HDTV fra GET - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 135 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av respl
    Jeg fikset buggen med tom Favoritt-liste ved å kjøre ny 1.-gangs installering (går lynkjapt). Trykk Get + OK samtidig og svar Ja til å fortsette.
    Wow! Funket finfint. Nå kan jeg bruke "mine favoritter" uten at hele boksen henger seg. Dessuten endret "software download"-status seg til KLAR i noen minutter, men nå har jeg sjekket på nytt og den står igjen på AVBRUTT. Oh well...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen bug som jeg har opplevd:

Hvis man tar opp en film og ønsker å stoppe opptaket når rulleteksten kommer (feks for å frigjøre en tuner for kanalbytte), slettes hele filmen og under "mine opptak" står filmlengden på 00:00. Litt irriterende å måtte vente til opptaket stopper av seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondch
    Da har min HD PVR fra Get tatt kvelden,etter en uke.Ser ut som det er strømforsyningen som er død.Har også hatt problemer med bråking fra disken.Tok av lokket på tuneren og målte temperaturen på disken,den ligger på ca 55grader med tuner i standby.Målte også temp på kjøleribber på chip'er,den ene ligger på ca.50 grader og den andre på ca.45 grader.Kanskje de burde ha puttet i en vifte alikevel.Ser ut som Get har klart det igjen.......
    Hvordan står boksen plassert? Jeg har en helt åpen stereobenk og det er godt med luft både over og rundt HD PVRen. Jeg kjenner allikevel at den blir voldsomt varm. Jeg ser for meg at denne fort tar kvelden hvis den ikke får nok "frisk" luft.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Hvordan står boksen plassert? Jeg har en helt åpen stereobenk og det er godt med luft både over og rundt HD PVRen. Jeg kjenner allikevel at den blir voldsomt varm. Jeg ser for meg at denne fort tar kvelden hvis den ikke får nok "frisk" luft.
    Min har stått i en åpen stereobenk med plenty luft rundt på alle kanter.Jeg har en følelse av at den aldrig kommer til å få nok luft uten vifte,dessverre.Regner med at en harddisk som er så varm over tid,har en vesentlig forkortet levetid,men det er jo GET's problem.
    Drar og henter meg en ny boks i dag,så får vi se hvor lenge den holder.....
    Dette er vel en smak på "Hverdagsmagien" til GET.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor på boksen ir mottageren sitter? Tenkte jeg skulle prøve å få locationfree boksen min til å fjernstyre den... dette gikk på Get box men ikke på forrige PVR dessverre... hadde vært morro om det gikk på HD PVR :-)

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk min boks til ******* etter hele seks dagers bruk. Den bråka noe helt vanvittig i går når jeg tok opp to programmer samtidig som jeg så på et opptak, og i dag tidlig var den helt død. Jeg var heldig og fikk den siste de hadde på den lokale Elkjøp, så da er det nytt forsøk i kveld. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt mange bugs med denne boksen gitt! :shock:

HD basispakken er forresten heller ikke så imponerenede. Discovery betaler vi jo allerede for gjennom startpakken. Flere av kanalene i startpakken produseres allerede i HD: Showtime, CNN, National Geographic (kommer snart håper jeg?).. :? Om Get hadde vært lur, hadde de lagt inn en skikkelig gullrot som History Channel HD.

I USA får du 150 kanaler i SD for $35, + $10 for 90 HD kanaler, +$5 for leasing av HD mottaker. De som vil ha en HD PVR kjøper naturligvis det. Rekner man om valuta blir det 254 kr måneden..
    Good TV. Better TV. DIRECTV.

Ja, jeg vet det er mer konkurranse i USA, billigere arbeidskraft, lav dollar kurs og andre kanaler, men herregud det får være grenser. Get har mye å lære. De burde spørre seg hva de gjør galt som DirecTV gjør riktig. 90% av de amerikanske kanalene er mer interessante enn de "nordiske" / europeiske.

Sammenlign prisene med hva Get har å tilby:
    219 kroner for digital startpakke (34 kanaler), 100 kroner for PVR, 100 kroner for 3 nye HD kanaler + 1 som betales for allerede i SD. Det blir 419 kroner kroner måneden for et under middels TV tilbud. Er rene utpressingen. I tillegg kommer årsavgift og andre skjulte gebyrer.

Skal du ha litt mer kvalitet, velger du Canal+ total pakken til 249kr. Men da er vi oppe i 668 kroner måneden. Det er 8000 kroner i året. My penger for å se på TV, og TV lisensen på 2000 kr kommer selvsagt på toppen av det hele.

"Something is rotten in the state of Denmark!"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    multinasjonale selskaper melker europa for å sponse konkurransen i USA (PS3 f.eks), og nord i europa ligger det en særdeles doven, fet og medgjørlig gris som lyder navnet "norge".
    et lite marked det er lett å skaffe seg kontroll over, og hvor man kan drive kartellvirksomhet i fred. et unntak fra denne regelen er datautstyr og brunevarer, i det minste de tingene som ikke enkelte kjeder har skaffet seg monopol på (ja, hifiklubben, jeg ser på dere).

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD BOKS FRA GET TEStET AV TEKNOFIL

Teknofil har testet hd boksen her

Teknofil tester Get HD PVR - teknofil.no

skogskatt

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående valg av oppløsning for SD-kanalene:

Jeg har koblet Get-boksen via en Vantage HD videoprosessor med HDMI. 576p og 720p gir som nevnt av andre et bilde som ikke står helt i ro. Jeg antar at boksen bare oppskalerer hvert delbilde, det vil i så fall gi denne effekten.

Når det gjelder 1080i så ser man ikke den samme skjelvinga, men det er helt tydelig tap av detaljer. Jeg vet ikke helt hvordan boksen gjør de-interlacing og skalering i denne modusen.

Jeg tror ikke det er noen form for adaptiv de-interlacing i det hele tatt dessverre, så dersom man har dette et annet sted i kjeden er man best tjent med 576i dersom dette støttes. Kjipern selvfølgelig å måtte manuelt bytte til 1080i når man har lyst til å se på HD-kanaler.

Dersom man opplever digital-støy (lett synlig rundt feks kanal-logoen til NRK) har man ikke MPEG støyreduksjon i TV'n / projectoren / videoprosessoren. Jeg skrudde midlertidig av denne funksjonen og det så ikke spesielt bra ut, men slik er det i vår digitale verden og det hadde vært for mye forlangt at Get-boksen skulle hatt noe slikt innebygget.

Jeg skal ta en titt på Discovery HD på et senere tidspunkt og se om det er noen forskjell på 720p og 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Da gikk min boks til ******* etter hele seks dagers bruk. Den bråka noe helt vanvittig i går når jeg tok opp to programmer samtidig som jeg så på et opptak, og i dag tidlig var den helt død. Jeg var heldig og fikk den siste de hadde på den lokale Elkjøp, så da er det nytt forsøk i kveld. :?
    Er det strømadapteren hos deg også eller? I så fall er vi da tre stykker som har opplevd dette på en uke (jeg to ganger utrolig nok!). Ikke akkurat oppmuntrende å anskaffe seg ny dekoder hvis den dreper strømadaptere til stadighet...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok av lokket på tuneren og målte temperaturen på disken,den ligger på ca 55grader med tuner i standby.Målte også temp på kjøleribber på chip'er,den ene ligger på ca.50 grader og den andre på ca.45 grader.Kanskje de burde ha puttet i en vifte alikevel.Ser ut som Get har klart det igjen.......
    Jeg har 8cm klaring på sidene og 5cm ovenfor til neste hylle samt åpent foran og bak (noe som burde være mer enn tilstrekkelig). Har ikke åpnet min, men målte 49gr C med IR termometer når jeg målte mot plasten på oversiden av disken, 52gr rett over kjøleribba i midten/borten for displayen og 48gr på høyre side over et kretskort. Forholdsvis høye temperaturer synes jeg. Jeg har ikke hatt noen problemer med min ennå bortsett fra de kjente bugsa som mange her opplever.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Get og hentet ny boks kl.12:00 i dag etter at strømforsyningen tok kvelden natt til Lørdag.MEN,har jeg TV nå?? Neida,det møkkafirmaet har ikke greid å få åpnet den nye boksen enda,til tross for ørten tlf til den såkallte "kundeservice".Fikk beskjed om at det kunne ta flere dager for de hadde SÅ MYE å gjøre.
    Det kaller jeg god kundebehandling,la folk være uten TV i dagesvis fordi de ikke klarer å levere ett produkt som virker............
    HURRA FOR GET

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn meg som opplever at EPGen for VoomHD er en time feil (feil tidssone?), og at Luxe.hd sendes i 4:3 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada akkurat det samme hos meg!
    Irriterende som fy........

Ja til dere over kan jeg trøste med at jeg "brukte opp 5 av den andre pvren på 12 mnd"

Den nye HD boksen blir også fryktelig. Varme tar knekken på diskene!!!!!
    At de ikke lærer!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de satt inn en vifte så hadde vi nok hatt litt sutring om støyen her også tenker jeg

Kabinettet er litt for spinkelt for harddisken virker det som, vibrasjoner forplanter seg. Har også den regelmessige tikkingen som andre har rapportert. Mon om man kan ta ut harddisken og snike ut sata- og strømkabel gjennom kabinettet et sted...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Get og hentet ny boks kl.12:00 i dag etter at strømforsyningen tok kvelden natt til Lørdag.MEN,har jeg TV nå?? Neida,det møkkafirmaet har ikke greid å få åpnet den nye boksen enda,til tross for ørten tlf til den såkallte "kundeservice".Fikk beskjed om at det kunne ta flere dager for de hadde SÅ MYE å gjøre.
    Det kaller jeg god kundebehandling,la folk være uten TV i dagesvis fordi de ikke klarer å levere ett produkt som virker............
    HURRA FOR GET
    mulig jeg er på feil jorde, men hva med å kun bytte strømforsyning? litt sent for deg, men virker som det er flere som sliter med det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    mulig jeg er på feil jorde, men hva med å kun bytte strømforsyning? litt sent for deg, men virker som det er flere som sliter med det samme...
    Sikkert en mulighet og bare bytte strømforsyning,men slik jeg ser det er det 3 grunner til at den ryker.
    1-Feilprodusert
    2-Underdimensjonert(virker tvilsomt,da den leverer 5 amp)
    3-Feil på selve tuneren,som får strømforsyningen til å ta kvelden.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vel mye problemer med denne tuneren. Og jeg syntes godt Get kunne har kastet inn 2-3 flere gode HD-kanaler i den pakken.

Har kjøpt ny leilighet, og der leveres Get. Tror jammen jeg venter et par måneder på anskaffelse av denne vidunderboksen......

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skjønar forsåvidt godt dei som vil vente med å skaffe seg boksen, men denne tråden blir jo først og framst boltreplass for dei som er uheldige og har problemer. Då verkar det jo som det berre er problem. Det er ikkje tilfelle.

Eg har hatt boksen sidan den 10. mars og bortsett frå småbugs i programvaren - som eg reknar med vil bli fiksa snart, så har den så langt fungert veldig bra for meg (bank i bordet), og eg ville ikkje vore utan!

Side 24 av 135 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •