HDTV fra GET - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    TV1000HD er fortsatt svart hos meg. Bor i Oslo. Utrolig irriterendes at man ikke kan få den varen man betaler for....
    Holder til i Oslo jeg også. Har ikke sjekket i dag. Får sjekke når jeg kommer hjem. Det fungerte i alle fall i går morges...

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, låner denne tråden litt og har et par spørsmål..

Jeg har nå digital pvr boks fra GET, og lurer på å bytte til den nye HD pvr boksen som har HDMI.

Vil dette utgjøre en kvalitetsforskjell på SD signalene, da jeg nå har en pioneer 507xa og får tv signalene via scart.

Vil bildet bli bedre?

I tillegg hvilke kanaler kan jeg få i HD og til hvilken pris?

(Har nå standardpakke + canal plus sport.)

Nå har jeg også fått en prøvepakke fra Nextgentel, med bredbånd og nexttv, er dette en bedre løsning en GET med tanke på bildemessig kvalitet?? (Dekoderen der (motorola)har også hdmi)...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThePatriot
    Heisann, låner denne tråden litt og har et par spørsmål..

Jeg har nå digital pvr boks fra GET, og lurer på å bytte til den nye HD pvr boksen som har HDMI.

Vil dette utgjøre en kvalitetsforskjell på SD signalene, da jeg nå har en pioneer 507xa og får tv signalene via scart.

Vil bildet bli bedre?
    Nei. RGB over SCART overfører et SD-bilde i beste mulige kvalitet.

Det er riktig nok et forbedringspotensiale, dersom HD-boksen er flinkere til å oppskalere bildet enn TVen er, men Get sin HD-boks er det definitivt ikke.

I tillegg hvilke kanaler kan jeg få i HD og til hvilken pris?
    (Har nå standardpakke + canal plus sport.)
    Hvis jeg har forstått kampanjen til Get korrekt, så vil du få Eurosport HD gratis ut august. Canal+ Sport HD følger med Canal+ Sport-pakken.

Utover dette får du Canal+ Film HD (sammen med alle filmkanalene til Canal+) hvis du legger på 30,- i måneden (Canal+ Total koster 30,- mer enn Canal+ Sport i måneden).

Viasat Premium inneholder TV1000 HD og Viasat Sport HD, og denne pakken koster 249,- måneden, men hvis du godtar ett års bindingstid, koster den 149,-/måned i bindingsperioden.

Til slutt har Get en HD-pakke bestående av Voom HD, Luxe TV HD, Silver HD, Discovery HD og Eurosport HD. Hele pakken koster 99,-/måned, mens kanalene koster 49,-/måned enkeltvis.

Jeg ser for øvrig at Viasat reklamerer med at SportN HD skal sende OL i HD, men det ser ikke ut til at Get tilbyr denne kanalen. Med litt flaks er det bare en rebranding av Viasat Sport HD, men det ser ut til å være en kanal som er opprettet spesielt for OL, etter samme prinsippet som Canal Digitals HD kanal for fotball-EM.

Nå har jeg også fått en prøvepakke fra Nextgentel, med bredbånd og nexttv, er dette en bedre løsning en GET med tanke på bildemessig kvalitet?? (Dekoderen der (motorola)har også hdmi)...
    Aner ikke. Men det kommer helt an på hvilken båndbredde de setter av til kanalene. Du må nesten sammenlikne dem ved siden av hverandre for å kunne si sikkert om den ene er bedre enn den andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg ser for øvrig at Viasat reklamerer med at SportN HD skal sende OL i HD, men det ser ikke ut til at Get tilbyr denne kanalen. Med litt flaks er det bare en rebranding av Viasat Sport HD, men det ser ut til å være en kanal som er opprettet spesielt for OL, etter samme prinsippet som Canal Digitals HD kanal for fotball-EM.
    Ringte forresten Viasats kundeservice for å sjekke, og hu jeg kom i kontakt med hadde åpenbart ikke den fjerneste anelse om hva jeg snakket om. Gets kundeservice var ikke mye bedre. Men, denne artikkelen om SportN HD ser i hvert fall ut til å bekrefte at det er en egen kanal som er opprettet eksplisitt for å sende OL i HD. Om Viasat kommer til å tilby kabelselskaper å videreformidle kanalen, gjenstår å se. Ettersom "HD-klar digital satellittmottaker" er oppført som et av kriteriene for å se kanalen, så ser det ikke lovende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett slikt - det var ikke så mye graving som skulle til allikevel, nei.

NRK og Viasat samarbeider: Viasat sender HDTV fra Beijing-OL - teknofil.no

Den nye OL-kanalen har ennå ikke fått noe navn. Den får plass i Viasats Sportspakke, sammen med Sport HD og de andre kanalene. OL-kanalen vil sannsynligvis ikke koste noe ekstra for de som allerede har HD-abonnement til 99 kroner per måned, men vil kun være tilgjengelig for Viasats parabolkunder.
    Så da var det "mysteriet" oppklart

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat SportN HD som vil sende 24 timer i døgnet i HD fra OL i Beijing blir også å finne i pakken Viasat Premium hos GET.

Les om Viasat SportN HD i følgende link:

Viasat premium - Get

Viasat SportN HD er en kanal som opprettes for å sende OL i HD. Kanalen er et samarbeid mellom Viasat og NRK

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Viasat SportN HD som vil sende 24 timer i døgnet i HD fra OL i Beijing blir også å finne i pakken Viasat Premium hos GET.

Les om Viasat SportN HD i følgende link:

Viasat premium - Get
    Det var som svarte

Jeg lette meg gal gjennom prislisten, kanaloversikten, kanalpakkene og alt mulig for å finne noe som helst informasjon om SportNHD ville være en del av Viasat Premium, uten å finne den linken der, også ligger den altså midt på forsiden av Digital-TV-seksjonen deres

Jaja, kanskje vi kan håpe på at Get vil informere kundeservice om dette en vakker dag også

Viasat SportN HD er en kanal som opprettes for å sende OL i HD. Kanalen er et samarbeid mellom Viasat og NRK
    Jepp - såpass fikk jeg etter hvert med meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg vet så er det foreløpig kun GET som har avtale om SportN HD. Vet at Lyse har et bredt samarbeid med bl.a. Viasat, så om SportN HD vil dukke opp på den plattformen vet jeg ikke noe om. Står ingenting om dette på Lyse sine sider i alle fall. Tiden får vise...

Blir spennende å se hvordan SportN HD vil bli i forhold til f.eks. Eurosport HD som også vil sende fra OL.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    TV1000HD er fortsatt svart hos meg. Bor i Oslo. Utrolig irriterendes at man ikke kan få den varen man betaler for....
    Har akkurat sjekket og TV1000HD fungerer som normalt hos meg. Oslo her også.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor maser alle om SportN HD og OL? Er det ikke slik at Eurosport HD også sender OL i HD eller blir ikke det noe av?

Bare lurer da serru...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at både Eurosport HD og Viasat SportN HD sender OL i HD.

Vet egentlig ikke hva som blir den største forskjellen på de to kanalenes dekning av lekene. Noen som vet hva som vil skille?

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for god og utfyllende informasjon trondmm!!:-D

Da fikk jeg stort sett vite det jeg trenger å vite. Tror jeg venter litt foreløpig, til HD tilbudet er bedre, og evt dekoderne er ferdig utviklet..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at både Eurosport HD og Viasat SportN HD sender OL i HD.

Vet egentlig ikke hva som blir den største forskjellen på de to kanalenes dekning av lekene. Noen som vet hva som vil skille?
    Godt spørsmål. Jeg antar at den største forskjellen vil være kommentatorene. SportN HD vil ha kommentatorer fra NRK, mens jeg antar at Eurosport HD har sine egne. Hvem som er best er ikke så godt å si på forhånd, men Eurosports kommentator under fotball-EM var i hvert fall gørtrist å høre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Med 576i vil HD-kanalene bli nedskalert, så det vil bare fungere hos de som bare ser på SD-kanaler. Det finnes ingen "pass-through" i Get-dekoderen. Alternativt kan man switche om til 1080i de få gangene man ser på Eurosport og Discovery HD.
    Utrolig irriterende, det kan da ikke vært teknisk vanskelig å få til en source direct/pass-throught? Sendt en mail til Get for et par dager siden om det ikke var mulig å få med, men det stopper vel på kundesenteret.. Er akkurat på jakt etter en blu-ray spiller med source direct, mange der har samme problemet.. (Oppskalering på dårlige videochip, og ikke mulighet for å få det orginale signalet)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som faktisk har testet ut hviket signal man skal sette Get dekoderen til,for å få best mulig bilde?
    Tenker da på sd kanaler.

Og hva er best på hd kanalene?
    1080i eller 720 p?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest det meste av denne tråden var jeg klar for en liten katastrofe da jeg fikk HD PVRen i hus i går (jeg tok likevel sjansen, angreretten på 14 dager tatt i betraktning), men foreløpig er jeg svært positivt overrasket over både bildekvalitet, hastighet på kanalskifte, og støysvakhet.

Jeg kjører 720p via HDMI på en to år gammel Samsung LCD-TV, og synes det er pussig at noen forumdeltakere bastant kan hevde at bildekvaliteten er opplagt dårligere med et slikt oppsett enn med Gets gamle, standard-digitaltuner (den grå boksen) via scart/RGB. Jeg hadde denne boksen inntil i går kveld, og førsteinntrykket er at HD PVRen tilbyr minst like bra bilde på SD-kanalene.

Blir nok litt prøving og feiling i løpet av helga, men så langt er jeg på plussida, gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg programmerte fortsterkerfjernkontrollen min til å fungere med get-hd-pvr og merket at boksen reagerte mye kjappere nå. Det føltes i alle fall sånn. Kan det være at noe av den opplevde treigheten (sammenliknet med get box) kan skyldes en dårlig fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle PVR'en hadde samme fjernkontroll og var mye raskere på menyvalg etc., så jeg tviler på at det er det som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som faktisk har testet ut hviket signal man skal sette Get dekoderen til,for å få best mulig bilde?
    Tenker da på sd kanaler.

Og hva er best på hd kanalene?
    1080i eller 720 p?

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei. RGB over SCART overfører et SD-bilde i beste mulige kvalitet.
    Dette stemmer ikke med min erfaring. Jeg har fått et mye bedre bilde etter at jeg fikk HD PVR'en. Jeg kjører HDMI-signalet gjennom en Denon AVR-3806 Reciever.

Side 46 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •