HDTV fra GET - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 135 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2687

Tråd: HDTV fra GET

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg fikk også en slik oppdatering fra Get i dag, men det hjalp ikke her dessverre. Du er iallefall heldig som kan nyte HD-filmer nå. Kjører du i 1080i eller 720p?
    Bruker 1080i og det er vakkert. :-D

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Bruker 1080i og det er vakkert. :-D
    Ja, imponerende billedkvalitet. Men jeg sliter litt mer på SD-sendinger. Prøver å sette den på 576, men da får jeg bare i 4:3-format. Har du samme problemet? Hvilken oppløsning får du best bilde på når du kjører SD? Jeg har en Pioneer 507 TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    I dag koblet jeg HD PVRen inn på nettverket mitt med en nettverkskabel. Jeg har en switch stående bak TVen så jeg tenkte det var like greit å koble til PVRen. Det hadde, som ventet, ingen effekt på dekoderen.

Så gikk det et par timer og plutselig begynte jeg å få problemer med internettilknytningen på flere PCer i nettverket. Etter å ha feilsøkt litt så finner jeg ut at den jævla dekoderen leker DHCP server på nettverket mitt. Så, _IKKE_ koble PVRen til hjemmenettverket. Du vil få trøbbel. Merkelig at Get ikke opplyser om dette noe sted. Det er mange mennesker som kan finne på å koble dekoderen til nettverket sitt og ikke har kunnskap nok til å skjønne hva som går galt...
    Går ut i fra at de har planer om å bruke dekoderen som modem for internettilkobling, på samme måte som de gjørde med Motoroladekoderen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    Går ut i fra at de har planer om å bruke dekoderen som modem for internettilkobling, på samme måte som de gjørde med Motoroladekoderen.
    Ja, kanskje ifbm videreutvikling av Get Live. Får håpe de ikke krever at man har Internet-tilknytning hos Get for å kunne starte PVR fra mobil\internett - men det gjør de sikkert for å kunne pushe flere Internett-abonnement:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje ifbm videreutvikling av Get Live. Får håpe de ikke krever at man har Internet-tilknytning hos Get for å kunne starte PVR fra mobil\internett - men det gjør de sikkert for å kunne pushe flere Internett-abonnement:-(
    Det hadde vært.. hinsides.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også feil der med feilkode 2n: 9t: 4c: 1. Det står i tillegg Software download: AVBRUTT og Feilmeldingstekst: Foreground download. Likevel ser det ut til å fungere for meg.
    Jepp, samme her.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, imponerende billedkvalitet. Men jeg sliter litt mer på SD-sendinger. Prøver å sette den på 576, men da får jeg bare i 4:3-format. Har du samme problemet? Hvilken oppløsning får du best bilde på når du kjører SD? Jeg har en Pioneer 507 TV.
    Jeg ser det er knallharde diskusjoner her på forumet, men jeg er egentlig rimelig fornøyd med bildet jeg får på SD-kanaler med 1080i. I mine øyne ser det bedre ut enn det gjorde på den gamle PVRen, og det holder for meg. Kikker på en Sony KDL-40V2500 hvis det skulle være av interesse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sk0yern
    Min hadde en grusom høyfrekvent lyd. Ikke voldsomt volum, men veldig merkbar hvis det var stille i stua.
    Byttet boksen idag, og det hjalp betraktelig.
    Hadde også den høyfrekvente lyden. Dro til GET i Nydalen for å bytte boks, fikk da beskjed om at det var mange som hadde hatt det problemet. Fikk byttet boks, og en time senere var alt koblet opp i stua - boksen stille og fin. Begynner nå å bli fornøyd, en del småbugs men jeg skal vente tålmodig på kommende software-oppdateringer. Men en ting, noen andre her som ikke får Mine Kanaler til å fungere? Hadde problemer med dette på den gamle boksen også. Trykker jeg på Mine Kanaler på fjernkontrollen skjer det ingeting. Går jeg inn på Mine Kanaler på EPG`en så kommer det bare opp tomme ruter. Får Noe jeg gjør galt?

Tuca

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hakking nå, nei. Han sendte i tillegg et eller annet signal til boksen min så det sto STB Oppdatert på skjermen, så den kan godt være det var det som løste problemet.
    Det virker som jeg var litt kjapp i uttalelsene mine her. Etter at jeg snakket med Get forsøkte jeg å ta opp et tilfeldig program på C+ Film HD, for så å se det fra begynnelsen mens opptaket fortsatt gikk. Dette fungerte fint. Siden tok jeg opp et program fra begynnelse til slutt som jeg nå forsøkte å se på, og da viser det seg at hakke-problemet fortsatt er der. Jeg har spolt fram og tilbake, og det stopper alltid opp på samme sted, så det må vel være noe galt med selve sendingen fra C+?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Trykker jeg på Mine Kanaler på fjernkontrollen skjer det ingeting. Går jeg inn på Mine Kanaler på EPG`en så kommer det bare opp tomme ruter.
    Skjer samme hos meg.

Jeg får veldig ofte (nesten hver dag) ikke bilde før jeg restarter dekoderen med knappen bak! (får signal til TV, men bare sort skjerm). Irriterende!! Det fører til at opptak ofte må avbrytes også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har min HD PVR fra Get tatt kvelden,etter en uke.Ser ut som det er strømforsyningen som er død.Har også hatt problemer med bråking fra disken.Tok av lokket på tuneren og målte temperaturen på disken,den ligger på ca 55grader med tuner i standby.Målte også temp på kjøleribber på chip'er,den ene ligger på ca.50 grader og den andre på ca.45 grader.Kanskje de burde ha puttet i en vifte alikevel.Ser ut som Get har klart det igjen.......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondch
    Da har min HD PVR fra Get tatt kvelden,etter en uke.Ser ut som det er strømforsyningen som er død.Har også hatt problemer med bråking fra disken.Tok av lokket på tuneren og målte temperaturen på disken,den ligger på ca 55grader med tuner i standby.Målte også temp på kjøleribber på chip'er,den ene ligger på ca.50 grader og den andre på ca.45 grader.Kanskje de burde ha puttet i en vifte alikevel.Ser ut som Get har klart det igjen.......
    Ja, skjedde på torsdag hos meg og jeg dro og byttet på fredag. Tror du **** meg ikke det har skjedd igjen idag? Jævla Get. For et drittselskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også den høyfrekvente lyden. Dro til GET i Nydalen for å bytte boks, fikk da beskjed om at det var mange som hadde hatt det problemet. Fikk byttet boks, og en time senere var alt koblet opp i stua - boksen stille og fin. Begynner nå å bli fornøyd, en del småbugs men jeg skal vente tålmodig på kommende software-oppdateringer. Men en ting, noen andre her som ikke får Mine Kanaler til å fungere? Hadde problemer med dette på den gamle boksen også. Trykker jeg på Mine Kanaler på fjernkontrollen skjer det ingeting. Går jeg inn på Mine Kanaler på EPG`en så kommer det bare opp tomme ruter. Får Noe jeg gjør galt?

Tuca
    Har du lagt inn noen favoritter i Mine Kanaler da? Høres jo ut som du ikke har det, ikke så rart det er tomme ruter der da i så fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tikkelyd

Er det fler som etter en stund får "tikkelyder" fra det jeg antar må være HDD? Det som slår mer er at det er opptak som slettes etterhvert som man har sett lenge nok på en kanal. Men i dag skjedde det 5 minutter etter jeg slo på. Dettte skjer av og til mens boksen er i standby, men løsningen er å slå av og på med fjernkontrollen..ser ikke noe skikkelig mønster ennå. Det er ikke spesielt høyt så har man feks en PS3 eller litt lyd på tv'en så er det ikke noe problem..men slike små lyder gjør meg gal.

Nå slo jeg av og på for 10 minutter siden..og lyden er tilbake. Bortsett fra dette har boksen oppført seg..<bank i bordet>

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaiper
    Er det fler som etter en stund får "tikkelyder" fra det jeg antar må være HDD? Det som slår mer er at det er opptak som slettes etterhvert som man har sett lenge nok på en kanal. Men i dag skjedde det 5 minutter etter jeg slo på. Dettte skjer av og til mens boksen er i standby, men løsningen er å slå av og på med fjernkontrollen..ser ikke noe skikkelig mønster ennå. Det er ikke spesielt høyt så har man feks en PS3 eller litt lyd på tv'en så er det ikke noe problem..men slike små lyder gjør meg gal.

Nå slo jeg av og på for 10 minutter siden..og lyden er tilbake. Bortsett fra dette har boksen oppført seg..<bank i bordet>
    Denne tikkelyden hørte jeg også igår. Løste seg i 20 min. når jeg skrudde av og på igjen. Idag har jeg ikke hørt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tikkelyd og bråk mest irriterende er det at jeg må bruke strømbryteren bak hver gang jeg skal se på TV nå, får bare lyd og ikke bilde ellers!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Har du lagt inn noen favoritter i Mine Kanaler da? Høres jo ut som du ikke har det, ikke så rart det er tomme ruter der da i så fall.
    Joda, har lagt inn ca 20 favoritter og vært flink å trykke på "lagre". Fremdeles ingenting. Skal ringe Get på mandag, håper det lar seg ordne med en liten oppdatering. Gidder ikke bytte boksen en gang til

Tuca

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har lagt inn ca 20 favoritter og vært flink å trykke på "lagre". Fremdeles ingenting. Skal ringe Get på mandag, håper det lar seg ordne med en liten oppdatering. Gidder ikke bytte boksen en gang til

Tuca
    Jeg fikset buggen med tom Favoritt-liste ved å kjøre ny 1.-gangs installering (går lynkjapt). Trykk Get + OK samtidig og svar Ja til å fortsette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min liste over feil eller irriterende mangler som jeg tror jeg ikke er alene om å oppleve:

1. "Mine Kanaler" listen er tom. Kjøre ny førstegangsinstallasjon: trykk Get + OK samtidig.

2. Bildet vibrerer i progressiv mode, 576p og 720p. Bilde i 1080i mode viser vertikal deinterlace-feil for SD-sendinger (576i native). Jeg tolker dette som feil på deinterlace i boksen som skaper hoppende progressive bilder bilde som deretter skaper defekter om bildet interlaces til 1080i.

3. Plakatvisning sliter tungt. Selv med plakatvisning slått av (0 sekunder) blafrer ofte plakaten et par ganger mens bildet står og gulper.

4. Canal+ Film opptak inneholder hyppige og store glipper. 15s eller mer av filmen hoppes over og selve hoppet sees som 2 sekunder frys av lyd+bilde. Jeg tror ikke på at disken ikke klarer å lese fort nok, siden feilen oppstår på bestemte steder i filmen. En hypotese fra meg er at C+ Film bruker svakt andre parametre i H.264 dekodingen som denne boksen ikke takler.

5. Min PVR trenger noen ganger lang tid før den reagerer på fjernkontrollen etter lang tid uten bruk (aldri vært i stand-by). Etter en stund begynner den å reagere.

6. Hadde min første uprovoserte reboot i dag. Så på SD-sending på direkten.

7. Avansert Oppsett > Systeminformasjon >Status Software oppdatering: AVBRUTT er ikke unormalt i følge Get da jeg nevnte det for dem.

8. Ikke surround-lyd over HDMI. "It's not a bug, it's a feature"

9. Ikke mulig å lage en kanal-liste man kan zappe igjennom. Du må trykke "MINE Kanaler", navigere med pilene og trykke OK. Zapping blar igjennom alle 100+ kanalene, enten du abonnerer eller ikke. "It's not a bug, it's a feature"

10. Å sette plakatvisning til 0 sekunder har ulemper: du kan ikke navigere med piltastene til de neste kanalene og velge OK på en du liker. Du kan ikke trykke rød knapp for å legge til i MINE Kanaler eller opptak på programmer i plakaten utenom den du ser på. Du kan ikke velge språk for lyd og tekst i en film. Du kan ikke bla i opptakene vha plakatvisning.

11. Pan & Scan skal i følge manual gjøre en zoom og klippe bildet oppe og nede men er identisk med Strekking.

Jeg aksepterer at det er vanlig å slippe produkter med bugs. Korrupte HD-opptak er likevel ikke til å leve med. Takk til alle som deler erfaringene. Det hjelper å vite at det ikke bare er ens egen PVR som sliter. Si i fra om noen har løst noen av punktene ovenfor.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av respl
    Her er min liste over feil eller irriterende mangler som jeg tror jeg ikke er alene om å oppleve:
    7. Avansert Oppsett > Systeminformasjon >Status Software oppdatering: AVBRUTT er ikke unormalt i følge Get da jeg nevnte det for dem.
    Men kunne Get gjøre noe med det? Er det ikke mulig for dem å pushe ut SW å nytt? Sa de bare "det er uvanlig", uten å tilby noen løsning?

Side 23 av 135 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •