HDTV fra GET - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Get HD-boksen overfører ikke flerkanalslyd over HDMI. Bare stereo. Du må koble den til med digital coaxkabel for å få f.eks DD (f.eks på SVT på enkelte programmer, Canal+ filmkanaler etc).

EDIT: Alså: HDMI-standarden som sådan støtter jo flerkanalslyd, men i Get HD-boksen har man altså av en eller annen grunn ikke utnyttet dette.
    Yepp, det var det jeg var redd for. Så da blir det å fortsette med coaxen.

Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I natt ble tydeligvis HD PVR-boksen oppdatert hos meg, for nå spinner jammen meg harddisken ned når jeg slår den av (eller setter den i standby, som jo er det som egentlig skjer). Fint.

Det er dog den eneste forskjellen jeg kunne merke etter litt knotting rundt omkring i menyene.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra!!!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoling på hd opptak virker også nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke sjekket boksen i dag. Er det noen som vet om det har blitt raskere å bla i menyene/programoversikten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig deilig at harddisken spinner ned, hadde helt glemt hvor stille det egentlig kunne være i stua. Dog har det ikke skjedd så mye annet med menyene enda, fremdeles treige som sirup.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter å ha fulgt med i denne tråden en god stund så valgte jeg i går å bytte ut den vanlige "grå" standardboksen til GET med en HD PVR.

Er pr. i dag ikke intr. i HD-kanalene, men tenkte som så at skal jeg skaffe meg en PVR nå så er det jo bare for dumt å ikke velge HD-versjonen, er jo trossalt det som er fremtiden.

Etter å ha lest både det ene og det andre ang. kvaliteten på SD-kanalene var jeg jo en smule spent på hvordan det ville bli hjemme hos meg selv.
    Har en QPvision 32" LCD som jeg har hatt siden den ble lansert for mange år siden.
    Koblet opp denne via komponent utgangen på HD PVR-en.
    Fikk "Starter opp" ett øyeblikk og så fikk jeg bare "no signal". Displayet på PVR-en viste 1....2.....3.....4.... osv så jeg antok at den oppdaterte seg, men FRYKTELIG tregt.
    40 minutter gikk, manualen ble lest flittig i denne perioden for å se om det var noe jeg hadde oversett.
    Først når jeg sjekket web-en til Get fant jeg svaret, komponent er DISABLET når man kobler den opp første gang!!
    Thanks for NOT sharing i papirene som følger med boksen
    Koblet på en scart og VOILA, der var veiviseren.
    Etter litt trykking så kom oppdateringen av tuneren, nå gikk det også relativt mye kjappere
    Har jo skjønt nå at jeg var heldig med valg av dag siden de slapp den nye versjonen med diverse etterlengtede bugfixer i går

Så til kvaliteten på bildet.
    Jeg har ikke valgt å skaffe noen HD-kanaler siden det først og fremst er PVR-funksjonen jeg vil ha.
    Etter litt testing så føler jeg at 720p gir meg det beste resultatet, 1080i gir som nevnt i tråden "interlace linjer" i bildet.
    Når det gjelder kvaliteten på SD-bildet så må jeg bare si at dette er MYE bedre enn hva jeg hadde via RGB Scart på den gamle boksen.
    Klarere farger og mindre pixelering av bildet.
    For min del så var oppgraderingen til denne boksen verdt hver krone

Når det gjelder PVR-funksjonen så har jeg såvidt testet, men så langt har den fungert slik som den skal.

Har i kveld programmert om min Harmony One og fått på plass snarveier til favorittkanaler etc. Fungerer som det skal, men er det noe jeg bør justere på i forhold til default-verdier på signal delay/blocking etc?
    Føler vel at responsen er litt tregere når jeg benytter hamony-en kontra org. kontrolleren.

Det var en liten "rapport" etter 24t bruk.

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sånn Blir Boksen

Dette er klippet fra Teknofil idag
    Sniktitt på nye Get box HDPVR - teknofil.no

skogskatt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min GET HD PVR dekoder prøvde å oppdatere software igår natt. Noe gikk feil under oppdatering og den ble ikke oppdatert. Har prøvd å sende sms for oppgradering men ingen ting skjer da heller.
    Er det noen på dette forumet som har fått til å oppdatere softwaren slik teknofil.no beskriver i sin artikkel idag?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinK
    Hei! Er det flere som opplever at TV lyden er forvrengt gjennom HD-PVR. Det gjelder både HDMI utgangen og den analoge utgangen. Problemet er ikke konstant, og graden av forvrengning varierer.
    Jeg har byttet ut den "gamle" PVRen idag med en HD PVR, og har nå dette problemet.
    Plutselig blir lyden grøtete; forvrengt. Å bytte til en annen kanal og tilbake igjen fjerner forvrengningen, men den kan plutselig komme tilbake senere. Vet ikke om det er tilfeldig, men det virker som det begynner bare når det er reklame(!).

Noen som vet hva som forårsaker dette og har funnet ut en løsning? Jeg har koblet med HDMI til TVen. Har deaktivert Dolby Digital i menyen til boksen for å se om det ville hjelpe, men det gjorde det ikke. Bruker medfølgende antenneledning, men med påmontert galvanisk skille.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har byttet ut den "gamle" PVRen idag med en HD PVR, og har nå dette problemet.
    Plutselig blir lyden grøtete; forvrengt. Å bytte til en annen kanal og tilbake igjen fjerner forvrengningen, men den kan plutselig komme tilbake senere. Vet ikke om det er tilfeldig, men det virker som det begynner bare når det er reklame(!).

Noen som vet hva som forårsaker dette og har funnet ut en løsning? Jeg har koblet med HDMI til TVen. Har deaktivert Dolby Digital i menyen til boksen for å se om det ville hjelpe, men det gjorde det ikke. Bruker medfølgende antenneledning, men med påmontert galvanisk skille.
    Dette har jeg også opplevd noen ganger. Mener også å huske at det finnes flere her inne som har opplevd det. Hos meg virker det som om det skjer når jeg ser på Viasat4 og, som du nevner, ofte skjer i reklamepausene. Har ingen annen løsning på det enn å bytte til en annen kanal og tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd forvrengt lyd, ofte i forbindelse med reklamepauser. Jeg bruker coax-utgangen og har aktivert DD5.1 (selv om dette skjer på kanaler med stereo lyd). Det blir en rimelig spooky lyd ut av det, høres ut som om det er tatt rett ut av en skrekkfilm eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg har også opplevd forvrengt lyd, ofte i forbindelse med reklamepauser. Jeg bruker coax-utgangen og har aktivert DD5.1 (selv om dette skjer på kanaler med stereo lyd). Det blir en rimelig spooky lyd ut av det, høres ut som om det er tatt rett ut av en skrekkfilm eller noe.

Har også opplevd dette noen ganger, men kun på Viasat4. Og siden det ikke skjer så ofte så har jeg ikke brydd meg om å skru opp blodtrykket noe særlig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varmeutvikling?

Hvor mye varme utvikler dekoderen? Mer nøyaktig; hvor mye plass/luft må det være over og på siden av dekoderen? Grunnen til spørsmålet er at IKEA har et TV-møbel hvor hyllen kun er 8 cm høy, hvilket bare gir 1 cm med luft over dekoderen.

Noen tanker?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varme

Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Hvor mye varme utvikler dekoderen? Mer nøyaktig; hvor mye plass/luft må det være over og på siden av dekoderen? Grunnen til spørsmålet er at IKEA har et TV-møbel hvor hyllen kun er 8 cm høy, hvilket bare gir 1 cm med luft over dekoderen.

Noen tanker?
    Varme er no herk - i allefall i denne sammenhengen...
    1 cm virker å være lite. Av erfaring vet en jo at dekoderen blir svært varm. Etter oppgradering av software spinner HD ned når dekoderen settes i standby. Dette gir mindre varmeutvikling.
    I bruk er varmeutviklingen som før. Selv har jeg ca 5 cm lufting over dekoderen og mener det er et minimum...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som får et bra bilde over HDMI når de velger 576i ut?

Når jeg velger 576i ut over HDMI, blir resultatet helt råttent dårlig. Og da snakker jeg ikke om at jeg er en kresen 'videofil', men det er rett og slett så dårlig at det ikke er brukbart.

Så sier man nok "Da er det TVen din som er råtten på deinterlacing og skalering", men den er jo ikke det, all den tid jeg har hatt den forrige dekoderen koblet til over SCART og TVen dermed måtte deinterlace og skalere 576i da. Pluss at det er snakk om den forrige toppmodellen til Samsung (LE-52F96BD), og den bør vel være bedre på dette enn en billig PVR boks.

Det samme gjelder forsåvidt 1080i; bildet blir da brukbart, men med tydelige fine linjer nedover det hele. Akkurat her er jeg litt mer usikker på hvor bra TVen er, men uansett; på 576i burde resultatet være overlegent det som skjer ved 720p, der PVRen altså både gjør deinterlacingen og (en del av) skaleringen. Men allikevel er 720p det beste valget også hos meg, alt i alt.

Så jeg lurer på om det er en 'bug' i måten boksen sender ut interlaced på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Byttet i dag ut gammel hdmi kabel som fulgte med get hd pvr. Var innom Hifi klubben og kjøpte Van den Hul hdmi kabel " the vdh hdmi flat"

Resultatet var et vesentlig bedre bilde, med dypere farger og klarere bilde. Bytte til en bedre hdmi kabel kan på det varmeste anbefales.

Har en Samsung le46a656 + hd pvr

Må legge til at jeg har prøvd ut hd pakken til get, og kommet til den konklusjon at dette produktet er overpriset. Hd kanalene burde inngått i de 99 kronene pvr dekoderen koster i leie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr nifs
    hei

Byttet i dag ut gammel hdmi kabel som fulgte med get hd pvr. Var innom Hifi klubben og kjøpte Van den Hul hdmi kabel " the vdh hdmi flat"

Resultatet var et vesentlig bedre bilde, med dypere farger og klarere bilde. Bytte til en bedre hdmi kabel kan på det varmeste anbefales.

Må legge til at jeg har prøvd ut hd pakken til get, og kommet til den konklusjon at dette produktet er overpriset. Hd kanalene burde inngått i de 99 kronene pvr dekoderen koster i leie.
    Ok, så bildeforbedringen var verdt 750? Tross alt over 7 måneder dekoder-leie vi snakker om...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja synes jo det. Når jeg først bruker 16000 kroner på tv, er det jo et poeng å få frem de beste egenskapene i tv`n eller hva?

Ja er enig i at 750 er mye penger, men vell vert alle 750.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr nifs
    hei

Klarere bilde kan jeg forstå (selv om jeg ikke helt tror det), men dypere farger? Dette er bits som overføres. Jeg tror du er utsatt for placebo-effekt her.

Side 51 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •