HDTV fra GET - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare lurer på om det er noen andre enn meg som bekymrer seg for temperaturen på denna blikkboksen, den blir jo så varm at man kan steike armeriddere på den. Har dere den konstant på? Jeg må skru den av på baksiden jeg, tør ikke annet, og hva med dette støynivået? Disse tingene er vel neppe noe som kan fikses med oppdateringer bortsett fra at den blir satt i dvale når man skrur den av da men jeg er bekymra for temperaturen når jeg ser på tv jeg, for det tar ikke så veldig lang tid før den blir heit...

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å søke på "blinking get hd", men fant ikke noe... Hvordan får jeg bort den irriterende blinkingen ved siden av klokken?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koella
    Bare lurer på om det er noen andre enn meg som bekymrer seg for temperaturen på denna blikkboksen, den blir jo så varm at man kan steike armeriddere på den. Har dere den konstant på? Jeg må skru den av på baksiden jeg, tør ikke annet, og hva med dette støynivået? Disse tingene er vel neppe noe som kan fikses med oppdateringer bortsett fra at den blir satt i dvale når man skrur den av da men jeg er bekymra for temperaturen når jeg ser på tv jeg, for det tar ikke så veldig lang tid før den blir heit...
    ....angrer ikke jeg fjernet peisen ifm oppussingen....godt med varme til tross for at harddisken er skiftet ut. pleier også å slå av driten hver natt....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Prøvde å søke på "blinking get hd", men fant ikke noe... Hvordan får jeg bort den irriterende blinkingen ved siden av klokken?
    Ingen blinking her... har aldri sett noe blinking ved siden av klokken heller...

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Ingen blinking her... har aldri sett noe blinking ved siden av klokken heller...
    Min henger på veggen og ved siden av klokken så blinker en lysdiode konstant. Utrolig irriterende...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Min henger på veggen og ved siden av klokken så blinker en lysdiode konstant. Utrolig irriterende...
    Jeg irriterte meg på hele displayet som ikke kunne dimmes/slås av, så løsningen her ble sort elektrotape. Kanskje ikke så elegant, men det funker. Man legger faktisk ikke merke til tapen hvis man ikke vet den er der, og ser nøye etter.

Pass på å ikke tape over IR-mottakeren hvis du går for denne "løsningen"..

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig...

Endelig en "test" som beskriver noen av svakhetene med Get HD boksen

Den store HD-kampen i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, endelig en ordentlig test som avdekker disse bug'sene på GET-boksen. Håper at de tar tak i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Ja, endelig en ordentlig test som avdekker disse bug'sene på GET-boksen. Håper at de tar tak i det.
    Tuller dere? Get kommer selvsagt ikke til å konsentrere seg om testens innhold, de kommer derimot til å melke det faktum at de gruset Canal Digital i testen. Tro meg, tar ikke lang tid før det kommer en gullmedalje på Get.no hvor det står "best i test".

Og så lenge hverken Get eller gutta i Aftenposten leser denne tråden, så slipper de unna med det også.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - hvis alle som leser denne tråden og/eller har problemer går tilbake til den vanlige PVR-boksen og dermed dropper HD-abonnementet, vil det jo kanskje være en beskjed?

Jeg bestemte meg for å sitte på gjerdet en stund når Get kom med HD-boks, og der sitter jeg visst godt enda.

-Ikke at SD-PVRen er 'friskmeldt' heller, men det begynner vel ihvertfall å hjelpe der.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Det er klart; det å satse på et høyteknologisk firma fra Tyrkia(!) var kanskje ikke noe sjakktrekk av Get i utgangspunktet, men hva vet vel jeg om teknologi og kvalitet. De har vel sine eksperter som har vurdert dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Det er klart; det å satse på et høyteknologisk firma fra Tyrkia(!)..
    Dersom du mener Kaon så er det fra Sør-Korea.

http://www.kaonmedia.net/eng/company/com_map.php

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra get sin hjemmeside

"Eurosport HD er inkludert for alle som har Get box HD PVR i juni, juli og august! "

Det liker vi

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Sitat fra get sin hjemmeside

"Eurosport HD er inkludert for alle som har Get box HD PVR i juni, juli og august! "

Det liker vi
    Vi hadde likt det enda betre dersom Eurosport hadde sendt EM-kampane direkte... :roll: - eller i det minste samme dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog vil jeg vel tro både tdf og OL blir sendt direkte, kanon av GET spør du meg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Dersom du mener Kaon så er det fra Sør-Korea.

KAONMEDIA
    OK, mye mulig, men min PVR-boks er Made in Turkey.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men siden Get ikke får lov til å formidle TV2 Sport HD fra Canal Digital, og Canal Digital tydeligvis ikker er interessert å tjene inn utgiftene på EM-rettighter i HD, så blir det vanlig TV2 (eller sub-SD om man vil). Men jeg blir så sjukt forbannet når jeg oppdager at TV2 ikke en gang klarer å sende de interessante kampene. Nå går f.eks. Portugal-Tsjekkia på TV2 Sport ett eller annet, som jeg ikke har siden jeg ikke gidder å betale pensjonen til avdankede fotballtrenere via TV2 Sport. Men det er da fantastisk gøy å finne ut at kampen også blir sendt av svensk TV4 hvor kommentatorene ikke er halvparten så irriterende. rofl er det beste jeg kommer på å si til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Litt off topic, men siden Get ikke får lov til å formidle TV2 Sport HD fra Canal Digital, og Canal Digital tydeligvis ikker er interessert å tjene inn utgiftene på EM-rettighter i HD,
    Selvfølgelig er Canal Digital interessert i å tjene inn utgiftene igjen. De er bare ikke interessert i å tjene de via andre selskaper. Det de vil, er at folk skal kjøpe seg et parabolabonnement fra Canal Digital for å se på kampene.

Husk forresten at Telenor eier 45% av TV2 Zebra, og det er TV2 Zebra som eier TV2 Sport (ikke sikker på om Sport er 100% eid av Zebra, eller om Telenor har ytterligere eierandeler her). Siden TV2 og Canal Digital (som altså er 100% eid av Telenor) har kjøpt EM-rettighetene sammen, så det hadde vært den enkleste ting i verden for dem å bare sende EM-kampene på disse kanalene. Men, målet deres er tydeligvis ikke å selge TV2 Sport-abonnement.

Men jeg blir så sjukt forbannet når jeg oppdager at TV2 ikke en gang klarer å sende de interessante kampene.
    Mnja, jeg er ikke helt sikker på hvor mange prosent av rettighetene Canal Digital har betalt for, men de har sannsynligvis ikke spyttet inn penger for å bli sittende med de kjipeste kampene.

Når det er sagt, så tror jeg nok TV2 synes det er praktisk å starte alle EM-sendinger likt. Da er det EM fra 20.20 til midnatt, stort sett hver eneste kveld i hele juni. Det gjør det litt greiere for de som ikke bryr seg om fotball å forholde seg til TV2 under mesterskapet.

Men det er da fantastisk gøy å finne ut at kampen også blir sendt av svensk TV4 hvor kommentatorene ikke er halvparten så irriterende.
    Jepp. De eneste kampene som ikke sendes live på TV4 er de fire minst interessante kampene i siste runde i gruppespillet. To og to kamper går som kjent samtidig i siste runde, så TV4 vil vise den kampen som har størst betydning for utfallet av gruppen, eller den som på en annen måte virker mest interessant. Etter dagens resultater tror jeg vi trygt kan forvente at de vil prioritere Tyrkia-Tsjekkia foran Portugal-Sveits, dessverre. I så fall må man ty til dansk TV2 for å se Portugal-Sveits live.

Jeg vil forresten anta at TV4 vil foretrekke kampen Sverige-Russland fremfor Hellas-Spania, uansett om Sverige skulle slå Spania og dermed være klar for kvartfinalen før Russland-kampen. Norsk og dansk TV2 har begge satt opp Sverige-Russland live, så når det gjelder kampen Hellas-Spania, så kan den faktisk bli vanskelig å se live på TV hvis man ikke har abonnement hos Canal Digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Husk forresten at Telenor eier 45% av TV2 Zebra, og det er TV2 Zebra som eier TV2 Sport (ikke sikker på om Sport er 100% eid av Zebra, eller om Telenor har ytterligere eierandeler her).
    Ser ut som om TV2 Sport er en kanal som driftes av TV2 Zebra.

Men, Telenor eier 44% av A-Pressen, som igjen eier 50% av TV2. Det skulle tilsi at Telenors reelle innflytelse i TV2 Zebra er ca. 2/3. Så jeg tror det i praksis er ganske vanskelig for TV2 Zebra og TV2 Sport å gjøre noe som er mot Telenors interesser.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 Xtra som var forløperen til TV2 Zebra var hvertfall et CD-prosjekt hvor det eneste som hadde noe med TV2 å gjøre var bruken av navnet.
    Men det som er så fantastisk med løsningen fra Canal Digital er at alle vi som sitter i boenheter uten mulighet til å anskaffe parabol og som er "påtvunget" kabel-TV (og teoretisk sett i fremtiden det samme med Riks-TV-kunder) fra annen leverandør som Get, blir utelukket fra Euro 2008 i HD (eller alle kamper i SD) pga. noe som ikke jeg kan se på som noe annet enn feilslått markedsstrategi. Blir dessuten mer og mer glad i beslutningen om å gå fra Canal Digital til Riks-TV på hytta. Per nå er det mye som skal til for at jeg blir CD kunde i fremtiden.

Situasjonen var vel lignende under VM i 2002 også. Da var det også CD som hadde rettighetene (sammen med NRK og TV2 mener jeg). Da var det også noe rot rundt CD og andre leverandører, men da fikk vi som var UPC-kunder hvertfall en uke ut i VM tilgang til de kampene som ikke ble vist på noen av de andre kanalene. Men det er jo vrient å få til i dag siden CD kabel og Get er konkurrenter som den enkelte kunde står fritt til velge mellom...NOT!

Side 41 av 135 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •