HDTV fra GET - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 135 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SteinK,

selv har jeg ikke opplevd dårligere lyd, men Dolby sendingene ble kun sendt som stereo dersom jeg brukte HDMI inn til Recieveren. Tror flere her har nevnt det samme problemet.... etter å ha da koblet bilde til TVen med HDMI og lyden inn til Recieveren m S/PDIF har lyden vært grei.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med min boks som ikke ser ut til å være nevnt tidligere.

Når jeg beveger meg utenfor kanal 1-30 så fungerer det ikke å bla i kanaler. Står jeg på en kanal som er høyere enn 30, vil jeg få opp kanal 1 om jeg blar oppover. Irriterende når jeg bruker både HD-kanalene og Canal+ kanalene mye. Skal jeg skifte mellom f.eks. Canal+ kanalene må jeg altså taste inn hele nummeret, ellers får jeg bare NRK2...

Edit: Når jeg er utenfor kanal 1-30 har jeg heller ingen EPG, og det går ikke å legge til kanalene i "Mine Kanaler".

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos dette med stereo/Dolby. Er det slik at det er kun HD-kanalene som sender i full DD5.1? På Yamaha-forsterkeren min lyser kun alle symbolene (L,C,R,SL,SR,LFE) opp på HD-kanaler ved bruk av SPDIF.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tls350,

Problemet er at jeg ikke har et hjemmekinoanlegg, men kjører lyden via mitt Electrokompaniet stereoanlegg. Derfor må jeg bruke de analoge utgangene fra HD-PVR. Men det burde vel ikke være noe problem. Det funket fint på den gamle boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Apropos dette med stereo/Dolby. Er det slik at det er kun HD-kanalene som sender i full DD5.1? På Yamaha-forsterkeren min lyser kun alle symbolene (L,C,R,SL,SR,LFE) opp på HD-kanaler ved bruk av SPDIF.
    Neida, men det er ikke så mange andre som sender DD5.1. C+Film-kanalene sender relativt ofte med DD5.1-lyd. SVT1 og 2 sender det av og til på enkelte serier og musikkprogram. Ellers er det rimelig skralt.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    brownale:
    Den funksjonen fungerer forsåvidt også på den gamle PVRen, veldig kjekt!

Hvilken pil? Får det ikke til jeg (gammel PVR).

Vurderer å leie HD-pvr fra Get men beholde den gamle. Blir litt dyrere, men da kan jeg bruke den gamle til alt HD-PVR'en ikke kan. Og vente med å levere den til den nye er feilfri.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sliter jeg. Har byttet harddisk til en 250GB 2.5", men formatering gir bare en tom liste - ser ut som boksen henger seg. Må av/på med strøm for å komme tilbake til menyen.

Alle kanaler borte også (var kanskje lagret på den forrige harddisken?).

Må jeg kjøre førstegangsinstallasjon igjen? I så fall - kan noen mate med teskje hvordan det gjøres? Jeg trykker på Get + OK men ingenting skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Når jeg beveger meg utenfor kanal 1-30 så fungerer det ikke å bla i kanaler. Står jeg på en kanal som er høyere enn 30, vil jeg få opp kanal 1 om jeg blar oppover. Irriterende når jeg bruker både HD-kanalene og Canal+ kanalene mye. Skal jeg skifte mellom f.eks. Canal+ kanalene må jeg altså taste inn hele nummeret, ellers får jeg bare NRK2...
    Forsøk å resette til fabrikkstandard. Når dekoderen har fullskjermbilde, trykk inn ok og getknappen (den øverst til høyre) samtidig på dekoderen. Da skal det komme opp et spørsmål om du vil resette dekoderen som du skal bekrefte og deretter rebooter du dekoderen.

Mvh Hagbart

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk førstegangsinstallert når jeg først skjønte at det var Get + OK på selve dekoderen og ikke fjernkontrollen (doh!), men fortsatt ingen bedring.

Dere som har satt i ny disk, hva var den formattert med?? Formatteringsvalget i Get-boksen funker jo ikke...

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg formaterte ikke disken. Satte den bare inn, og vips :-D
    Ser andre som ikke har byttet disk som også sliter med den formateringsfunksjonen.

Det er bare opptak som ligger lagret på disken, så noen innstillinger, kanaler osv skal ikke bli borte.

Hva skjer hvis du kobler til den gamle disken igjen? Du kom ikke til skade for å nappe uten noen andre kontakter e.l. mens du holdt på med byttet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Jeg formaterte ikke disken. Satte den bare inn, og vips :-D
    Ser andre som ikke har byttet disk som også sliter med den formateringsfunksjonen.

Det er bare opptak som ligger lagret på disken, så noen innstillinger, kanaler osv skal ikke bli borte.

Hva skjer hvis du kobler til den gamle disken igjen? Du kom ikke til skade for å nappe uten noen andre kontakter e.l. mens du holdt på med byttet?
    Disken var also heilt blank/ny? Ikkje partisjonert? Lurer på om eg skal kjøpe ein...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Jeg brukte en Samsung SpinPoint 250GB 5400RPM. Jeg har hittil ikke fått problemer med diskhastigheten selv om den er lavere enn originalen. Opptak samtidig med 10 sek pause/"etterslep" på Discovery HD gir ingen lagging som jeg kan detektere.

Men hvis noen er bekymret for hastigheten har både Hitachi og Samsung (trolig flere) kommet med 250GB 2,5" disker på 7200RPM. Men de koster noe mer, og selges foreløpig ikke i Norge, så jeg ville teste dette først. Møter jeg problemer kan jeg alltids kjøpe raskere disk fra f.eks US.
    Det er hvertfall sikkert at den glo heite bråkebøtta ikke kommer inn igjen!! :-D Da lever jeg heller med eventuell lagging.

Har ikke forsøkt å utvide lagringskapasiteten, så kan ikke bidra med info på området.

Kan se om jeg får tatt noen bilder av montasjen senere i dag. Boksen står litt knotete til i rack'et. Er dog ganske selvforklarende når du først åpner opp lokket, som forøvrig ikke er festet med skruer eller klips. Originaldisken sitter i en liten ramme med fire åpne skruefester. Fjern disken og gummipakningene i skruehullene så får du fire åpne kroker, én i hvert hjørne, som passer perfekt for å montere strikk i kryss.
    heisann, er det en sata disk eller ide disk som sitter i, litt dumt å bestille feil;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere veit at dere leier kun boxen? Kjipt hvis dere sier opp og levere den tilbake.. Vil tro Get blir litt furtne. Ikke at det gjør noe da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Dere veit at dere leier kun boxen? Kjipt hvis dere sier opp og levere den tilbake.. Vil tro Get blir litt furtne. Ikke at det gjør noe da
    Så lenge boksen ikkje e forsegla, burde det vel ikkje vere noko problem å berre sette orignal disken inn igjen?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximus61
    heisann, er det en sata disk eller ide disk som sitter i, litt dumt å bestille feil;-)
    SATA

Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Ja, men jeg skal spise den disken hvis forhandleren kan se at jeg har bytta frem og tilbake igjen. Kabinettet er av plast med deksler som så vidt henger på. Ingen tettningslakk, forseglingsmerker eller engang skruer :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På lørdag hentet jeg min.

Foreløpig mener jeg dette er en 3,5/5 stjerners sak.
    Var en del krøll med at Nrk2 lå foran NRK1, (ser at det har vært poster på dette tidligere), og ikke kunne gå forbi kanal 30 på vanlig måte fordi den da begynte på 1 igjen. Dette endret seg i dag tidlig.
    HD kanalene er jeg positivt overrasket over. Så Brokeback Mountain og jeg syntes at det bildet var til å dø for.
    Tok opp T2 i natt og er spent på hvordan det er med "glitches" ved avspilling.

Slet litt med lyden, men har fått det opp å gå.

Gjenstår nå å sjekke hvordan spilleren er med 576i/p over komponent da jeg antar min Sony 5200es skalerer bedre enn HD-boksen.
    har kun prøvd 576i over HDMI kabel for øyeblikket, men da ble bildet "forstørret" slik at det gikk litt utenfor skjermen. Noen andre som har opplevd dette, og i tilfelle har dere klart å korrigere dette?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som tror hastigheten på hd-pvr'en kan bedres ved oppdateringer?
    Tregheten begynner å gå meg på nervene, tar jo ca 7 sekunder bare å bytte kanal.
    Kan jo nesten ikke ha opptak liggende på hd'en heller, tar jo en evighet å navigere seg nedover listen (selv om man kan sortere).
    Å navigere seg gjennom en full disk må jo ta en times tid :x.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var jeg med i gjengen som får hakking ved avspilling av hd filmer fra CD+ :-(

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Og der var jeg med i gjengen som får hakking ved avspilling av hd filmer fra CD+ :-(
    Jeg også... Wallander ble ikke som jeg håpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dekoder låser seg i med melding Boot

Noen som sliter med at det eminente dekoderen "vår" låser seg og at det kun står "Boot" og det lyser et rødt lys til venstre for skriften? Dette skjer som regel hver natt eller på dagtid, når jeg ikke er hjemme. Dette trolig fordi dekoder står i standby på disse tidene.

Hver gang dette skjer, må man slå av stømtilførsel et par sekunder slik at den kan ta en hardboot, den reponderer ikke på noe annet.

Først trodde jeg det kunne skyldes dårlig luft-tilgang men den muligheten har jeg nå ekskludert.

I tillegg til at det er irriterende har jeg gått glipp av en del planlagte opptak pga av at dekoder har låst seg på denne måten

Ellers har jeg opplevd det som mange skriver her:
    -Hakking ved opptak fra Canal+ HD Film
    -Strømadapter tok kvelden og måtte byttes

Side 30 av 135 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •