HDTV fra GET - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    vil tro det er dolby d.du har der.8)
    Det tror jeg også...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Viasat har gjort om på kanalene sine.

Har GET Viasat Premium og ser nå at sportskanalene heter Viasat Sport HD, Viasat Sport og Viasat Motor, alle tre kanalene med ny design og look. For de som liker motorsport så er jo Viasat Motor midt i blinken

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Denne tråden har blitt sinnsyk lang, så jeg spør heller enn å lese.

Virker ikke volum på get-fjernkontrollen når man kobler lyden fra s/pdif til dac og videre til anleggets forsterker?

Torsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torsen37
    Hei

Denne tråden har blitt sinnsyk lang, så jeg spør heller enn å lese.

Virker ikke volum på get-fjernkontrollen når man kobler lyden fra s/pdif til dac og videre til anleggets forsterker?

Torsen
    Nei, da må du bruke anleggets volumkontroll for å styre lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bza
    Nei, da må du bruke anleggets volumkontroll for å styre lyden.
    Det er jo helt tåpelig. Den analoge lyden er jo helt elendig. Det er forøvrig fjernkontrollen til forsterkeren min også, så det ser ut til at jeg må kjøre analog lyd til tv og radio.
    Hvorfor har de ikke klart å kjøre volumet på den diditale utgangen?

Egentlig mener jeg denne boksen er et B-produkt. Masse mangler som ikke kommer frem av manualen, støyer mye og begynner plutselig og boote midt i sendinger kl åtte- ni om kveldene. Dette er andre boksen jeg har og det frister ikke å stresse med å få tak i den tredje....

Torsen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torsen37
    Hvorfor har de ikke klart å kjøre volumet på den diditale utgangen?
    Sannsynligvis fordi det er vanskeligere. Det digitale signalet må dekodes, behandles og reenkodes, mens det å regulere analog lyd kan gjøres med en variabel motstand.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har koblet HDMI-kabel mellom HD PVR og TV, kan ikke styre volumet med den vanlige volumknappen på Get-fjernkontrollen. De må i stedet bruke TV-fjernkontrollen, eller de øverste volum-knappene på Get-fjernkontrollen hvis den er programmert til å styre TV-en. I oktober kommer en oppdatering som aktiverer de vanlige volumknappene, til tross for HDMI-forbindelsen.

Jeg for min del er strålende fornøyd!
    Ikke opplevd stabilitets problemer, og den leverer meget gode bilder og lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svenske kommentatorer

Når det vises premier league på Canal+ sport HD hos Get får man hele kampen med svensk kommentator. Det samme gjelder sendingene på Viasat Sport HD.

Ligger dette problemet hos Get eller kanalleverandørene????

Ifjor ble det ihvertfall switchet til norske kommentatorer ved kampstart.

Tidlig i sesongen var det storkamp mellom Chelsea og United og jeg ble vanvittig glad når jeg slo på kanalen, og den ble kommentert av Sky Sport sine engelske kommentatorer (Andy Gray m.m). Da spillerne entret banen ble likevel disse koblet ut og inn kom de svenske

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gunnberg
    Når det vises premier league på Canal+ sport HD hos Get får man hele kampen med svensk kommentator. Det samme gjelder sendingene på Viasat Sport HD.

Ligger dette problemet hos Get eller kanalleverandørene????

Ifjor ble det ihvertfall switchet til norske kommentatorer ved kampstart.

Tidlig i sesongen var det storkamp mellom Chelsea og United og jeg ble vanvittig glad når jeg slo på kanalen, og den ble kommentert av Sky Sport sine engelske kommentatorer (Andy Gray m.m). Da spillerne entret banen ble likevel disse koblet ut og inn kom de svenske
    Det må nesten være en feil hos GET eller i GET HD boksen. CANAL+SPORT HD sender Svensk,Norsk,Dansk og Finsk lydspor. Det kan virke som dekoderen din har valgt feil språk. Kanskje det er en knapp på fjernkontrollen for å endre lydspråk ?

For forsåvidt samme problem med CANAL+SPORT HD fra satellitt men kun dersom jeg velger at mottageren skal foretrekke Engelsk lyd. Sjekk hvilket lydspråk GET boksen er satt til å automatisk velge (dette må selvfølgelig være Norsk dersom det skal fungere).

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på de fleste kampene på Canal+ Sport HD og jeg har fått norsk kommentator. Man må velge hvilket språk man ønsker å høre på. Husker ikke i farta hvilken knapp det er.

Jeg har forresten "bare" byttet HD dekoder en gang fordi den ikke ville starte.

Jeg er ganske fornøyd med dekoderen. Litt treg og ustabil men den har en klokke i front og da er alt det vonde glemt

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både svenske og norske kommentatorer selv. Jeg tror at det er avhengig av hva Canal+ sender av kommentatorer til de ulike kampene. Get tar jo inn kanalene via parabol, på lik måte som andre har egne tallerkener på husveggen. Dermed er det Canal+ som styrer hvilken kommentator som benyttes på den norske "lydkanalen".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke på min HD PVR i dag! Noen som vet hva som kan ha skjedd? Står bare klokke på dekoder, trykker jeg på fjernkontrollen blinker lysene (PVR får signalet) men ingenting skjer. Reboot bak hjelper ikke.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom den ikke starter etter at du har dratt ut strøm kabelen (og latt strømtilførselen kjøle ned før du kobler til igjen) så ville jeg levert dekoderen på nærmeste GET kontor.

Det samme skjedde med min dekoder så jeg kjørte innom GET og fikk ny med en gang. Mitt lokale GET kontoret ligger heldigvis på veien til jobben.

Ellers må du nok ringe support og det er jo ikke alltid like moro

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baal-Zebub
    Jeg har hørt både svenske og norske kommentatorer selv. Jeg tror at det er avhengig av hva Canal+ sender av kommentatorer til de ulike kampene. Get tar jo inn kanalene via parabol, på lik måte som andre har egne tallerkener på husveggen. Dermed er det Canal+ som styrer hvilken kommentator som benyttes på den norske "lydkanalen".
    Regner med Get får alle lydsporene og så må velge hvilket de sender videre?

Jeg får jo norsk kommentator på de vanlige C+Sport kanalene, så tror ikke det er noen feil innstillinger hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello.

Det blir for mye mas å lese nesten 60 sider med svar for å finne fram til det jeg lurer på, så jeg stiller heller spørsmålet her.

Jeg mottok nylig en Get Box HD-PVR, og er strålende fornøyd med alt. Dvs, alt bortsett fra en ting, og jeg ser at flere av dere har hatt det samme problemet. Rundt side 22 i tråden står det noe om hakking ved HD-opptak.

Har dette løst seg for dere? Jeg har det samme problemet, og tok derfor kontakt med GET i dag. Jeg fikk beskjed om å formatere harddisken, og så skulle visstnok alt fungere igjen. Men så søkte jeg litt på nettet, fant dette forumet og ser her at flere av dere har hatt det samme problemet (men det var i mars, så det er godt mulig det har bedret seg for dere nå?).

Jeg har ikke rukket å ta opp noe etter at jeg formaterte harddisken, og tenkte å spørre dere:

Har dette bedre seg? Hvis ikke: Er det noe jeg kan gjøre?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keyzer
    Hello.

Det blir for mye mas å lese nesten 60 sider med svar for å finne fram til det jeg lurer på, så jeg stiller heller spørsmålet her.

Jeg mottok nylig en Get Box HD-PVR, og er strålende fornøyd med alt. Dvs, alt bortsett fra en ting, og jeg ser at flere av dere har hatt det samme problemet. Rundt side 22 i tråden står det noe om hakking ved HD-opptak.

Har dette løst seg for dere? Jeg har det samme problemet, og tok derfor kontakt med GET i dag. Jeg fikk beskjed om å formatere harddisken, og så skulle visstnok alt fungere igjen. Men så søkte jeg litt på nettet, fant dette forumet og ser her at flere av dere har hatt det samme problemet (men det var i mars, så det er godt mulig det har bedret seg for dere nå?).

Jeg har ikke rukket å ta opp noe etter at jeg formaterte harddisken, og tenkte å spørre dere:

Har dette bedre seg? Hvis ikke: Er det noe jeg kan gjøre?

HD opptakene mine er i strålende kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    HD opptakene mine er i strålende kvalitet!
    Formatering av harddisken funka i hvert fall ikke. Jeg ringte GET og snakket med tre personer i ettermiddag. De to første sendte meg noe SDT-oppdateringer (tror jeg det het), og den siste av dem sørget også for at jeg måtte legge inn alt av innstillinger fra skrætsj. Ingenting fungerte. Den siste jeg snakket med sendte en feilmelding, så jeg får visst en sms om noen dager.

Etter at jeg snakket med fyr nummer 2 glemte han å be meg om å skru av og på dekoderen. Jeg har nå gjort det, og det kan jo være at det vil løse problemet (er ikke hjemme før i morgen, så jeg får ikke sjekket ennå).

Merkelig at jeg skal ha dette problemet med en helt ny dekoder når dere ser ut til å ha blitt kvitt problemet for flere måneder siden.

Ellers fungerer alt prikkfritt. Bildet er nydelig i HD, og SD-kanalene er langt bedre enn hva de var med min forrige GET-boks (uten HD).

Skal bli herlig å se Chelsea - Liverpool i HD i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok opp Transformers fra Canal + HD forrige helg, og det opptaket var ubrukelig pga. hakking. Bortsett fra det har HD opptakene mine vært feilfri i lang tid. Dog, det hender titt og ofte at boksen min restarter seg selv dersom jeg ser på Canal+ HD samtidig som jeg tar opp et program fra TV 1000HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gjerdesmett
    Jeg tok opp Transformers fra Canal + HD forrige helg, og det opptaket var ubrukelig pga. hakking. Bortsett fra det har HD opptakene mine vært feilfri i lang tid. Dog, det hender titt og ofte at boksen min restarter seg selv dersom jeg ser på Canal+ HD samtidig som jeg tar opp et program fra TV 1000HD.
    Den ene personen jeg snakket med hos GET påsto at feilen lå hos Canal+. Hun var likevel ikke sikrere i sin sak enn at hun ordna en feilmelding for meg, så en eller annen teknikker skulle se på det.

En annen jeg snakket med hadde hørt om feilen tidligere (men jeg var visstnok kun den andre som meldte om denne feilen).

Nå har jeg i hvert fall satt dekoderen til å ta opp noe fra en ikke-HD-canal i tillegg, så får vi se hvordan det er. Min første tanke var jo at det kanskje er noe feil med harddisken. Men det var helt til jeg søkte på nettet og fant denne tråden ...

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden sist jeg sleit med hakking på C+ Film HD nå selvom om jeg merker at lyden ikke er helt som den skal på denne kanalen når jeg har tatt opp noe. Men opptak av House sist tirsdag ble ikke bra. Så jeg tok opp House igjen (lørdag) og der har jeg for bøven samme hakking igjen Argh! Får ringe Get i morgen og klage.

Side 56 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •