HDTV fra GET - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 135 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Når man først er igang er det vel like greit å bytte ut disken med en større variant også...
    Har allerede prøvd dette, men jeg får ikke noen ekstra kapasitet. Siden formatteringsvalget ikke fungerer, så har jeg ikke fått testet om dette hadde hjulpet.

Har heller ikke prøvd å gjøre ny førstegangsinstallasjon. Jeg rakk akkurat å bytte tilbake til original disk da jeg leste meldingen om hvordan dette gjøres

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har allerede prøvd dette, men jeg får ikke noen ekstra kapasitet. Siden formatteringsvalget ikke fungerer, så har jeg ikke fått testet om dette hadde hjulpet.

Har heller ikke prøvd å gjøre ny førstegangsinstallasjon. Jeg rakk akkurat å bytte tilbake til original disk da jeg leste meldingen om hvordan dette gjøres
    Leste du min forrige post?
    Hva slags disk prøvde du med? Fikk du det til å fungere bare ved å dytte inn en ny disk?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal bli spennende å følge:-) Jeg skal snart hente med en slik dekoder selv, og da hadde det vært beleilig om noen hadde klar en modde-oppskrift:-)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Noen andre som har problemer med svart skjerm når de skrur på PVR'en? Må slå av og på PVR og Pioneer 507XA plasma flere ganger for å få bilde. Noen ganger må jeg til med ta en "RESTART" av pvr. Er dette pga HDMI handshake problemer, eller en eller annen bug i softwaren?
    Har samme problem men gjennom en HDMI-switch fra Claes Ohlson. Må som regel velge en annen port og så tilbake igjen til HD PVRen sin port i switchen før det kommer opp bilde igjen. Så det har nok noe med handshake e.l å gjøre. Men jeg syns det virker som om det er signal på HDMI selvom bokse står i stand-by også. Min Panasonic plasma reagerer hverfall ikke som om signal på HDMI er borte når jeg setter HD PVR-en i stand-by.

Ellers så lurer jeg også på om den til tider "følte" reduksjonen i bildekvalitet på oppskalerte SD-sendinger også delvis skyldes at mange av kanalene sendes med så lav bitrate og redusert oppløsning slik at prosessen med oppskalering m.m. får en ekstra utfordring. Analoge overføringer har etter min mening en tendens til å skjule skavanker bedre.

I går kveld så syns jeg at jeg hadde veldig bra bilde på SD-sendingene også. Men det var sikkert innbildt. Men begynner uansett å bli mer og mer fornøyd med boksen. Gleder meg til ManU-Bolton i kveld på C+Sport HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Glad jeg venta...

Hadde tenkt å få tak i boksen første dagen, men det rakk jeg ikke. Heldigvis. Med så mye trøbbel dere skriver om tror jeg jeg venter til etter påske - håper det funker da!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant ide med strikkopphengt 2.5" disk, da slipper man jo en ekstern boks. Men er den rask nok? Å introdusere hakking ved avspilling høres ikke moro ut. Den Seagate-disken hadde en god del PVR-spesifikk teknologi ifølge den linken jeg postet, vet ikke om det har noe praktisk betydning...

Det er forresten ikke noen vifte i boksen for de som lurte på det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Interessant ide med strikkopphengt 2.5" disk, da slipper man jo en ekstern boks. Men er den rask nok? Å introdusere hakking ved avspilling høres ikke moro ut. Den Seagate-disken hadde en god del PVR-spesifikk teknologi ifølge den linken jeg postet, vet ikke om det har noe praktisk betydning...

Det er forresten ikke noen vifte i boksen for de som lurte på det.
    Ikke vifte sier du? Da har man jo muligheten til å faktisk få en så godt som helt lydløs PVR da! Dette MÅ testes ut! Har en 320GB 3,5" sata her som jeg kan teste litt med. Hvis det funker (større kapasitet osv) så skal jeg jammen meg kjøre på med en 320GB samsung 2,5" disk. Skal se om jeg får gjort noe ikveld da høna er på jobb = ingen klaging hvis vi ikke har TV. Kjipern at jeg akkurat kastet ut OpenSUSE (linux) fra den ene serveren min her, jeje da får man bare knot litt mer i windows :-)

Dette kan bli knall!

EDIT: Regner med at 2,5" disken er rask nok. Uansett så har man alltid bruk for en ny disk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    Leste du min forrige post?
    Hva slags disk prøvde du med? Fikk du det til å fungere bare ved å dytte inn en ny disk?
    Jeg prøvde med en 750GB Samsung disk. Jeg bare tok ut den gamle og satt inn den nye uten å gjøre noe som helst med innholdet. Alt fungerte med en gang boksen ble skrudd på. Den eneste nedturen var at det ikke ble plass til flere timer med opptak. Jeg prøvde også å fylle disken, bare for å sjekke at det ikke var telleren som viser feil, og gamle opptak forsvinner etter hvert som du går over ca. 60 timer med opptak (i SD).

Jeg har gjort akkurat det samme på den gamle PVRen, og der fungerer det på samme måte. Sett inn ny disk, så tas den i bruk helt automatisk uten at man trenger å forberede noe som helst. Forskjellen er at på den gamle PVRen, så får man faktisk utnyttet den ekstra plassen på disken.

Når det gjelder OS, så tviler jeg på at PVRene kjører Linux. Den gamle PVRen bruker i hvert fall exFAT (aka. FAT64) som filsystem, og dette er laget for Windows Embedded CE (det er også støttet på Vista SP1). Jeg har ikke testet å bruke Ghost og Partition Magic for å kopiere disken og så utvide partisjonen, men jeg regner med å prøve på noe slikt i løpet av påsken.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg prøvde med en 750GB Samsung disk. Jeg bare tok ut den gamle og satt inn den nye uten å gjøre noe som helst med innholdet. Alt fungerte med en gang boksen ble skrudd på. Den eneste nedturen var at det ikke ble plass til flere timer med opptak. Jeg prøvde også å fylle disken, bare for å sjekke at det ikke var telleren som viser feil, og gamle opptak forsvinner etter hvert som du går over ca. 60 timer med opptak (i SD).

Jeg har gjort akkurat det samme på den gamle PVRen, og der fungerer det på samme måte. Sett inn ny disk, så tas den i bruk helt automatisk uten at man trenger å forberede noe som helst. Forskjellen er at på den gamle PVRen, så får man faktisk utnyttet den ekstra plassen på disken.

Når det gjelder OS, så tviler jeg på at PVRene kjører Linux. Den gamle PVRen bruker i hvert fall exFAT (aka. FAT64) som filsystem, og dette er laget for Windows Embedded CE (det er også støttet på Vista SP1). Jeg har ikke testet å bruke Ghost og Partition Magic for å kopiere disken og så utvide partisjonen, men jeg regner med å prøve på noe slikt i løpet av påsken.
    OK, dette hørtes jo egentlig veldig greit ut. Da er det bare å kjøpe en 250GB 2,5" samsung så får man ihvertfall vekk støyen, men det skal bli spennende å se om disken er kjapp nok.

Du har nok rett i at det ikke er Linux, men CE grunnet exFAT. Scrollet igjennom "avansert oppsett" med en gang jeg fikk den (første dagen den kom), og var overbevist om at jeg så at det stod "mandriva" et sted, men sjekket igjen og det var visst "maindrv" (oops) = ergo ingen grunn til å tro at det er noe linux allikevel. Eneste er at under "Core version" så står det "@@MH Core@ObjectVer@2.2.4@KAON_BCM_MIPS4K_LNUX_GE.." Det var grunn nummer 2 til at jeg tenkte at det muligens kunne være noe Linux inne i bildet. Uansett, sikker jeg som surrer.

Men men, dette ser jo ut til at burde ordne seg greit :-) Tenkte å prøve med en 320GB når dama har dratt på jobb etterpå for å se om jeg kan leke meg med partisjonene.

Trenger man å kjøre noe formatering/førstegangsoppsette eller noe for at HD PVRen lager exFAT partisjonene?

Siden man bare kan bytte disk skulle man jo tro at HD PVRen lagrer programvaren på en egen flashbrikke og ikke noe på selve harddisken.

EDIT: Fikk ikke tid til å leke med partisjoner ikveld dessverre. Imorgen skal jeg nyte alkohol regner jeg med så satser på å få gjort det over helgen engang, poster svar så fort jeg finner ut noe.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Veldig irriterende med det blinkende gule lyset bak på dekoderen :twisted:
    Spesielt når en har den i et rack med lys vegg bak og mørkt i rommet...
    Hvorfor i h...... har de plasert en diode der?

Ser selv liten forskjell på 1080i og 720p.
    Innbiller meg at 720 p er bedre ved fotball som jeg nettopp så i hd kanalen.
    Har 508 xd.Da vil vel kanskje 576i være det beste til sd sendinger?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Veldig irriterende med det blinkende gule lyset bak på dekoderen :twisted:
    Spesielt når en har den i et rack med lys vegg bak og mørkt i rommet...
    Hvorfor i h...... har de plasert en diode der?
    ...
    Liten tapebit, svart tusj = ikke mere irritende lys :-)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det VAR verdt det! :razz:

Har ikveld sett Premier League i HD. Det er bare et medium for å se på fotball. Og det er HDTV. Takk Get!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig stort sett positive synspunkter på min HD PVR. Har abonnert på samtlige tilgjengelige HD-kanaler. MEGET bra bildekvalitet i både SD og HD.
    Eneste tre ankepunkter jeg har er: I både HD og SD opptak; Plutselige stopp i avspilling. Relatert til kun HD: Teksting henger ikke med i det hele tatt. Formatrelatert: Luxe-HD: Sendes i korrekt format, men konverteres av GET til 4:3; =VELDIG SULTNE MENNESKER

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Feil" er vel å ta i. Du kan ikke forvente topp videoprosessering fra en slik billig boks. Prosesseringen (de-interlacing og skalering) er omtrent som fra andre tilsvarende bokser jeg har vært borti.

Det er heller ikke slik at 576i over HDMI gir 4:3-format, derimot veksler den mellom 16:9 og 4:3 etter hvilke program du ser.

576i ut gir et veldig godt bilde dersom du har ordentlig prosessering i TV'n!

Sånn generelt sett er jeg veldig fornøyd, har ikke hatt noen problemer så langt, og serieopptakk fungerer glimrende - akkurat som jeg håpet! To tomler opp så langt
    Funker serieopptak plutselig? Har Get virkelig gjort noen endringer de siste dagene? Hmm...skeptisk. Rart de ikke har fjernet denne teksten fra hjemmesidene da: "

Hvis du har valgt ?serieopptak? på en serie som sender den samme episoden i reprise den samme uken ? vil du oppleve at den er reprisen som bli tatt opp. For å sikre at det er første visning av episoden som blir tatt opp, kan du gjøre opptak av hver episode enkeltvis.

Dette vil bli endret i en kommende produktforbedring våren 2008"

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min opplevelse er som tidligere nevnt at HD-box'en stort sett funker greit (med noen små bugs). Mange sier at det er dårligere bilde på SD i forhold til den gamle PVR'en. Min erfaring er at bildet med den nye boksen er bedre enn med den forrige, gitt begge koblet med scart OG RGB for sammenlikning. Noen sier at NRK og TV3 logoene "er uskarpe/rister". Jeg ser ikke noe slikt i det hele tatt.
    Jeg (utenom sammenlikningen ovenfor) bruker HDMI fra boks->Receiver->TV. SD-kanalene er, avhengig av innspilling, skarpere med den nye boksen. HD-kanalene er uansett helt suverene. Utrolig detaljnivå på f.eks C+Sport HD. Mine personlige antagelser er at de som mener at SD-sendinger fremtrer dårligere med den nye boksen ift den gamle faktisk oppfatter at den nye er BEDRE og derfor avslører svakheter i signalet. Det blir litt som hvis du lytter til en Lyngdorf CD-1 CD-spiller; Råtne opptak låter råttent. BBC er kjent for gode opptak. Sjekk ut dem i SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Funker serieopptak plutselig? Har Get virkelig gjort noen endringer de siste dagene? Hmm...skeptisk.
    Serieopptak fungerer, men som sagt i de tilfellene programmet går i reprise samme uke, på samme kanal, vil den ta opp reprisen.

Nytt på Nytt sendes i repriser på NRK1 på søndager, den vil dermed ta opp sendingene (hver gang) som går på søndager og ikke fredagen som den sendes på.

Frustrerte fruer har ikke denne utfordringen da denne ikke sendes i reprise på TV2.

Altså serieopptak fungerer med hensyn til at den tar opp alle episodene av en serie, men det kan være at den tar opp reprisen...

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kommet seg inn på den web serveren som kjører på boksen? Ethernet porten er jo aktiv og den kjører som før kjent også DHCP. HTTP server er aktiv, men brukernavn/passord er ukjent for meg.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlighet!! Scaleren i HD boksen suger jo virkelig!! Så på reprise fra Chelsea - Tottenham på canal sport. Det var jaggu ikke rare greiene... Switcha over til Scart, mye bedre. Prøvde alle HD settinger via HDMI(576i, 720p og 1080i). Egentlig like dårlige alle sammen. Vil det hjelpe å kjøpe en reciver med intern scaler (feks, pioneer lx70, denon 3808 e.l.)?
    Greit nok at fotball aldri har sett knall ut i SD, men så gale har jeg aldri sett det før..

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ser dårlig ut med 576i er det TV'n din sin skyld, ikke Get-boksen.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, sitter med en Pioneer 507XA Plasma. Mener nå det er en grei TV da.......

Uansett, ser at kvaliteten på bildet varierer voldsomt, noen ganger kan SD sendingene se veldig bra ut, mens andre ganger er det både ghosting og sagtenner. Kan jo være signalet inn til meg som varierer i styrke.

Side 26 av 135 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •