HDTV fra GET - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Sitat fra artikkelen:
    Oppsummering

Get har utvilsomt tenkt mye riktig med sin nye HD PVR, men gjenomføringen står ikke helt i stil. En ting er at Gets forrige PVR har lagt listen høyt, de mange barnesykdommene på HD PVR-en gjør at vi sitter med en følelse av at lanseringen den nye HD PVR-en med fordel kunne vært utsatt noen måneder. Kundene skal strengt tatt ikke være beta-testere.

Dersom valget ditt står mellom Gets gamle og nye PVR, vil vi anbefale den eldste og billigste løsningen, med mindre du bare må ha HD-kanalene. Når HD-boksen også får noen flere måneder på baken, kan det hende den blir mer stabil, og at tiden da er inne for å oppgradere.
    Så artig at journalisten konkluderer helt likt med meg! :-)
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Har et spørsmål til:
    Er det noen av kanalene til GET som sender ut 5.1 lyd? Evt. hvilke?
    SVT1 og SVT2 sender DD2.0 og DD5.1 litt om hverandre. Canal+ sender mye DD5.1, spesielt på nye serier.

Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Jeg har koblet min hdmi kabel rett i tven, coax kabel inn i min surround forsterker. Ingen av kanalene vil gi meg 5.1 lyd. Må jeg evnt. koble hdmi inn i forsterkeren og videre til tven for å få 5.1 lyd?
    Hvis jeg husker rett, så får du faktisk ikke Dolby Digital (verken 2.0 eller 5.1) gjennom HDMI på HD-dekoderene til Get. Du er nødt til å bruke coaxen for å få glede av dette.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    SVT1 og SVT2 sender DD2.0 og DD5.1 litt om hverandre. Canal+ sender mye DD5.1, spesielt på nye serier.

Hvis jeg husker rett, så får du faktisk ikke Dolby Digital (verken 2.0 eller 5.1) gjennom HDMI på HD-dekoderene til Get. Du er nødt til å bruke coaxen for å få glede av dette.
    Er det derfor jeg ikke har lyd på STV1 og STV2 lenger? Jeg har kun SCART rett i TV'en. (PS. Har vanlig Get PVR, ikke HD.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Er det derfor jeg ikke har lyd på STV1 og STV2 lenger? Jeg har kun SCART rett i TV'en. (PS. Har vanlig Get PVR, ikke HD.)
    Det er egentlig et litt annet problem, men det er sannsynligvis relatert til Dolby Digital, ja. SVT sender egentlig både Dolby Digital og analog lyd (dvs. når sendingene er digitale, så er vel for så vidt den analoge lyden konvertert til PCM), og i de tilfellene lyden på SVT har blitt borte, så har jeg fått den tilbake ved å gå til oppsettsmenyen og velge "Dolby Digital: av".

Jeg er litt usikker på hva som egentlig skjer. Det kan hende at dekoderen normalt vil prøve å downmikse DD-lydsporet til stereo hvis det finnes, men dersom den ikke klarer å dekode DD-signalet av en eller annen grunn, så glemmer den å falle tilbake på det analoge sporet.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er egentlig et litt annet problem, men det er sannsynligvis relatert til Dolby Digital, ja. SVT sender egentlig både Dolby Digital og analog lyd (dvs. når sendingene er digitale, så er vel for så vidt den analoge lyden konvertert til PCM), og i de tilfellene lyden på SVT har blitt borte, så har jeg fått den tilbake ved å gå til oppsettsmenyen og velge "Dolby Digital: av".

Jeg er litt usikker på hva som egentlig skjer. Det kan hende at dekoderen normalt vil prøve å downmikse DD-lydsporet til stereo hvis det finnes, men dersom den ikke klarer å dekode DD-signalet av en eller annen grunn, så glemmer den å falle tilbake på det analoge sporet.
    SVT sender ikke analog lyd på digitale sendinger. Ingen digitale TV eller radiokanaler sender analog lyd. Det sendes kun Dolby Digital eller digital MPEG1 Layer II. Når det mottas MPEG1 Layer II så konverteres dette til digital tokanals PCM for digitale utganger. Velger man "Dolby Digital av" så skal det resultere i at det alltid sendes digital PCM 2.0 over HDMI (eller S/P DIF). HD dekodere kan også nedkonvertere Dolby Digital til digital tokanals PCM. Kanaler som Discovery HD (som utelukkende sender Dolby Digital lyd) skal derfor alltid gi lyd på HD dekodere selv om Dolby Digital er slått av :-)

Dersom GET's HDTV dekoder sender Dolby Digital til TV'n via HDMI så vil ikke TV'n kunne gi lyd siden ingen TV'er støtter annet enn digital PCM lyd. Da er løsningen å slå av Dolby digital i dekoderen. Dersom man har AVReceiver (via HDMI eller S/P DIF) tilkoblet og ikke mottar lyd på SVT så antar jeg det kan være en konfigurasjonsfeil i AVReceiver. Har selv en Denon AVReceiver og man kan lett komme i skade for å slå av funksjonen som gjør at AVReceiveren ikke automatisk oppdager hvilket lydformat den mottar.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Leie.

Vet ikke om du har lest det, men jeg synes SD-bildet på Get Digital er vesentlig bedre enn Hd Pvr.
    Merkelig så sprikende erfaringer....

Lurer på noe annet, Get Digital kontra HD-PVR boksen. På min get digitale boks har jeg lagt inn en favoritt liste med kanaler, men det er veldig slitsomt at måtte skifte til denne hele tiden, f.eks. etter å ha hørt på radio fra Get. Går man da tilbake til TV igjen viser den alle kanaler som standard.
    Har ikke fundet noen måte å få den til å prioritere min favoritt liste. Er det samme med HD-PVR´en?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, litt vagt å reklamere såpass med 5.1 lyd når det leveres på 3-4 kanaler. Forresten har viasat sport hd dd2.0, morsomt å se de amrikanske sendingene med skikkelig lyd.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var morro så lenge det varte (1 uke). Sett ut i fra gårsdagens ulyder fra mitt nye familiemedlem tror jeg harddisken har dratt på seg en akutt lungebetennelse. Godt mulig den har smittet resten av dekoderen også, for skjermen er svart som natta når man blar i kanaler. Etter en rekke modige forsøk fra Get over telefon måtte vi bare legge fra oss hjertestarteren og konstantere at pasienten hadde spist sitt siste programkort.

Antar at det er slikt som kan skje, men det er naturligvis litt kjedelig å miste TV`en på en fredag. :| Heldigvis ser det ikke ut som en vanlig feil ref. forumet (og Get).

Kunne forøvrig bytte dekoderen i hvilken som helst forhandler av Get.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle bestille meg en HD PVR box. Jeg har abonnement på Get digital-tv fra før av, noe som forutsetningen. Noen som vet om jeg da får beholde den Get boxen jeg har i tillegg til HD PVR boxen? Jeg spør her fordi Get svarer jo aldri på mail.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, selvfølgelig ikke gratis. Du leier bare utstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Nei, selvfølgelig ikke gratis. Du leier bare utstyret.
    Mente leie da. Betaler jo alleredet for digital-tv abb. og da er jo leia av boxen inkludert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får leie 100 stk om du vil. :-)
    Gå til Gets nettsider, legg i "handlekurven" for det utstyret du vil leie så finner du totalprisen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV Norge HD

Er det noen som vet om GET har planer om å distribuere TV Norge i HD?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om GET har planer om å distribuere TV Norge i HD?
    Det har de helt sikkert, men Canal Digital har kjøpt eneretten på denne kanalen inntil videre, så det er ikke opp til Get om de kan sende den eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pat
    Tenkte jeg skulle bestille meg en HD PVR box. Jeg har abonnement på Get digital-tv fra før av, noe som forutsetningen. Noen som vet om jeg da får beholde den Get boxen jeg har i tillegg til HD PVR boxen? Jeg spør her fordi Get svarer jo aldri på mail.
    Hvis du vil, så kan du selvfølgelig beholde den gamle dekoderen, men det vil koste deg 49,- pr. måned.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pat
    Mente leie da. Betaler jo alleredet for digital-tv abb. og da er jo leia av boxen inkludert.
    Mnja, men det betyr ikke at dekoderen er gratis. Den står for 49,- av digitalabonnementet. Eller rettere sagt - hvis du vil ha mer enn en dekoder (uansett type), så vil prisen på digitalabonnementet gå opp med 49,- for hver ekstra dekoder du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert tatt opp tidligere, men gidder ikke lese hele tråden på nytt. Jeg må ta opp et program for en bekjent, er det noen mulighet for å få ut opptaket uten å sette disken i en pc?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble til DVD-opptaker via SCART. Sette i gang avspilling av programmet du har tatt opp, og sette DVD-opptaker til å ta opp fra SCART-kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble til DVD-opptaker via SCART. Sette i gang avspilling av programmet du har tatt opp, og sette DVD-opptaker til å ta opp fra SCART-kilde.
    Mja... bare få tak på en dvd-opptager.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel forøvrig slik mener jeg, at du ikke får ut noe opptak selv om du setter harddisken i en pc.

Side 53 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •