HDTV fra GET - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I juli-nummeret av GET NEWS står det at Video-on-demand vil lanseres om ikke lenge. Krever oppgradert kabelnett + HD PVR-mottaker. Spennende å se hva dette er for noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her omtaler Teknofil GET Live. Vi kan jo alltids håpe på august I følge artikkelen skal det komme en stor oppdatering til HD PVR i slutten av august som vil gjøre menyene penere, boksen raskere og mer stillegående. Den som venter får se.. Uansett når den kommer så blir den nok en nyvinning på det norske markedet. Er jo ingen av de andre som tilbyr et så omfattende 'on-demand'-tilbud pr nå uansett.

Get drøyer med PC-styring - teknofil.no

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ikke om Get Live gjelder SD PVR også?

Uansett glad jeg har min gamle KISS som har hatt dette i årevis

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frustrert....eller...?

Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Og her omtaler Teknofil GET Live. Vi kan jo alltids håpe på august I følge artikkelen skal det komme en stor oppdatering til HD PVR i slutten av august som vil gjøre menyene penere, boksen raskere og mer stillegående. Den som venter får se.. Uansett når den kommer så blir den nok en nyvinning på det norske markedet. Er jo ingen av de andre som tilbyr et så omfattende 'on-demand'-tilbud pr nå uansett.

Lurer litt i grunnen på hvorfor Get ikke opplyser om dette på sine nettsider... Hvorfor er det sånn at en må få disse opplysningene fra 3. part? Kanskje det "lønner" seg å være pågående jornalist?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Text-tv via HDMI fungerer nå. Ihvertfall på HDi-boksen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen text-tv på HD PVR foreløpig... versjon 104.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er det klart at SportN HD blir å finne i Viasat Premium-pakken til GET Med andre ord, OL fra Beijing i HD hele døgnet.

Viasat premium - Get

Følg sommer OL når det passer deg! - Get

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ol i HD

Eller ikke betale 149,- i 12 mnd for SportN HD som følger Viasat Premium pakken, men se OL på Eurosport HD som vi har gratis ut august...

God stemning

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway

Ser jo bra ut det..venter selv på Get installasjon da VikenFiber ikke klarer å selge nok der vi bor. Vet ikke hvor mange filmer Altibox/VikenFiber har, men det var imponerende antall Get hadde. Så får man se hva slags filmer det er da. Selv om vi ikke får fiber ser det ut til at det kan bli et bra tilbud ifra Get etterhvert også. "Bestille 50 mbit for helgen hvis du skal ha LAN-party"? De tilbyr da fortsatt bare 26 mbit, eller er det kanskje oppgradering på gang..:-D

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spaghetti-trøbbel...

Hei alle sammen.

Jeg beklager på forhånd om jeg burde kunnet lese meg til dette blandt de nå nesten 1000 innleggene på denne tråden eller i andre tråder, men jeg blir litt firkantet i øynene etterhvert her... :-)
    Håper noen av dere kan hjelpe meg og kanskje til og med har løst et tilsvarende problem:

Jeg har idag takket ja til digital-tv fra Get (ga etter for presset...).

Jeg har pr idag følgende utstyr:
    Toshiba MT-400 prosjektor (har DVI og komponent inn)
    Toshiba RD-XS24 DVDHDD recorder (som altså IKKE har hdmi/dvi ut...)

Jeg har fått tilbud om den største og dyreste Get boksen (HR PVR) til 99.- måneden, men er det noen enklere løsning for meg?

Hvordan i huleste kobler jeg dette for å få best mulig signal OG for å få fremdeles brukt Toshiba DVDHDDen min?

Enten serielt:
    Kabel -> Get HD PVR -> Toshiba DVDHDD Recorder -> Toshiba MT-400

Hva styrer da kanalvalget mitt og hva jeg tar opp etc? (Antar Get boks er sjef uansett men må sjekke...)
    Eller parallelt:
    Kabel -> Get HD PVR -> Toshiba DVDHDD Recorder
    -> Toshiba MT-400

Hjelp!!!
    HATER når aktører presser deg til å ta ibruk KUN deres utstyr... :evil:
    Jeg vil jo egentlig ikke ha digital-tv engang jeg. Ser ikke så mye på tv-sending (a movie kinda guy...)
    ...meeeeeeeen, skal jeg først ha det påpressede f**nskapet vil jeg jo ha det så bra jeg kan.

Håper virkelig at en eller flere har noen lure tanker eller ennå heller noen gode erfaringer i tilsvarende tilfeller...

Vennligst hilsen ærbødigt og ydmykt med-medlem...

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble GET HD PVR til Projektorens DVI-inngang med HDMI til DVI kabel. Koble HDD-opptageren til projektorens komponentinngang. Om behovet for å fortsatt benytte HDD-opptageren ligger i at du skal ta opp fra analog kable og/eller GET HD PVR så kobler du en SCART-kabel mellom GET HD PVR og HDD-opptageren. Om behovet for å benytte HDD-opptageren som avspiller for DVD (og evt gamle opptak) så hopper du over SCART-kobling mellom disse.

Dette står dog og faller på at projektorens DVI-inngang klarer å motta signalet fra HDMI ut fra GET HD PVR. Men kan hende at det også kan funke å spille av DVD og opptak fra HDD-opptageren gjennom GET HD PVR hvis SCART-pluggen merket VCR på GET HD PVR fungerer begge veier. Da kan du bruke component-utgangen på GET HD PVR til component inn på projektoren.

Hvis du ønsker at HDD-opptagerens tuner fortsatt skal få analoge signaler, så seriekobler du antenne kabelen videre fra GET HD PVR (antennekontaken i veggen --> GET HD PVR --> HDD-opptager).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Hvis du ønsker at HDD-opptagerens tuner fortsatt skal få analoge signaler, så seriekobler du antenne kabelen videre fra GET HD PVR (antennekontaken i veggen --> GET HD PVR --> HDD-opptager).
    Whooo-a, nelly...!

Betyr det at jeg kommer til å fortsette å ha analoge signaler tilgjengelig på kabelen min, selv ETTER at den er "digitalisert"??
    I tilfellet ville jo det vært genialt, ettersom jeg har 2 tver til, men i andre rom!

Hmm... Hvordan burde jeg forresten ellers gjøre akkurat det (altså om jeg IKKE beholder analoge tv signaler i tillegg)?
    Koble inn tv nr 2 og 3 etter HD PVR og gå opp for å bytte kanal?

Tusen takk for et kjempesvar, ToCa!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Na har ikke jeg fatt min HD PVR dekoder enda, men er det mulig a fa denne til a sende det orginale signalet til receiver for oppskalering, eller vil den alltid sende ut 1080p?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Na har ikke jeg fatt min HD PVR dekoder enda, men er det mulig a fa denne til a sende det orginale signalet til receiver for oppskalering, eller vil den alltid sende ut 1080p?
    Hovedmeny: Velg Innstillinger -> Lyd og bilde -> HD-oppløsning -> Velg oppløsning... der har du valget mellom 576i, 576p, 720p og 1080i.
    Alt hva hjertet kan begjære, altså (unntatt 1080p, da)

Disse valgene har du både på SD- og HD-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hovedmeny: Velg Innstillinger -> Lyd og bilde -> HD-oppløsning -> Velg oppløsning... der har du valget mellom 576i, 576p, 720p og 1080i.
    Alt hva hjertet kan begjære, altså (unntatt 1080p, da)

Disse valgene har du både på SD- og HD-kanalene.
    Fint at man ha forskjellig for SD og HD da. HD sendes i 1080i og SD i 576i?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

analog

@carlh

Jepp, Get sender analoge signaler og har ikke satt noen (offentlig ihvertfall) stoppdato på dette.

Disse kanalene kan du ta ut i alle uttak der du ikke har dekoder (coax rett fra veggen til tv)

http://get.no/web/images/cms/admin/p...ingkanaler.pdf

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtw
    @carlh

Jepp, Get sender analoge signaler og har ikke satt noen (offentlig ihvertfall) stoppdato på dette.

Disse kanalene kan du ta ut i alle uttak der du ikke har dekoder (coax rett fra veggen til tv)

http://get.no/web/images/cms/admin/p...ingkanaler.pdf
    Sweet! Takker og bukker for opplysningen!
    Det løser MYE for meg. :-D

Forresten tror jeg at jeg hørte noe på radioen om slukking av analogt bakkenett for ihvertfall Buskerud i November dette året for ikke lenge siden når jeg tenker meg om. Men man får se...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlh
    Forresten tror jeg at jeg hørte noe på radioen om slukking av analogt bakkenett for ihvertfall Buskerud i November dette året for ikke lenge siden når jeg tenker meg om. Men man får se...
    Stemmer nok det. Faktisk allerede 2. september.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Fint at man ha forskjellig for SD og HD da. HD sendes i 1080i og SD i 576i?
    Jeg tror ikke du kan ha forskjellig. Du velger en oppløsning og denne gjelder både for SD- og HD-sendinger. Via HDMI. Boksen oppskalerer altså SD-sendinger dersom du velger 720p/1080i. Hvis du ikke har HD-kanaler i abonnementet så kan du jo velge 576 dersom du anser at receiveren din oppskalerer bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bakkenett

Slokking av analogt bakkenett betyr slukking av analoge signaler over vanlig antenne, har ikke noe med Get å gjøre (selv om deres kabler går i bakken)

Side 44 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •