i 720P.

De kanalene som IKKE sendes i HD, og det er mange.. de skaleres OPP til1080i.

HD ser sef mye pener ut skalert fordi det er mye mer info i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HDMI-splitter som jeg bruker på HD PVR og en HTPC. Det fungerer helt fint selv om det bare er noe Clas Ohlson-greier: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Den har imidlertid et vanvittig sterkt lys i front, så det har jeg satt en liten pappbit foran.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en switch fra eithman eller hva det nå heter. Denne switcher automatisk mellom inngangene, mulig det er der det skjer noe krøll! Mulig det er forskjell på switchene.
    Har ihvertfall sendt en mail til get så får vi se...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en switch fra eithman eller hva det nå heter. Denne switcher automatisk mellom inngangene, mulig det er der det skjer noe krøll! Mulig det er forskjell på switchene.
    Har ihvertfall sendt en mail til get så får vi se...
    Ok, den jeg bruker har jeg programmert inn på en Harmony fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak

Hei, Jeg har hotel cæsar på serieopptak. Nå i det siste så kommer Dharma og Greg også på serieopptak uten at jeg ber om det, når jeg setter at jeg skal avbryte Dharma og Greg som serieopptak så sletter den også hotel Cæsar.
    Noen her som vet hvorfor det skjer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Ok, den jeg bruker har jeg programmert inn på en Harmony fjernkontroll.
    kan prøve det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har problemet med den hvite stripen forsvunnet hos meg. Jeg kontaktet Get om dette da jeg postet problemet her og fikk etter lang tid (selvfølgelig) svar hvor de skrev det var under utbedring. De ba samtidig om modellbetegnelse på TV (Samsung 40" LCD).

Forøvrig prøvet jeg for første gang å ta opp en HD film fra SVTHD forleden, har ingen andre HD kanaler. Opplevet en del ghosting (lag) i bildet, er dette noe andre har opplevd? Kan ha vært filmen muligens, usikker... Opplever aldri ghosting ellers på TV.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det høres ut som om du har dårlige tv signaler. GET er ofte håpløse på sånt, sliter med det samme her.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne boksen er jo helt håpløs i kombinasjon med full hd tv'er :cry:.
    SD sendinger ser jo helt håpløst ut uansett hvordan man stiller den inn, 720p og bildet rister og da særlig på hd kanalene, 1080i og man ser interlacing linjene noe helt ekstremt.
    I tillegg har de jo klart å legge til denne "fine" hvite streken på høyresiden som man kun får bort ved å fjerne "plaktvisning".

I kombinasjon med min gamle 720p samsung lcd er det derimot ingen problemer :-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke meningen at HDi boksene skulle få filmleie og? mener jeg leste om dette i en eller annen test, og get.no skriver jo også at de er klargjort for fremtidige tjenester..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme erfaring her MacBain. Forresten sa jeg feil i posten min ovenfor her; det vil si, jeg trodde det var sånn da jeg skrev det, men når jeg så nærmere etter var ikke bildet bra på 576p heller. Så hos meg må jeg bruke 720p på SD-sendinger, og vil vel da svitsje manuellt til 1080i ved HD. Jeg tror det må være noe feil med signalet Get sender ut. Kan ikke tenke meg at TVen min er så dårlig i seg selv (på 576i, 576p, og 1080i, mener jeg). Den er tross alt Samsungs forrige toppmodell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ikke har videofile øyne, men bildene på min Panasonic PX80E (tror jeg den heter), er utrolig gode, og så langt har jeg ingenting å utsette på boksen.

Men jeg venter på filmleie. Håper kvaliteten, og da både lyd og bilde, står i forhold til både tv og lydanlegg.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å så på House på NRK1 (via get selvfølgelig) idag. Dette må være noe av det beste av kvalitet jeg har sett fra vanlig tv. Er imponert over hvor bra HD-PVRen er på vanlig SD signal. På nærbilder var det nesten som HD. Men så kjører jo NRK1 skyhøy bitrate også. :-D

Noen som har leid film enda? Er lyden i 5.1? Hvis ikke er det bare tull....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Denne boksen er jo helt håpløs i kombinasjon med full hd tv'er :cry:.
    SD sendinger ser jo helt håpløst ut uansett hvordan man stiller den inn, 720p og bildet rister og da særlig på hd kanalene, 1080i og man ser interlacing linjene noe helt ekstremt.
    I tillegg har de jo klart å legge til denne "fine" hvite streken på høyresiden som man kun får bort ved å fjerne "plaktvisning".

I kombinasjon med min gamle 720p samsung lcd er det derimot ingen problemer :-D.
    Ingen problemer og svært, svært gode bilder på min full HD Pioneer 5090... kjører 1080i uten problemer. 720p ser like bra ut, men jeg ser jo på Canal+ HD også og vil unngå bytter.

Generelt er jeg godt fornøyd, men noen problemer er det jo:

1) En burde kunne sendt Dolby Digital-signalet over HDMI. Er det noe jeg ikke trenger, er det flere kabler bak komponentene...

2) Innimellom forsvinner bildet. Lyden fortsetter, og PVRen må skrus av/på med fjernkontrollen.

3) Om en ligger et minutt bak Live-sending, og så bruker "gjenoppta" på noe i biblioteket starter en på begynnelsen av opptaket, ikke der man så sist.

4) serie-opptaket slutter avogtil å fungere... samme serie med samme navn ser ut som to serier i listen. Nærmest som om det var en separat identifikator for serien, og den ble byttet avogtil.

5) serieopptak klarer ikke å skille mellom vanlig visning og repriser. Det blir mange "nytt på nytt" i løpet av uken...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01
    Ingen problemer og svært, svært gode bilder på min full HD Pioneer 5090... kjører 1080i uten problemer. 720p ser like bra ut, men jeg ser jo på Canal+ HD også og vil unngå bytter.
    Jeg kjører alt på 720p, også på HD kaneler. Alt blir oppsklart til 1080p i Onkyo receiver (Reon HQV chip). Selv om du kjører dette direkte til Pioneer så vil ikke den gjøre like bra eller bedre oppskalering og deinterlacing enn det Get boksen gjør? Så slipper man å bytte hver gang også.

Ellers har jeg også problemer at serieopptak forsvinner, virker som det skjedde i forbindelse med siste oppdatering.

Side 67 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •