HDTV fra GET - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen nye oppdagelser som folk kan dele?

Er det forresten noen som vet om det finnes en 'servicemeny' på boksen? Eller er denne tilsvarende det lagt under 'Avanserte innstillinger'? Og hva med forced download på denne boksen? Noen som vet hvilken/om det finnes en knappe-kombinasjon som utløser en forced download av firmware?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min boks har de siste dagene begynt å leve sitt helt eget liv. Den skrur seg på noen ganger om natten og nekter innimellom så å skru seg av igjen. Flere ganger mens jeg har sett på HD-kanaler så bytter den til NRK1 og så kommer "Velkomst-menyen" opp. Kan hende at det er en nabo som synes det er gøy å kødde med meg og bruker tiden sin på den tasken. Men er redd det er noe annet som er årsaken.

Har forsøkt å skru den av og på igjen når jeg hører at disken har spunnet ned og har forsøkt å skru den av og på igjen etter noen minutter uten at dette hjelper nevneverdig heller.

Ellers så har jo bildene fra EM på svensk TV4 vært overraskende bra. På close-ups så ser man godt at kilden er HD selvom det vi får er nedskallert til SD. Men sært at svenskene gjør en bedre jobb på dette området enn det TV2 er i stand til.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...er signalproblemet som forårsaket opptaksproblemene på Canal+ FilmHD løst?

Forsøkte opptak av American Dreamz for noen dager siden og da jeg forsøkte å spille det av, så gikk det plettfritt i de 30 minuttene jeg orket å følge med på Hugh Grant og Mandy Moore. Noen andre som også har forsøkt i det siste?

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get Boks Hdi

Er det noen her på forumet som har noe erfaring med Get hdi boksen,dvs.den uten opptaksmuligheter,
    skogskatt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt
    Er det noen her på forumet som har noe erfaring med Get hdi boksen,dvs.den uten opptaksmuligheter,
    skogskatt
    Har had denne i en uke. Hva er problemet?

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get Boks Hdi

ikke noe annet om den funker greit,jeg har tenkt å hente den hos Get,
    er det noen forandringer på meny,eller er det akkurat som pvr,en,

skogskatt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring me PVR'en, og kan ikke snakk om forskjeller i menu.

Men i denne uken kan jeg si at, HDi modellen har vært helt OK for meg. Jeg trenger ikke opptaks funksjonen - og i tilleg viste jeg at å sette en 3.5" HDD i en digital receiver, kan bare problemer. Hadde ingen lyst til a tulle me den slags.

Eneste problem jeg har oppleved med HDi boksen er at hvis jeg koble den til LCD Tven min, viser den en grønne eller vhit line på toppen at skjeremen. Hvis jeg koble samme boks til projectoren min, forsvinner linen, med unntak fra Animal Planet.

Har proved forskjellige kabler, og de er ikke kilden. Har bytten boksen og linjen er forsatt der. Til slut har jeg gjorde ingenting fordi, jeg egetlig vill ikke bruke den til noe annet en projectoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at versjon 104 nå ligger på HD PVR'en min. Har ikke rukket å se hva som er nytt, men den oppdaterte seg i natt vet jeg.

Noen som har sjekket? Det jeg ser som mest sannsynlige forbedringer kan være:

- Text-TV via HDMI
    - Justering av volum på boksen
    - Harddisk i dvale ved standby

Noen som kan sjekke?

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Ser at versjon 104 nå ligger på HD PVR'en min. Har ikke rukket å se hva som er nytt, men den oppdaterte seg i natt vet jeg.

- Text-TV via HDMI

Noen som kan sjekke?
    Sjekket kun kjapt mens jeg spiste frokost. Tekst-TV via HDMI virker ikke. Resten aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde GET hatt en slik side (Softwareoppdatering - Canal Digital NO) så hadde vi sluppet å lure...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Text-TV via HDMI
    Synes jeg leste et sted at tekst-tv ikke funker på HDMI - det finnes ikke i standarden...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Synes jeg leste et sted at tekst-tv ikke funker på HDMI - det finnes ikke i standarden...
    Nei, men det går an å legge inn tekst-TV-funksjonalitet i dekoderen, slik at man kan lese tekst-tv også hvis dekoderen er koblet til TVen via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Text-tv via HDMI er fullt mulig, vet at flere leverandører (bl.a. Viasat) tester ut dette nå.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mai 05 2008, er det den nye oppdateringen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Text-tv via HDMI er fullt mulig, vet at flere leverandører (bl.a. Viasat) tester ut dette nå.
    Bare for ordens skyld: Snakker du nå om å overføre tekst-tv-signalet over HDMI, slik at man kan bruke TVens tekst-tv-dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om at man bruker dekoderens text-tv modul for å lese text-tv via hdmi.

Ser at serielisten nå har diverse oppføringer. Litt usikker på hvordan denne skal brukes, men det ser ut som GET har forsøkt å gjøre en jobb når det gjelder denne. Noen andre erfaringer med versjon 104?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om at man bruker dekoderens text-tv modul for å lese text-tv via hdmi.

Ser at serielisten nå har diverse oppføringer. Litt usikker på hvordan denne skal brukes, men det ser ut som GET har forsøkt å gjøre en jobb når det gjelder denne. Noen andre erfaringer med versjon 104?
    Da er det vel ikke støtte for tekst-tv i HDMI-standarden. Her snakker vi om støtte for BILDE i HDMI-standarden, og det viste vi vel om fra før...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Text-TV via HDMI

Noen som kan sjekke?
    Ingen av de tre punktene over er gjort noe med i nyeste software (104). Det eneste nye jeg ser er at serie-listen fungerer. Om serieopptak fungerer optimalt er for tidlig for meg å si noe om... Noen andre som har oppdaget noe nytt?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de tre punktene over er gjort noe med i nyeste software (104). Det eneste nye jeg ser er at serie-listen fungerer. Om serieopptak fungerer optimalt er for tidlig for meg å si noe om... Noen andre som har oppdaget noe nytt?
    Jepp serieopptakslisten fungerer nå. Dvs at jeg endelig kan starte noen nye serieopptak! Men setter jeg 1830 nyhetene på TV2 på opptak så insisterer den fortsatt på å ta opp sendingen som kommer etter 2300 også. Setter jeg Lørdagsrevyen på opptak tar den opp alle dagsrevyer også etc. Og disse opptakene har ikke vært mulig å slette tidligere for så å ta opp noe annet på samme tidspunkt. Da har "mine" opptak blitt registrert men jeg får en feilmelding etter at de skulle ha vært tatt opp. Meny navigering ser ut til å være raskere. Før hadde den gjerne et par reboots per kveld. Ser ut til at det er roligere, men det kan virke som det er noe rart med standby. Men det er kanskje på tide å ta en ordentlig power-off reset og reboote med start innstillinger.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Hmmm...er signalproblemet som forårsaket opptaksproblemene på Canal+ FilmHD løst?

Forsøkte opptak av American Dreamz for noen dager siden og da jeg forsøkte å spille det av, så gikk det plettfritt i de 30 minuttene jeg orket å følge med på Hugh Grant og Mandy Moore. Noen andre som også har forsøkt i det siste?
    Opptak på C+FimHD fungerer bra nå. Ingen problemer med opptaket av Pink Panther gjort i helgen. Plettfri avspilling. Så da er det bare å vente på House-maraton.

Side 43 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •