HDTV fra GET - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 135 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvis det ser dårlig ut med 576i er det TV'n din sin skyld, ikke Get-boksen.
    Problemet gjenstår jo likevel: Hvem gidder å bytte mellom 576i og 1080i dersom de bytter mellom en SD- og HD-kanal? Alternativt kan en kople i både scart og hdmi og bytte innganger på tv-en, som er er enklere, men det er fortsatt langt fra optimalt...

Dersom Get-boksen ikke er i stand til å skalere opp til 1080i på korrekt måte, bør de gjøre det slik at boksen automatisk skifter mellom 576i og 1080i avhengig av kanal. Heller ikke optimalt, men i hvert fall ei helt brukbar løsning.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Vel, sitter med en Pioneer 507XA Plasma. Mener nå det er en grei TV da.......

Uansett, ser at kvaliteten på bildet varierer voldsomt, noen ganger kan SD sendingene se veldig bra ut, mens andre ganger er det både ghosting og sagtenner. Kan jo være signalet inn til meg som varierer i styrke.
    Det burde absolutt være en bra nok TV du har, så det er sikkert ikke den som er problemet.

Du kan sjekke signalstyrken med HD PVR'en. Fra hovedmenyen så trykker du følgende: innstillinger --> avansert oppsett --> søkefrekvens --> trykk ok/enter.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der folkens!
    har ennå ikke kommet meg til å få henta ny dekoder, men jeg ser her at det er delte meninger om hvor bra denne er.

er det noen her inne som bor i oslo sentrum som har denne, og hvordan opplever dere kvaliteten i forhold til den gamle pvr,en.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som opplever at lyden ikke er skikkelig synkronisert med bilde?
    Har prøvd å justere lydforsinkelsen, men det virker ikke som om det hjelper noe.
    Det virker jo som om lyden kommer for sent, men innstillingen står som standard på 20ms og man kan jo ikke justere denne til noe mindre.
    Blir helt gal av å se på usynkroniserte sendinger :evil:.

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Noen andre som har problemer med svart skjerm når de skrur på PVR'en? Må slå av og på PVR og Pioneer 507XA plasma flere ganger for å få bilde. Noen ganger må jeg til med ta en "RESTART" av pvr. Er dette pga HDMI handshake problemer, eller en eller annen bug i softwaren?
    Jeg opplever det samme problemet. Veldig irriterende siden jeg bruker Harmony 1000 og derfor bruker unødvendig tid til å skifte kanal for så å gå tilbake til hdmi.
    Jeg har kontaktet get angående problemet og de mente at det var feil på boksen. Litt merkelig siden den jeg bytta til, også har det samme problemet/bugs.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor med hammeren
    Jeg opplever det samme problemet. Veldig irriterende siden jeg bruker Harmony 1000 og derfor bruker unødvendig tid til å skifte kanal for så å gå tilbake til hdmi.
    Jeg har kontaktet get angående problemet og de mente at det var feil på boksen. Litt merkelig siden den jeg bytta til, også har det samme problemet/bugs.
    Samme problemet hos meg på begge boksene jeg har hatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom hjem fra påskeferie i dag og gledet meg til å se PL-kampene i HD i ettermiddag, men så er faenmeg strømadapteret ødelagt. Boksen har stått på standby og tatt kvelden i løpet av påsken. Ser for meg at det blir litt krangling med fakturaavdelingen hos Get til uka.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinarM
    Dersom Get-boksen ikke er i stand til å skalere opp til 1080i på korrekt måte, bør de gjøre det slik at boksen automatisk skifter mellom 576i og 1080i avhengig av kanal. Heller ikke optimalt, men i hvert fall ei helt brukbar løsning.
    Automatisk skifte hadde vært optimalt, men det tror jeg aldri vi får dessverre. Når det gjelder videoprosessering så finnes det ikke noe "galt" eller "riktig", bare varierende kvalitet. Get-boksen gjør det på den lettvindte/billige måten som så mange andre...

Jeg ser også sagtenner og andre artifakter, feks ofte på reklame, men det er nok produksjonen og ikke sendingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg kom hjem fra påskeferie i dag og gledet meg til å se PL-kampene i HD i ettermiddag, men så er faenmeg strømadapteret ødelagt. Boksen har stått på standby og tatt kvelden i løpet av påsken. Ser for meg at det blir litt krangling med fakturaavdelingen hos Get til uka.
    Dette skjedde med min første dekoder to ganger også (begge ganger etter standby). Fått meg ny dekoder og tok en risk og testet første døgnet med å ha den i standby over natten og det gikk bra. Den overlevde også påsken i standby.

Det er også et par andre som har opplevd at adapteren har dødd. Utrolig rart det der. Få deg en ny dekoder, ikke bare adapter i hvert fall, for det hjalp ikke å bare skaffe ny adapter for meg.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Automatisk skifte hadde vært optimalt, men det tror jeg aldri vi får dessverre. Når det gjelder videoprosessering så finnes det ikke noe "galt" eller "riktig", bare varierende kvalitet. Get-boksen gjør det på den lettvindte/billige måten som så mange andre...

Jeg ser også sagtenner og andre artifakter, feks ofte på reklame, men det er nok produksjonen og ikke sendingen.
    Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem med automatisk skifte. Vil ikke det være særdeles enkelt da? F.eks. så er vel det aller enkleste å bare la boksen videresende over HDMI det signalet med den oppløsningen som orginalsignalet inneholder? Men det er muligens noen ørsmå hindre som ikke er mulig å forsere som f.eks. at ikke alle TV-er kan ta imot 576i over HDMI... Uansett så kunne denne løsningen vært lagt inn som valg a la det Get gjorde med håndteringen av AR på den forrige PVR-varianten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hagbart
    Serieopptak fungerer, men som sagt i de tilfellene programmet går i reprise samme uke, på samme kanal, vil den ta opp reprisen.

Nytt på Nytt sendes i repriser på NRK1 på søndager, den vil dermed ta opp sendingene (hver gang) som går på søndager og ikke fredagen som den sendes på.

Frustrerte fruer har ikke denne utfordringen da denne ikke sendes i reprise på TV2.

Altså serieopptak fungerer med hensyn til at den tar opp alle episodene av en serie, men det kan være at den tar opp reprisen...

Mvh Hagbart
    Du mener vel at den ikke tar opp alle episodene av en serie, kun gammelt møl? Om f.eks CSI sender ny episoder på tirsdager, så tar dekoderen kun opp 5-6 år gamle episoder som går på onsdager og torsdager. For meg betyr det at serieopptak ikke fungerer og at Get burde prioritere dette. Tross alt noe de går sterkt ut og reklamerer for.

Tuca

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Du mener vel at den ikke tar opp alle episodene av en serie, kun gammelt møl? Om f.eks CSI sender ny episoder på tirsdager, så tar dekoderen kun opp 5-6 år gamle episoder som går på onsdager og torsdager. For meg betyr det at serieopptak ikke fungerer og at Get burde prioritere dette. Tross alt noe de går sterkt ut og reklamerer for.
    Nei, det er ikke det de mener med "reprisen".

Det er snakk om de tilfellene hvor samme episode sendes mer enn en gang i løpet av en uke på samme kanal. Da vil PVRen ta opp den siste sendingen, i stedet for den første.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei, det er ikke det de mener med "reprisen".

Det er snakk om de tilfellene hvor samme episode sendes mer enn en gang i løpet av en uke på samme kanal. Da vil PVRen ta opp den siste sendingen, i stedet for den første.

Er du sikker på dette? Jeg trodde problemet var at HD PVR'en tar opp både den første sendingen og reprisen. Men jeg har ikke testet det selv ennå, så det kan jo selvfølgelig være jeg som har misforstått..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt galt å behandle et fletta bilde som progressivt ("galt" på samme måte som at det er feil og ikke bare dårlig kvalitet å dekode et jpg-bilde som gif). Det er heller bedre og billigere å kaste hele det ene halvbildet. Det gir dårlig kvalitet, men introduserer i hvert fall ikke ny støy. Konvertering fra fletta til progressivt bilde har ingen fasit, men noen metoder (inklusiv ingen metode, vil jeg si) kan naturligvis være helt feil.

Når Get skryter at HD-boksen gjør at du får fullt utbytte av din HD-klare tv, så må en forvente noe annet av boksen. Kan du gi et eksempel på en HD-tv som prosesserer minst like dårlig som Get-boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Dette skjedde med min første dekoder to ganger også (begge ganger etter standby). Fått meg ny dekoder og tok en risk og testet første døgnet med å ha den i standby over natten og det gikk bra. Den overlevde også påsken i standby.

Det er også et par andre som har opplevd at adapteren har dødd. Utrolig rart det der. Få deg en ny dekoder, ikke bare adapter i hvert fall, for det hjalp ikke å bare skaffe ny adapter for meg.
    Samme skjedde med meg, tar den med meg til GET i stavanger på tirsdag, satser på det ordner seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    hei der folkens!
    har ennå ikke kommet meg til å få henta ny dekoder, men jeg ser her at det er delte meninger om hvor bra denne er.

er det noen her inne som bor i oslo sentrum som har denne, og hvordan opplever dere kvaliteten i forhold til den gamle pvr,en.
    Heisann.

Jeg bor i på grunerløkka, og synes umiddelbart etter at jeg fikk boksen at signalene var dårligere. Jeg har en pioneer PDP428XD kasse. Etter å ha lest litt her i forumet har jeg satt innstillingene på 576i isteden for 720p/1080i. Da får du like gode tv-bilder som på den gamle PVR'en. Mao hvis du har en tv med en god videoprosessor vil du merke forskjell fra den gamle PVR'en siden den nye har en heller middelmådig en. Derimot må du da skifte innstillinger når du vil se på noen av HD-kanalene. Noe som ikke er helt optimalt. Som noen i forumet påpeker, kan man benytte både scart og HDMI, og heller skifte mellom disse nå du skal se SD-sendinger eller HD-sendinger. Dette er jo litt enklere, men heller ikke optimalt.

Dessuten vil jeg også nevne at jeg synes hele greia er dyr iforhold til moroa. Mange har helt sikkert lagt merke til dette før de bestilte, men allikevel. Jeg misforstod prislisten før jeg hentet boksen, og trodde GET-kundene fikk de fire HD-kanalene på kjøpet med boksen. Dette er jo ikke tilfelle, man må jo betale 99 kr ekstra i mnd for en god HD-kanal og tre ubrukelige, eller 49 kr i mnd bare for discovery. Altså 119 eller 69 kr ekstra i mnd. Ja, dette er jo kanskje ikke så mye penger, men **** heller. Der ER endel ekstra kroner som GET tar for et tilbud jeg mener burde koste toppen 20 kr ekstra. Itillegg er det irriterende at man ikke kan abonnere på C+ HD kanalene separat, du må kjøpe hele pakka med flere andre dritt-kanaler som sender miss undercover ørten ganger om dagen.

Er rimelig keen på foppball i HD, så de har meg nok på limpinnen allikevel. De svina! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antenne-kabel til HD-boksn - må brukes ?

Kan noen si noe om kabel som følger med , jeg skjøter denne med annen kabel, men det blir jo 2 skjøt her hvis den er kort , fikk en liten dings fra GET (var og byttet strømforsyning selvsagt) men da blir det litt "flimmer" selges denne type kabel alle steder - denne som heter RG6 ? Hva heter egentlig en slik kabel- finnes det mange typer - hvilken er best ?

Med kabelskjøt blir det jo dårligere bilde vel ?

Terje

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman

Er du sikker på dette? Jeg trodde problemet var at HD PVR'en tar opp både den første sendingen og reprisen. Men jeg har ikke testet det selv ennå, så det kan jo selvfølgelig være jeg som har misforstått..
    Jeg skaffet meg HD PVR-dekoderen med en gang den kom ut. Både jeg og min samboer tar opp ganske mye (spesielt serieopptak) og har merket oss en del problemer med den nye dekoderen, spesielt på serieopptak. Det er ofte den lar være å ta opp, og at den heller tar opp repriser enn den nye sendingen. Ganske irriterende for mange av de tingene vi har stilt inn ble aldri tatt opp. Om man stiller inn til å ta opp Cæsar hver dag, så har jeg opplevd at den har tatt opp reprisen kl 12:40, reprisen kl 18:00 (2 ganger!) og ikke den nye kl 19:30. Dette resulterte i at min samboer ble sinna på meg og ville ha tilbake den gamle PVR-boksen. Håper virkelig Get fikser på dette snart.

De skulle lansert en slik boks med open source, slik at vi kunne moddet og tilpasset den selv Er sikker på at jeg skulle klart å programmere den bedre enn den er nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mrcradock: Takk for god forklaring.
    Da skjønner jeg at jeg likegodt kan fjerne de planlagte serieopptakene jeg har satt på, og heller merke enkeltvis de episodene jeg ønsker å ta opp. Vi får håpe det ikke drøyer så lenge før Get kommer med en oppdatering som fikser serieopptakfunksjonen.

Etter å ha kikket litt på Get sine sider så fant jeg jo en liten oversikt over de planlagte oppdateringer "i løpet av våren": http://www.get.no/web/images/cms/inn...e_forbedringer

Det ser jo ut som serieopptaksfunskjonen er en av de planlagte forbedringene. Og at harddisken går i dvale når HD PVR'en er i standby...er jo irriterende å høre på den summinga når man slår av PVR'en.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sluttet å bruke serieopptak til de får fikset den funksjonen.
    Dessverre så er den ikke til å stole på med enkeltopptak heller. Ett av opptakene den var programmert til å gjøre i kveld var i ettertid markert med utropstegn, lengde 0:00 og meldingen 'ukjent opptaksfeil'...
    Synes det er dårlig at de ikke har klart å luke ut feilene i en så vesentlig funksjon før lansering...

Ser ut som jeg må programmere min gode gamle Sony HDD opptaker til å ta opp også, den har aldri klusset til noe opptak..

Side 27 av 135 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •