HDTV fra GET - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 135 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi får håpe denne boksen har en mer stabil opptaks funksjon en den gamle pvr.
    Den kunne man jo ikke stole på.Når en kom hjem for å se opptak kunne man aldri vite helt sikkert om pvr faktisk hadde tatt opp det den var bedt til,eller bare sto i optakk med lengde 0.0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting. Etableringsprisen på 299 kr, trenger vi som har get sin pvr boks å betale denne i tillegg? Eller er den ment for nye get kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmk79
    Jeg lurer på en ting. Etableringsprisen på 299 kr, trenger vi som har get sin pvr boks å betale denne i tillegg? Eller er den ment for nye get kunder.
    Skal du ha enkel dekoder eller Pvr idag er det ingen etablering, kun på Hd Pvr.
    Så jeg er rimelig sikker på at alle må ut med det, du har jo ikke betalt for det før. Her er det mulig for inntekter tenker så klart Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen gjør at jeg foreløpig ikke ser verdien av å gå for HD-tilbudene til GET. Synes det faktisk blir vel mye å betale for HDTV. GET satser vel på å få "innovatørene" til å gå for denne pakken i første omgang. Når det har gått en stund så er det vel resten av massen sin tur og da vil de helt sikkert gjøre prisen mer folkelig, dvs kanskje redusere/fjerne etableringsavgift + bedre HD-kanalpakker. Sitter på gjerdet inntil videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Prisen gjør at jeg foreløpig ikke ser verdien av å gå for HD-tilbudene til GET. Synes det faktisk blir vel mye å betale for HDTV. GET satser vel på å få "innovatørene" til å gå for denne pakken i første omgang. Når det har gått en stund så er det vel resten av massen sin tur og da vil de helt sikkert gjøre prisen mer folkelig, dvs kanskje redusere/fjerne etableringsavgift + bedre HD-kanalpakker. Sitter på gjerdet inntil videre.

For oss med Canal + pakker, så er det jo igrunn ikke dyrt i det heletatt.... rett og slett billig... 20 kr ekstra pr mnd for 3x større harddisk, mer funksjonalitet, Sport og film kanal i HD, video on demand etterhvert, mulighet for å programere opptak via nett / mobil, alt i alt meget bra, og som man ser tar det av med HD nå, Viasat har kjørt reklame nå i helgen ser jeg, ikke sett det før nå etter Get sin lansering, så jeg er villig til å vedde på at kanalutvalget kommer til å øke kraftig fremover...

Av de fire andre HD kanalene er det kun Discovery HD som er interessant, skulle likt å hatt National Geographics og History Channel med i pakken og, men som sagt, her kommer mye til å skje, garantert :-)

Mandag blir det HD PVR boks og ny Suround receiver med 4-->1 HDMI svitsj :-)

Mangler bare Apple TV med mulighet for leie av film i HD også i Norge da... så er min TV hverdag komplett :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av oss som i dag kun har vanlig GET-boks m/Start-pakke (99 kr mnd, avtale gjennom borettslaget) så blir det en betydelig økning av kostnadene. Har en løsning med egen DVD/HDD-opptaker i tillegg til GET-boksen. Og pr nå så klarer jeg meg fint med en slik løsning.

Skal jeg oppgradere fra vanlig GET-boks til GET HD PVR så koster det altså 299 kroner i etablering + 99 kr i mnd for leie av HD PVR, samt 99 kr i mnd for HD-pakken (4 kanaler, evnt bare velge Discovery HD for 49 kr mnd. som jeg mener er den eneste kanalen som er interessant av de 4 i pakken pr i dag). Skal jeg i tillegg ha Canal+ HD-kanalene så må jeg vel ut med 250 kr + i mnd.

Så i "verste fall" så koster det meg ca 500 kr i mnd for å få et OK utvalg av HD-materiale i tillegg til oppstartsprisen på 299 kr i etablering.

Så kan man spørre seg om det er verdt det... Foreløpig mener jeg NEI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    For de av oss som i dag kun har vanlig GET-boks m/Start-pakke (99 kr mnd, avtale gjennom borettslaget) så blir det en betydelig økning av kostnadene. Har en løsning med egen DVD/HDD-opptaker i tillegg til GET-boksen. Og pr nå så klarer jeg meg fint med en slik løsning.

Skal jeg oppgradere fra vanlig GET-boks til GET HD PVR så koster det altså 299 kroner i etablering + 99 kr i mnd for leie av HD PVR, samt 99 kr i mnd for HD-pakken (4 kanaler, evnt bare velge Discovery HD for 49 kr mnd. som jeg mener er den eneste kanalen som er interessant av de 4 i pakken pr i dag). Skal jeg i tillegg ha Canal+ HD-kanalene så må jeg vel ut med 250 kr + i mnd.

Så i "verste fall" så koster det meg ca 500 kr i mnd for å få et OK utvalg av HD-materiale i tillegg til oppstartsprisen på 299 kr i etablering.

Så kan man spørre seg om det er verdt det... Foreløpig mener jeg NEI.
    Ser poenge ditt, og kan være tilbøyelig til å være enig, HD er ikke såååå fantastisk som det er hypet opp til, men for min egen del, med PVR, Canal + Total og en del andre kanaler til allerede (husker ikke hva pkken het/heter), så synes jeg ta jeg kommer heldig ut med 20 kr ekstra + eventuelt 49 for Discovery eller 99 for alle 4 kanalene... men men kommer jo ann på hvor mye man ser på tv, hva man har lyst til å bruke pengene på osv.

Selv har jeg ventet så lenge på fotball (Premiere League) i HD at jeg ikke har noe valg..... løp og kjøp for meg

PS er det fler enn meg som synes Get ikke akkurat er verdensmestere med enkle, lettfattelige og entydige prislister?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    ..skulle likt å hatt National Geographics
    Get sender faktisk NG HD i nettet, dvs det viser ihvertfall EPGen så regner med den kommer selv om det ikke er annonsert.

Når det gjelder priser er jeg enig som jeg skrev i ett innlegg nylig:
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Nå etter den første gledesrusen har lagt seg så har jeg også tenkt på det økonomiske og får jo fort innrykk av at Get prøver å sko seg kanskje litt for mye. Ikke noe galt i å tjene penger og prøve å få mest mulig ut av investeringene sine og markedet, men dette som hele bransjen har begynt med med avgifter og gebyrer og binding blir man bare kvalm av.

Jeg tegnet abo med redusert pris for boligselskaper med enkel dekoder for 1 mnd siden. Betaler kr 99 i mnd + 498 i året i avgift.

Hvis jeg nå skal bytte til nye Pvr så blir det da 198 i mnd + helt sikkert ny etablering på kr 299.
    Så er det jo litt av poenget med noen Hd-kanaler til kr 99 i mnd. De lager så klart prisforskjellen mellom 1 og 4 kanaler så liten at alle tar pakken til 99,-

Så kanskje EM i fotball til sommeren i HD. Koster sikker 3-500 i mnd og da må man garantert binde seg for 12 mnd!

Jeg har veldig lyst på dette Get Live hvor man skal kunne styre opptak over internett og mobil. Det får jeg virkelig håpe er inkludert i prisen, men blir dessverre ikke overrrasket dersom jeg blir skuffet på det punktet.

Jeg skal gjerne betale det markedet er villig til, men binding og urimelig avgifter ol blir man bare irritert av og har lyst å boikotte hele greien..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt justeringer på min Samsung 46M8 får jeg mye bedre bilder på sd kanaler med denne Get HD boksen en jeg fikk med den vanelige PVR'n fra Get.
    HD seer bare helt glimrende ut.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen fått den opp å kjøre. Jeg fikk beskjed i dag tidlig at min var registrert og alt var ok men den står bare å henger enda.

Noen tips ?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om jeg må bestille først på nettet før jeg henter den nye PVR´en? Jeg er allerede GET kunde og kunne tenkt å stikke innom på mandag og tatt den med :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Jeg er allerede GET kunde og kunne tenkt å stikke innom på mandag og tatt den med
    Det går sikkert helt fint, samme har jeg tenkt til. Det går ikke ann å bestille og så hente, bestiller man på nettet må man også avtale hjemlevering av gjørdetselvpakke eller installatør.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om jeg må bestille først på nettet før jeg henter den nye PVR´en? Jeg er allerede GET kunde og kunne tenkt å stikke innom på mandag og tatt den med :-D
    Jeg var innom den lokale Spaceworld i dag og fikk reservert en HD PVR til mandag. De klaget over at de hadde fått inn veldig få av dem. Jeg så en stabel på seks esker da han åpnet døra for å skrive navnet mitt på reservert-lista. Mulig det bare betyr at det var seks andre som har reservert dekodere før meg, men det virket ikke som om det var noen andre stabler i nærheten.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere skal hente på Spaceworld, hvordan blir det med aktiveringen av HD abonnementet da? Holder det å ringe til GET og si at du vil oppgradere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere skal hente på Spaceworld, hvordan blir det med aktiveringen av HD abonnementet da? Holder det å ringe til GET og si at du vil oppgradere?
    Endringen av abonnement ordner du når du er innom Spaceworld for å plukke opp dekoderen. Når du er vel hjemme og har koblet opp boksen, ringer du kundeservice for å få dem til å speede opp aktiveringen. Er du heldig vil aktiveringen skje mens du sitter og venter på telefon foran skjermen.

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistet nettopp tilgangen til Discovery HD her på Vålerenga(fikk det inn via digitaldekoderen i 40w3000), så det ser ut til at de kanskje begynner å kryptere signalene nå for å forberede seg på åpningen i morgen.

Får bare inn NRK og TV Follo digitalt nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Mistet nettopp tilgangen til Discovery HD..
    Her også..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått opp de kanalene jeg har bestilt ekstra vanlige kanaler får jeg vistnokk ikke før i morgen i følge Get. Canal Pluss HD ser vanvittig bra ut og SD kanalene oppskalert ser også helmaks ut. Godfølelsen kommer skikkelig nå folkens. Noen som har fått inn nrk tv3 osv. Hadde nrk i går kveld nå ikke.

Gleder meg til i morgen ja. Da kommer også HK Reciveren med HDMI til stubruk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Har nå fått opp de kanalene jeg har bestilt ekstra vanlige kanaler får jeg vistnokk ikke før i morgen i følge Get. Canal Pluss HD ser vanvittig bra ut og SD kanalene oppskalert ser også helmaks ut. Godfølelsen kommer skikkelig nå folkens. Noen som har fått inn nrk tv3 osv. Hadde nrk i går kveld nå ikke.

Gleder meg til i morgen ja. Da kommer også HK Reciveren med HDMI til stubruk :-D
    Hvilken HK receiver og hvor mange HDMI inn? Regner med å gå for Denon AVR 3808 jeg, men den er litt dyr....

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Endringen av abonnement ordner du når du er innom Spaceworld for å plukke opp dekoderen. Når du er vel hjemme og har koblet opp boksen, ringer du kundeservice for å få dem til å speede opp aktiveringen. Er du heldig vil aktiveringen skje mens du sitter og venter på telefon foran skjermen.
    Gode greier, takk skal du ha

Side 6 av 135 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •