HDTV fra GET - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 135 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig dette står tidliger i tråden, men orker ikke lese gjennom hele.
    Jeg har en Logitech Harmony 1000 og ønsker styre GET HD boksen med denne.
    Hvilken betegnelse(produktnavn) kan jeg bruke for å legge den inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKroken
    Mulig dette står tidliger i tråden, men orker ikke lese gjennom hele.
    Jeg har en Logitech Harmony 1000 og ønsker styre GET HD boksen med denne.
    Hvilken betegnelse(produktnavn) kan jeg bruke for å legge den inn?
    Jeg har det ikke her, men det står bak på boksen.

Av en eller annen grunn får jeg kanalene opp, men ikke ned.:?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Jeg har det ikke her, men det står bak på boksen.

Av en eller annen grunn får jeg kanalene opp, men ikke ned.:?
    Mener jeg så bak på boksen. Så vel litt dårlig da.
    Får sjekke en gang til når jeg kommer hjem.

takk takk:-D

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Fikk førstegangsinstallert når jeg først skjønte at det var Get + OK på selve dekoderen og ikke fjernkontrollen (doh!), men fortsatt ingen bedring.

Dere som har satt i ny disk, hva var den formattert med?? Formatteringsvalget i Get-boksen funker jo ikke...
    Jeg ville gjerne ha med meg mine tidligere opptak, slik at jeg koblet den gamle og den nye disken til en PC og klonet den gamle disken over til den nye. Da ble partisjonen og all data kopiert over og alle mine opptak var der fortsatt.

Jeg lovte at jeg skulle ta bilder av strikkopphenget mitt, men var litt småfull da jeg koblet til disken så jeg har ikke noe oppheng i det hele tatt, bare koblet til kablene og lot disken løst inne i boxen. Når jeg får ut fingern og lager strikkoppheng så skal jeg komme med bilder (hvis ingen andre gjør det før meg).

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en anelse om hva det grønne symbolet med en A inne i betyr?

Kommer blant annet opp når en sletter opptak fra arkivet:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble HD-boksen byttet i en ordinær Get Box uten harddisk. Det infernalske bråket fra HD-boksen var ikke til å holde ut. Også den gamle PVRen bråkte fælt. Man kaller det fremskritt, men jeg vet nå ikke når det tar evigheter bare å skifte kanal. Min gamle B&O tv er koblet til analog kabel og her skifter man kanal bråkvikt. Nei, disse boksene er nok for spesielt interesserte.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Noen som har en anelse om hva det grønne symbolet med en A inne i betyr?

Kommer blant annet opp når en sletter opptak fra arkivet:
    Lagt merke til det samme men også sett at det har stått et 7-tall i det grønne symbolet. Men nå skjer det jo mye rart i GUI ved dialogbokser. Knappene som skal trykkes på bytter navn og grafikk som kommer rart oppå andre bilder bak. Kommer vel snart en oppdatering som fikser på litt av hvert. Jeg er stort sett fornøyd men føler et sterkt behov for noen forbedringer. To av de er ikke mulig å fikse med software, men det må jeg vel fikse selv ved å bytte disk fordi den støyer og gjør boksen ekstremt varm og vibrasjonene fra disken forplanter seg i plastikkboksen alt er inni og lager en veldig irriterende resonerende lyd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK ny oppdatering i natt *skammeseg for å være så seint oppe da gitt* Første jeg merker meg er at lagging på fjernkontroll er bedret til de grader. Nå reagerer fjernkontrollen mye kjappere. Har ikk rukket å sjekke noe annet enda, lyden kan fortsatt ikke justeres via Get kontrollen

Oppdaterer så snart jeg merker noe mer

*Edit* Inbiller meg at bildet er bedre i 1080i på SD sendinger og, er litt trøtt og regner med at det er ren innbilling..........

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    OK ny oppdatering i natt *skammeseg for å være så seint oppe da gitt* Første jeg merker meg er at lagging på fjernkontroll er bedret til de grader. Nå reagerer fjernkontrollen mye kjappere. Har ikk rukket å sjekke noe annet enda, lyden kan fortsatt ikke justeres via Get kontrollen
    Enig: Fjernkontrollen har blitt raskere. Generelt bedre bilde også synes jeg.
    Men når får vi riktige proposjoner på Luxe TV HD? Veldig irriterende!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppstartprobler Get Hdpvr

Ved oppstart så må jeg som oftest ta ut hdmi-kabelen og så sette den inn igjen for at bildet skal komme. Dette skjer også etter at jeg har fått ny boks, endret inngang på tv,n, og skiftet kabel.
    Jeg har en Sony KDL40W2000 og lurer på om noen har hatt det samme problemet. Er det noen innstillinger på tv,n jeg bør lete litt etter?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frode5
    Ved oppstart så må jeg som oftest ta ut hdmi-kabelen og så sette den inn igjen for at bildet skal komme. Dette skjer også etter at jeg har fått ny boks, endret inngang på tv,n, og skiftet kabel.
    Jeg har en Sony KDL40W2000 og lurer på om noen har hatt det samme problemet. Er det noen innstillinger på tv,n jeg bør lete litt etter?
    Jeg har samme TV som deg, men i mellom tv'en og pvr'en så har jeg i tillegg en Sony 5200ES receiver som switcher mellom hdmi kildene (htpc, blu-ray og hd pvr). Jeg opplever enkelte ganger at bildet ikke kommer hos meg også, men hvis jeg switcher frem og tilbake mellom to hdmi innganger (f.eks htpc og hd pvr) så kommer bildet. Jeg opplever dette kun med hd pvr'en, ikke med htpc'en eller blu-ray spilleren.
    Har du prøvd å veksle mellom TV'ens to HDMI innganger istedet for å dra ut kabelen? Det kan være at HD PVR'en har noen bugs i hdmi handshake prosedyren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg kjører billedkabelen rett i tvn.
    Hart også funnet ut det med å skifte hdmi-inngang, og det hjelper jo. Dette blir jo allikevel tungvint for resten av husets tvtittere.
    Tror du det kan være at det er getboksen som ikke sender sterkt nok signal til sonyen? At det er tvn som er synderen?Som sagt så har jeg byttet alt som er å bytte av boks og kabel og inngang.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hart også funnet ut det med å skifte hdmi-inngang, og det hjelper jo. Dette blir jo allikevel tungvint for resten av husets tvtittere.
    Tror du det kan være at det er getboksen som ikke sender sterkt nok signal til sonyen? At det er tvn som er synderen?Som sagt så har jeg byttet alt som er å bytte av boks og kabel og inngang.
    Jeg har koblet Pvren til Denon 2807 med HDMI og merker det samme som deg. Av og til får ikke forsterkeren signal fra Pvren. Det jeg gjør da er å sette forsterkeren over på feks. PS3 og tilbake igjen til TV og vips så har jeg bilde. Hvorfor dette skjer aner jeg ikke.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ein LG 37LY95 TV og nokre gonger mistar eg signalet frå HD PVR'en.

Scenario:
    HD PVR'en står på, så bytar eg til den andre HDMI-inngangen på TV'en (PS3) - etter ei stund når eg bytar tilbake til HDMI-inngang 2 som PVR'en er kopla til, blir det berre snø på skjermen, og ingen lyd.

Eg må så slå av og på tv'n for å få signalet tilbake. Det hjelper ikkje å slå av og på PVR'en, men om eg slår på - og i same sekund klikkar på OK-knappen, hender det eg får bilde...

No har eg ikkje testa dette etter nattas oppgradering, så det kan jo sjølvsagt henda at dette er fiksa no. :-P (Håpe-håpe)

Det høyrast jo bra ut med kjappare fjernkontroll og betre bilde på oppskalering av SD-signalet, dersom det er tilfelle! :-D

Må sånn ellers seia at eg er bra nøgd med boksen så langt etter ein månad i hus!

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere med HDMI problemer:
    Jeg tipper at dette ikke har noe med HDMI kabelen eller liknende å gjøre, men heller såkalt HDMI handshake problemer (som er vanskelig/umulig, å bli kvitt).
    Sitat Opprinnelig postet av http://electronics.howstuffworks.com/hdmi1.htm
    HDMI Handshake Problems
    One common problem people experience with HDMI is handshake failure. Sometimes, this is because the HDTV is an older, DVI-based model without HDCP support. But in other cases, there's an easy fix -- unplug your components and power cycle your system. This may reset the authentication cycle and restore your connection.
    Les gjerne denne også How to avoid HDMI handshake problems <-.pdf

Eller bare google hdmi handshake

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har samme problemet med min samsung m86 og nå er jeg på min tredje hd boks fra get. Det er flere andre her på forumet som har lignende problem, men jeg er ikke sikker på hvilken tver de har.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er "standard" HDMI-problematikk med handshake. Det vil ikke hjelpe å bytte dekoder. Hvilken komponent du skrur på først har betydning - hos meg må jeg skru på Get-dekoderen før videoprosessoren.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hos meg. Må alltid skru på Get HD dekoderen før jeg skrur på Pioneer 507XA plasma'en. HDMI handshake problem nesten garantert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Jeg har koblet Pvren til Denon 2807 med HDMI og merker det samme som deg. Av og til får ikke forsterkeren signal fra Pvren. Det jeg gjør da er å sette forsterkeren over på feks. PS3 og tilbake igjen til TV og vips så har jeg bilde. Hvorfor dette skjer aner jeg ikke.
    er litt nysgjerrig....
    Tidligere er det blitt meldt om lydproblemer ved HDMI (mellom)tilkobling til recievere ved at Dolby sendingene ikke blir switchet over. Lett å finne ut dersom du har Canal + kanalene...

jeg har forsøkt HDMI tilkoblingen til recieveren når jeg fikk boksen (da den kom ut). da ble alle sendingene sendt i stereo. først når jeg byttet lydkilde til s/pdif og koblet bilde direkte til TVen m/HDMI ble lydsignalene korekte.

Er dette en problemstilling du kjenner til, og/eller er det nå blitt fikset fra GET sin side?

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350
    er litt nysgjerrig....
    Tidligere er det blitt meldt om lydproblemer ved HDMI (mellom)tilkobling til recievere ved at Dolby sendingene ikke blir switchet over. Lett å finne ut dersom du har Canal + kanalene...

jeg har forsøkt HDMI tilkoblingen til recieveren når jeg fikk boksen (da den kom ut). da ble alle sendingene sendt i stereo. først når jeg byttet lydkilde til s/pdif og koblet bilde direkte til TVen m/HDMI ble lydsignalene korekte.

Er dette en problemstilling du kjenner til, og/eller er det nå blitt fikset fra GET sin side?
    Jeg sjekket "the family stone" (på canal+) som skulle sendes i 5.1, men jeg får bare stereo lyd. Bruker HDMI. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan fikse dette?

Side 31 av 135 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •