HDTV fra GET - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    OK ny oppdatering i natt *skammeseg for å være så seint oppe da gitt* Første jeg merker meg er at lagging på fjernkontroll er bedret til de grader. Nå reagerer fjernkontrollen mye kjappere. Har ikk rukket å sjekke noe annet enda, lyden kan fortsatt ikke justeres via Get kontrollen
    Godt å høre at ting blir bedre. Hvordan er det med sletting av programmer? Hvis du går inn i opptakslista og trykker på fargeknappen for sletting (tror det var rød, men det kan ha vært en annen), hvor lang tid tar det fra du har bekreftet at du faktisk vil slette programmet, til du er tilbake i menyen? Sist jeg testet tok det 6-8 sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking Canal+ HD Film

Det kan virke som om hakking ved opptak fra Canal+ HD Film har opphørt. Hverfall fungerer det bra med oppta av Terminator2 nå. Andre som kan bekrefte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Samme hos meg. Må alltid skru på Get HD dekoderen før jeg skrur på Pioneer 507XA plasma'en. HDMI handshake problem nesten garantert.
    Har sjekket frem og tilbake på mitt utstyr, og det virker som dette er den eneste løsningen så langt. Altså, Get HDPVR må slås på før alt annet billedutstyr.Da skal jeg kose meg litt med Logitech 885 fjernkontrollen min for å endre oppstartkriteriene.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    OK ny oppdatering i natt *skammeseg for å være så seint oppe da gitt* Første jeg merker meg er at lagging på fjernkontroll er bedret til de grader. Nå reagerer fjernkontrollen mye kjappere.
    Går oppgradering av seg selv? Hvordan kan jeg evnt sjekke at det har skjedd...noe versjonsnummer feks?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Jeg sjekket "the family stone" (på canal+) som skulle sendes i 5.1, men jeg får bare stereo lyd. Bruker HDMI. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan fikse dette?
    jaja.....det er du nok ikke aleine om....

GET skriver følgende:

"Get box HD PVR vil fortløpende oppdateres med ny og forbedret funksjonalitet, alle disse oppdateringene vil skje automatisk.

Natt til onsdag 09.april ble Get box HD PVR oppgradert til programvareversjon 1.0.1, alle kunder har mottatt denne oppgraderingen automatisk. De viktigste forbedringene i denne versjonen er:
    - Raskere navigering i meny og programguide
    - Forbedret håndtering av undertekster på HD-kanaler
    - Kanalsjangersøk fungerer nå for alle kanalsjangre
    - Feil ved formattering av harddisk er rettet

I løpet av våren er det planlagt en rekke nye forbedringer."

De skriver imidlertid lite om det lille problemet med lyd, og heller ikke så mye om HD-opptak..... det er nevnt over at HD opptak er blitt bedre. gleder meg til å teste det...

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna skrap! Er det mulig og få noen til og produsere så elendig kvalitet. Jeg smilte sist jeg postet her over det tekniske. Men kvaliteten på denne plastbrikka er helt elendig. Dette er andre dekoderen som tar kvelden. Våknet i dag tidlig at hele boksen var svart. Jeg la meg 2 i natt og da funket den. Men som sist, så bare dør den over natta. Det er strømforsyneren som står og lager små "klikk klikk" lyder. Så det er den som er død. Aldri opplevd at en eksternt strømforsyner dør før det den er i kontakt med.

Nå må jeg igjen bytte. Gidder søren meg ikke og skifte dekoder en gang til. Tatt opp en del på den som jeg gjerne vil se.

Rett og slett søppel Get, skal dere leke bedrift og selge et produkt burde dere **** meg teste om det funker. Og kjøpe noe med en smule mer kvalitet i! Enn og spare som idioter på alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    - Feil ved formattering av harddisk er rettet
    Gidder noen å sjekke om man får utnyttet plassen dersom man setter inn større disker enn 250GB nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oskarso
    Det kan virke som om hakking ved opptak fra Canal+ HD Film har opphørt. Hverfall fungerer det bra med oppta av Terminator2 nå. Andre som kan bekrefte?
    Så 20 minutter av en svensk film tatt opp fra CD Film HD, og det fungerte finfint såvidt jeg kunne se. Hakkingen kom alltid ca 6 minutter inn i filmen, men nå spiller den jevnt og fint.

Men er det noen som har problemer med at EPG'en henger seg nå? Begynte å gjøre det etter oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Nå må jeg igjen bytte. Gidder søren meg ikke og skifte dekoder en gang til. Tatt opp en del på den som jeg gjerne vil se.
    Min strømadapter tok kvelden i påsken, men jeg trengte da ikke å bytte hele boksen. Jeg tok med meg strømadapteret til kundesenteret i Nydalen, og fikk et nytt i hånda uten så mye som et tastetrykk eller kvittering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom nettopp derifra nå. Fikk en ny strømadapter uten problemer. Dem hadde en hel eske med dem så tipper jeg ikke er alene om dette :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Kom nettopp derifra nå. Fikk en ny strømadapter uten problemer. Dem hadde en hel eske med dem så tipper jeg ikke er alene om dette :P
    Da jeg var der like etter påske trodde de at ca. 10% av alle adapterne var defekte. Jeg aner ikke helt hvilket grunnlag de hadde kommet frem til det tallet på, så det er nok en god del slingringsmonn.

Vet du om det var en ny batch med adaptere du fikk nå, eller om det var de samme gamle adapterne med like stor feilrate? Da jeg fikk nytt like etter påske hadde de ikke fått noen nye adaptere så det var like høy feilrate på den jeg fikk. Det er imidlertid fortsatt liv i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble fortalt av han som jobba der at denne er `bedre enn den jeg hadde`. Så jeg vil anta den er av nyere dato. Er og en grønn lapp bak selve adapteren og en kode som ikke var på den som jeg leverte inn. Så kan se ut som dette er de nye adapterne du prater om.

Han skulle teste adapteren før jeg fikk den av han. Merka at lyset var på (adapteren) sikkert 2-3min etter han dro den ut av veggen. Så virker som denne holder bedre på "strømmen" om jeg kan si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    Tror nok ikke at det vil hjelpe så mye med bare strikkoppheng, da det er selve disken som bråker. Du må nok investere i en 2,5" 250GB samsung disk: Komplett.no - Samsung SpinPoint M5 250GB 5400RPM SATA 2,5" ca 650kr med frakt (brevpost). Så kan du bruke den andre disken i et ekstrent kabinett, f.eks dette: Komplett.no - eMagic harddiskkabinett for 3.5" SATA,aluminium,USB 2.0, vifteløs
    mrhardware,

jeg fikk Samsungen over på fredag, og den er fysisk betydelig mindre enn hardisken som er i min GET boks fra før. Den harddisken som er i boksen er på størrelse med "vanlig" harddisk, mens samsungen er på størrelse med en ipod nano..

jeg har sjekket spesifikasjonene på disken og ordren min, og det ser ut som riktig disk er levert. Er det slik at disken skal være så liten, og at dersom den festes med strikk i get boksen, vil den henge veldig i lufta?

takk

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    mrhardware,

jeg fikk Samsungen over på fredag, og den er fysisk betydelig mindre enn hardisken som er i min GET boks fra før. Den harddisken som er i boksen er på størrelse med "vanlig" harddisk, mens samsungen er på størrelse med en ipod nano..

jeg har sjekket spesifikasjonene på disken og ordren min, og det ser ut som riktig disk er levert. Er det slik at disken skal være så liten, og at dersom den festes med strikk i get boksen, vil den henge veldig i lufta?

takk
    Svaret på samtlige spørsmål over er ja.
    En 2,5" disk er en god del mindre enn en 3,5" på alle måter. Mest brukt i bærbare pc'er.
    Det at den blir hengende i lufta er nettopp hensikten med å bytte disk i disse boksene. Mindre overført vibrasjon på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott!!

takk for rask tilbakemelding Snooky! monteringen får vente til etter Premier Leauge.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var disken på plass.... det er jo noe helt annet enn den originale varmeovnen fra Seagate...

alt fungerte med det samme. rakk å bytte mellom de to PL kampene...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp å få min WD Scorpio (WD2500BEVS) til å fungere. Så hvis noen andre vurderer å skifte til en 2.5" ville jeg for sikkerthets skyld holdt meg unna WD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at opptak fra C+ HD Film har blitt bedre, men det er dessverre my hakking. Er ikke like store deler som blir borte som før men det hjelper dessverre ikke noe da filmopplevelsen blir helt ødelagt av det. Finnes det noen som ikke har problemer med opptak fra C+ HD Film?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Jeg har Get PVR box. Denne er ikke temaet her, men jeg synes det er verdt å nevne at jeg har store problemer med opptakene på denne, slik jeg forstår folk også har på den nye HD varianten. Enkelte kanaler synes ikke å virke i det hele tatt for opptak, dvs stort sett alle. Det står da bare feil ved opptak.

Jeg kontaktet Get support som ikke skjønte bæra av dette. Det som er forunderlig er at jeg har hørt om flere som har samme problem, men det har altså ikke Get? Get kundesupport har jeg svært dårlige erfaringer med. Det kommer korte og svært lite informative svar ved henvendelse på email. Dessuten bør man være aktsom ved bestilling/innstallering når det gjelder deres samarbeidspartnere. Utgiftene kan fort bli for store.. Kan man velge noe annet bør man det..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre leverte jeg inn HD boksen etter 24 timer med testing, ville heller fortsette en stund med den gamle PVR-boksen. Det ble for mye støy, treghet, ustabilitet og problemer med opptak.

Hørtes smart ut å bytte disk til en 2,5" modell. Et spørsmål til de som har gjort dette: Satte dere inn disken helt blank, eller speilet/ghostet dere den originale disken først? Er det noen som har erfaring med å ha byttet disk i den gamle PVR`en?

/Thomas

Side 32 av 135 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •