HDTV fra GET - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Lenge siden sist jeg sleit med hakking på C+ Film HD nå selvom om jeg merker at lyden ikke er helt som den skal på denne kanalen når jeg har tatt opp noe. Men opptak av House sist tirsdag ble ikke bra. Så jeg tok opp House igjen (lørdag) og der har jeg for bøven samme hakking igjen Argh! Får ringe Get i morgen og klage.
    Hmmm. Det var House på tirsdag jeg tok opp og merket det på. Samme med True Blood på onsdag.

Med GET på tråden tok jeg i dag et par femminuttersopptak, som begge begynte å henge etter et par minutter.

Jeg får vente på tilbakemelding fra teknisk og høre hva de har å si. Jeg skulle få svar i løpet av 3 virkedager.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hvilke HD kanaler tilbyr Get for tiden?
    kan være kjekt å vite hvis jeg skulle være uheldig å få dem når jeg flytter :O

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei Hvilke HD kanaler tilbyr Get for tiden?
    kan være kjekt å vite hvis jeg skulle være heldig å få dem når jeg flytter
    Her:
    Kanaloversikt - Get

Alle sender i 5.1 surround untatt TV1000Hd og kunst/mote kanalene, de sender i stereo. Discovery, canal+ osv sender i surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Her:
    Kanaloversikt - Get

Alle sender i 5.1 surround untatt TV1000Hd og kunst/mote kanalene, de sender i stereo. Discovery, canal+ osv sender i surround.
    EurosportHD og SportHD sender heller ikke DD5.1 såvidt jeg kan huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TVNorge

Jeg har i dag en vanlig Get box PVR. Når jeg ser på TV Norge, så sier programannonsøren at f.eks CSI gir i dag og den sendes i HD.

Men gjelder det kun for de som har tilgang til TVNorge HD (Canal Digital-kunder) eller vil jeg kunne se f.eks CSI da, i HD, dersom jeg skaffer HD PVRen til Get?

Noen som vet dette? Har det noen hensikt å anskaffe HD PVR dersom jeg ikke har planer med det første å utvide kanalpakken til å inkludere en egen HD-kanal?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg har i dag en vanlig Get box PVR. Når jeg ser på TV Norge, så sier programannonsøren at f.eks CSI gir i dag og den sendes i HD.

Men gjelder det kun for de som har tilgang til TVNorge HD (Canal Digital-kunder) eller vil jeg kunne se f.eks CSI da, i HD, dersom jeg skaffer HD PVRen til Get?

Noen som vet dette? Har det noen hensikt å anskaffe HD PVR dersom jeg ikke har planer med det første å utvide kanalpakken til å inkludere en egen HD-kanal?

TVN HD sendes desverre kun i HD på Canal Digitals nett.
    Det er jo litt synd, da TVN HD fort kan forsvare prisen GET skal ha får den dårlige HD pakka si..
    TVN sier at flere leverandører skal få tilgang til HD kanalen etterhvert...

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 2 dager siden formaterte jeg harddisken på Get HD PVR fordi alle opptak fra Canal+ HD ble hakkete. Jeg testet deretter et opptak som var 10 minutter langt og jeg opplevde ingen feil.
    Igår tok jeg opp Weeds og da var det masse hakking igjen. Filmen stopper opp og startet igjen om noen sekunder kan man si. Noen ganger stopper det opp i nesten ett minutt.

Jeg ser at flere har ringt support men er det noen som har fått løst dette? Egentlig har jeg bare slått meg til ro at dekoderen er for svak og ikke klarer å vise HD opptak, men det hadde jo vært hyggelig at det fungerte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    For 2 dager siden formaterte jeg harddisken på Get HD PVR fordi alle opptak fra Canal+ HD ble hakkete. Jeg testet deretter et opptak som var 10 minutter langt og jeg opplevde ingen feil.
    Igår tok jeg opp Weeds og da var det masse hakking igjen. Filmen stopper opp og startet igjen om noen sekunder kan man si. Noen ganger stopper det opp i nesten ett minutt.

Jeg ser at flere har ringt support men er det noen som har fått løst dette? Egentlig har jeg bare slått meg til ro at dekoderen er for svak og ikke klarer å vise HD opptak, men det hadde jo vært hyggelig at det fungerte.
    Det hjelper vel deg lite, men dekoderen er nok ikke for svak. Jeg har tatt opp ifra Canal +HD uten problemer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tatt opp endel HD opptak uten problemer, men om jeg spoler mye og fort i opptakene kan det komme hakking etterpå. Det løser seg ved å trykke på pause, så play igjen for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HD PVR, og en DVD opptaker uten HDMI . Kan jeg koble denne til med scart via HD PVR eller er det bedre å gå direkte fra DVD til TV ( sony 40w4500)

Når jeg prøver å koble DVD til HD PVRs VCR-scart, og videre til TV via TV-scart får jeg ikke bilde eller lyd..

Hvilken løsning vil være å foretrekke ved tilkobling ?

Jeg vil jo ikke koble HD PVR til TV via DVD spilleren, da går jeg jo til analoge signaler igjen eller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg mistenker at dette skyldes dårlige antennesignaler.

Med standard PVR opplever jeg hele tiden at bildet hopper over et par-tre frames, og at lyden plutselig er ute av sync. Så går det noen sekunder, så forsvinner lyden i et par sekunder. Når lyden kommer tilbake er den i sync igjen. Min teori er at dette skjer hvis signalet i et lite øyeblikk er for dårlig, slik at det blir et "hull" i den digitale datastrømmen. Videre antar jeg at et slikt "hull" vil ha langt større effekt på HD-kanaler, og at dekoderen vil ha større problemer med å hente seg inn igjen dersom signalet forsvinner et øyeblikk. En av grunnene til dette er at MPEG-4 (som jeg antar HD-kanalene sendes i) normalt har langt større avstand mellom I-framene (fullbilder) enn det som er vanlig i MPEG-2

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er signalene. Da ville jeg merket det når jeg ser på HD kanalen. Men det er når jeg setter på opptak at dette oppstår. Jeg ser jo at fler har samme problemet. Men igjen så kan det jo også være signalet. Vanskelig å vite egentlig. Men alle kanalene er fine og det er ikke noe problem med signalene på noen av de.

Jeg har også prøvd det å trykke på pause for så å trykke play igjen. Men filmen starter ikke likevel. Akkurat som om bildet er satt på pause men filmen går fremover.

Jeg har satt et par HD filmer på opptak idag så jeg får se hvordan det går. Jeg har også formatert på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET klarte ikke å finne ut hvorfor det hakker når jeg tar opp fra Canal+ HD, og de ga meg derfor ny dekoder. Jeg har ikke rukket å ta opp noe i HD med min nye deokder ennå, så jeg aner ikke om det har hjulpet. Men jeg skal i hvert fall forsøke i løpet av de neste par dagene.

Ellers har jeg ikke hatt noen problemer. HD-sendingene er feilfrie. Alt er over all forventning. Det er kun hakkinga fra HD-opptakene jeg har hatt å utsette på dekoderen.

Men dere som har andre HD-kanaler: Har dere forsøkt å ta opp fra disse? Hakker det i så fall fra dem? Eller er det kun Canal+ HD?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keyzer
    Men dere som har andre HD-kanaler: Har dere forsøkt å ta opp fra disse? Hakker det i så fall fra dem? Eller er det kun Canal+ HD?
    Jeg har bare hatt problemet på C+ Film HD. Men som nevnt tidligere så er dette et problem som har vært borte lenge og vel før det irriterende nok dukket opp igjen forrige uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opptak av HD kanaler

Jeg har hatt akkurat samme problem, og har inntrykk av at det er tilfellet for ganske mange. Det som er merkelig for min del, er at jeg haddde dette problemet i starten, så ble det fikset i sommer en gang, men siste mnd. har det vært tilbake. Det er svært irriterende og skjer kun med canal+ HD, jeg har andre HD-kanaler hvor opptak fungerer helt fint. Jeg har også hatt opptakstrøbble med andre (SD) kanaler fra canal+

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp pusset opp stua, men har etter dette fått problemer med endel av kanalene på min HDPVR. Dette gjelder spesiellt Svensk TV, Dansk TV1, TV2 nyhetskanalen (som er helt borte), samt HD-kanalene - både C+ og TV1000. Disse kanalen hakker forferdelig i bildet. Det ene øyeblikket er det helt klart, for så i det neste øyeblikk stoppe helt opp, som om det er et øyeblikks opphold i sendingen. Mistenkte antennekabelen som var en simpel sak fra europris, men byttet til en kabel fra El-kjøp til ca 200,- for 1m, men denne gjorde det enda verre. Kan det være at kabelen nå ligger sammen med strømkabelen, og at den er for dårlig skjermet? Hadde ingen problemer før når antennekabelen lå for seg selv. Det kan selvfølgelig også ha blitt dårligere kontakt i antenneuttaket etter at dette ble koblet opp igjen. Er det noe vits i å brenne av noen hundrelapper feks. på HI-FI-klubben i en bedre skjermet kabel, og i så fall er det noen spesiell kabel som anbefales?

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter nå og ser på svt-hd på get,
    bra,men jeg vil ha flere hd kanaler:-D
    skogskatt
    l

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!

Ser at SVT HD nå ligger å kanalplass 159. Vet at GET jobber med å få flere HD-kanaler så dette er jo positivt. Tipper kommende kanaler er:

National Geographic HD
    TVNorge HD
    History Channel HD
    BBC HD

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Så bra!

Ser at SVT HD nå ligger å kanalplass 159. Vet at GET jobber med å få flere HD-kanaler så dette er jo positivt. Tipper kommende kanaler er:

National Geographic HD
    TVNorge HD
    History Channel HD
    BBC HD
    Flott de utvider HD tilbudet sitt!
    National og TVN blir skikkelig snacks å få i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med SVT HD så blir det vel MGP i HD

Side 57 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •