HDTV fra GET - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 135 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Takk for tips. Alltid en fordel å få ned varmen, spesielt når man har tenkt til å gjemme den inn i et skap, slik som meg. Kjøpte du dedikerte HDD-strikkoppheng?
    Nei, hadde en strikk, egentlig gummepakning til bilen, liggende som passet fint. Har erfart at vanlig "kontorstrikkk" fort mister sine elastiske egenskaper og ryker når den brukes til slikt, men mer solid utgave har jeg brukt med hell til samme formål i pc'en før.

De åpne HD-festene på boksen er perfekt til å hekte strikk i, så jeg tok bare å festet den i kryss. Disken henger fritt med ca 5 mm klaring til bunnen, og mye mer i de andre retningene.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode greier Snooky, hvilken rotasjonshastighet er det på disken du benytter? Hvis du tar opp et program og ligger et par sekunder på etterskudd på et annet, ser du noen indikasjoner på at disken sliter? HD har høyere bitrate så sikkert best å teste med slike kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er også ganske så frustrert over flere mangler ved denne boksen :evil: :

1. STØYEN!!! Snooky, du har ikke anledning til å legge ut et bilde av hvordan strikkopphenget skal monteres (...er selv ikke så veldig bevandret i gjør-det-det-selv-hardware..:-D ) er det forresten noen som har andre tips for hvordan støyen kan dempes noe?

2. OPPTAK av HD-sendinger: er jo helt håpløst.... opptaket "henger" og er hakkete. er det noen som har funnet en løsning på dette?! Jeg leste tidligere i tråden at en formatering av disken kan hjelpe, men da mister man vel eksisterende opptak?

:-)

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig egentlig, har ikke hatt problemer med opptak ifra HD kanaler. har tatt opp PL ifra SportHD (liverpool-man. united) + et par filmer ifra filmHD. har også tatt opp programmer ifra DiscoveryHD uten problemer under avspilling.

Det som irriterer meg mest er den høyfrekvente lyden som kommer ifra HD på tuneren. Har lest at det går ann å prøve å bytte hos Get, men har ikke hat muligheten til å gjøre det ennå. En annen ting er variabel billedkvalitet. Trodde dette hadde med 576i og 720p forskjeller, men det ser ut som om signalet mitt inn varierer, og det er det som slår ut på billedkvaliteten...

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Bråket fra denne vifteløse(!?!) boksen var uutholdelig :evil:

Åpnet den opp og fikk bekreftet at det var vabrasjoner og lyder fra disken, som forøvrig var sinnsykt varm! Ikke til å ta på de første minuttene etter demontering. Sånn vil man jo ikke ha det.

Men problemer er til for å løses :-D
    Byttet først disken med en annen 250GB 3,5" jeg antok hadde bedre kvalitet. Reduserte støyen noe, og varmen masse, men det var fortsatt for mye bråk. Kabinettet er rett og slett såpass skranglete at det ikke demper noen vibrasjoner overhodet.
    Dro det derfor ett skritt videre, og satte inn en 2,5" disk som jeg monterte fritt hengende i gummistrikk. Det ble mildt sagt en annen verden! Boksen er så og si lydløs, pluss at den holder langt lavere temp.

Var litt bekymret for ytelse siden 2,5"'eren er tregere enn originaldisken, men har så langt ikke sett noen forskjeller ved avspilling av opptak.
    Hvilket merke er disken du har satt inn?

Har selv prøvd å knote med partisjonering for å se om det er mulig med en større disk for å få mer lagringsplass. Hittil har jeg ikke fått til gjøre partisjonen større, da den klager på at det er feil i filsystemet når jeg prøver å resize. Nå skal det sies at jeg ikke har brukt mye tid på dette, og tror rett og slett at jeg ikke gidder å prøve noe mer. Så hvis noen andre får til å endre partisjonen OG at det faktisk blir mer plass til å ta opp så er det knallbra. Jeg bare kjøper meg en 250GB 2,5" disk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tls350

2. OPPTAK av HD-sendinger: er jo helt håpløst.... opptaket "henger" og er hakkete. er det noen som har funnet en løsning på dette?! Jeg leste tidligere i tråden at en formatering av disken kan hjelpe, men da mister man vel eksisterende opptak?
    Mange med meg (trolig alle) opplever at opptak fra Canal+ Film HD hakker. Ingen andre HD-kanaler har dette problemet.

Get Support uttaler 28. Mars "Vi har ikke noen god forklaring på nåværende tidspunkt om hvorfor dette skjer men forventer en løsning i løpet av kort tid".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en Samsung SpinPoint 250GB 5400RPM. Jeg har hittil ikke fått problemer med diskhastigheten selv om den er lavere enn originalen. Opptak samtidig med 10 sek pause/"etterslep" på Discovery HD gir ingen lagging som jeg kan detektere.

Men hvis noen er bekymret for hastigheten har både Hitachi og Samsung (trolig flere) kommet med 250GB 2,5" disker på 7200RPM. Men de koster noe mer, og selges foreløpig ikke i Norge, så jeg ville teste dette først. Møter jeg problemer kan jeg alltids kjøpe raskere disk fra f.eks US.
    Det er hvertfall sikkert at den glo heite bråkebøtta ikke kommer inn igjen!! :-D Da lever jeg heller med eventuell lagging.

Har ikke forsøkt å utvide lagringskapasiteten, så kan ikke bidra med info på området.

Kan se om jeg får tatt noen bilder av montasjen senere i dag. Boksen står litt knotete til i rack'et. Er dog ganske selvforklarende når du først åpner opp lokket, som forøvrig ikke er festet med skruer eller klips. Originaldisken sitter i en liten ramme med fire åpne skruefester. Fjern disken og gummipakningene i skruehullene så får du fire åpne kroker, én i hvert hjørne, som passer perfekt for å montere strikk i kryss.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Jeg brukte en Samsung SpinPoint 250GB 5400RPM. Jeg har hittil ikke fått problemer med diskhastigheten selv om den er lavere enn originalen. Opptak samtidig med 10 sek pause/"etterslep" på Discovery HD gir ingen lagging som jeg kan detektere.

Men hvis noen er bekymret for hastigheten har både Hitachi og Samsung (trolig flere) kommet med 250GB 2,5" disker på 7200RPM. Men de koster noe mer, og selges foreløpig ikke i Norge, så jeg ville teste dette først. Møter jeg problemer kan jeg alltids kjøpe raskere disk fra f.eks US.
    Det er hvertfall sikkert at den glo heite bråkebøtta ikke kommer inn igjen!! :-D Da lever jeg heller med eventuell lagging.

Har ikke forsøkt å utvide lagringskapasiteten, så kan ikke bidra med info på området.

Kan se om jeg får tatt noen bilder av montasjen senere i dag. Boksen står litt knotete til i rack'et. Er dog ganske selvforklarende når du først åpner opp lokket, som forøvrig ikke er festet med skruer eller klips. Originaldisken sitter i en liten ramme med fire åpne skruefester. Fjern disken og gummipakningene i skruehullene så får du fire åpne kroker, én i hvert hjørne, som passer perfekt for å montere strikk i kryss.
    Diskytelsen er det ikke noe å være redd for, noe et enkelt regnestykke burde forklare:
    Disken har plass til 250GB, som skal tilsvare 70 timer med (blandet HD og SD) opptak, la oss si at du kun tar opp HD og at dette vil gi 50 timer opptak. For å presse boxen til det maksimale kan vi si at man konstant tar opp fra to HD kanaler samtidig, dette tilsvarer at harddisken må takle å fylle opp 250GB på ca 25timer;
    250GB = 250 000MB
    /25timer = 10 000MB per time
    /60min = 166MB per minutt
    /60sek = 2,78MB per sekund
    (observante lesere vil muligens påpeke feilen ved konverting fra GB til MB, men det gjør det enklere å illustrere og utgjør svært liten forskjell).

En 2,5" 5400 rpm disk vil overhodet ikke ha noe problem å pushe 30MB/s, altså 10 ganger mer enn hva som kreves ved maks belastning. Ytelsen vil såklart minske betraktelig når disken må gjøre flere ting på en gang (som f.eks ved opptak av to kanaler samtidig), spesielt da søketiden på slike disker er relativt høy. Uansett så kan jeg aldri tenke meg at man vil oppleve noen som helst ytelsesproblemer, selv om du presser boxen til det maksimale.

EDIT: Glemte helt å si at Samsung disken var et godt valg, den burde virkelig få det til å bli stille!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mrhardware, i utgangspunktet er jeg enig, men alle som har streamet video fra harddisk noen år vet at hakking kan skje. Akkurat hvem som har skylden (server-PC, harddisk, nettverk) kan jeg ikke svare deg på.

Satser på en 2.5" disk jeg også, men avventer litt til for å høre at alt går greit.

Btw, finnes det en 3.5" til 2.5" drevramme-løsning? Så ikke ut som microplex hadde...?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    mrhardware, i utgangspunktet er jeg enig, men alle som har streamet video fra harddisk noen år vet at hakking kan skje. Akkurat hvem som har skylden (server-PC, harddisk, nettverk) kan jeg ikke svare deg på.

Satser på en 2.5" disk jeg også, men avventer litt til for å høre at alt går greit.

Btw, finnes det en 3.5" til 2.5" drevramme-løsning? Så ikke ut som microplex hadde...?
    Hvis du streamer så er det fort nettverket som blir flaskehalsen, veldig mange sitter på 100Mbit nettverk = ca 12MB/s maks. Går man over til Gbit nettverk så er det harddisken som blir flaskehalsen. Har selv streamet 1080p fra 2,5" 5400RPMs disker mange ganger (har Gbit nettverk i hele leiligheten) og dette går helt strålende :-)
    Streamer man f.eks via trådløst nettverk så må man huske på at man faktisk bare får ca halvparten av hastigheten, 54Mbit klarer kun rundt 25Mbit effektivt = ca 3,5MB/s. Da begynner man å slite, og hakking oppstår veldig ofte.

Angående drevrammer så funker det knall å bare bruke noen strikker slik at disken henger "i løse lufta", da blir det selvfølgelig ingen vibrasjoner og støy er så godt som helt eliminert. Dette kan gjøres så enkelt som dette:

Får min 2,5" imorgen eller onsdag regner jeg med, kommer med oppdateringer når jeg har testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende mrhardware! Venter i spenning på oppdatering.
    har selv også bestilt nå en SpinPoint 250GB. fint om du kan legge ut noen bilder av "opphenget" (...dersom det ikke er for problemtasik....)så kan en amatør som jeg gjøre dette riktig... :-)

takk.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med Get HD PVR

Jeg var tidlig ute med oppgradering til HD PVR. Kanskje for tidlig... for det dukker stadig opp nye utfordringer.
    Da den forrige PVR´en stadig måtte oppdatere seg selv, gjør HD kanskje for lite... Mitt nåværende problem er ganske snodig:
    Når jeg skrur den på starter den opp på kanal 127 TV Finland. Jeg har ikke denne kanalen, så det kommer ikke bilde. Når jeg bruker EPG´en må jeg bla meg tilbake til kanal 1-16, og nå kommer det beste ! Om jeg taster inn kanal 01-14 med tallene på fjernkontrollen, kommer kanalen fram, men info viser fortsatt TV Finland... Det vil si at om jeg forsøker å ta opp noe fra TV3, tar den opp ingenting fra TV Finland, ettersom jeg ikke har denne kanalen... MEN ! taster jeg inn feks kanal 15, 16, 17 osv retter problemet seg opp, men går tilbake til Soumi-He....te om jeg beveger meg innefor de kanalene jeg faktisk ser mest på...
    Har ringt GET ett par ganger, men venter på den rette oppdateringen... Vil legge til at dette problemet dukket opp ETTER at jeg bestilte de 4 HD kanalene man kan få for 99,- i mnd.

Bortsett fra dette (som jeg håper løser seg snarest) er den ganske bra. Stor harddisk, ser bedre ut enn den forrige, men disken lager lyd og det er ingen vifte så den blir veldig varm.

Man ser virkelig den store forskjellen når man ser på HD-kanalene !! 99,- er det verdt syns jeg.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en liten "finesse" på fjernkontrollen. Hvis man trykker "pil-tilbake" når man ser på en tv-kanal vil pvren hoppe tilbake til den kanalen man så på sist. Trykker man "pil-tilbake" igjen havner man på den forrige. Vanskelig å forklare dette, men den hopper ganske enkelt mellom 2 kanaler. Greit for en fotballidiot som meg, som av og til ønsker å hoppe raskt mellom to fotballkamper.

Ellers så må jeg si at jeg nok har vært veldig heldig med pvren min. Har opplevd veldig få av feilene mange andre her opplever. Det jeg synes er mest irriterende er at jeg ikke får 5.1 lyd når jeg bruker HDMI. Dette burde de vel klare å fikse?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Centerstudio
    Jeg var tidlig ute med oppgradering til HD PVR. Kanskje for tidlig... for det dukker stadig opp nye utfordringer.
    Da den forrige PVR´en stadig måtte oppdatere seg selv, gjør HD kanskje for lite... Mitt nåværende problem er ganske snodig:
    Når jeg skrur den på starter den opp på kanal 127 TV Finland. Jeg har ikke denne kanalen, så det kommer ikke bilde. Når jeg bruker EPG´en må jeg bla meg tilbake til kanal 1-16, og nå kommer det beste ! Om jeg taster inn kanal 01-14 med tallene på fjernkontrollen, kommer kanalen fram, men info viser fortsatt TV Finland... Det vil si at om jeg forsøker å ta opp noe fra TV3, tar den opp ingenting fra TV Finland, ettersom jeg ikke har denne kanalen... MEN ! taster jeg inn feks kanal 15, 16, 17 osv retter problemet seg opp, men går tilbake til Soumi-He....te om jeg beveger meg innefor de kanalene jeg faktisk ser mest på...
    Har ringt GET ett par ganger, men venter på den rette oppdateringen... Vil legge til at dette problemet dukket opp ETTER at jeg bestilte de 4 HD kanalene man kan få for 99,- i mnd.

Bortsett fra dette (som jeg håper løser seg snarest) er den ganske bra. Stor harddisk, ser bedre ut enn den forrige, men disken lager lyd og det er ingen vifte så den blir veldig varm.

Man ser virkelig den store forskjellen når man ser på HD-kanalene !! 99,- er det verdt syns jeg.
    Sikker på at den står på rikitg region? Noen har hatt merkelige problemer ved feil region, det har visst også skjedd at HDPVRen har prestert å bytte region uten at du vet det/selv om du har valgt rikitg. Ville sjekket ihvertfall :-)

tls350:
    Skal mekke noen vakre bilder, men kan ikke garantere at min metode kommer til å bli den beste, hehe. Så lenge det funker så er jeg fornøyd!

brownale:
    Den funksjonen fungerer forsåvidt også på den gamle PVRen, veldig kjekt!

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    brownale:
    Den funksjonen fungerer forsåvidt også på den gamle PVRen, veldig kjekt!
    Der ser man. Pvr er nytt for meg... :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Ja, det finnes. Men til dette konkrete formålet ville jeg unngått de. HD PVR'en er ikke akkurat en bunnsolid konstruksjon, så alt av vibrasjoner forplanter seg og lager lyd. Har nå brukt strikk-oppheng på en 2,5" i flere dager, og er meget fornøyd så langt. Med et innlegg for 2,5" i eksisterende ramme ville flere vibrasjoner få lov til å forplante seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp HD-PVRen i denne omgang og levert den tilbake. Jeg får heller prøve igjen hvis jeg ser at mange her er strålende fornøyd med en fremtidig oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden fra denne boksen er helt uutholdelig. Er det noen som vet om Get har noen løsning på dette eller må man selv åpne boksen og lage strikkoppheng til harddisken.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallagrim
    Lyden fra denne boksen er helt uutholdelig. Er det noen som vet om Get har noen løsning på dette eller må man selv åpne boksen og lage strikkoppheng til harddisken.
    Tror nok ikke at det vil hjelpe så mye med bare strikkoppheng, da det er selve disken som bråker. Du må nok investere i en 2,5" 250GB samsung disk: Komplett.no - Samsung SpinPoint M5 250GB 5400RPM SATA 2,5" ca 650kr med frakt (brevpost). Så kan du bruke den andre disken i et ekstrent kabinett, f.eks dette: Komplett.no - eMagic harddiskkabinett for 3.5" SATA,aluminium,USB 2.0, vifteløs

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forvrengt lyd fra HD-PVR

Hei! Er det flere som opplever at TV lyden er forvrengt gjennom HD-PVR. Det gjelder både HDMI utgangen og den analoge utgangen. Problemet er ikke konstant, og graden av forvrengning varierer.

Det ble noe bedre , men langt fra bra etter at jeg byttet fra RGB til S-video under scartinnstillinger selv om jeg ikke bruker scartutgangen i det hele tatt

Ved direkte sammenligning ved å kutte ut HD-PVR og kun bruke antennekabelen blir problemet borte. Er det noen her som har en idè om hva som kan være galt, eller må jeg ta en tur til Get for å bytte boks?

Side 29 av 135 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •