HDTV fra GET - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Så bra!

Ser at SVT HD nå ligger å kanalplass 159. Vet at GET jobber med å få flere HD-kanaler så dette er jo positivt. Tipper kommende kanaler er:

National Geographic HD
    TVNorge HD
    History Channel HD
    BBC HD
    Dersom dette blir en realitet så bestiller jeg HD-boks! 8)
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp forsøkt å se et opptak fra Canal+ HD med den nye dekoderen. Det hakker fortsatt.

Får håpe de gjør noe med problemet, for det er åpenbart ikke dekoderen som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5.1 lyd via hjemmekinoforsterker

Skulle prøve å koble opp Get HD pvr mot hjemmekinoen i dag. Fikk bra bilde, men usikker på om jeg har digital 5,1 lyd (DD). Sender signalene via HDMI fra Get-boks til en Yamaha RX-V1800. Burde det ikke da bli DD 5,1 lyd ut:-? ? Eller må jeg koble på en annen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebre
    Skulle prøve å koble opp Get HD pvr mot hjemmekinoen i dag. Fikk bra bilde, men usikker på om jeg har digital 5,1 lyd (DD). Sender signalene via HDMI fra Get-boks til en Yamaha RX-V1800. Burde det ikke da bli DD 5,1 lyd ut:-? ? Eller må jeg koble på en annen måte?
    Slenger meg på denne spørring då jeg og har koblet opp en HD PVR... det er vel så att man per dags dato bare får Stereo lyd via HDMI men att man får DD via digital coax i de kanel som sender DD??

Om jeg endrer fra HDMI till Komponent (1080i ut fra HD PVR) og lyd via digital coax - lyd blir bedre, men blir bildekvaliteten densamme som via HDMI??

Till info så sender jeg idag signalene fra HD PVR via HDMI til en ONKYO TX-SR876 og vidare med HDMI till en Panasonic 46 -PZ85.

mvh/ Dan

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører i dag HDMI fra dekoder til reciver for bilde, og coax fra dekoder til reciver for 5.1 lyd
    Var ikke mange kanalene som sender i 5.1 (jeg har bare start og HD pakka). Vurderer faktisk å fjerne coax kablen da det er stor nivå forskjell på kanalene som sender i DD og vanlig stereo

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som 'sliter' med at HDMI-oppkoblingen mister sync med TVen?

Skjedde ikke de første par månedene jeg hadde boksen, men i det siste har det vel skjedd en gang hver fjerde dag eller noe sånt. Jeg må da bruke fjernkontrollen på TVen og bytte input på TVen "hele veien rundt" til jeg kommer tilbake til HDMI inputen (har ikke en dedikert knapp for den), og da blir det kontakt igjen.

Når dette skjer, får jeg blåskjerm og det står 'Modus støttes ikke' på TVen.

Når jeg nå først er oppe på såpeboksen, vil jeg også gjerne gjenta at det fremdeles er slitsomt å se på Viasat 4, noe jeg gjør ofte, fordi lyden blir 'ødelagt' (forvrengt) omtrent i hver eneste reklamepause (og dem er det mange av!). Håper dette fikses i neste firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den. Prøvde å koble med coax, men litt usikker på innstillingene da. Spør sikkert litt dumt nå, men ser du også har Yamaha-receiver. Hvordan gjør du det med innstillingene for å få "coax-lyd" i stedet for "HMDI-lyd"?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebre
    Takker for den. Prøvde å koble med coax, men litt usikker på innstillingene da. Spør sikkert litt dumt nå, men ser du også har Yamaha-receiver. Hvordan gjør du det med innstillingene for å få "coax-lyd" i stedet for "HMDI-lyd"?

Du må velge inpiut i menyen på reciveren. Jeg er litt usikker på nøyaktig fremgangsmåte på stående fot. Får du det ikke til kan du sende meg en PM, men akkurat nå ser kjerringa på Åndenes makt..:|

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Når jeg nå først er oppe på såpeboksen, vil jeg også gjerne gjenta at det fremdeles er slitsomt å se på Viasat 4, noe jeg gjør ofte, fordi lyden blir 'ødelagt' (forvrengt) omtrent i hver eneste reklamepause (og dem er det mange av!). Håper dette fikses i neste firmware.
    Har alle dette problemet? Det er helt utrolig at det har gått forbi GET. Det virker ikke til å skje på opptak, kan det stemme? Håper virkelig det blir fikset kjapt... irriterer grusomt...

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke "alle", men jeg har også hatt dette problemet. Det løser seg ved å skifte kanal, men er selvfølgelig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt
    sitter nå og ser på svt-hd på get,
    bra,men jeg vil ha flere hd kanaler:-D
    skogskatt
    l
    Interessant. Dette fikk jeg i svar på SVT HD forespørsel fra GET 25. oktober.

Get har per dags dato ingen konkrete planer om å levere SVT HD i den
    nærmeste fremtid. Men vi er selvsagt interessert i å utvide vårt HD-tilbud,
    og det utelukkes derfor ikke. Vi vil i forkant annonsere for enhver
    utvidelse av HD-tilbudet vårt.
    Merk "ingen konkrete planer". Det er åpenbart ingen grunn til å sende spørsmål om fremtiden til GET sin kundeservice.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt
    sitter nå og ser på svt-hd på get,
    bra,men jeg vil ha flere hd kanaler:-D
    skogskatt
    l
    Er dette gratis for alle Gets kunder? Eller må man ha et HD-abonnement?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bavian
    Interessant. Dette fikk jeg i svar på SVT HD forespørsel fra GET 25. oktober.

Merk "ingen konkrete planer". Det er åpenbart ingen grunn til å sende spørsmål om fremtiden til GET sin kundeservice.
    Står ikke et ord om at de nå har SVT HD på nettsidene heller... vet derfor ikke om denne skal inn i HD-pakken eller hvordan GET vil "pakketere" denne kanalen. Mest sannsynlig så går den vel inn i HD-pakken sammen med eks. Discovery HD osv. Et godt tilskudd til pakken i alle fall.

Gleder meg til TVNorge HD, Nat.Geo HD, MTV HD, BBC HD ++++

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er vist gratis frem til nyttår,
    er ikke helt sikker på det

skogskatt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker det med coax - greit å få det til

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer om når VoD og Get Live kommer? Det siste jeg hørte var i løpet av oktober. Skal bli moro å kunne starte opptak fra mobil og Internett.

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Noen som har hørt noe mer om når VoD og Get Live kommer? Det siste jeg hørte var i løpet av oktober. Skal bli moro å kunne starte opptak fra mobil og Internett.
    Jeg har hørt det samme og venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sendes visst ut invitasjon til pressekonferanse i disse dager, og der står det i klartekst at VOD-tjenesten lansereres 12. november.

Så vet man det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra teknofil.no-forumet, skrevet 15.oktober.

Hei.

Vi videresendte forespørselen deres og her er svaret vi fikk fra Gets informasjonssjef:

--------------------------------------------------------------------

Hei

Vi kommer til å lansere flere HD kanaler om ikke så lang tid, men siden vi fremdeles er i forhandlinger, kan jeg ikke gi mer informasjon om når dette kommer.

Oppdatering av HDPVR kommer når vi lanserer Filmleien (VOD). Vi er siste fase av testingen av Filmleie, og jeg kan gi deg endelig dato for lansering i løpet av et par uker. Remote booking på HDPVR’n ved hjelp av Get-Live og Mobilen kommer på slutten av året.

Beklager at jeg ikke har mer håndfast informasjon jeg kan gi deg nå, men jeg kommer tilbake om ikke så lenge når vi starter utrullingen av Filmleie-tjenesten vår.

Øyvind Husby.

-------------------------------------------------------------------

Med andre ord planlegger tydeligvis Get å komme med store nyheter fremover, men planene er enda ikke klare til å offentliggjøres. Men tidsrammen de satt til september/oktober har tydeligvis røket.

Så hvis de sender ut invitasjon til pressekonferanse for VOD-lansering 12.november så stemmer nok det. Spennende!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tester Get box HDi: Norges beste digitalboks? - teknofil.no

Like over nyttår vil Get box HDi bli oppdatert med nye menyer med HD-oppløsning, forbedret programguide og et mindre, men mer elegant programbanner. Samtidig kommer filmleie (VOD) fra Get.
    Det er vel ikke helt unaturlig å anta at heller ikke PVR-boksen får VoD eller nye menyer før på andre siden av nyttår?

Side 58 av 135 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •