HDTV fra GET - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Dette skjønner ikke jeg heller. Er samme teite løsningen på SD PVR som jeg har. Mitt ankepunkt er når jeg reiser på ferie i 2-3 uker får jeg ikke tatt opp enkeltprogrammer som sendes etter den første uka. Man vet jo ofte fx at søndag om 2 uker er det fxfotballkamp og kan ta opp 2-3 timer da uten å måtte vite nøyaktig tidspunkt.

Uproffesjonelt å ikke ta med dette i den nye HDPVR når jeg vet de har fått klager om dette på SD-PVR.
    tør du virkelig reise på ferie med PVR ovnen på?

Godt mulig at GET har fikset det (uten at jeg nødvendigvis har fått det med meg...), men er det ikke fortsatt slik at harddisken i PVRen sviver uansett om boksen er i standby eller tar opp. Jeg har byttet ut den originale harddisken, men varmeutviklingen er fortsatt tilstede.... håper selv at de fikser dette før jeg drar på ferie :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig ingen fix på harddiskproblemet.

Surrer og går fortsatt når boksen står i standby-modus. Er tidligere nevnt i tråden at GET skulle komme med en softwareoppdatering den 15. mai. Hva oppdateringen skal inneholde og om datoen er riktig vites ikke... Men man kan jo håpe at problematikken rundt dvalemodus på harddisk og serieopptak blir ordnet opp i ganske snart.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tull kan jeg takle med et helt nytt produkt, men det er kommet litt i overkant av mye negative tilbakemeldinger på dette produktet. Kombinert med noe frynsete rykte på Get`s kundeservice har jeg styrt unna til nå....

Nå ser det ut til at de aller største feilene på software og hardware er fikset eller er innen noenlunde rekkevidde for å bli fikset, og de skal legge på en HD kanal til i pakken (Eurosport HD). Da er det snart på tide å bestille for min del.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som bekymrer meg litt er varmeutviklingen (planlegger å ha den i et skap) og bildekvaliteten på SD matriale over HDMI som flere har klaget på. Sistnevnte er det jo en alternativ løsning på, men det er jo neppe optimalt.

Slik jeg har forstått har de fikset eller skal fikse disse problemene?

-Serieopptak
    -Harddiskdvale
    -Problemer med strømforsyningene
    -Text-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det eneste som bekymrer meg litt er varmeutviklingen (planlegger å ha den i et skap) og bildekvaliteten på SD matriale over HDMI som flere har klaget på. Sistnevnte er det jo en alternativ løsning på, men det er jo neppe optimalt.

Slik jeg har forstått har de fikset eller skal fikse disse problemene?

-Serieopptak
    -Harddiskdvale
    -Problemer med strømforsyningene
    -Text-TV
    http://www.get.no/web/images/cms/inn...e_forbedringer

I følge oversikten over planlagte forbedringer så er i alle fall 3 av punktene som er nevnt på listen over ting som de skal fikse på. Ut fra det jeg vet så er ikke strømforsyningene noe problem på de boksene de shipper ut nå. Dette var nok et problem med de første forsyningene av bokser, men dette er nå ordnet opp i tror jeg. Når det gjelder serieopptak og harddiskdvale så er dette to ting jeg håper de fikser veldig raskt. Text-TV bruker jeg ikke noe særlig uansett, men skal du ha Text-TV og du har koblet boksen opp via HDMI, så må du i tillegg koble en SCART-kabel fra boks til TV. De jobber vel med å få til dette over HDMI også, men inntil videre må man ty til SCART hvis man trenger text-tv.

Blir spennende å se om det dukker opp noen softwareoppdatering i morgen slik det tidligere har blitt nevnt her.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå er ikke jeg i stand til å være veldig teknisk på dette, men hos meg er det merkbart bedre bilde på denne boksen med 720p enn det var på den gamle scart-PVRen. Jeg er enig i at på 1080i ser SD-sendinger rimelig ubrukelige ut, men på 720p er i alle fall jeg meget fornøyd. Når jeg ser HD bytter jeg til 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Nå er ikke jeg i stand til å være veldig teknisk på dette, men hos meg er det merkbart bedre bilde på denne boksen med 720p enn det var på den gamle scart-PVRen. Jeg er enig i at på 1080i ser SD-sendinger rimelig ubrukelige ut, men på 720p er i alle fall jeg meget fornøyd. Når jeg ser HD bytter jeg til 1080i.
    Er i samme situasjon her, 720p er best på SD-sendinger, mens HD-sendingene ser best ut i 1080i. Er dette en hardwaresak, eller er det noe som kan fikses/forbedres ved hjelp av software?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Forsøkte å legge inn serieopptak, men det viser seg at dette kun fungerer optimalt på serier som ikke sendes i reprise samme uken. La f.eks. inn serieopptak på "Ugly Betty" og "Gordon Ramsay rydder opp". "Ugly Betty" la seg inn flere ganger i løpet av samme uken pga repriser, mens "Gordon Ramsay rydder opp" ikke sendes i reprise og dermed kun ble oppført en gang. Så problemet er nok ikke løst ennå tror jeg. Eller hva ToCa? Hvilke serier har du serieopptak på?
    Psych på NRK3, Medium på TV2 og CSI på TVNorge f.eks. CSI ble tatt opp med repriser og gamle episoder sendt på nytt om natten på SD-PVR husker jeg men har ikke sett noen antydninger til det på HD PVR. Har også hatt serieopptak på House og Heroes på C+ Film HD (men det var jo waste!). Nytt på Nytt har jeg også hatt serieopptak på. Men det er mulig at jeg er heldig fordi reprisene av alle disse (unntatt CSI) går på f.eks. TV2 Serbera, NRK2 og NRK3 og ikke på samme kanal som sendte episoden første gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    ... Har også hatt serieopptak på House og Heroes på C+ Film HD (men det var jo waste!)...
    antar at du henviser til hakkingen på C+ HD opptak? .... intet nytt på den fronten mao? det er jo helt utrolig hvor mye bugs det er med den %&/( boksen..... :evil: har nettopp sett house episoden fra 15.04. og jeg må innrømme at jeg synes noen av stillbildene ser bra ut på TVen............:shock:

PS! er det forøvrig noen som har forsøkt å bytte tilbake til den gamle PVRen hos GET som følge av alle problemene? i så fall, hvordan har det gått?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    PS! er det forøvrig noen som har forsøkt å bytte tilbake til den gamle PVRen hos GET som følge av alle problemene? i så fall, hvordan har det gått?
    Skal en tolke erfaringen for bare noen få poster siden, så må en helst smøre noen politikere og dommere, alliere seg med minst 2 bulgarske torpedoer, ha et kriminelt nettverk i bakhånd, sende et gavekort på en eksotisk sydhavsreise til direktøren i Get og til slutt ta med seg en større minibuss med gale advokater (Meling, Staff - bruk fantasien) til hovedkontoret til Get. Om du attpåtil har alle papirene i orden (angrefristskjemaer, kontrakter, kopi av email, telefonutskrifter, telefonopptak), er det en liten mulighet for at du kan være heldig om de liker trynet ditt.

Med andre ord - no problemo!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinarM
    Først blei det påstått at jeg hadde fått dekoderen i butikken, slik at angreretten ikke gjaldt. Så var påstanden at angreretten ikke gjaldt fordi jeg ikke hadde brukt angrerettskjemaet.
    Bra det løste seg.

Forøvrig har jeg fått dette svaret på epost fra Get mars i år:
    "Angrefrist på 14 dager er gjeldende samme hvilken kanal (web, forhandler, selger) produktet er bestilt gjennom."

Altså gir de oss forbrukere bedre rettigheter enn det som er lovpålagt i Angrerettloven. Der ville f.eks ikke forhandler, og med det følger også regionskontor, vært.

Når det gjelder bruk av den lovpålagte angreretten så er det ikke et krav å bruke noe bestemt angrerettskjema, man må bare gi selger beskjed.

Jeg trodde kundeservicen hadde forbedret seg fra sitt rykte, men jeg venter ennå på svar på en epost sendt 2. mai med purring 7. mai.. Håpløst!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tatt tiden på hvor lang tid det tar å "scrolle" seg gjennom en full hardisk?.
    Syntes det går så utrolig treeegt, må passe på å ikke ha mer en 20-30 programmer liggende ellers nytter det jo ikke å bla seg nedover listen.

Dette gjør jo at jeg kun bruker 10% av kapasiteten på hd'en .

Noen som vet om dette er noe get har planer om å bedre?, altså hastigheten på navigering.
    Kanalbytte går jo også treigt som sirup.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbkagder
    Snakket nettopp med en dame på GETs kundeservice.
    Hun sa at det kommer en ny oppdatering av programvaren til HD-boksen den 15. mai.

I tillegg sa hun at hun gjerne kunne fikse slik at jeg slapp å betale noe gebyr for å bryte TV1000-abbonementet mitt dersom jeg ville oppgradere til Viasat Premium. (jeg benyttet meg av et tilbud på TV1000 i juli i fjor)

Har noen prøvd serieopptak etter oppgraderingen 9. april? Funker det nå?
    Noen som har sett noe til denne oppdateringen?

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvaliteten på HD sendingene ?

Hei,

Jeg har HD PVR dekoderen fra GET og har nå prøvd ulike kanaler. Er det flere enn meg som har prøvd både Canal + HD og TV1000 HD ?

Jeg synes kvaliteten på bildet på Canal + HD virker bedre enn på TV1000 HD, flere med samme inntrykk ? I tillegg så er lyden på Canal + HD bedre enn Tv1000 HD da den blir sendt i dolby digital.

Viasat Sport HD i Viasat premium pakka derimot, er det veldig bra kvalitet på !

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Noen som har tatt tiden på hvor lang tid det tar å "scrolle" seg gjennom en full hardisk?.
    Syntes det går så utrolig treeegt, må passe på å ikke ha mer en 20-30 programmer liggende ellers nytter det jo ikke å bla seg nedover listen.

Dette gjør jo at jeg kun bruker 10% av kapasiteten på hd'en .

Noen som vet om dette er noe get har planer om å bedre?, altså hastigheten på navigering.
    Kanalbytte går jo også treigt som sirup.
    Den er jo blitt bedre med siste oppdatering, men jeg kunne nok også ønsket meg at kunne vært enda litt raskere.

Sakset fra Get.no:

"Get box HD PVR vil fortløpende oppdateres med ny og forbedret funksjonalitet, alle disse oppdateringene vil skje automatisk.

Natt til onsdag 09.april ble Get box HD PVR oppgradert til programvareversjon 1.0.1, alle kunder har mottatt denne oppgraderingen automatisk. De viktigste forbedringene i denne versjonen er:
    - Raskere navigering i meny og programguide
    - Forbedret håndtering av undertekster på HD-kanaler
    - Kanalsjangersøk fungerer nå for alle kanalsjangre
    - Feil ved formattering av harddisk er rettet

I løpet av våren er det planlagt en rekke nye forbedringer.
    Les mer om planlagte forbedringer Get box HD PVR."

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klokken 01:32 startet en ny oppdatering her, 14 % i skrivende stund. Blir spennende å se hva som kommer nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HD PVR har nå softwareversjon 1.03.

Vet ikke helt hva som er nytt da...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Min HD PVR har nå softwareversjon 1.03.

Vet ikke helt hva som er nytt da...
    Jeg håper at de nå endelig har fått fikset slik at harddisken går i dvale, for jeg begynner å plages med disse høyfrekvente ulydene.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg håper at de nå endelig har fått fikset slik at harddisken går i dvale, for jeg begynner å plages med disse høyfrekvente ulydene.
    Det har de ikke.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Etter 20 min. med frokosttv idag har jeg ikke funnet noen forbedringer... Det eneste jeg så var at de har fått inn reklame på de to åpne rutene i hovedmenyen.

Side 37 av 135 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •