HDTV fra GET - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oskarso
    Jeg mener at opptak fra C+ HD Film har blitt bedre, men det er dessverre my hakking. Er ikke like store deler som blir borte som før men det hjelper dessverre ikke noe da filmopplevelsen blir helt ødelagt av det. Finnes det noen som ikke har problemer med opptak fra C+ HD Film?
    Har ikke testet å se mer enn ca 30 minutter av et opptak av en forholdsvis uinteressant film fra C+HD før helgen (Prey). Men hadde ingen antydninger til bugs ila de 30 minutten hvertfall.

Så forøvrig foppal fra TV2 i kveld og det var en begredelig opplevelse! Nå har jeg ennå tilgode å se en kamp sendt på TV2 som ser ut som noe annet en Web-TV. Men det har da aldri vært så ille som ikveld! Skjønner ikke hvorfor den boksen skal gjøre noe som helst med det signalet som kommer inn. Hvorfor kan de ikke bare sende det rent gjennom? Er noe i 576i så send det ut som 576i, er noe 720p, ja så send det videre som 720p og ditto med 1080i inn som bør være 1080i ut. Om ikke noe annet så burde det være et valg i Setup for det. Er lei av alt utstyr som skal gjøre noe med signalet! Passthru er et fint ord som mange bør lære seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ToCa, jeg hadde heller ingen problemer med opptak av filmen Terminator2, men i går viste det seg at to andre filmer jeg har tatt opp har hakking, mulig kan det være fordi andre opptak har pågått samtidig, eventuelt at en annen kanal har blitt sett på samtidig. At harddisken rett og slett ikke klarer å lagre unna fort nok.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på nytt opptak i går kveld mens jeg så på et annet opptak. Så skal jeg sjekke om jeg har samme problemet også nå. Hvis dette er gjenintrodusert så må vel Get ha gjort enda en oppdatering!?!

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Heisann. Jeg har Get PVR box. Denne er ikke temaet her, men jeg synes det er verdt å nevne at jeg har store problemer med opptakene på denne, slik jeg forstår folk også har på den nye HD varianten. Enkelte kanaler synes ikke å virke i det hele tatt for opptak, dvs stort sett alle. Det står da bare feil ved opptak.

Jeg kontaktet Get support som ikke skjønte bæra av dette. Det som er forunderlig er at jeg har hørt om flere som har samme problem, men det har altså ikke Get? Get kundesupport har jeg svært dårlige erfaringer med. Det kommer korte og svært lite informative svar ved henvendelse på email. Dessuten bør man være aktsom ved bestilling/innstallering når det gjelder deres samarbeidspartnere. Utgiftene kan fort bli for store.. Kan man velge noe annet bør man det..

Jeg har aldri hatt noen tekniske problemer med min standard PVR-boks fra Get. Har ikke hørt fra andre jeg kjenner om problemer med opptak heller, kanskje du kan bytte til en ny boks?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Jeg har aldri hatt noen tekniske problemer med min standard PVR-boks fra Get. Har ikke hørt fra andre jeg kjenner om problemer med opptak heller, kanskje du kan bytte til en ny boks?
    Ja.. Må nok kontakte Get angående dette, for det er svært kjipt å ikke kunne gjøre opptak hverken på direkten eller i guiden frem i tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Ja.. Må nok kontakte Get angående dette, for det er svært kjipt å ikke kunne gjøre opptak hverken på direkten eller i guiden frem i tid...
    Du trenger ikke engang kontakte dem. Bare dra til en av forhandlerene deres og bytt dritten. Si den ikke fungerer hvis de i det hele tatt spør. Du finner en liste over forhandlere på hjemmesiden. Her har GET faktisk ordnet god service.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Gonzo
    Du trenger ikke engang kontakte dem. Bare dra til en av forhandlerene deres og bytt dritten. Si den ikke fungerer hvis de i det hele tatt spør. Du finner en liste over forhandlere på hjemmesiden. Her har GET faktisk ordnet god service.
    WOW. Dersom dette stemmer skal jeg faktisk oppgradere min karakter til Get fra 1 til 1+

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Noen av dere der ute som kan hjelpe meg med et lite (stort?) problem, når jeg starter opp boxen, kommer det "caution out of range" på tven min! Bruker ikke den orginale hdmi ledningen, da tven min kun har DVI inngang (Har dog prøvd original hdmi kabel med adapter med samme resultat).

Har også testet på pcskjermen min (maks oppløsning på 1680x1050), med ja, out of range omgitt av mørke!

Er det noen av dere som har opplevd og funnet ut av dette og dermed kan gi meg en pekepinn på hva som må gjøres?

(testet med vanlig bilderærstv og scart til ingen nytte as well...)

Lettere irritert=/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dimensjoner på dekoder

Er det noen som vet h x b x d på dekoderen?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Er det noen som vet h x b x d på dekoderen?
    KAONMEDIA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier dere etter å ha hatt HD PVR'en fra GET en stund?

Jeg sitter litt på gjerdet og har lyst til å gå for det, men blir usikker når jeg leser om alt som ikke fungerer. Har i dag bare en vanlig GET boks... Er det bare å be om trøbbel hvis man går over på HD PVR??

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Hva sier dere etter å ha hatt HD PVR'en fra GET en stund?

Jeg sitter litt på gjerdet og har lyst til å gå for det, men blir usikker når jeg leser om alt som ikke fungerer. Har i dag bare en vanlig GET boks... Er det bare å be om trøbbel hvis man går over på HD PVR??
    Nei, jeg er veldig fornøyd. Det er fremdeles problemer med tekstingen på HD-kanalene og den ene HD-kanalen sendes med feil angivelse av bredde/høyde forholdet. Men bortsett fra det er jeg meget fornøyd. Jeg har fått mye bedre bilde (bruker hdmi via Denon reciever).

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er veldig nøgd. Har ikkje hatt nokre problem å snakke om. Har hatt boksen sidan 10. mars.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at noen har positive erfaringer med boksen... kan få inntrykk av at det bare er problemer og tull med denne HD PVR'en, men sånn er det vel kanskje på et slikt forum. Er jo ofte problemene som blir tatt opp og løst Det som funker er jo bare bra

Har hørt rykter om at det vil skje mye spennende på HD-kanalutvalget hos GET i mai

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 nesten-erfaringer.

Venn med 40" Samsung, skiftet fra Pvr til Hd Pvr, scart til Hdmi. han synes at bildet helt klart er dårligere.

Venn med Sony 46X3500, fra vanlig Get boks til Hd Pvr, Hdmi. Jeg synes bildet desidert ikke er bedre, om det er dårligere; tja.. 1080i ga vesentlig dårligere bilde enn 720P ihvertfall. Tydelige streker i logoer ol.

Selv avventer jeg med bytte, er fortsatt ikke overbevist. Er svært fornøyd med bildekvaliteten idag med vanlig digitalboks.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kun vanlig GET boks i dag og er egentlig fornøyd. Men siden man må ha ny boks for å se HDTV så blir det vel HD PVR etterhvert... Kommer GET med en HD boks uten PVR? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg råder deg til å vente. Du får ikke bedre bilder med vanlige SD sendinger enn det du får med vanlig Get Box. Jeg har hatt alle tre boksene, begynte med Get Box PVR, så via Get BoX PVR HD til Get BOx uten harddisk som jeg har i dag. Get Box HD har problemer med handshake via HDMi slik at bildet ikke kommer opp på skjermen. De HD-kanaler som foreløpig finnes er dyre og har dårlige/kjedelige programmer. Boksens harddisk støyer kraftig og den er meget treg til å skifte kanaler sammenlignet med vanlig get Box. Mitt råd er derfor behold din get Box og benytt en ordinær hardiskopptaker av god kvalitet for opptak. Det eneste du da ikke får er mulighet for å pause sendinger, men du sparer masse penger på det. Get Box HD slik den er i dag passer for de som absolutt må ha de siste på markedet, men da må man som kjent akseptere noen bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis man får dekket TV av arbeidsgiver, hva anbefales? Hvis ikke pris spiller noen rolle og man får dekket både bokser og kanalpakker, hva anbefales? GET box, GET PVR eller GET HD PVR? Anbefaler du fortsatt da bare vanlig GET box?

Betyr det at diverse tester av ulike medier gir et feil bilde av GET HD PVR hvis det er slik at det er så mye galt med den. Hvorfor kommer ikke dette fram i tester? Ser jo at den har fått god omtale og vunnet flere tester i konkurranse mot Viasat HD PVR og Canal Digital HD PVR...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Men hvis man får dekket TV av arbeidsgiver, hva anbefales? Hvis ikke pris spiller noen rolle og man får dekket både bokser og kanalpakker, hva anbefales? GET box, GET PVR eller GET HD PVR? Anbefaler du fortsatt da bare vanlig GET box?

Betyr det at diverse tester av ulike medier gir et feil bilde av GET HD PVR hvis det er slik at det er så mye galt med den. Hvorfor kommer ikke dette fram i tester? Ser jo at den har fått god omtale og vunnet flere tester i konkurranse mot Viasat HD PVR og Canal Digital HD PVR...
    Jeg har prøvd alle boksene og kan anbefale PVR og HD PVR. Vanlig getbox er rask, men til tider ustabil. Vanlig PVR skårer best på stabilitet og hurtighet, mens HD PVR utvilsomt er finest og har de mest slepne menyene, men har et par småbugs (litt problemer med undertekst samt hd-opptak blant annet). Det hender en gang imellom at de må rebootes (strøm av og på), men generelt har jeg hatt veldig få problemer og er egentlig fornøyd med alle. Når det gjelder støy er etter min erfaring vanlig getbox og HD PVR de roligste, HD PVR'en jeg har nå gir for eksempel ikke fra seg en lyd. PVR'en jeg hadde var også temmelig musestille - ut ifra det jeg leser er det allikevel ting som tyder på at dette er litt opp og ned fra dekoder til dekoder.

Hvis du skal ha Canal+ bør du gå for HD PVR'en, premier league / film i HD er verdt alle penga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er GET som er lagt inn her så det er nok GET jeg må holde meg til. Tar nok og forsøker meg på HD PVR i løpet av mai. Er det greiest å bestille dette på nettsidene til GET eller gå innom forhandler? Eller blir det det samme hva man gjør. Vil jo ikke ha en HD PVR-boks som er brukt tidligere...

Side 33 av 135 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •