HDTV fra GET - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja skal ikke se helt bort fra placebo ang. farger, men bildet er helt klart bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr nifs
    Ja skal ikke se helt bort fra placebo ang. farger, men bildet er helt klart bedre.
    Hmm..tror faktisk jeg skal kaste mine reservasjoner og teste denne kabelen. Kan vel ikke skade å prøve?

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd en del hdmi kabler fra claes o til kimber,gjett hvilken kabel jeg valgte Kimber,dyr med verdt pengene,
    når jeg flatskjerm til 20.000 så er det dumt å kjøpe den billigst kabelen,den holder ikke mål,
    men valget er ditt

skogskatt

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere enn meg som på enkelte kanaler opplever lip-sync problemer med HD-PVR'en? Lyden er litt etter bildet. Spesielt merkes det på noen av HD-kanalene.
    Jeg har lydforsinkelse innstilt på 20ms på dekoderen, hvilket er det laveste. (Merkelig at det ikke går å sette den til null..)

Oppsett:
    Lyd: Dekoder -> Coaxkabel -> Receiver
    Bilde: Dekoder -> hdmi -> Receiver -> hdmi -> TV

Kunne jo ta bildet direkte til TV via hdmi, men det skulle egentlig være unødvendig.
    (EDIT: Det ville jo egentlig bare forverre problemet når jeg tenker meg om..)

Lydforsinkelsen i receiveren har jeg også satt til null.

Er det et båndbredde-problem som gjør at det spesielt merkes på HD-kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Hmm..tror faktisk jeg skal kaste mine reservasjoner og teste denne kabelen. Kan vel ikke skade å prøve?
    Ser frem til dine erfaringer med ny hdmi kabel. byttet tilbake til gammel igjen i dag for og sjekke differansen, og kan bare bekrefte at det er et betraktelig bedre bilde. Nå skal jeg bytte innmaten i veggen + kabler frem til tv.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laban, du mener da at i forhold til den vanlige Get digitale boks har HD-PVR´en bedre bilde på "normale" kanaler?
    Dette er interessant.....hmmm.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Laban, du mener da at i forhold til den vanlige Get digitale boks har HD-PVR´en bedre bilde på "normale" kanaler?
    Jeg syns også bildet på "SD-programmer" på HD-PVRdekoderen er bedre enn på den forrige Get digitalboxen. Kan muligens ha å gjøre med at PVR'en har hdmi, kontra den "vanlige" boksen sin Scart, Niels?

HD-bildene "knuser" uansett den forrige..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulighet å kjøpe boksen?

Er det noen muligheter til å kjøpe boksen, eller kan man bare leie?

Hadde forresten en irriterende samtale med Get i dag. Fikk søndag et brev fra dem der de sa at de skulle oppgradere nettet i gaten min. Nettet skulle være ferdigstilt i september. Alle måtte signere og betale for oppgraderingen. Gjorde vi ikke det, var vi uten kabel etter oppgraderingen. Vel, vel, tenkte jeg. Vi signerer. Sender så inn kontrakten.Gledet meg til HD boksen skulle komme (skulle ha to stykker). Så ringer jeg for til Get for å sjekke når den endelig datoen er for klargjøring av nettet er. Til min store overraskelse sier de november!!! Dere kan ro jeg ble forbannet. Du må ikke fortelle meg at de har fått en 2 måneders forsinkelse siden brevet fra dem ble sendt ut for en uke siden. Dette synes jeg er merkelig og en ufordragelig måte å jobbe ovenfor kundene GET!! Litt OT dette men måtte bare få det ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av butare
    Er det noen muligheter til å kjøpe boksen, eller kan man bare leie?
    Leie.

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Vet ikke om du har lest det, men jeg synes SD-bildet på Get Digital er vesentlig bedre enn Hd Pvr.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Get på meg også. Godt fornøyd så langt.

Bestillte HD DVR boksen med pakkene Start/Familie/HD/Musikk, samt bredbånd på Mandag. På Onsdag stod det en Get-mann på døra, og 1 time (og en hyggelig telefonsamtale for aktivering) senere surfet jeg gjennom alle mine nye kanaler - og var på internett. Sjekket hastigheten på bredbåndet, og det ble bekreftet ift. hva jeg hadde bestillt. Oppdatering av boksen gikk automatisk og helt smertefritt.

Boksen er veldig lett å bruke, og HD-kanalene har fantastisk bildekvalitet. Syntes ikke bildekvaliteten på SD var så imponerende med tanke på at det er digitalt, men det er nok mer enn bra nok for de fleste. Opptak fungerer også veldig bra, og kvaliteten er helt topp. 70 timer opptak er mer enn nok for mitt bruk. Liker også funksjonen om påminnelse om et program.

Hva jeg ikke liker:
    -Trykking i menyer og switching mellom kanaler kunne med fordel vært raskere. Det blir litt som å bla i en av de første Symbian telefonene til Nokia.
    -En rekke kanaler jeg ikke har betalt for dukker også opp i listen, og når man blar igjennom listen og treffer disse, dukker det opp en enorm feilmelding på skjermen om at man ikke har tilgang til den kanalen. Utrolig irriterende å bla gjennom disse kanalene, da denne feilmeldingen "låser" deg på denne kanalen noen sekunder og hindrer videre trykking. Siden ALLE kanalene til Get også dukker opp i TV-guiden, tar det også evigheter å bla igjennom denne.
    Noen løsning på dette?
    -Layout/størrelse på Get-guide som dukker opp ved kanalskifte er unødvendig stor, men dette har har de heldigvis forbedret i neste oppdatering.
    -Mye snakk om HD de siste årene, men med kun 3-4 brukbare HD-kanaler blir utvalget litt snaut. Kanskje spesielt med tanke på at dekoderen og disse få kanalene til sammen koster 2400kr i året.

Ellers så venter jeg spent på de nye internett-tjenestene til Get. Det ser ut til å bli bra. Å planlegge opptak på en PC er en helt annen verden enn på en TV-dekoder. Kudos til Get som har ambisjoner og stadig utvikler produktet.

Alt i alt er jeg fornøyd, men venter samtidig spent på utviklingen av software og ikke minst HD-utvalg. :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke vi skal ha for store forhåpninger til get sitt hd utvalg. Det er allerede mange kanaler som er tilgjengelige på parabol, og da burde get gjøre mere for og få utvidet sitt hd tilbud.

En annen ting som jeg ser på som et stort problem hos get kundeservise er den utrolig lange vente tiden som aldri ser ut til å bli gjort noe med. De som er så ”heldige” og jobbe hos get vet også lite eller ikke noe om hva som kan komme i get sin hd pakke i fremtiden.

Prisene get opererer med er også klart noen av de høyeste i landet. Vi som kunder burde kunnet stilt høyere krav til både kundeservise, priser og kanal utvalg. 5 kanaler i hd pakken til 99 kroner er bare helt utrolig frekt. Det er jo bare 2 – 3 av disse kanalene som det er noe og se på. Hadde dette vært i noe annet europeisk land, hadde get blitt gjenstand for boikott og stor kritikk.

Skal innrømme at jeg har både start, familie, hd pakke og hd pvr, og for dette betaler jeg rundt 400 kroner pr mnd. Jeg synes get har en stor jobb og gjøre for kunder som oss. Vi er villige til og være ”pionerer” på hd fronten, og betaler hver mnd 400 kroner. Dette er ikke akseptabelt i lengden. Get må straks komme på banen med flere produkter i alle sine pakker, eller sette ned prisen på sin hd pakke. Min mening er at get burde inkludere alle hd kanalene i dekoder leien. Som kunder er det vi som må stille krav til tjenestene og innhold i det get leverer til oss.

Avslutter med og si at bildet er bra, dekoderen fungerer sånn passe ( irriterende treg ) Bortsett fra prisen, innholdet i hd pakken og kunde service er get helt ok. Hvis det er terning kast som skal deles ut får de en svak 2`er

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig frekt er det vel ikke? Det er en tjeneste/produkt som du er fritt til å velge om du vil ha. Det er klart opplyst fra leverandør hva tjenesten/produktet inneholder og ikke minst hva det koster. Det eneste jeg stiller meg litt tvilsom til er hypen rundt HD når utvalget deres er så dårlig.

Bortsett fra det er jeg selvfølgelig enig med deg. 3-4 brukbare HD-kanaler som ellers hadde vært en del av en billig stor-pakke er for lite til den summen de krever. Som entusiast er jeg villig til å betale under tvil, men ville ikke anbefalt det til noen som ikke er *så* opptatt av bildekvalitet. Et større utvalg og bedre priser på selve kanalene hadde gjort det mer aktuelt for folk flest.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig HåkonN, det er ingen som tvinger deg til å bestille dette, så man burde ikke overreagere her. Men jeg må si meg enig i kritikken som går på dårlig utvalg. Det er også derfor jeg ikke har latt meg friste og heller lever med den vanlige PVR-boksen et år eller to til.

Når GET kommer på banen med leiefilm (Video On Demand) i HD, samt har et par fler attraktive HD-kanaler på menyen, spesielt National Geographic HD, så kan det hende jeg blar opp.

Av kanalene de har i HD-pakken i dag er det kun Eurosport HD og Discovery HD som er interessant, Silver HD og Voom virker på meg som rene søplekanaler jeg aldri, aldri kommer til å bruke tid på.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er enige med dere begge, men det er som jeg sier at prisen og innholdet stinker. Synes bare det at vi som er villige til og være ”pionerer” burde fått et bedre tilbud. Get burde sørget for flere kanaler. Hva med National Geographic og history chanel i HD ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det blir mulig å se champions league i HD i høst?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Er det noen som vet om det blir mulig å se champions league i HD i høst?
    Det er bare å bestille Viasat-pakken det. På viasat.no står det i hvert fall "Viasat Sport HD viser alle de store UEFA Champions League-kampene i HD med spektakulær lyd- og billedkvalitet"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg hadde håpet det jeg også, men har sett så lite info om det. Får håpe det ikke er noe som viasat kun sender til sine kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abonnerer du på Viasat Premium hos GET så vil du med en HDi eller HD PVR få Champions League i HD når dette starter opp Det er vel allerede kamper nå 16 og 17 september tror jeg. Sendes på Viasat Sport HD og denne kanalen er en del av Viasat Premium.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enige, eller...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål til:
    Er det noen av kanalene til GET som sender ut 5.1 lyd? Evt. hvilke?

Jeg har koblet min hdmi kabel rett i tven, coax kabel inn i min surround forsterker. Ingen av kanalene vil gi meg 5.1 lyd. Må jeg evnt. koble hdmi inn i forsterkeren og videre til tven for å få 5.1 lyd?

Side 52 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •