HDTV fra GET - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv GET HD-pakken og Viasat Premium (TV1000HD og Viasat Sport HD).

Har samme rekkefølgen som deg på GET HD-pakken og Eurosport HD vil nok havne på delt 1.plass med Discovery HD når den kommer.

Ser også fram til OL i Beijing i HD på Viasat Sport HD

Dette er forresten svar nr 700 på tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hvis man går inn på Get.no og ser på driftstatus så får man nå følgende beskjed:
    Og de er ikke engang flau over å legge ut startiden (07.05.08 kl. 20:00) på når de begynte å se på problemet. Problemet harjo bare eksistert i 2-3 uk...nei, oopps....HELT SIDEN STARTEN!!!Hohoho...helt utrolig.

Garantert ikke begynt å se på problemene med støy, serieopptak osv ennå. Heia Get!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både støy og serieopptak er punkter som står på arket for planlagte produktforbedringer, så da må man jo tro at de er klar over det. Det med problemer med opptak fra C+ HD står ikke på det arket så det kan jo være derfor de har satt det på status-siden...? Uansett er jeg enig i at det er litt merkelig å sette den datoen de har satt... har sikkert vært klar over problemet en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm,

Jeg fikk melding om postpakke i dag . GET var avsender.
    Lappen var merket med "GETPSU" som referanse. Desverre fikk jeg ikke tid til å hente pakken i dag.

Er det en annen type powersupply e.l.?

Noen flere som har fått samme sending.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk samme melding i posten idag......

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Hmmm,

Jeg fikk melding om postpakke i dag . GET var avsender.
    Lappen var merket med "GETPSU" som referanse. Desverre fikk jeg ikke tid til å hente pakken i dag.

Er det en annen type powersupply e.l.?

Noen flere som har fått samme sending.
    Ja, det er en ny strømadapter. I følge brevet som lå med, er det en fabrikkfeil på noen av adapterne som fulgte med PVR'en. Den vil visstnok "slutte å fungere og ikke lenger levere strøm til dekoderen".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Ja, det er en ny strømadapter. I følge brevet som lå med, er det en fabrikkfeil på noen av adapterne som fulgte med PVR'en. Den vil visstnok "slutte å fungere og ikke lenger levere strøm til dekoderen".
    Er GET i ferd med å sende ut nye strømadaptere til alle kunder med HD PVR?? Dere som har fått melding om sending fra GET i posten, når gikk dere til anskaffelse av PVR'en? Lå det arket med planlagte produktforbedringer i esken dere fikk med boksen, eller har dere kanskje en av de første batch'ene med bokser som det kanskje er noe galt med strømadapteren på? Skulle jo tro at GET kanskje byttet ut mulige defekte adaptere på de boksene de sender ut nå og at de som får ny adapter i posten er de som fikk bokser før problemet ble oppdaget?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne i posten jeg også, har ikke hentet den enda. Bestilte og fikk PVR på lanseringsdagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som dette er noe de har sendt til de første HD PVR-kundene. Alle nyere bokser tipper jeg de har byttet ut adapteren på allerede.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt den nye Viasat-pakken, men ble litt skuffet over at ikke en gang TV1000 HD sender med 5.1-lyd. Noen som har peiling på om dette kommer i nærmeste framtid?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silver HD sender i DD 5.1 iallefall.

Edit: Voom HD, Canal+ film HD, Canal+ sport HD og Discovery HD sender i DD 5.1 i tillegg til Silver HD.
    Viasat sport HD sender i dolby DD + Prologic 2.

Tv1000 HD og Luxe har jeg ikke sett noe DD 5.1 på. Tror det kommer på Tv1000 HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Og de er ikke engang flau over å legge ut startiden (07.05.08 kl. 20:00) på når de begynte å se på problemet. Problemet harjo bare eksistert i 2-3 uk...nei, oopps....HELT SIDEN STARTEN!!!Hohoho...helt utrolig.

Garantert ikke begynt å se på problemene med støy, serieopptak osv ennå. Heia Get!
    Nå er plutselig denne meldingen borte fra driftssidene... betyr det at problemet er løst?? :-?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som sliter med elendig EPG på C+ Sport HD? Veldig ofte feil som nå hvor det er "Fotball:Allsvenskan" fra 22:30 til 14:15 i morgen eller så er det "No information available". Eitrandes irriterende når man som i går (søndag), pga. elendig planlegging!, oppdager at PL må tas opp og ikke ses live. C+ Sport HD sendte da Wigan-ManU i HD men siden man KUN kan ta opp noe basert på EPG-en, og EPG-en sa "No information available", så var man jo føkk'd og måtte ta opp i SD!!! Hadde det bare vært så vel at det fantes EPG-informasjon der av en eller annen art, så hadde det hvertfall vært mulig å ta opp. Men "No information available" er det samme som opptak ikke mulig! Genialt. Og kaldboot av HD PVR-en hjalp heller ikke på situasjonen, så det burde ikke være bare jeg som hadde den issuen?

Greit, jeg liker EPG og opptaksmuligheter knyttet til EPG og serieopptak, men hvorfor skal det være slik at opptak på andre måter er umulig?!?! Jeg savner timer (angi starttidsspunkt og sluttidspunkt for et opptak) og ikke minst muligheten til å trykke inn Rec når jeg vil at opptak skal starte og Stop når jeg vil at opptaket skal avsluttes. I siste tilfellet så er det mange muligheter for hva man kan implementere av løsninger. F.eks. så kan ett trykk være "ta opp denne epg-enheten", to trykk kan være stopp opptak etter 15 minutter, deretter kan hvert nye trykk på Rec være +15 minutter. Likevel kan kan 2 trykk på Rec være serieopptak så lenge dette skjer i Get-guide eller så lenge man har EPG-plakaten for hvilket program som går nå og hva som er neste for inneværende kanal. Og om det blir vrient og vanskelig for andre som ikke ønsker den funksjonen, så kan man legge det inn som et valg i Setup som enabler/disabler en slik funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Andre som sliter med elendig EPG på C+ Sport HD? Veldig ofte feil som nå hvor det er "Fotball:Allsvenskan" fra 22:30 til 14:15 i morgen eller så er det "No information available". Eitrandes irriterende når man som i går (søndag), pga. elendig planlegging!, oppdager at PL må tas opp og ikke ses live. C+ Sport HD sendte da Wigan-ManU i HD men siden man KUN kan ta opp noe basert på EPG-en, og EPG-en sa "No information available", så var man jo føkk'd og måtte ta opp i SD!!! Hadde det bare vært så vel at det fantes EPG-informasjon der av en eller annen art, så hadde det hvertfall vært mulig å ta opp. Men "No information available" er det samme som opptak ikke mulig! Genialt. Og kaldboot av HD PVR-en hjalp heller ikke på situasjonen, så det burde ikke være bare jeg som hadde den issuen?

Greit, jeg liker EPG og opptaksmuligheter knyttet til EPG og serieopptak, men hvorfor skal det være slik at opptak på andre måter er umulig?!?! Jeg savner timer (angi starttidsspunkt og sluttidspunkt for et opptak) og ikke minst muligheten til å trykke inn Rec når jeg vil at opptak skal starte og Stop når jeg vil at opptaket skal avsluttes. I siste tilfellet så er det mange muligheter for hva man kan implementere av løsninger. F.eks. så kan ett trykk være "ta opp denne epg-enheten", to trykk kan være stopp opptak etter 15 minutter, deretter kan hvert nye trykk på Rec være +15 minutter. Likevel kan kan 2 trykk på Rec være serieopptak så lenge dette skjer i Get-guide eller så lenge man har EPG-plakaten for hvilket program som går nå og hva som er neste for inneværende kanal. Og om det blir vrient og vanskelig for andre som ikke ønsker den funksjonen, så kan man legge det inn som et valg i Setup som enabler/disabler en slik funksjon.
    Ser du skriver serieopptak... fungerer dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var jeg endelig kvitt HD-boksen, og det var ikke lett!

Jeg fikk boksen i mars, men allerede dagen etter bad jeg Get om å få tilbake min gamle PVR fordi HD-boksen gir elendig bildekvalitet på SD i 1080i.

Etter flere purremail og uker, fikk jeg et goddag mann-svar med spørsmål om jeg enda hadde problemet. Jeg gjentok at jeg ville bytte. Stadig ikke noe svar. Jeg ringer, men etter en halvtime i kø måtte jeg legge på. Til slutt etter nesten to måneder uten respons tok jeg med meg boksen til Maridalsveien og fikk ordna det hele. Det virker som at dette er eneste måte å få tak i Get på. Men også der måtte jeg krangle. Først blei det påstått at jeg hadde fått dekoderen i butikken, slik at angreretten ikke gjaldt. Så var påstanden at angreretten ikke gjaldt fordi jeg ikke hadde brukt angrerettskjemaet. Heldigvis hadde jeg med meg arket med betingelsene og kunne sitere at dette bare var tull. Og heldigvis hadde jeg da fristen gikk ut, eksplisitt skrevet til dem med ordet "angrefrist" og ikke bare "ønske å bytte tilbake". Jeg har hatt problem med Gets kundeservice tidligere, og det har ikke blitt bedre. Det går ikke an å stole på dem, så det gjelder å passe på i all kommunikasjon med dem.

Når Get lanserer et HD-tilbud som faktisk er brukelig, skal jeg vurdere på nytt, men jeg holder ikke pusten.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Ser du skriver serieopptak... fungerer dette??
    Serieopptak fungerer hos meg ja. Har feilet en gang hittil, men det var nok min egen feil siden jeg hadde satt opp serieopptak av 2 serier back-to-back men på 2 forskjellige kanaler pluss at jeg la inn opptak av én episode av en annen serie på åen tredje kanal. I teorien skulle det gått, men siden jeg har satt opp at opptak skal fortsette i 10 minutter etter sluttiden, så ble det kræsj og alle tre opptakene feilet.

Har ikke merket noe til at det tas opp repriser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja... trodde ikke denne var fikset, men da får jeg jo bare prøve. Har ikke forsøkt selv men kun lest FAQ'en til GET om serieopptak, samt sett at det på planlagte produktforbedringer står at serieopptak er noe som skal fikses. Har ikke fått med meg at dette var i orden. Da får jeg jo bare prøve.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

EPG-en sa "No information available", så var man jo føkk'd og måtte ta opp i SD!!!
    ...
    hvorfor skal det være slik at opptak på andre måter er umulig?!?! Jeg savner timer (angi starttidsspunkt og sluttidspunkt for et opptak) og ikke minst muligheten til å trykke inn Rec når jeg vil at opptak skal starte og Stop når jeg vil at opptaket skal avsluttes.
    Dette skjønner ikke jeg heller. Er samme teite løsningen på SD PVR som jeg har. Mitt ankepunkt er når jeg reiser på ferie i 2-3 uker får jeg ikke tatt opp enkeltprogrammer som sendes etter den første uka. Man vet jo ofte fx at søndag om 2 uker er det fxfotballkamp og kan ta opp 2-3 timer da uten å måtte vite nøyaktig tidspunkt.

Uproffesjonelt å ikke ta med dette i den nye HDPVR når jeg vet de har fått klager om dette på SD-PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serieopptak fungerer hos meg ja. Har feilet en gang hittil, men det var nok min egen feil siden jeg hadde satt opp serieopptak av 2 serier back-to-back men på 2 forskjellige kanaler pluss at jeg la inn opptak av én episode av en annen serie på åen tredje kanal. I teorien skulle det gått, men siden jeg har satt opp at opptak skal fortsette i 10 minutter etter sluttiden, så ble det kræsj og alle tre opptakene feilet.

Har ikke merket noe til at det tas opp repriser.
    Forsøkte å legge inn serieopptak, men det viser seg at dette kun fungerer optimalt på serier som ikke sendes i reprise samme uken. La f.eks. inn serieopptak på "Ugly Betty" og "Gordon Ramsay rydder opp". "Ugly Betty" la seg inn flere ganger i løpet av samme uken pga repriser, mens "Gordon Ramsay rydder opp" ikke sendes i reprise og dermed kun ble oppført en gang. Så problemet er nok ikke løst ennå tror jeg. Eller hva ToCa? Hvilke serier har du serieopptak på?

Side 36 av 135 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •