HDTV fra GET - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Er GET som er lagt inn her så det er nok GET jeg må holde meg til. Tar nok og forsøker meg på HD PVR i løpet av mai. Er det greiest å bestille dette på nettsidene til GET eller gå innom forhandler? Eller blir det det samme hva man gjør. Vil jo ikke ha en HD PVR-boks som er brukt tidligere...
    Canal+ er en kanalpakke med film- og sportskanaler, ikke en kabel-tv leverandør :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry... bare surr

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet ut disken i min HD PVR på fredag. Byttet til en 2,5" Samsung Spinpoint 250GB 5400rpm. Da jeg koblet fra boksen og åpnet den etter at den hadde vært i bruk et par timer var det så varmt inne boksen at det var ubehagelig å holde to fingre på disken da jeg løftet den ut. Støymessig så er det ikke støy fra boksen lenger. Ingen irriterende vibrasjoner som får kassen rundt til å lage plagsomme lyder. Men temperaturmessig registrerer jeg ingen merkbar endring. Fortsatt like varmt oppe på boksen.

Med den nye disken har jeg ingen problemer med å ta opp fra f.eks. C+ Sport HD samtidig som jeg ser på annen kanal om den er SD eller HD. Opptak fra C+ Film HD er selvsagt like ille som tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Byttet ut disken i min HD PVR på fredag. Byttet til en 2,5" Samsung Spinpoint 250GB 5400rpm. Da jeg koblet fra boksen og åpnet den etter at den hadde vært i bruk et par timer var det så varmt inne boksen at det var ubehagelig å holde to fingre på disken da jeg løftet den ut. Støymessig så er det ikke støy fra boksen lenger. Ingen irriterende vibrasjoner som får kassen rundt til å lage plagsomme lyder. Men temperaturmessig registrerer jeg ingen merkbar endring. Fortsatt like varmt oppe på boksen.

Med den nye disken har jeg ingen problemer med å ta opp fra f.eks. C+ Sport HD samtidig som jeg ser på annen kanal om den er SD eller HD. Opptak fra C+ Film HD er selvsagt like ille som tidligere.
    Overrasket over "støyproblematikken". Jeg kan ikke høre min dekoder fra 1 meters avstand. Nå har du vel i praksis løst problemet ved å bytte disk, men jeg antar at du med fordel kunne byttet dekoderen. Dette med varmen vil vel aldri la seg løse, så lenge du ikke hiver inn noen svære ribber eller en vifte? Ser for meg at det vil bli problemer om 1-2 år når diskene begynner å ryke, men jeg antar dette er noe Get har sikkerhet i hos sin underleverandør.

Hører forøvrig ryktene går om at opptak fra canal+ er bedret litt.. men jeg mener, det hjelper vel ikke stort når deler av opptaket fortsatt faller ut :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er årsaken til problemene med opptak på Canal+?

Er HD-materiale så tungt at harddisken sliter med å henge med??

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Hva er årsaken til problemene med opptak på Canal+?

Er HD-materiale så tungt at harddisken sliter med å henge med??
    Neppe. Jeg har ingen problemer med opptak fra andre HD-kanaler enn nettopp C+ Film HD. På C+ Sport HD, SilverHD og Discovery HD går opptak fint (forøvrig de tre kanalene utenom C+ Film HD som sender noe verdt å ta opp!).

Vedrørende varme i boksen, så ble jeg litt overrasket over at det er en "hel" plate med to hull for plassering av kjøleribber på prosessor og bildebrikke som disken var festet til. For meg virker det som om den orginale disken og brikkene/CPU i boksen tilsammen utveksler varme på den måten isteden for slik det er tenkt at den hele platen skal fungere som utvidet kjøler/varmetransportør.
    Den nye fysisk lille disken jeg har satt inn er festet med fire forholdsvis kraftige strikker (to som den ligger på festet på tvers og to som holder den på plass festet i kryss). Ingen behov for å manuelt formatere disken. Boksen tok den i bruk umiddelbart etter oppstart (men hva som skjer under oppstart vites ikke).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elendig av Get

Har en sak gående med Get her i Bergen. Som de fleste her inne har også jeg mange problemer med denne HD PVR boksen. Jeg har sendt dem en god del mail og fått mange latterlige svar tilbake. Som feks. om at det var dårlige kabler som gjorde at opptak fra C+ Film HD ikke fungerte.

Jeg en en av de som IKKE fikk vite om alle bugsene når jeg hentet boksen og det lå IKKE ett ark oppe i esken heller. DA Get nå reklamerer både her og der om den nye boksen som viser HD og kan brukes som opptaker, gir de ett intrykk om at allt fungerer strålende. Men som vi vet, den gjør det ikke. Jeg har bedt Get komme med en tilbakemelding på om de har tenkt på gi oss "testbrukere" en form for kompensasjon for alle de problemene vi har. Jeg synest det er uhørt å skulle betale full pris for en vare som IKKE fungerer slik som Get lover. Det kunne være seg at vi fikk alle HD kanalen gratis til vi hadde en boks som fungerte 100% eller så burde de fire litt på prisen. For den er ganske høy (spesielt når man har ett produkt som ikke leverer varene)

Jeg anbefaler alle dere andre å sende Get en mail ang. dette å plage de der på kundeservice litt. Kanskje vi får noe igjen for strevet.

Hockey Pockey

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaggu flaks jeg leste litt i denne tråden, jeg hadde tenkt meg opp til Nydalen å hente en boks imorgen, men det venter jeg med
    ha en fin kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Gets kundebehandling

Jeg fikk HD-boksen for 6 uker sia, og jeg fant at bildekvaliteten på SD-sendinger var så dårlig at jeg alt neste dag skreiv til Get og bad om å få min tidligere PVR tilbake. Etter flere purringer har jeg ennå ikke lykkes i å få Get til å hjelpe meg. Alt jeg har fått er én eneste intetsigende mail der det bare stod at boksen oppdateres automatisk etterfulgt av et spørsmål om jeg ennå har noe problem. Jeg har også forsøkt å ringe, men etter en halvtime i kø må jeg bare legge på, for slikt har jeg ikke tid til. Det virker å være klin umulig å bli kvitt HD-boksen og jeg begynner å bli provosert.

Er det mulig å troppe opp hos Get i Maridalsveien med boksen og forvente å blli hjulpet uten avtale på forhand? Har noen noen erfaringer med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinarM
    Jeg fikk HD-boksen for 6 uker sia, og jeg fant at bildekvaliteten på SD-sendinger var så dårlig at jeg alt neste dag skreiv til Get og bad om å få min tidligere PVR tilbake. Etter flere purringer har jeg ennå ikke lykkes i å få Get til å hjelpe meg. Alt jeg har fått er én eneste intetsigende mail der det bare stod at boksen oppdateres automatisk etterfulgt av et spørsmål om jeg ennå har noe problem. Jeg har også forsøkt å ringe, men etter en halvtime i kø må jeg bare legge på, for slikt har jeg ikke tid til. Det virker å være klin umulig å bli kvitt HD-boksen og jeg begynner å bli provosert.

Er det mulig å troppe opp hos Get i Maridalsveien med boksen og forvente å blli hjulpet uten avtale på forhand? Har noen noen erfaringer med det?
    Japp, har sjøl troppet opp i Maridalsveien med en HD dekoder under armen og null avtale. Fikk hjelp med en gang + en ny HD-boks som funket adskillig bedre

Tuca

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking i dolby digital lyden på Canal + HD ?

Hei !

Jeg har GET HD PVR boksen men jeg opplever stadig vekk hakking i lyden når jeg ser på Canal + Film HD og kjører dolby digital lyd ut. Er dette en av de vanlige bugsene ? Eller bør jeg bytte HD PVR boks hos Get ?

Hilsen
    Frustrert GET, HD PVR kunde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Hei !

Jeg har GET HD PVR boksen men jeg opplever stadig vekk hakking i lyden når jeg ser på Canal + Film HD og kjører dolby digital lyd ut. Er dette en av de vanlige bugsene ? Eller bør jeg bytte HD PVR boks hos Get ?

Hilsen
    Frustrert GET, HD PVR kunde
    Jeg har også observert det samme problemet på min Get HD boks dessverre. Venter også i spenning på den dagen jeg kan ta opp fra Canal + Film HD uten hakking i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinarM

Det er bare å møte opp. Jeg tok med meg HD-boksen og byttet i en ordinær Get box da jeg ikke orket bråket fra HD-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv3

Er det bare mine innstillinger eller sender TV3 CL i 4:3 format.

Noen sendinger har rund logo mens andre ganger er logoen strekt.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV3 sender genialt nok CL i 4:3 mens TV6 i Sverige (som også er Viasat) sender kampene i 16:9. Det er jo helt sykt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har den tredje HD-boksen tatt kvelden. Nå er det nok, nå leveres den tilbake for godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Ja, da har den tredje HD-boksen tatt kvelden. Nå er det nok, nå leveres den tilbake for godt.
    Strømadapteret eller boksen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ferd med å si opp hele abbonementet på Canal+ total da det fortsatt hakker og går på HD film opptak. Noen som har fått dette til å funke 100% ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har på tross av alle problemene jeg leser om her på forumet bestilt meg HD PVR'en med Viasat Premium. Får den levert på onsdag. Så får vi se hvordan dette utarter seg... Har ikke så høye forventninger ut fra responsen her på forumet, men man kan jo håpe.... Stemmer det at hakking ved opptak kun gjelder C+ HD-kanalene? Ut fra responsen så virker det som det er C+ HD-kanalene som man sliter med. Blir spennnende å se hvordan TV1000 HD og Viasat Sport HD fungerer.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen problemer med hakking på opptak av Discovery HD, så problemet omfatter tydeligvis ikke alle kanaler. Jeg har forøvrig ingen av de kanalene som det rapporteres om problemer med.

Side 34 av 135 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •