HDTV fra GET - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 135 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun NRK 1 på Get HD boks

Har hatt problemer med boksene(e) de siste dagen. Det begynte med at jeg ville se tennis i hd og ba om å få åpnet eurosport HD, som var låst til tross for at jeg er har Silver HD. Deretter har det gåt slag i slag med fullstendig svart skjerm, alle kanaler låst (bortsett fra NRK1), alle betal kanaler låst osv, og to nye HD-bokser på 2 dager. En tekniker hos get kunne fortelle at det har problemer med serveren som låser opp kanalene.

Andre som har opplevd lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    Det er fortsatt såpass mange bugs med pvr'en at abbonnentene burde egentlig vært definert som testpanel.....
    Definitivt. Get ville ikke ha noe problem med å finne mange nok som er villige til å prøve ut den nye pvr-en og finne seg i de store svakhetene. Men her veier nok hva de kan trykke på blanke produktark mest. Get kan nå si at de tilbyr HD, og dessverre er kundene for lite kritiske. Du kan i dag selge hva som helst og kaller du driten HD, er det altfor mange som vil tru at de da har fått framtida i stua og vil være fornøyde. De som gjennomskuer dette, er nettopp de som ville ha meldt seg som testbrukere. Men nå har Get endt opp med å gjøre dem som kunne ha gitt de beste tilbakemeldingene, frustrerte.

Tilbakemeldinger til Get hjelper ikke. De kommer ikke lengre enn til noen på kundeservice som vil gi et standardsvar om at de vil komme med nye oppdateringer. Det som derimot vil virke, er om de fleste leverer HD-pvr-en tilbake og sier opp HD-abonnementet. Og bli samtidig kvitt en del frustrasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt HD-PVR'en i noen timer, og som med den forrige PVR'en er det flust av ting som må fikses før produktet er godt nok. Det største problemet for meg er at menynavigeringen er så hinsides tregt at den knapt kan brukes til noe. Det tar så lang tid å bla i en meny at det er til å bli gal av. Jeg er nødt til å prøve å lære meg kanalnumrene for å slippe å bruke menyen. Er det noen som har hørt om dette er et problem det jobbes med?

Har man hatt et program på pause kommer det ofte artifakter når man fortsetter å se på.

Bildekvaliteten og kanalskifte er derimot bedre enn på den gamle PVR'en. Også SD-kanalene ser voldsomt mye bedre ut nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sort skjerm

Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Har hatt problemer med boksene(e) de siste dagen. Det begynte med at jeg ville se tennis i hd og ba om å få åpnet eurosport HD, som var låst til tross for at jeg er har Silver HD. Deretter har det gåt slag i slag med fullstendig svart skjerm, alle kanaler låst (bortsett fra NRK1), alle betal kanaler låst osv, og to nye HD-bokser på 2 dager. En tekniker hos get kunne fortelle at det har problemer med serveren som låser opp kanalene.

Andre som har opplevd lignende?
    Jada.
    Jeg er på min 3. box og uttallige strømforsyninger.

På mandag hadde jeg alle kanaler inkl. canal +.
    På tirsdag ringte jeg Get for å låse opp Eurosport HD.
    Ingen problemerer sa gjøken på Get og låste opp kanalen.
    Da jeg kom hjem fra jobb var allt svart bortsett fra nrk1, Svensk TV2 og DiscoveryHD.

Jeg ringte kundesenteret og trodde det var en smal sak å låse opp resten.
    Men, nei da. Det eneste han klaret var å slette Discovery HD.
    Så na har jeg bare Nrk1 og SV2.

Hvis ikke de ringer meg i dag og fikser dritten sier jeg opp hele dritten og bytter til parabol og dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min boks er fikset, endelig

I dag fikk jeg endelig alle kanalene jeg skal ha. Hvis det jeg fikk riktig info (fra han på get-teknisk, ikke kundebehnadler) om at det var problemer med en server kan det se ut som dette er løst. Prøv å ringe kundeservice igjen, det forresten lettere å komme igjennom mellom 08-09 om morgenen hvis du kan det. Etter ca. 15 samtaler med get på 4 dager lærer man fort slikt.

Newcomer General Failure sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Se på opptak og kanaler via antenneutgangen

Som en midlertidig løsning pga. oppussing tenker jeg å koble Gets HD-boks til TV'n via antenneutgangen. Men da jeg skulle søke opp boksen på TV'n, fant jeg den aldri.

Er det noen som vet om man kan se på opptak og kanaler via boksens antenneutgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den siste oppdateringa har boksen begynt å boote seg selv med ujevne mellomrom. Selvfølgelig midt under opptak. Noen som opplever det samme?

Tuca

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-PVR'en booter også sporadisk hos meg nå. I tillegg ser det ut til at det de gjorde for å få den til å ta opp også første gang en episode i en serie kommmer (og selvfølgelig også de neste gangene) har herpet boksen ytterligere. Før kunne en gå inn i serie listen og se hvilke serier en hadde på opptak samt se hvilke epsioder som kom neste uke. Denne listen er nå tom. I tillegg var det slik at en der kunne slette serier som var slutt slik at en fikk frigjort "plass" siden GET nekter deg å ta opp mere en 25 serier samtidig. Trolig har jeg nå 25 serier på opptak. Jeg kan ikke slette utgåtte serier så hver gang jeg nå prøver å starte opptak av en ny serie så henger boksen seg og etter en stund så er det reboot....

Andre som har oppdaget det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    HD-PVR'en booter også sporadisk hos meg nå. I tillegg ser det ut til at det de gjorde for å få den til å ta opp også første gang en episode i en serie kommmer (og selvfølgelig også de neste gangene) har herpet boksen ytterligere. Før kunne en gå inn i serie listen og se hvilke serier en hadde på opptak samt se hvilke epsioder som kom neste uke. Denne listen er nå tom. I tillegg var det slik at en der kunne slette serier som var slutt slik at en fikk frigjort "plass" siden GET nekter deg å ta opp mere en 25 serier samtidig. Trolig har jeg nå 25 serier på opptak. Jeg kan ikke slette utgåtte serier så hver gang jeg nå prøver å starte opptak av en ny serie så henger boksen seg og etter en stund så er det reboot....

Andre som har oppdaget det samme?
    Du er jo faktisk heldig som har opplevd at serielisten har fungert. Min serieliste har vært tom siden jeg fikk boksen, til tross for at jeg tar opp 8-9 serier.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med opptak fra SVT? Hos meg faller lyden ut i det sendingen skifter fra lokalprogrammer til vanlig SVT.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Noen andre som har problemer med opptak fra SVT? Hos meg faller lyden ut i det sendingen skifter fra lokalprogrammer til vanlig SVT.
    Dette kan være relatert til Dolby Digital. Prøv å slå den av (eller på, hvis den er av nå).

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Video on Demand lanseres? Og start av opptak via mobil og Internett?

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette kan være relatert til Dolby Digital. Prøv å slå den av (eller på, hvis den er av nå).
    På den gamle PVRen hjalp det å skru av DD, men spesielt etter den siste oppdateringen av HD-boksen sliter jeg med manglende lyd på opptak fra SVT.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Etter den siste oppdateringa har boksen begynt å boote seg selv med ujevne mellomrom. Selvfølgelig midt under opptak. Noen som opplever det samme?
    Eg opplevde det i går kveld, og no skjedde det midt i favorittprogrammet til dottera mi... Det var populært med sort skjerm, skal du tru!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt dette tidligere i tråden, men syntes navigeringen over opptak går treigere og treigere.
    Dette selv om get sa at de hadde bedret hastigheten på navigeringen.
    Eneste forskjellen jeg merket i positivt favør er at det går raskere å slette ett opptak, men ellers er alt treigt som sirup.

Tar ca ett sekund å bla nedover ett opptak og holder jeg nedknappen inne henger den seg bare og fortsetter å bla nedover av seg selv.
    Holder på å bli gal av dette :evil:.

Har måtte slutte å ta opp masse serier etc fordi det blir ett mareritt og bla igjennom alle opptakene.

Burde ikke dette være såre enkelt å fikse???

Get burde også gjøre det mulig å lage mapper som man kan legge de forskjellige opptakene i, dette ville gjort alt mye enklere.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker kanal - opp/ned knappen, så hopper du en side for hvert trykk når du navigerer i opptakene. Hvis man husker dette, så synes jeg det hjelper litt på frustrasjonene når man navigerer.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hvis du bruker kanal - opp/ned knappen, så hopper du en side for hvert trykk når du navigerer i opptakene. Hvis man husker dette, så synes jeg det hjelper litt på frustrasjonene når man navigerer.
    Hehe, det var jeg ikke klar over, da går det jo litt raskere :-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hehe, det var jeg ikke klar over, da går det jo litt raskere :-D.
    Navigeringen er et stort problem, og dama er spesielt forbannet over akkurat dette. Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å gjøre det raskere å navigere i menyen, det må da være en enkel sak å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjotrik
    Navigeringen er et stort problem, og dama er spesielt forbannet over akkurat dette. Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å gjøre det raskere å navigere i menyen, det må da være en enkel sak å få til.
    Jepp, og nå er det så tregt at dama har begynt å stille utidige spørsmål som "trenger vi virkelig HD-boks?". **** ta GET!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Jepp, og nå er det så tregt at dama har begynt å stille utidige spørsmål som "trenger vi virkelig HD-boks?". **** ta GET!!!
    Ja nettopp. Hun eeelsket den gamle PVR-boksen som fungerte utmerket, og er lite imponert over hvor treg den nye boksen er.

Side 40 av 135 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •