HDTV fra GET - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Men det som er så fantastisk med løsningen fra Canal Digital er at alle vi som sitter i boenheter uten mulighet til å anskaffe parabol og som er "påtvunget" kabel-TV (og teoretisk sett i fremtiden det samme med Riks-TV-kunder) fra annen leverandør som Get, blir utelukket fra Euro 2008 i HD (eller alle kamper i SD) pga. noe som ikke jeg kan se på som noe annet enn feilslått markedsstrategi.
    Jepp, og jeg er veldig misfornøyd med at dette i det hele tatt er lov. Etter min mening burde ikke leverandører av distribusjon (dvs. Canal Digital, Get, Viasat, NTV etc.) få lov til å eie innhold (altså TV-kanaler i dette tilfellet). Alle distribusjonsleverandører bør bli tilbudt det samme innholdet på like vilkår. (og alle kanaler bør bli tilbudt distribusjon på like vilkår *host* RiksTV *host)

(For ordens skyld: Jeg er akkurat like irritert på Viasat og deres manglende vilje til å la Canal Digital distribuere deres kanaler)

Situasjonen var vel lignende under VM i 2002 også. Da var det også CD som hadde rettighetene (sammen med NRK og TV2 mener jeg). Da var det også noe rot rundt CD og andre leverandører, men da fikk vi som var UPC-kunder hvertfall en uke ut i VM tilgang til de kampene som ikke ble vist på noen av de andre kanalene.
    Ja, jeg husker det var en del pes da. Prøvde ikke CD også å tvinge UPC til å sperre tilgangen til SVT, TV4 og dansk TV mens fotballkampene ble vist på disse kanalene, også?

skavvise... Joda: Telenor og UPC enige: Fotballfesten reddet - forbrukerportalen.no

UPC gikk med å selge fotballkanalen til Telenor, mot at Telenor ikke gikk videre med saken om å stoppe UPCs distribusjon av SVT og TV4s VM-sendinger.

Men det er jo vrient å få til i dag siden CD kabel og Get er konkurrenter som den enkelte kunde står fritt til velge mellom...NOT!
    Ikke sant?

Nå som utbyggingen av stjernenett har kommet veldig langt, så burde det vel faktisk snart la seg gjøre for borettslagene å la beboere selv velge om de vil bruke CD eller Get, men sånn som det er nå, så er det nok ikke mange kabelabonnenter som har noen reell mulighet til å bytte leverandør sånn helt uten videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jepp, og jeg er veldig misfornøyd med at dette i det hele tatt er lov. Etter min mening burde ikke leverandører av distribusjon (dvs. Canal Digital, Get, Viasat, NTV etc.) få lov til å eie innhold (altså TV-kanaler i dette tilfellet). Alle distribusjonsleverandører bør bli tilbudt det samme innholdet på like vilkår. (og alle kanaler bør bli tilbudt distribusjon på like vilkår *host* RiksTV *host)

(For ordens skyld: Jeg er akkurat like irritert på Viasat og deres manglende vilje til å la Canal Digital distribuere deres kanaler)

Ja, jeg husker det var en del pes da. Prøvde ikke CD også å tvinge UPC til å sperre tilgangen til SVT, TV4 og dansk TV mens fotballkampene ble vist på disse kanalene, også?

skavvise... Joda: Telenor og UPC enige: Fotballfesten reddet - forbrukerportalen.no

UPC gikk med å selge fotballkanalen til Telenor, mot at Telenor ikke gikk videre med saken om å stoppe UPCs distribusjon av SVT og TV4s VM-sendinger.

Ikke sant?

Nå som utbyggingen av stjernenett har kommet veldig langt, så burde det vel faktisk snart la seg gjøre for borettslagene å la beboere selv velge om de vil bruke CD eller Get, men sånn som det er nå, så er det nok ikke mange kabelabonnenter som har noen reell mulighet til å bytte leverandør sånn helt uten videre.
    Jeg er overbevist om at de aller fleste er helt enig med deg.Jeg er det ihvertfall.Men-problemet ligger vel ikke bare på distributøren CD,men enda mer i hendene på rettighetseierne.Det er Fotballen selv som selger avtaler i milliardklassen til TV-selskapene.Her ligger nok hunden begravet.Så lenge det er penger vi snakker om så vil hensynet til sluttkunden, du og jeg ,ikke ha noen betydning.Jeg ser din noble hensikt med ditt innlegg,men jeg er redd for at vi kan være døde og begravet før noe skjer med denne politikken.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er overbevist om at de aller fleste er helt enig med deg.Jeg er det ihvertfall.Men-problemet ligger vel ikke bare på distributøren CD,men enda mer i hendene på rettighetseierne.Det er Fotballen selv som selger avtaler i milliardklassen til TV-selskapene.Her ligger nok hunden begravet.Så lenge det er penger vi snakker om så vil hensynet til sluttkunden, du og jeg ,ikke ha noen betydning.Jeg ser din noble hensikt med ditt innlegg,men jeg er redd for at vi kan være døde og begravet før noe skjer med denne politikken.
    Joda, men jeg vil gjerne presisere at jeg ikke har noen som helst problemer med at TV-kanaler kjøper ekslusive sendingsrettigheter til sportsarrangement og TV-serier og sånt. Jeg mener bare at samtlige distributører bør få tilgang til disse kanalene på like vilkår.

Men - dette er kanskje en diskusjon for en annen tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til temaet

Ser at GET har lagt ut et nytt 'produktark' med liste over kommende forbedringer på boksen. Nå består denne listen bare av 3 punkter (tror det var tidligere 9 punkter). Betyr det at 6 punkter er fikset??? Noen som vet? Dokumentet er datert 6.mai 2008.

http://get.no/web/images/cms/innhold...e_forbedringer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man PVR sammen med tv og forsterker? Har HDMI på tv og forsterker(1 stk). Har nå koblet slik: TV til PVR via HDMI og TV til forsterker via HDMI, men da blir det jo ikke lyd... Noen som kan hjelpe..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrchips
    Hvordan kobler man PVR sammen med tv og forsterker? Har HDMI på tv og forsterker(1 stk). Har nå koblet slik: TV til PVR via HDMI og TV til forsterker via HDMI, men da blir det jo ikke lyd... Noen som kan hjelpe..?
    Nei, det blir feil. Gjør det slik:

PVR -> Forsterker -> TV

Bruk HDMI på begge tilkoblingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men har kun en HDMI utgang på forsterkeren...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men har kun en HDMI utgang på forsterkeren...
    Siden du uansett bare får stereo over HDMI fra dekoderen så ville jeg heller la HDMI-kabelen stå i TVen og koble dekoderen til forsterkeren med coaxial S/PDIF. Da får du DD5.1 på de sendingene som har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvordan ser en slik kabel ut? Kunne du evt legge ut en link? På forhånd takk

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvordan ser en slik kabel ut? Kunne du evt legge ut en link? På forhånd takk
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at GET nå har lansert en HD-boks uten pvr-funksjon. Noen som vet noe om den? Er den like slapp i responsen som HD PVR eller er den mer lik get box? Get Box med HDMI og mulighet til å slå av/på TV fra dekoderfjernkontrollen hadde vært perfekt, get box var veldig kjapp og brukervenlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    Jeg ser at GET nå har lansert en HD-boks uten pvr-funksjon.
    Hmm. Interessant.

Dessverre ser det ut til at den er alt for dyr til å kunne være interessant. 10 kroner mindre i måneden enn for HD-PVRen? Den må være veldig mye bedre til ren TV-bruk for at det skal være verdt det.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hmm. Interessant.

Dessverre ser det ut til at den er alt for dyr til å kunne være interessant. 10 kroner mindre i måneden enn for HD-PVRen? Den må være veldig mye bedre til ren TV-bruk for at det skal være verdt det.
    Den koster 60 kroner mindre per mnd enn HD PVR (149,-), de hadde riktignok en kampanje hvor du fikk HD PVR for 99, men den er over.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Den koster 60 kroner mindre per mnd enn HD PVR (149,-), de hadde riktignok en kampanje hvor du fikk HD PVR for 99, men den er over.
    På nettsiden står den fortsatt til kr 99. I tillegg har de en sommerkampanje med 3 mnd gratis. Men prisen er som sagt uansett kr 99..

Sitat Opprinnelig postet av pman3003
    Jeg ser at GET nå har lansert en HD-boks uten pvr-funksjon. Noen som vet noe om den? Er den like slapp i responsen som HD PVR eller er den mer lik get box? Get Box med HDMI og mulighet til å slå av/på TV fra dekoderfjernkontrollen hadde vært perfekt, get box var veldig kjapp og brukervenlig.
    Hmm, interessant må jeg også si. Jeg har ikke byttet til Hd Pvr pga alle småfeilene og dårlige bilde enn på standard dekoder. Vil tippe at innmaten i HDi dekoderen er rimelig identisk med HD Pvr og at bilde, respons og menyene er like. Men som sagt kun gjetting fra min side.
    Kr 89 i mnd for kun Hdmi og noen Hd kanaler kontra vanlig digitalboks og en prisforskjell på kr 10 i mnd er det rart at de gidder og lansere den. Er vel en sjanse for prisoppgang på HD Pvr, men en leiepris på f.eks kr 150 i mnd begynner å bli mye i året..

http://get.no/web/nomu/Get_box_HDi

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nederst på denne siden:
    Prisliste - Get

Grunnen til 99,- lenger over er fordi du allerede betaler 49,- for den vanlige digitalboksen, bytter du til HD-PVR blir mellomlegget 99,- så totalt 148,-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Se nederst på denne siden:
    Prisliste - Get

Grunnen til 99,- lenger over er fordi du allerede betaler 49,- for den vanlige digitalboksen, bytter du til HD-PVR blir mellomlegget 99,- så totalt 148,-
    Javisst, men det samme vil jo gjelde for HD-dekoderen uten opptak. Totalprisen for den blir altså 138,- pr. måned. Begge HD-boksene har et etableringsgebyr på 299,-

Når de i tillegg nå har en kampanje, der du får tre måneders gratis leie av HD-PVRen, så betyr det at du må ha HD-dekoderen i omtrent to og et halvt år før du sparer penger på å velge den uten opptaksmuligheter (forutsatt at kampanjen kun gjelder HD-PVR, selvfølgelig).

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant...sant.. jeg gir meg....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg GET 'pushet' ut noen nye bilder på startsiden av menyen... boksen gjorde plutselig en reboot og etter først 2-3 minutter så var den tilbake i vanlig modus... utrolig irriterende måte å oppdatere på... ikke akkurat kundevennlig for å si det mildt.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak

Er det noen som har tom liste med pågående serieopptak selv om en har innprogramerte serieopptak?

Får beskjed om at antall serieopptak er overskredet og må slette...men hvordan i hule sletter en en "tom" liste???? En svært hjelpsom kundebehandler prøvde så godt han kunne, men ikke annet enn gjennoppretting av boks(som ikke hjalp), formatering...evt. bytte av boks ser ut for å være løsningen....

For ordensskyld - hadde lista for en tid tilbake, men har forsvunnet ved en eller annen oppdatering tror jeg.... og de serieopptak som ligger inne funker relativt greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Er det noen som har tom liste med pågående serieopptak selv om en har innprogramerte serieopptak?

Får beskjed om at antall serieopptak er overskredet og må slette...men hvordan i hule sletter en en "tom" liste???? En svært hjelpsom kundebehandler prøvde så godt han kunne, men ikke annet enn gjennoppretting av boks(som ikke hjalp), formatering...evt. bytte av boks ser ut for å være løsningen....

For ordensskyld - hadde lista for en tid tilbake, men har forsvunnet ved en eller annen oppdatering tror jeg.... og de serieopptak som ligger inne funker relativt greit...
    Jeg har som sagt alltid hatt tom liste selv om jeg nå kjører 10 serieopptak. At man eventuelt må bytte boks for å få dette til å fungere er jo hårreisende. Men ingenting burde jo overraske lenger.....

Side 42 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •