HDTV fra GET - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tatt en liten titt på VOD nå, og jeg tror nok at dette er noe jeg kan tenkte meg å bruke etterhvert. Men er det sånn foreløpig at det bare er to filmer pr. kategori? Når jeg går inn på f.eks. Action, så kommer det opp to titler til høyre, men hvis jeg går inn mot dem med piltasten kommer jeg ikke lenger enn til de to, hverken opp ned eller til siden? Så er det bare to? Det er sånn på alle kategoriene.
    Ser heller ikke prisen på filmene noe sted; det burde vel stått i en liten ramme ved hvert ikon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Har tatt en liten titt på VOD nå, og jeg tror nok at dette er noe jeg kan tenkte meg å bruke etterhvert. Men er det sånn foreløpig at det bare er to filmer pr. kategori? Når jeg går inn på f.eks. Action, så kommer det opp to titler til høyre, men hvis jeg går inn mot dem med piltasten kommer jeg ikke lenger enn til de to, hverken opp ned eller til siden? Så er det bare to? Det er sånn på alle kategoriene.
    Ser heller ikke prisen på filmene noe sted; det burde vel stått i en liten ramme ved hvert ikon?

De 2 filmene du nevner tror jeg bare er 2 visningsplakater. Det er "featured" filmer fra get tenker jeg. Om du trykker ok på ønsket kategori skal det komme opp en liste med mange flere filmer. Forøvrig kommer du videre til en informasjonside om du trykker ok på en av plakatene. Med informasjon og prisen på filmen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk - det var jo en smule flaut... ops:

Av en eller annen grunn trodde jeg alle filmene ville dukke opp til høyre som små ikoner med en gang, og at man skulle bla seg inn der, så jeg trykket ikke OK på kategorien...

-Jeg synes vel egentlig de fleste filmene de har burde ligget på ikke mer enn 39,- (ihvertfall de i DVD-kvalitet; HD kan jeg betale mer for), for det er hva jeg kan leie de nyeste filmene på den lokale videosjappa for. På den annen side slipper jeg med VOD å dra ut og leie og levere tilbake, og det er jo kanskje verdt noen kroner. Forresten, når det gjelder kvalitet: Blir det 'ekte' DVD-kvalitet her, eller er det komprimert like mye som TV-sendingene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har Get HD PVR, kan man da ta opp den filmen man leier på PVR?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Nei, man har visst bare tilgang til filmen i 24 timer fra man velger den. Man kan da se den så mange ganger man vill innenfor det tidsrommet, men etter dette er den ikke lenger tilgjengelig. Så jeg går ut fra at opptaksfunskjonen ikke fungerer mens man ser film (annet enn selvsagt opptak fra tunerdelen mens man ser VOD film).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Jeg tviler sterkt på at det vil ha noe for seg. Dessuten skjer dekryptering ved avspilling på PVRene, så selv om du hadde klart å lagre filmen, så ville du ikke fått spilt den av igjen. Du kan f.eks. heller ikke se opptak fra kanaler du har sagt opp abonnementet på, uansett om opptaket ble gjort mens du hadde aktivt abonnement.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

manuelt opptak Kommer det noen gang?

Savner noen av dere mulighet til dette. Dvs kunne angi kanal og start/slutt tidspunkt.

Per i dag er vi avhengig av at programguide er riktig, noe som ikke alltid er tilfelle, senest i dag ville jeg ta opp norges kamp mot Ungarn i handball. Det skulle gå på TV2, men i programguide kom opp vanlig programmer for det aktuelle tidspunkt (kl 18 til 20), jeg valgte da å ta opp alle de programmene som gikk i det tidspunktet (nyhetene, tabloid, osv) Det eneste som ble tatt opp var første omgang. Regner med at programguide ble oppdatert etter at jeg programmerte dekoderen og da var ikke de programmene der lenger og dermed skjønte ikke dekoderen hva den skulle ta opp.

Ellers er jeg fornøyd med dekoderen. Litt dårlig kvalitet på signalene fra noen av kanalene(særlig tv3 og tv4, spesielt ved Champions League), og jeg ikke full HD tv, bare en god Panasonic plasma.

VOD er grei nok, men prisene er for høye. Hvem vil betale kr 79 når man kan ha tre filmer for kr 55 fra play.com(nakne pistol trilogien)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, manuelt opptak med klokkeslett er en stor mangel. Jeg tar ganske ofte opp ishockeykamper som går om natta, og her er EPGen notorisk dårlig. Manuelle opptak vil også gjøre det mulig å sette opp opptak lengre frem i tid enn EPGen takler.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Helt enig, manuelt opptak med klokkeslett er en stor mangel. Jeg tar ganske ofte opp ishockeykamper som går om natta, og her er EPGen notorisk dårlig. Manuelle opptak vil også gjøre det mulig å sette opp opptak lengre frem i tid enn EPGen takler.
    Og ikke minst det at ett opptak blir en entry i opptakslisten istedenfor f.eks. fotball på TV2 som blir én entry for før kampen, én for første omgang, én for pausen, én for andre omgang og noen ganger én for etter kampen). Samme for barne-TV på NRK for barna. Dritirriterende med å sett på opptak men enda mer irriterende under avspilling. EPG-delen er fin den, men skjønner ikke hvorfor det skal være umulig med en komplimenterende løsning som tidsstyrt opptak. Sendte en mail til Get på det emnet den gangen jeg hadde en standard PVR. Fikk et svada svar om at de skulle sende forslaget videre til de som hadde med slikt å gjøre.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte HDI boksen i dag.

Nå har den stått og gått i 5 timer.

Det står fortsatt: Vennligst vent. Det kan ta opptil 3 timer før du får opp kanalene du har bestilt. (6)

Det 6 tallet bak kan det bety at jeg er i feil region (bor i oslo som er 1)?

Noen som vet hvordan man går inn for å stille regionene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst tv virker

Hei,
    Vet ikke om noen har skrevet om det her før, men nå virker tekst tv knappen.
    Jeg har vært utenlands lang tid, så det kan hende det har virket en stund.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du jammen rett i, Brikkus. Dette må ha skjedd ganske nylig, tror jeg?

(for de som bruker Harmony 895, er det Menu-knappen - ihvertfall hos meg)

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til at ikonene for de runde knappene plutselig har blitt penere. En liten deloppdatering til det nye designet som skal komme snart?

Er det noen her som vet om det er planer for å kunne dele opptak mellom to HD-PVRer? Vi vil ha en HD PVR i stua i 1. etg, og en i TV/Film/gaming-rommet i 2. etg. Det er jo en Ethernet port bak på maskinen, så det hadde vært utrolig kjekt om man kunne plugge begge PVRene inn i lokalnettet i huset og så få tilgang til alle opptakene fra begge boksene, i stedet for å måtte flytte seg rundt til det stedet i huset man bestemte seg for å ta opp et program.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik funksjon kommer aldri.
    Det er "ingen" som etterspør en slik spesiell funksjon.

Det gir et helt marginal mersalg og er sikkert komplekst å programmere og fungere skikkelig. Er nok garantert noe rettighetsinnehaverne aldri vil godta heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    En slik funksjon kommer aldri.
    Det er "ingen" som etterspør en slik spesiell funksjon.

Det gir et helt marginal mersalg og er sikkert komplekst å programmere og fungere skikkelig. Er nok garantert noe rettighetsinnehaverne aldri vil godta heller.
    Get lovet faktisk en slik funksjon da de lanserte standard PVRen.

Dette ble nevnt i en artikkel, som jeg er nesten 100% sikker på sto i Aftenposten, men jeg klarer ikke finne den igjen nå.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Get lovet faktisk en slik funksjon da de lanserte standard PVRen.

Dette ble nevnt i en artikkel, som jeg er nesten 100% sikker på sto i Aftenposten, men jeg klarer ikke finne den igjen nå.
    Er det opptak på fast tidspunkt dere snakker om?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Er det opptak på fast tidspunkt dere snakker om?
    Nei. Det å kopiere opptak fra en dekoder til en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål fra en nybegynner som akkurat har fått Get HDi-boksen:

Vil jeg merke noen forskjell i bildekvalitet om jeg bruker HDMI eller Component?

Jeg legger merke til at lydnivået er ganske lavt ut (S/P DIF). Flere som har lagt merke til det? Finnes det noen måte å få høyere lydnivå ut? Blir voldsom overgang når jeg skifter til PS3-en.

Kan man bruke en hvilken som helst phonokabel til lyden over S/P DIF?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart gir like bra SD-bilde som Hdmi, så er nok samme med Comp.

Lavt lydnivå med spdif er problem med alle Gets bokser. Selv bruker jeg heller audio ut fra tven. Problemet da er fraværende lyd på SVTkanalene.

Nei, dvs det fungerer nok med vanlig rød/hvit phono, men skal du kjøpe så kjøp en som har de riktige spesifikasjoner. Dvs en videokabel med Rca aka phono-plugger som også brukes for digital coaks (spdif). Disse er på 75 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapt og presist svar!

Side 65 av 135 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •